.ik vind het er zelfs beter uit zien dan die pony die er wat rondhuppeld
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
.
.. mn pa wil ook een trekpaard er bij kopen, maar moeten we eerst stal + wei wat ruimer maken..
_rosita_ schreef:engelina schreef:. ik vind zon korte staart gewoon passen bij een belg. belgen met een lange staart kunnen er ook heel weinig mee. die zijn eigenlijk te zwaar.
.
sorry pompompom, maar wilde hier graag even op reageren....
@engelina: waar haal je die wijsheid vandaag als ik vragen mag? mijn belg heeft godzijdank wel ee staart en die gebruikt ze perfect hoor! ze mept er vliegen mee weg, gebruikt m als protest en als ze poept houdt ze m keurig omhoog.
wat een onzin zit soort dingen, alleen maar om couperen goed te praten
) ravellie schreef:Ik vind dat je die bels netjes rijd zeg.
Lijkt me echt een hele aparte ervaring
En ik zag ook dat je van de stap in galop aansprong
Knap hoor, dat heeft ze dan toch allemaal al mooi onder de knie
In het begin tijdens het draven leek het net of je haar heel erg tegen zat te houden ( met je zit en handen)
Moest je terug naar de stap van je instructrice?![]()
![]()
( toen ik mijn paard net had, was ie ook niet terug te krijgen)
kunnen ze vind ik beter dan vanuit stap dan vanuit draf. janneke7 schreef:wat rij jij die bels goed zeg! ik heb en rijd zelf ook een bels, maar die loopt niet zo goed met aanleuning als die van jouw. en hij loopt ook goed actief. ik heb het idee dat ie veel voor je doet, of niet? erg fijn...
ik heb overigens die reacties over het wel of niet staart gelezen en kan het zelf niet nalaten er op te reageren.
ik heb zelf dus ook een bels... en GELUKKIG zonder staart!!!
ik vind het er veel mooier uitzien voor een bels, dan zo'n lange staart, dat maakt ze in mijn ogen een stuk minder bels. en als je naar de fokkers gaat (en niet alleen de oudere mensen) zullen 9 van de 10 de staarten kort willen hebben. dan heb ik het over de 'beste fokkers'. en de beste en goedgekeurde trekpaarden hebben een korte staart.
in mijn ogen is er ook een nadeel en dat is inderdaad zomers met de vliegen, maar het staartje iets langer laten groeien helpt ook al wel een beetje.
en hoe weet je dat een elastiekje 'pijn' doet? heb je het zelf gevoeld? okee, het veulen zal het de eerste paar dagen voelen en er van af willen zijn, maar na een paar dagen is het 'eraan gewend' en voelt ie het niet meer en valt het staartje er vanzelf af. er zijn wredere methoden om een paard te 'ontstaarten', daar ben ik ook niet voor.
overigens, als alles goed gaat hebben we eind april een veulentje, bij dit veulentje zal het staartje eraf gaan!!!
sorry voor mijn uitgesproken mening, maar ik kon het niet nalaten.
ik krijg het niet gedaan hoor.Citaat:Ik vind dat je die bels netjes rijd zeg.
Lijkt me echt een hele aparte ervaring
En ik zag ook dat je van de stap in galop aansprong
Knap hoor, dat heeft ze dan toch allemaal al mooi onder de knie
In het begin tijdens het draven leek het net of je haar heel erg tegen zat te houden ( met je zit en handen)
Moest je terug naar de stap van je instructrice?
( toen ik mijn paard net had, was ie ook niet terug te krijgen )[
. en doorzitten kan ik voor geen meter op dr dus ik hobbel dan nogal,waardoor zij nogal weg wil rennen en dan ga ik haar nog teveel tegen houden met mn hand. maar ik ben dr hard op aan het oefenen en ik blijf al iets beter zitten als in het begin
. terug nemen naar stap is heel gemakkelijk, ze reageert erg goed op mn zit.
. was de eerste keer dat ik dat deed in de les , maar de ze snapte het meteen. 
Citaat:at rij jij die bels goed zeg! ik heb en rijd zelf ook een bels, maar die loopt niet zo goed met aanleuning als die van jouw. en hij loopt ook goed actief. ik heb het idee dat ie veel voor je doet, of niet? erg fijn...
. Citaat:ziet er goed uit hoor, zeker voor een belg (weet namelijk wel hoe dat eruit ziet). En ik vind de aanleuning al heel knap. Zie je niet zo vaak. Vaak hangen belgen ook zo erg in je hand (die van mij idg wel) bij jou ziet het er ook zo een beetje uit, maar je ziet haar wel degelijk weer even omhoog komen met het hoofd. Vind het er netjes uit zien hoor.
quote]
ze hangt niet, ik ben meer degene die teveel hangt.
Citaat:het ziet er idd erg netjes uit. vind dat je haar al zeer goed onder controle hebt! mijn paard gaat écht niet zo snel terug van galop naar de stap. heel netjes!
janneke7 schreef:wat rij jij die bels goed zeg! ik heb en rijd zelf ook een bels, maar die loopt niet zo goed met aanleuning als die van jouw. en hij loopt ook goed actief. ik heb het idee dat ie veel voor je doet, of niet? erg fijn...
ik heb overigens die reacties over het wel of niet staart gelezen en kan het zelf niet nalaten er op te reageren.
ik heb zelf dus ook een bels... en GELUKKIG zonder staart!!!
ik vind het er veel mooier uitzien voor een bels, dan zo'n lange staart, dat maakt ze in mijn ogen een stuk minder bels. en als je naar de fokkers gaat (en niet alleen de oudere mensen) zullen 9 van de 10 de staarten kort willen hebben. dan heb ik het over de 'beste fokkers'. en de beste en goedgekeurde trekpaarden hebben een korte staart.
in mijn ogen is er ook een nadeel en dat is inderdaad zomers met de vliegen, maar het staartje iets langer laten groeien helpt ook al wel een beetje.
en hoe weet je dat een elastiekje 'pijn' doet? heb je het zelf gevoeld? okee, het veulen zal het de eerste paar dagen voelen en er van af willen zijn, maar na een paar dagen is het 'eraan gewend' en voelt ie het niet meer en valt het staartje er vanzelf af. er zijn wredere methoden om een paard te 'ontstaarten', daar ben ik ook niet voor.
overigens, als alles goed gaat hebben we eind april een veulentje, bij dit veulentje zal het staartje eraf gaan!!!
sorry voor mijn uitgesproken mening, maar ik kon het niet nalaten.
Citaat:Ziet er erg netjes uit hoor! Ik vind het heel knap dat je haar zo mooi hebt lopen, ze zal best sterk zijn!
Dat van je schouders is al eerder gezegd. Dat was eigenlijk het eerste wat mij opviel.
Ik denk dat je toch een naar de zadel moet kijken. Het wipt namelijk van achter omhoog tijdens het rijden. Hoogstwaarschijnlijk is het van voren te smal!
. paard had niets , maar alle planken doormidden en paal die vertikaal staat ook gewoon afgebroken. ( ze kreeg een schok van het schrikdraad maar het hek stond een beetje in de weg van de vlucht richting
)