Wallie schreef:yeah right van de zomer staat tie hele dagen op het land.. waar die dan zelfs nog uitbreekt.. gras aan de overkant is altijd groener..
Beter hek plaatsen (flink stroom er op) en zorgen dat hij zich niet verveeld...
Wallie schreef:hij komt er elke dag uit in de paddock
Een uurtje in een paddock is toch niks? Hij moet met andere paarden in het land. Liefst met andere jonge paarden. Zodat hij kan spelen en zijn energie kwijt kan.
Wallie schreef:ik ga hem niet kapot rijden omdat hij teveel energie heeft...
Als je hem voldoende vrije beweging geeft (dus in het land) hoef je hem ook niet eerst af te matten voordat je fatsoenlijk kan rijden hoor.
Wallie schreef:waldo is trouwens ondertusse al weer een tijdje 4..
Of hij nu 3, 4 of 5 is... Maakt niks uit. Elk paard heeft behoefte aan veel (vrije) beweging en contact met soortgenoten... Als je ze dat ontneemt krijg je vaak lastige paarden. Zeker als je ook nog eens niet zo goed weet waar je qua rijden en opvoeding mee bezig bent (waarvan ik denk dat dat bij jou het geval is)
Wallie schreef:ik probeer gewoon van alles..
Tsja, als het geen geld kost kan het natuurlijk niet goed zijn...
Wallie schreef:ben er zelf namelijk al uit.
Je bent er al uit, maar je gaat wel vanalles proberen??? Het lijkt mij dat je er dan nog niet uit bent... Anders was je probleem opgelost...
Probeer het nu eens: minder krachtvoer, hele dagen naar buiten in een koppel en een goede instructie. Ik weet echt zeker dat je daar een heel eind mee op schiet. En het is nog de eenvoudigste en goedkoopste oplossing ook.

)
Dan kun je hem beter even uit laten razen of van te voren even te longeren.
en dat zadel staat ook super stoer