Maar een niet nette houding is niet meteen bagger imo

Iemand die netjes it, mist misschien wel het gevoel om een paard fijn aan het lopen te hheb, dus netjes zitten zegt imo ook niks
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, ik dacht dat eerst ook, dat ze er last van zou hebben, maar er is een fysiotherapeut voor d'r bij geweesd, en die zei dat ze er juist helemaal geen last van had..

magic_lover schreef:idd, ik zie genoeg mensen die 'perfect' zitten, maar daarbij het paard lang niet fijn aan het lopen krijgen, omdat ze alleen maar bezig zijn met hun houding netjes te houden...
Urielle schreef:IDD, ik vind dat je dat beeld heel veel ziet bij meer onervaren ruiters.
Ze zitten helemaal volgens het plaatje maar ze zitten alleen. Als ik ze zie rijden denk ik gelijk DOE dan eens iets, dat paard kan veel meer!
(en als zo'n ruiter de stap gaat nemen om zijn paard echt te gaan rijden ipv voornamelijk meehobbelen dan zie je ook dat die nette houding verloren gaat)
Echt al mijn respect voor mensen die zowel netjes kunnen zitten als hun paard stevig werken!
LiSSy schreef:ik wist niet goed hoe ik het in de titel moest verwoorden.
ik kwam vanmorgen aan het denken, wat vinden jullie belangrijker:
- iemand die een niet zo'n nette houding heeft (denk aan voorover vallen, hakken niet uitdrukken enz.) maar het paard wel gruwelijk aan het lopen krijgt.
of
- iemand die helemaal volgens het boekje zit en die niet zo geweldig rijdt.
ik zou zelf gaan voor de 1e optie, natuurlijk is goed zitten en in balans zijn wel belangrijk, maar ik vind het belangrijker dat de ruiter het paard echt goed aan het lopen heeft en niet een beetje op de voorhand rondkachelt.
ben benieuwd hoe jullie erover denken!