Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Showtime_

Re: Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:38

wat mij als eerste opvalt is dat je continu excuus gaat zoeken voor wat er gebeurd en wat er te zien is.. Die pony heeft echt geen last van wind e.d. en de lange beugels vallen wel mee.. Ga gewoon lekker rijden zonder fratsen, neem les en doe wat met de adviezen die hier gegeven worden. Succes

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:40

Kan je hem eigenlijk niet door iemand anders in laten rijden?
die er meer verstand van heeft.. (niet banketstaaf bedoeld)
dit lijkt me niet zo goed voor zo'n jong beestje.
en als die snel is kan je dat ook rijtechnisch oplossen, hoeft niet met hulpteugels. Probeer veel overgangen te rijden.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 18:12

Ja ik heb iemand die hem ong. 3x per week rijd maar ik moet hem ook rijden van de manege.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 18:14

Ik moet hulpteugels om dat is 1 ding , en dat ik hem wat in mond zit dat is wel waar.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:15

Wie rijd Replay 3 keer per week bij dan? Ook dat kan een heleboel zeggen he? Maar als het goed is heb je zo les en dan ben ik benieuwd wat arnold gaat vertellen.. Dat horen we nog wel denk ik..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:15

Moeilijk paardje, goed leren longeren en dat goed bijhouden. Zelf zitlesjes nemen, je zit nog erg onstabiel en onrustig. Verder goed les nemen, priveles?? Denk dat je daar meer aan hebt dan in een vollere les rondcrossen. En idd, een goede bijrijder. Je bent misschien nog wat te onervaren om het paardje naar een goede basis te rijden. Veel suc6 ermee Lachen

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:11

Ik heb les gehad ik was sowieso te laat van het longeren. En het ging paniek vol, me instructeur heeft er even op gereden, maar ik ben nu echt bang voor hem en weet niet meer wat te doen

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:30

Hey,
Niet vergeten dat je meer kan doen met een paard dan enkel rijden.
Je paardje is heel gespannen en heeft weinig vertrouwen in al wat er gebeurd.
Win eerst dat vertrouwen.
Dat doe je onder andere met grondwerk en etc.
En grondwerk is niet alleen ingespannen longeren, laat hem af en toe eens lopen, ga wandelen (zowel erop als ernaast), schriktraining en je kan nog zoveel meer doen zodat het paard je beter gaat vertrouwen en zich KAN ontspannen.
Poets dubbel zo lang en ga al eens naar hem zonder dat hij moet denken "ojee, ik moet weer rijden..."
Ik ga ervanuit dat hij dit veel doet aangezien een ander persoon al 3x per week met hem rijdt en dan jij nog eens.
Je moet begrijpen dat hij NOG MAAR 5 maanden onder het zadel is. Dat is niet veel.
Nu kan je zeggen dat andere paarden perfect ontspannen lopen na 5 maand onder het zadel en die ook veel moeten rijden in de week. Maar je moet altijd rekening houden met het karakter en "de spirit" van je paard.

En dan jah voor het rijden zou ik nog even willen zeggen dat de rekker (zo te zien) geengoed idee is voor jouw paardje.
Je paard is nu eenmaal een prooidier en door hem in een bepaalde positie te willen dwingen gaar hij zich nog meer opspannen en nog meer willen weglopen.
Ik zou zeggen, gebruik zijn (positieve) energie en werk naar het voorwaarts neerwaarts.
Maar dat gaat enkel als je zijn/haar vertrouwen wint...

Ik vind dit paardje een geweldige uitdaging want vanuit de foto's is te zien dat ze zoveel uitstraalt.

Toch nog even: Het is een prachtig paardje Knipoog en veel succes samen Lachen

Grtjs, Kay

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:32

Leuk ponytje.. SUPER LEUK DEKJE Haha! haha.. maar ik vind het echt een leuk ponytje veel plezier ermee Haha!

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:51

Je hebt al kritiek genoeg gehad denk ik! Maar ik wou nog even wat zeggen, het is toch jou paardje?! Als ik jou was zou ik een stal opzoeken waar jij je gang kan gaan, natuurlijk onder begeleiding van iemand die JOU helpt! Je moet van je instructeur met bijzetteugel rijden??? Besef dat niks moet! Ik woon ook in Zwolle en ben ook 14 ..... Knipoog Zullen we es afspreken? Ik weet nog een heel fijne instructrice. Ze kan je hier zeker mee helpen. Kom maar es kijken bij mijn les.
Voor de rest kan ik alleen zeggen dat je en geweldig paard hebt. Lovers

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:02

Lieve janna als jij bang bent geworden moet je eerst 0ver je angst heen voordat je weer in volle paniek erop gaat! Helaas heb ik nog geen lessen bij de manege anders had ik je graag geholpen.. Je kunt wel aan Herman vragen of ik je uberhaupt een keer mag helpen.. Herman kent mij wel zeg maar Priscilla vriendin van Alice dan weet hij genoeg.. Je kunt wel van hot naar her gaan met je paard maar ook dat lost niets op!! Ik hoop voor jou dat je hulp krijgt en dat je je band met je paardje krijgt..
doe je kalm aan?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:15

janna ? meid wat is er gebeurd Lachen
mensen janna heeft een hele goede instructeur, en ze staat op een hele goede stal Lachen
en ze word goed beleid Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:26

op elke foto zeg je hij deed , hij werd , hij doet .
Terwijl ik duidelijk zie dat jij het allemaal doet Bijzet zit
te strak als dat zo moet zoek dan een andere instructrise.
Jij trekt best veel in zijn mond.

Zo zal die nooit lekker lopen de spanning straalt er af

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:37

Het bijzet zit nu losser, nou hanna hij ging met mij aan de wandel en toen werd ik bang, het is wel dat ik snel bang wordt en toen heeft arnold even er op gezete, toen moest ik weer en toen zei hij teugels los en gewoon rijden hij stopt ooit wel eens en toen deed ik dat maar toen ging die veels te hard en was het ook niet goed.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:38

okay, nou veelt trainen en vooral met begeleiding, je moet gewoon vertrouwen krijgen in replay en andersom

dat heeft tijd nodig

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:41

Ja, ik ga hem nu nog alleen longeren en anneke rijden want ik durf nu niet echt meer. en dan met poetsen en knuffelen enz. vertrouwn winnen.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:48

Dat is een hele goede beslissing meisje.. Wat stal en instructie betreft zit ze echt wel goed.. Dit moet even een weg vinden wat voor beiden het fijnst is.. En wat Anneke betreft nou die kun je er gerust op zetten daar leert Replay echt wel van! Meid en wat anderen ook zeggen luister naar Arnold of Paul of marilya of welke instructeur ook bij ons en volg adviezen op! Ik heb ook een ontzettend moeilijk paard gehad wat ik uiteindelijk moest verkopen het werd nl erg gevaarlijk (lees steigeren en doodleuk achterover laten vallen en zo) maar ik weet zeker dat als jij op deze voet een band op bouwt met hem dat het je wel gaat lukken! sterkte en succes en als ik op de manege ben dan kom ik wel een keertje kijken

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 14:21

ja is goed Lachen

sambunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:34

mijn comment..
ik vind het jammer dat je zo`n leuk beest dwingt om met zijn hoofdje naar beneden telopen dit kan je ook tijtechnisch oplossen want mijn paard wou het ook niet en nu ben ik druk me rijhouding te veranderen en dan loopt hij zelf naar beneden dus ik vind dit topic geen goed comment waard voor jou maar wel voor je paardje want dat is een mooi paardje Boos! maarja iedereen zijn eigen mening van rijden.. Clown
gr.sambunny

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:45

IK zou hem even door iemand anders laten rijden, totdat jij weer vertrouwen hebt (volgens mij doe je dat al)
Mischien helpt het om met bodyprotector te rijden, dat deed ik toen ik bang was, en soms nog als ik me onzeker voel.
Dan heb je meer een gevoel van zekerheid, en kan je dat dus ook aan je pony overbrengen!

Trouwens leuk paardje, fijn dat je bijzet nu wat minder strak zit, ik geloof dat het alllemaal best goed zal komen!! Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:48

Citaat:
ik vind het jammer dat je zo`n leuk beest dwingt om met zijn hoofdje naar beneden telopen dit kan je ook tijtechnisch oplossen

Wat ZIJZELF dus niet kan. Dat is duidelijk genoeg gemaakt. Daarvoor heeft ze goede begeleiding en les. Daar kan ze op vertrouwen als ze les heeft van Maryllia Knipoog Ze opent geen topic om alleen maar afgekraakt te worden.

Citaat:
ik vind dit topic geen goed comment waard

Rijtechnisch misschien niet maar ze heeft meer aan opbouwende kritiek dan alleen maar haar af te kraken.

@Janne92: En nu je zo bangig bent... begin naast je paardje met vertrouwen krijgen Lachen enneh Anneke rijdt netjes dus dat komt wel goed Lachen

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:00

leuk paardje zeg!
En waarom moet iedereen altijd zo commentaar geven?
Veel suucces met je paardje!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:04

Ja ikg a hem zelf ook niet meer rijden anders komt het niet goed emt me vertrouwen in hem, maar gewoon kleine dingetjes doen voor vertrouwe wandelen lekker poestsen wassen enz.

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:05

Janne92 schreef:
Ik ga goed oefenen:) en zal vragen of elastiek wat minder strak kan..

Vragen het is toch jou paard?! Je weet zelf wel wat goed voor hem is, na mijn idee zit het elastiek ook te strak. en op de eerste foto zie ik ook geen elastiek dus snap niet waarom het nu wel nodig is.
veder vindt ik jullie wel een leuke combie, en hij heeft een sprekend hoofdje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:12

idd, is jouw paardje, en ik zou ook eerst eens zou rijden, niet met elastiek
dat je bang bent kan ik begrijpen, als een keer iets akeligs gebeurd is, maar vind de foto`s erg gespannen en gedwongen uitzien
succes verder