Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, het betreft hier een mannetje
de ene keer zijn het allemaal zij's en de andere keer allemaal hij's
Vansky schreef:Ik ben het ook eens met MindFiels
Misschien ook een minder scherp bit gebruiken? Ik weet niet wat voorn bit je gebruikt? Het kan ook zijn dat het zadel niet goed op zijn rug ligt..
Er stond ook dat hij bij je nichtje van 8 jaar wel braaf was? Misschien is het 't gewicht dat hij niet zo veel kan hebben..
Wat ook helpt is zelf heel ontspannen zitten en de teugels losjes laten.. Dat wil ook wel eens helpen..
horsefree schreef:zoals veel mensen hier ook al zeggen, laat haar nakijken. niet zoals xXutopiaXx zegt aanpakken en vooruit schoppen!!!
je vergeeft het jezelf NOOIT als blijkt dat ze pijn heeft,tewijl jij daar niet bij stil wilt staan en haar "gewoon" vooruit schopt of weet ik veel wat.(vaak op advies van "paardenmensen")IK SPREEK UIT ERVARING!
sluit alsjeblieft eerst uit dat ze pijn heeft of lichaamlijk ongemak.Dan kun je verder kijken naar zadel,rijtechnische gedeelte en voeding.
xXutopiaXx schreef:Voordat je de schuld schuift op het lichamelijke: een paard is niet uit zich zelf zo vervelend, als iets fout gaat is het 9 van de 10 keer de fout van de ruiter, als dit niet het geval is is het iets medisch.
Als hij wegspringt moet je niet gelijk in die teugels gaan hangen. Pak hem aan en 'schop' hem naar voren. Trek hem niet helemaal krom met die martingaal, hij kan geen kant op. Probeer het voorwaarts op te lossen. Springt hij weg, gelijk dat been erover heen en naar voren drijven, handen los!
Als je je ontspant, wanneer je over de balkjes loopt bijvoorbeeld, loopt hij super, gelijk daarna ga je weer in die teugels klimmen en wordt ie tegen gehouden in z'n voorwaartse gang. In een auto kan je toch ook niet met de handrem vast gaan rijden? Bij een paard idem. Gun hem die vrijheid en ontspannenheid, begin bij jezelf, hij komt vanzelf.
Dit is trouwens niet aanvallend bedoeld, maar ik wil je graag helpen, want je verdient het om een goede relatie met je paard op te bouwen! Succes hiermee!
)
panache schreef:eigenlijk vind ik dit gewoon zielig voor het paard.
laat hem stilstaan of ga longeren, en per direct een osteopaat!..
daarna kan je eropafschuiven dat het iets is wat NIET lichamelijk is.
, ten eerste wat moet ze ermee, ten tweede, niemand doet dit met opzet lijkt me. Waarom zou ze anders om hulp vragen hier. ten derde je geeft geen argumenten waarom je dit vind.
maar dat is minder belangrijk nattuurlijk
Hij loopt ook niet maar zelden ontspannen naar beneden, z'n hoofd omhoog en gespannen rug is zeldzamer.
het is ook zo dat we de tijd voor het filmpje niet zoveel hebben kunnen rijden, ook door het weer, want ik moet altijd buiten rijden en dan ben je vaak toch wat afhankelijker van het weer
nu het weer beter is kunnen we ook vaker rijden, meer aan het werk zetten en dat scheelt heeeel erg veel, ik denk dat we gewoon in een dipje zaten
Eerst schrikken van iets en daardoor op de rem gaan, waardoor ik ongeveer op z'n hals terechtkom en dan even een leuk bokje na geven
Hierdoor was ik dus de laatste tijd wat angstiger geworden. het bokken en steigeren vind ik op zich niet zo eng, maar omdat zo'n schrikreactie van een paard, voor de ruiter vaak onverwacht komt, werd ik daar heel gespannen van. De hele tijd bang dat hij ergens van gaat schrikken en ik er zo weer naast lig
maar ook dat is nu al stukken beter gelukkig.
Bedankt allemaal voor alle tips en commentaar

Hij loopt ook niet maar zelden ontspannen naar beneden, z'n hoofd omhoog en gespannen rug is zeldzamer.
het is ook zo dat we de tijd voor het filmpje niet zoveel hebben kunnen rijden, ook door het weer, want ik moet altijd buiten rijden en dan ben je vaak toch wat afhankelijker van het weer
nu het weer beter is kunnen we ook vaker rijden, meer aan het werk zetten en dat scheelt heeeel erg veel, ik denk dat we gewoon in een dipje zaten
jorretje schreef:fijn dat t al een stuk beter gaat!
nu willen natuurlijk over een tijdje nieuwe filmpjes zien
Klik
m'n houding is niet zo best soms