meike (trekpaard) in de les.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Re: meike (trekpaard) in de les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:37

Ziet er echt enorm goed uit. Wanneer start je wedstrijden Schijnheilig .
ik vind het er zelfs beter uit zien dan die pony die er wat rondhuppeld Knipoog

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:37

Ik vind het er leuk uit zien. Ook vind ik het een gaaf paard om te zien. Ze loopt netjes. Miss eens een dressuur wedstrijd bij de K.V.T.H? Cool

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:41

nou voorlopig zit wedstrijden er nog niet in hoor Tong uitsteken.

ik wil mss met de tijd wel starten, maar ik krijg mn ouders echt niet zo gek om me met de trailer overal heen te zeulen. dus ik hoop dat ze bij de manege in de buurt waar ik naartoe kan rijden wedstrijden gaan organiseren.

die pony die rondhuppelt verzorg ik ook. maar zij rijd voornamelijk op de pony, en ik voornamelijk op meike. maar die gaan alletwee ook heel hard vooruit! Lachen.

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:44

haha filmen zou leuk zikjn ja.. lijkt me leuk om jezelf een keer terug te zien.. Lachen .. mn pa wil ook een trekpaard er bij kopen, maar moeten we eerst stal + wei wat ruimer maken.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:12

_rosita_ schreef:
engelina schreef:
. ik vind zon korte staart gewoon passen bij een belg. belgen met een lange staart kunnen er ook heel weinig mee. die zijn eigenlijk te zwaar.

.

sorry pompompom, maar wilde hier graag even op reageren....

@engelina: waar haal je die wijsheid vandaag als ik vragen mag? mijn belg heeft godzijdank wel ee staart en die gebruikt ze perfect hoor! ze mept er vliegen mee weg, gebruikt m als protest en als ze poept houdt ze m keurig omhoog.
wat een onzin zit soort dingen, alleen maar om couperen goed te praten

sorry als jij er zo over denk. maar misschien ben ik wel een beetje beinvloed. ik rij erg vaak bij iemand die belgen fokt en heeft een eigen dekhengst. en daar hoor je dan dus veel. in de trekpaarden wereld.
het zijn ook bijna allemaal oudere mensen dus misschien nog wel een beetje ouderwets. Clown
sorry als mensen zich storen aan mij mening

ik vind het verder een erg leuk paard en knap dat ze die les volhoud. zo intensief
want als ik ook op een belg rij merk ik vaak dat snel al moe zijn en helemaal bezweet.
vooral het weg springen in gelop zag er goed uit Haha!
veel plezier ermee

weet je van welke hengst ze is?

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 12:58

volgens mij is ze van gijs van de smidse, maar ik zou het niet zeker weten durven zeggen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 13:02

ze is inderdaad erg snel bezweet, maar het gaat nu al steeds beter en ik stap haar heel erg lang uit. vaak heeft ze nog energie genoeg, maar dan zweet ze al van top tot teen.

maar momenteel zweet ze weer heel erg, omdat ze nu nog dik in de wintervacht zit en zeker op de warme dagen is ze dan zeik nat.

janneke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:04

wat rij jij die bels goed zeg! ik heb en rijd zelf ook een bels, maar die loopt niet zo goed met aanleuning als die van jouw. en hij loopt ook goed actief. ik heb het idee dat ie veel voor je doet, of niet? erg fijn...

ik heb overigens die reacties over het wel of niet staart gelezen en kan het zelf niet nalaten er op te reageren.
ik heb zelf dus ook een bels... en GELUKKIG zonder staart!!!
ik vind het er veel mooier uitzien voor een bels, dan zo'n lange staart, dat maakt ze in mijn ogen een stuk minder bels. en als je naar de fokkers gaat (en niet alleen de oudere mensen) zullen 9 van de 10 de staarten kort willen hebben. dan heb ik het over de 'beste fokkers'. en de beste en goedgekeurde trekpaarden hebben een korte staart.
in mijn ogen is er ook een nadeel en dat is inderdaad zomers met de vliegen, maar het staartje iets langer laten groeien helpt ook al wel een beetje.
en hoe weet je dat een elastiekje 'pijn' doet? heb je het zelf gevoeld? okee, het veulen zal het de eerste paar dagen voelen en er van af willen zijn, maar na een paar dagen is het 'eraan gewend' en voelt ie het niet meer en valt het staartje er vanzelf af. er zijn wredere methoden om een paard te 'ontstaarten', daar ben ik ook niet voor.
overigens, als alles goed gaat hebben we eind april een veulentje, bij dit veulentje zal het staartje eraf gaan!!!

sorry voor mijn uitgesproken mening, maar ik kon het niet nalaten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:15

Ik vind dat je die bels netjes rijd zeg.
Lijkt me echt een hele aparte ervaring

En ik zag ook dat je van de stap in galop aansprong
Knap hoor, dat heeft ze dan toch allemaal al mooi onder de knie

In het begin tijdens het draven leek het net of je haar heel erg tegen zat te houden ( met je zit en handen)
Moest je terug naar de stap van je instructrice? Haha! Knipoog
( toen ik mijn paard net had, was ie ook niet terug te krijgen Bloos )

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:20

ziet er goed uit hoor, zeker voor een belg (weet namelijk wel hoe dat eruit ziet). En ik vind de aanleuning al heel knap. Zie je niet zo vaak. Vaak hangen belgen ook zo erg in je hand (die van mij idg wel) bij jou ziet het er ook zo een beetje uit, maar je ziet haar wel degelijk weer even omhoog komen met het hoofd. Vind het er netjes uit zien hoor.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:21

het ziet er idd erg netjes uit. vind dat je haar al zeer goed onder controle hebt! mijn paard gaat écht niet zo snel terug van galop naar de stap. heel netjes!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:21

ravellie schreef:

In het begin tijdens het draven leek het net of je haar heel erg tegen zat te houden ( met je zit en handen)
Moest je terug naar de stap van je instructrice? Haha! Knipoog
( toen ik mijn paard net had, was ie ook niet terug te krijgen Bloos )

van stap in galop aanspringen doet een belg heel makkelijk Knipoog kunnen ze vind ik beter dan vanuit stap dan vanuit draf.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:25

Ok, hihi

Zo zie je maar.
Weer wat geleerd.

Ik heb zelf een haflinger, en...na de nodige lessen kon hij het ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:32

janneke7 schreef:
wat rij jij die bels goed zeg! ik heb en rijd zelf ook een bels, maar die loopt niet zo goed met aanleuning als die van jouw. en hij loopt ook goed actief. ik heb het idee dat ie veel voor je doet, of niet? erg fijn...

ik heb overigens die reacties over het wel of niet staart gelezen en kan het zelf niet nalaten er op te reageren.
ik vind het er veel mooier uitzien voor een bels, dan zo'n lange staart, dat maakt ze in mijn ogen een stuk minder bels. en als je naar de fokkers gaat (en niet alleen de oudere mensen) zullen 9 van de 10 de staarten kort willen hebben. dan heb ik het over de 'beste fokkers'. en de beste en goedgekeurde trekpaarden hebben een korte staart.
in mijn ogen is er ook een nadeel en dat is inderdaad zomers met de vliegen, maar het staartje iets langer laten groeien helpt ook al wel een beetje.
en hoe weet je dat een elastiekje 'pijn' doet? heb je het zelf gevoeld? okee, het veulen zal het de eerste paar dagen voelen en er van af willen zijn, maar na een paar dagen is het 'eraan gewend' en voelt ie het niet meer en valt het staartje er vanzelf af. er zijn wredere methoden om een paard te 'ontstaarten', daar ben ik ook niet voor.
overigens, als alles goed gaat hebben we eind april een veulentje, bij dit veulentje zal het staartje eraf gaan!!!

ik ben het met je eens. maar doe eens een stiekje om je vinger als je hem een paar dagen laat zitten zalt hij er ook af. dan kan je voelen wat zon veulen voelt. het doet maar misschien maar een paar dagen pijn. maar probeer dat zelf maar een uit te houden Clown ik krijg het niet gedaan hoor.

verder succes met rijden.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 16:55

Citaat:

Moest je terug naar de stap van je instructrice?
( toen ik mijn paard net had, was ie ook niet terug te krijgen )[

ja de gangen zijn even wennen inderdaad, maar het zit ( vind ik ) heerlijk! ( afgezien van het doorzitten, dat is rampzalig ), ik moet in het begin van het filmpje doorzitten en zo langzaam mogelijk draven Tong uitsteken. en doorzitten kan ik voor geen meter op dr dus ik hobbel dan nogal,waardoor zij nogal weg wil rennen en dan ga ik haar nog teveel tegen houden met mn hand. maar ik ben dr hard op aan het oefenen en ik blijf al iets beter zitten als in het begin Tong uitsteken. terug nemen naar stap is heel gemakkelijk, ze reageert erg goed op mn zit.

die stap galop actie was ook maar puur een uitprobeersel en voor het eerst Tong uitsteken. was de eerste keer dat ik dat deed in de les , maar de ze snapte het meteen.

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:57

Doreen wat is Meike vooruit gegaan zeg!!!
Echt complimenten.. Ik kom snel weer een keertje langs.
Brenda vind ik ook erg vooruit gegaan.
Jullie gaan beide de goede kant op Lachen
Succes verder met de lessen..

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 17:00

w
Citaat:
at rij jij die bels goed zeg! ik heb en rijd zelf ook een bels, maar die loopt niet zo goed met aanleuning als die van jouw. en hij loopt ook goed actief. ik heb het idee dat ie veel voor je doet, of niet? erg fijn...

ze werkt graag ja, ik moet op een gegeven moment ook echt stoppen, ze heeft dan nog wel energie en wil ze nog wel, maar haar conditie kan he dan nog niet aan Tong uitsteken.

Citaat:
ziet er goed uit hoor, zeker voor een belg (weet namelijk wel hoe dat eruit ziet). En ik vind de aanleuning al heel knap. Zie je niet zo vaak. Vaak hangen belgen ook zo erg in je hand (die van mij idg wel) bij jou ziet het er ook zo een beetje uit, maar je ziet haar wel degelijk weer even omhoog komen met het hoofd. Vind het er netjes uit zien hoor.
quote]

ze hangt niet, ik ben meer degene die teveel hangt Tong uitsteken.

Citaat:
het ziet er idd erg netjes uit. vind dat je haar al zeer goed onder controle hebt! mijn paard gaat écht niet zo snel terug van galop naar de stap. heel netjes!

ja ze is erg goed op mijn zit, alleen vergeet ik zelf die nog wel eens te gebruiken, dan gebruik ik te snel eerst de teugels en daarna mn zit pas.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:04

mijn complimenten, wat een onwijs leuke combinatie
ik heb nog nooit een (trekpaard) zo leuk zien lopen
suc6 verder! Knipoog

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 17:09

dank je! Lachen

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:16

janneke7 schreef:

en door zulke dwarse(zogenaamd de " beste") fokkers,rijden er vrachten met veulens naar Frankrijk Verdrietig
de domste en grootste smoes van die boeren,is dat het draditie is......FOUT!
heel vroeger,hadden ze gewoon een lnage staart,pas later hebben de boeren uit pure gemakzucht(een vlecht maken in de staart oid zou immers net zo doeltreffend zijn) besloten maar de staart er helemaal af te halen.

enfin ontopic:
de staleigenaresse heeft ook een trekpaard,en rijd er ook dressuurmatig mee,gaaf om te zien hoor,die llopt ook zo vlot en lekker de achterhand eronder,net als bij jou.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:17

Ziet er erg netjes uit hoor! Ik vind het heel knap dat je haar zo mooi hebt lopen, ze zal best sterk zijn!
Dat van je schouders is al eerder gezegd. Dat was eigenlijk het eerste wat mij opviel.
Ik denk dat je toch een naar de zadel moet kijken. Het wipt namelijk van achter omhoog tijdens het rijden. Hoogstwaarschijnlijk is het van voren te smal!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 17:22

Citaat:
Ziet er erg netjes uit hoor! Ik vind het heel knap dat je haar zo mooi hebt lopen, ze zal best sterk zijn!
Dat van je schouders is al eerder gezegd. Dat was eigenlijk het eerste wat mij opviel.
Ik denk dat je toch een naar de zadel moet kijken. Het wipt namelijk van achter omhoog tijdens het rijden. Hoogstwaarschijnlijk is het van voren te smal!

met rijden is ze eigenlijk helemaal niet sterk in dr mond, maar verder wel eens in de zoveel tijd sloopt ze iets, is al een keer door het bakhek heen gerend Tong uitsteken. paard had niets , maar alle planken doormidden en paal die vertikaal staat ook gewoon afgebroken. ( ze kreeg een schok van het schrikdraad maar het hek stond een beetje in de weg van de vlucht richting Tong uitsteken )

hm zal nog eens op t zadel letten. maar volgens mij is het zadel niet te smal, mss had ik m die les niet helemaal goed liggen. maar ik zal er eens goed naar kijken.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:40

Heej!
Jemig, wat ziet het erg goed uit!
Zo wil ik ook graag met Tych rijden, als hij 4 nog (nog 2 jaartjes geduld....!)
Er werd gezegd, dat Belgen makkelijker van stap in galop aanspringen dan vanuit de draf en daar ben ik het wel mee eens! Fleur gaat anders altijd eerst heeeel hard draven tot ze wel in galop moet, maar goed, ze heeft het ook nooit geleerd.

Maar je mag er trots op zijn hoor! (over alle puntje ga ik dan niets meer zeggen; is allemaal gedaan!)

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:50

Sommige trekpaarden veulens gaan tegenwoordig niet meer naar Frankrijk geloof ik. Er zijn ook DA's die het hier doen. De papieren worden wel getekend in Frankrijk. Ik vind een korte staart ook mooier maar, het mag niet meer dus, doe ik het ook niet. Clown

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:56

Als die belg met je op de kletter gaat ben je nog niet jarig Nagelbijten / Gniffelen

Vind je belg errug goed lopen. Ik vond belgen persoonlijk altijd lomp, en vond ze voor niks ander goed dan weides kaal vreten en voor de kar lopen ofzo, maar nu ik dit gezien heb. Zo, die loopt echt mooi! Ja