victor t ettertje @ work voor het eerst op bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

louanagirl

Re: victor t ettertje @ work voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:43

Hmmm... Ik geef wel iets commentaar... mar ik gun het je zeker wel!
Gewoon een paar aandachtspunten...
Of vind je dat ik mega zeik?
Die foto is toch gewoon leuk??
Het is leuk om foto's van andere te zien Haha!
Leuke shet heb je Tong uitsteken

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:43

Ja Djuukiej, misschien wel ja...Maar of het kritiek op dit forum altijd terecht is betwijfel ik. Maar dat is weer mijn mening...

Idd, Safety First Haha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:45

we zullen ervan leren...haha bedankt iedereen...voor de tips:D..
voortaan zullen we er meer om denken om ons eigen en om victor

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:45

buster4ever schreef:
ok moet toch even mijn uber lol foto laten zien...
tjah helaas ook op het gevaarlijke hindernisje.
Afbeelding

*LOL*

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:46

Leuk pony, k vind t alleen niet z`n fijn beeld, lijkt wel of je soms wat ruw met de hand bent.
Laatst bijgewerkt door darkadia op 21-03-07 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:46

Ik vind het een leuke pony, maar geeft die nu uit een niets een bokje? Nagelbijten / Gniffelen

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:47

cile205 schreef:
Ja Djuukiej, misschien wel ja...Maar of het kritiek op dit forum altijd terecht is betwijfel ik. Maar dat is weer mijn mening...

Idd, Safety First Haha!

Hahaha, nee dat zeg ik ook niet! Als je zelf ziet dat iemand het verkeerd heeft. (Zoals ik net met die ijzere stang..) Kritiek hoeft niet altijd terecht zijn. Koe

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:49

Zelfs zonder ijzere stang is het nog helemaal gevaarlijk, zou niet weten waarom je dit niet mag zeggen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:50

katiavl schreef:
Zelfs zonder ijzere stang is het nog helemaal gevaarlijk, zou niet weten waarom je dit niet mag zeggen

Je wilt niet weten waar ik vroeger allemaal over heen heb gesprongen, en het paard is nog steeds heel.
(En lol dat we hadden!)
Ook al ziet het er een beetje gammel uit, het zal vast wel meevallen. Ja
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 21-03-07 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:52

als je het commentaar niet onder ogen wilt zien moet je zorgen dat het er niet hoeft te komen.

Wat mij een beetje stoort is de indruk dat jullie de pony niet serieus nemen. Met sporen raggen *voor de lol*, aan het hoofdstel knutselen *voor de lol* en dat de hindernis gevaarlijk is is duidelijk, maar alles *voor de lol*. Niet de moeite waard om op je houding te letten, niet de moeite waard om de staartriem in orde te houden...

Als ik mijn verzorgster zo met mijn pony bezig zou zien zou dat de laatste keer zijn dat ze op mijn pony zat. Lol is prima, en lol mt je knol ook. Maar verstandig en respectvol omgaan met je pony staat onbetwist op 1.

En een leuke pony is het zeker wel trouwens hoor!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:53

delerium schreef:
als je het commentaar niet onder ogen wilt zien moet je zorgen dat het er niet hoeft te komen.

Wat mij een beetje stoort is de indruk dat jullie de pony niet serieus nemen. Met sporen raggen *voor de lol*, aan het hoofdstel knutselen *voor de lol* en dat de hindernis gevaarlijk is is duidelijk, maar alles *voor de lol*. Niet de moeite waard om op je houding te letten, niet de moeite waard om de staartriem in orde te houden...

Als ik mijn verzorgster zo met mijn pony bezig zou zien zou dat de laatste keer zijn dat ze op mijn pony zat. Lol is prima, en lol mt je knol ook. Maar verstandig en respectvol omgaan met je pony staat onbetwist op 1.

En een leuke pony is het zeker wel trouwens hoor!

AMEN!!!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:01

Een neusriem voorkomt toch niet dat je het bit door zijn mond trekt? Die valt helemaal niet over de mond heen (een sperriempje wel, maar die zorgt dat de pony zijn mond niet openspert om onder het bit uit te komen, als je te hard trekt houdt die het niet tegen.
Dit is niet het voorbeeld van hoger school dressuur, meer lol-met-je-knol, en hoewel er af en toe wat hard in de hand gereden wordt op de foto's vind ik het verder niet zo boeiend, of ze wel een cap heeft of niet, en tja dat paaltje, als je paard te dicht op een staander springt, de balk valt er af en de lepel komt in zijn been ben je ook niet blij, en ik heb het zien gebeuren. Ik heb liever dat mijn pony tegen een stel losse baksteentje aanloopt dat een staander op zich krijgt.
Kijk eens bij een cross, een houten wal die niet omvalt als je paard er met een voetje achter blijft haken is ook niet fijn...
Maar leuke pony verder, hoe hoog is hij en wat voor kruising?
edit: typfoutjes
Laatst bijgewerkt door ladymagic op 21-03-07 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Victor_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:02

Ik ben blij met hem... ik zorg hartstikke goed voor hem als je het vergelijkt met die andere verzorger van Victor.. die springt alleen maar die galloppeerd alleen maar en die poetst hem nooit enzo.. :S

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:03

edit, Sorry verkeerde knop

Victor_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:06

ladymgic hij is ongeveer ... 1,15 en hij is ene kruising tussen een Shetlander en een Ijslander

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:07

ladymagic schreef:
Een neusriem voorkomt toch niet dat je het bit door zijn mond trekt? Die valt helemaal niet over de mond heen (een sperriempje wel, maar die zorgt dat de pony zijn mond niet openspert om onder het bit uit te komen, als je te hard trekt houdt die het niet tegen.
Dit is niet het voorbeeld van hoger school dressuur, meer lol-met-je-knol, en hoewel er af en toe wat hard in de hand gereden wordt op de foto's vind ik het verder niet zo boeiend, of ze wel een cap heeft of niet, en tja dat paaltje, als je paard te dicht op een staander springt, de balk valt er af en de lepel komt in zijn been ben je ook niet blij, en ik heb het zien gebeuren. Ik heb liever dat mijn pony tegen een stel losse baksteentje aanloopt dat een staander op zich krijgt.
Maar leuke pony verder, hoe hoog is hij en wat voor kruising?

Liever helemaal niet toch?

@Victor_lover; Ja dat kan best, maar wij zeggen niet dat je hem slecht verzorgt. We spreken je alleen aan op een paar kleine puntjes die makkelijk te verbeteren zijn! Lachen Niemand zegt iets over dat de pony er slecht uitziet! Lachen

Victor_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:09

jha oke.. maar het kwam wel ene beetje over van .. jha volgens mij heb je niet echt veel voor hem over.. maar ik snap het nu wel Knipoog

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:11

Natuurlijk liever helemaal niet, Haha!
ik bedoelde het om aan te geven dat ik het een beetje overdreven vond allemaal Knipoog

Victor_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:12

Oke gelukkig Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:18

Niemand zegt dat je hem niet goed verzorgt, we wijzen gewoon op de foutjes en iedereen heeft die. Je kan er alleen maar beter van worden. Zoals die sprong is gewoon een enorm risico en zou stom zijn dat er iets gebeurd. En het zadeltje moet je gewoon in het vervolg extra op letten. En zou de neusriem erop houden. Lachen

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:19

wat loopt het heerlijk door elkaar allemaal
Volgens mij weten we niet meer wie er nu op wie reageert. Haha!

Victor_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:23

oke dankjewel katiavl Knipoog NEe inderdaad ladymagic :p Maar ik moet afsluiten misschien spreke ik jullie nog wel in een andere topic ooit.. doeiiiii

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:24

een sperriem zorgt dat hij zijn mond niet ver open kan doen, maar ook dat het bit rustiger ligt. of jij ervoor zorgt dat de pony zijn mond open wil doen is een andere vraag, aangezien paarden meeastal hun mond opendoen bij pijn.

ik zie bij de ruiter een heel harde hand, en een open mond. je trekt je handen naar je toe. als de pony dan nagevelijk gaat lopen komt niet omdat hij zo lekker over zijn rug gaat, maar meer om je hand te ontzien naar mijn mening.
zorg voor goede kuitdruk, geef mee met je handen, want volgens mij kunnen jullie best ;euk eruit zien samen! je bent in ieder geval niet veels te groot voor hem.

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:25

Probeer je handen bij elkaar te houden.
En probeer op je kont te blijven zitten in galop en op sommige foto`s lijkt het net of je een beetje trekt..
Maar veder leuk pony!
-XX-

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:38

Milo, weet ik Knipoog , ik reageerde op mensen die zeiden dat een neusriem ervoor zorgt dat het bit stabiel in de mond ligt, maar als het goed is zorgt je neusriem daar niet voor en je sperriem ook niet.Afbeelding
Zoals hier te zien is "ondersteunt" hij het bit van onder, als het goed is heb je de bakstuk zo "afgesteld" dat niet nodig is toch?
Ik ben het met je eens dat het bit wel iets stabieler ligt, maar het is niet de functie.
Als je hard trekt zal je paard zijn mond open doen, terecht, maar ik ken ook paarden die ontdekt hebben dat ze de teugeldruk kunnen ontlopen door hun mond open te doen.
Ik rijd af en toen een pony die haar mond open spert zodra je de teugels alleen al oppakt....
Ik schets het misschien allemaal een beetje zwart wit, maar ik bedoel het als voorbeeld en niet aanvallend!!!!