Gwenn @ priveles

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bakstertje

Re: Gwenn @ priveles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:49

miesie schreef:
Dit is een manegepony.. Dus ik denk dat misschien dat de reden is dat het beestje niet zo lekker loopt..

Sorry hoor maar dit slaat nergens op!

Ontopic:

Ik ben het wel mee eens dat het er gespannen uitziet. Wel jammer want is wel leuk beestje

marloesssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:51

Hoezo ga je wijken als je pony nog niet eens aan de teugel kan lopen???

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:56

oke ik wete nu dat jullie het allemala gespannen vinden gelieve geen reactie's meer op dit topic

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:56

omdat hij dan 9 van de 10 keer niet ontspannen is, zn rug wegdrukt en dus eigenlijk geen zijgangen (en andere oefeningen opde juiste manier) kan maken. ga zelf eens rondjes rennen met een zwaar holle rug, voelt niet lekker aan hoor.
maar anne verwijt ik niks hoor, zij kan er ook niks aan doen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:56

ROMANxBEAUTY schreef:
anOukkj schreef:
Ik vind het er niet ontspannen uitzien. Je pony is totaal niet nageeflijk op je hand en been. Zodra die dat word, en dat kan ik je niet zomaar uitleggen, zal die veel fijner te rijden zijn. Vraag het je instructrice.

ze liep wel lekker maar van mij hoeft ze ook niet perse nageefelijk te lopen.

ben benieuwd hoe je dan kan vinden dat een paard lekker loopt, de mijne loopt dus echt niet fijn als ze niet nageeflijk loopt!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:25

bakstertje schreef:
miesie schreef:
Dit is een manegepony.. Dus ik denk dat misschien dat de reden is dat het beestje niet zo lekker loopt..

Ontopic:

Ik ben het wel mee eens dat het er gespannen uitziet. Wel jammer want is wel leuk beestje

Wat ik ermee bedoel.. Misschien heeft het beestje wel last van haar rug en een manege laat vaak niet even een fysio komen of iets.. Er werd eerder in het topic gezegd dat ze hiervoor altijd goed liep en nu ineens niet meer, dat lijkt me dan toch misschien iets medisch..

kenny4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:30

Gwenn ziet er nog steeds zo super als vroeger, en is juist nu meer onspannen als vroeger. Deze foto's zijn een moment opname en in die week ging ze inderdaad veel hinniken naar dr veulen( ik heb er namenlijk zelf toen ook op gereden) En zeker de laatste 2 jaar is ze het gekke rennen van dr wel verleerd en loopt ze juist veel meer onstpannen dan 5 jaar geleden.ook met springen. Anne ik vind het super hoe je dr rijd en dit was echt maar een moment opname want ik wqeet zelf ook hoe veel ze aan het hinniken was met dr mooie veulen. Bloos

RftExHCB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:42

marloesssie schreef:
Hoezo ga je wijken als je pony nog niet eens aan de teugel kan lopen???

Bij wijken hoeft een paard niet per se "aan de teugel te lopen", hoe jij dat noemt. Zolang je maar een goede aanleunig (buitenteugel!) hebt. Wat jij misschien bedoelt is dat ze erg wegloopt over de haar buitenschouder of "vlucht" door harder te gaan lopen en haar hoofd omhaag gooit. Maar dit heeft niks te maken met aan de teugel lopen of nageeflijk te lopen.

Charly schreef:
Jammer dat gwenn er nu zo uit ziet.. Toen ze net op de manege kwam en ik haar reed, zag ze er veel beter uit!
Geef haar asjeblieft meer te eten!

En de rest van t commentaar is al gegeven, ze loopt vééls te gespannen....

De eerste 3 zinnen slaan nergens op.
Roos_s schreef:
ik ben het eens wat betreft het commentaar van die nagevelijkheid. Probeer je pony idd iets meer over de rug te laten lopen, is voor jou en voor je pony fijner Lachen

En lees net dat veulen van mei 2006 is??? Verward Waarom is dr nog niet eerder gespeend? Kan natuurlijk ook daardoor komen dat de mensen haar magerder vinden dan eerder, neemt wel heel wat energie weg zo'n oud veulen....

naja iig succes dr nog mee en komt vast wel weer goed! Lachen

Dit is nou eens normaal commentaar! Knipoog

In een priveles lopen (manege) paarden vaak wat meer gespannen en wat vlotter (Geloof me, ik weet er alles van). Ze zijn niet allemaal gewend om alleen in de bak te lopen. Het is aan de ruiter om die ontspanning terug te krijgen door het paard in ieder geval goed aan het werk te zetten (overgangen rijden, tempowisselingen rijden) en de aandacht dus bij jou te houden. Pas als je pony dan aan je been is, kun je een pasje wijken. (met je buitenteugel op maat en een regelbaar tempo!)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-07 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:04

Hallo,
Wat maken sommige mensen een probleem van 1 iemand:s..
ik vind het netjes eruit zien, en het commentaar heb je zelf al gegeven he;)

RftExHCB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:16

Nou ja, dit is niet een probleem maken. Degene die de foto's plaatst, wil graag aanwijzingen en commentaar krijgen want daar vraagt ze zelf om. Maar het is alleen jammer dat mensen geen opbouwende kritiek geven maar de grootst onzin uitkramen om pony's en daarmee mensen onderuit te halen.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:42

moest je het even kwijt rian?

RftExHCB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:12

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
HAHAHAHAHAHAHAAHA

Kym

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:17

Nou idd groot gelijk hoor Tong uitsteken commentaar heb je zelf al gegeven, en ik vind dat je dr netjes rijd, en dat van aan de teugel lopen slaat werkelijk nergens op want als je paard ontspanen is en er een goed tempo in zit kun je makkelijk een pasje wijken, en aangezien ze hier [prive les krijgt zal de instructrice vast wel weten wat ze zegt, Knipoog
succes verder met deze leuke pony! Haha!
Bloos

kenny4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:36

Rianne je hebt gewoon weer gelijk whaha Go jij! Go jij!
Dus allemaal niet zo zeuren gwenn is gewoon een super manege pony en ziet er absoluut heel goed uit en dr veulen lekker ook Haha!

Afbeelding
Lief heah Lovers

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:45

Jaa Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:53

Is dat een veulen van Bronfoel Harri?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:55

ja

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:59

hee mag ik vragen van wie je les hebt Knipoog ziet er bekend uit Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:00

Charly schreef:
Jammer dat gwenn er nu zo uit ziet.. Toen ze net op de manege kwam en ik haar reed, zag ze er veel beter uit!
Geef haar asjeblieft meer te eten!

En de rest van t commentaar is al gegeven, ze loopt vééls te gespannen....

Idem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:00

bakstertje schreef:
miesie schreef:

Ontopic:

Idd, ik rijd zelf ook op een manege en die lopen net zo goed als mijn verzorgpony hoor Clown

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:27

ik tem even

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:29

Als mensen nou is opbouwende kritiek geven, ipv alleen maar negatief commentaar.
Met opbouwende kritiek kan teminste nog iets gedaan worden. Anne, je weet wat ik er van vind.
Offtopic; leuke foto van Gil! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:32

Oscar schreef:
Moderatoropmerking:
HAW is inderdaad bedoeld voor rijtechnisch commentaar.
Overige zaken mogen via PB. Aan reacties in de trant van "bij mij liep dit paard een stuk beter" heeft de topicstarter waarschijnlijk ook niks, dus dit graag achterwege laten.
Tips zijn welkom, persoonlijk gedoe niet Knipoog

Ik gooi hem maar weer eens in de herhaling Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:44

Je paardje lijkt echt als 2 druppels water op mn lieveling op de manege! das ook een welsh cob, zwart met 4 witte voetjes en een stervormige kol op zn voorhoofd Lachen leuk!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:07

Ik zie geen tot weinig ontspanning, ik zou persoonlijk eerst aan de nageving en het rechtrichten werken ipv het wijken... dat lijkt mij op dit moment een stap te ver Knipoog

En dat het een manege paard is, vind ik geen excuus Haha! Ik heb ook af en toe les op een scheef manege paard en die rij ik eerst recht en nageeflijk voordat ik üperhaupt denk aan wijken Knipoog