Waddox (v. Paddox) nog eens @ work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abcde

Re: Waddox (v. Paddox) nog eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:02

graag gedaan, we posten te gelijk,
probeer inderdaad bij verschillende mensen informatie in te winnen maar doe uiteindelijk waar jij je goed bij voelt!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 00:09

Ik had het inderdaad ook liever zonder gedaan, als het mogelijk was. Maar ik heb nu eenmaal niet de ervaring enzo als sommige andere mensen, ik moet nog veel leren, dus dit leek de beste oplossing. Ik heb wel veel geleerd door dit topic, en daar ga ik in de toekomst ook mee aan de slag. Bedankt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:52

Celine_M schreef:
Kaja, bedankt voor je reactie.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje geschrokken ben van de reacties in dit topic.
Juist omdat ik het allerbeste met mijn paard voor heb, heb ik advies ingewonnen hoe ik dit het beste aan kon pakken.
Jij geeft aan dat je ondertussen 20 jaar ervaring hebt, ik heb dat helaas nog niet.

Omdat ik zelf nog niet zo ervaren ben, probeer ik juist de adviezen van de dierenarts op te volgen.
Zelf heb ik niet getwijfeld of dit advies wel of niet goed was, ik dacht er goed aan te doen om dit advies op te volgen, alles in het belang van mijn paard.
Ik heb jammer genoeg nog niet de ervaring en de kennis om zo'n advies te beoordelen, ik ben er dan ook vanuit gegaan dat het goed is wat de dierenarts zegt.

Nu ik jullie reacties gelezen heb wil ik toch wel graag nog wat dingen van de dierenarts weten en daarom zal ik daar nog eens achteraan gaan.
Het verdovingsverhaal zou ik graag willen laten voor wat het is. Het is nu eenmaal gebeurd, en ik ga opnieuw advies inwinnen en misschien dingen anders doen. Daarbij zal ik ook jullie tips in mijn achterhoofd houden.
Het doet me best wel pijn om te lezen dat we het misschien niet helemaal goed aangepakt hebben, ondanks dat ik niet beter wist en dacht het allerbeste voor mijn paard te doen.

Ik zou het fijn vinden als ik nog wat rijtechnische tips zou krijgen, daar kan ik vast nog wel wat van opsteken.

Ik vind het fijn dat je op dergelijke wijze als deze je weerwoord kunt geven. Respect daarvoor!

Ik snap dat je er liever niet teveel over uit wilt wijden, immers je DA gaf je dit advies en op een DA moet je kunnen vertrouwen want anders is het einde zoek...

Respect voor je reacties Celine en voor je incasseringsvermogen, je bent een voorbeeld voor velen die dat niet kunnen/hebben. Blijf dit ook doen, niet alleen op Bokt, maar ook in je omgeving, daar leer je het meeste van. Rijtechnisch is er weinig op aan te merken omdat je paard nu eenmaal gesedeerd is... Maar ik vind het een leuk dier... dat Watje van je... Haha!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:47

Cé, je bent de beste!
Je zal hier inderdaad iets uit geleerd hebben, en zoals je je hier gedraagd op Bokt, doe je ook in het echte leven, dat weet ik!
Watje liep gisteren misschien niet 100% naar je zin, maar hij was braaf en dat is toch het voornaamste? Ondanks dat mijn (vette) Haf weer eens die twee benen in de lucht moest smijten? (meerdere malen zelfs)
Je mag trots zijn op Watje en tegen 15 april ben je klaar voor de B-proef!!!
We zullen daar samen op oefenen.
'k Wil trouwens ook iedereen bedanken voor de reacties hier, vooral over Céline dat ze goed omgaat met de reacties enzo.
Nog veel succes, Stinkvoetje!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 21:42

Kaja: Echt heel erg bedankt voor de leuke reactie! Echt heel fijn om te horen.. Bedankt!

Ticcie: Bedankt meid! Je bent echt een schat! Lachen Ja hij was wel heel braaf gisteren, ik was gewoon wat teleurgesteld in mezelf.. Bloos Maar gelukkig ging het vandaag echt héérlijk, dus mijn dag is weer goed! Haha! Je bent echt de allerliefste!! Voel je je trouwens alweer wat beter? Ach gut

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:28

Ziet er goed uit hoor, je ziet inderdaad wel dat hij erg braaf/rustig is, maar niet op een zielige manier!

Ik weet dat meerdere mensen dit inderdaad wel eens doen bij drukkere paarden die rustig aan moeten beginnen met opbouwen na blessures. Ik heb er niets op tegen, ik vind het juist super want je moet ze soms tegen zichzelf in bescherming nemen. Als je nog langer wacht met rijden worden ze soms zo druk op stal dat ze zichzelf juist verwonden, dus dit is een prima manier.
Zolang je paard nog plezier toont in het rijden, en geen balansverstoringen heeft zie ik niet in wat hier fout aan is.

Rijtechnisch heb ik niet veel commentaar, het ziet er allemaal netjes en ongedwongen uit! Ik ben erg benieuwd naar foto's als hij straks weer helemaal in orde is, het lijkt me een heel fijn paard Ja!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 23:37

Fysiomeid: Dankje voor je lieve en goed onderbouwde reactie! En hij is ook wel heel fijn.. Bloos Maarja da's allemaal dankzij Solvej natuurlijk! Knipoog En ik hoop ook snel weer een fotograaf te kunnen strikken haha, dus nieuwe foto's volgen hopelijk snel!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:26

Fijn paard heb je daar. Natuurlijk zijn er voor en tegens, maar je jaagt hem niet in het zweet. Ik denk zeker niet dat je wat fout hebt gedaan. Ik denk juist dat je voor jouw de beste oplossing hebt gekozen. Helemaal omdat je toegeeft niet de ervaring te hebben om er zo maar even op te stappen. Je weet nooit wat er gebeurd was en misschien was het wel goed gegaan, maar jij hebt het zekere voor het onzekere genomen. Je hebt advies gevraagd en je bent niet zomaar zelf even aan de gang gegaan. Hulde. Er zijn weinig mensen die advies inwinnen. Die doen maar wat. Ik zie liever dit. Ook al was er een betere manier geweest. Jij hebt duidelijk het beste voor met je paard. Ga zo door! en schroom niet om weer een topic te openen. Ik wil Watje zeker vaker in actie zien!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:39

Ik kan me de manier van hiermee omgaan ook wel voorstellen hoor Celine.
Ik heb zelf net mijn paard weer moeten opbouwen na een blessure en zat met hetzelfde. Na 3 weken rust behoorlijk fris, longeren juist liever niet vanwege het intensiever belasten van de benen op de volte dan op de rechte lijn, en op de wei loopt de mijne zijn kuren er niet uit. Ik heb ervoor gekozen om er op de gok dat het goed ging maar op te stappen en dat pakte gelukkig goed uit, maar ik vind met jouw manier niks mis.
Verder blijf ik fan van je paard, maar dat weet je Lachen

Paulien_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:41

Heeej!

Celine u Watje loopt echt spr. Hij gaat echt veel beteren! Ie is altijd goe in vorm e zekers alst ie binnen aant rijden is. Knipoog Al wast ie gisteren wel braaf e. Tis echt een spr mooi paardje, maar wel nen groete kapoen e. Ik zie u vanavond mss wel.

.x.X.x.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:43

Paulien wil je svp geen msntaal en dialect gebruiken in je berichten? dank je wel Lachen

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:45

Wat een leukerd zeg en zij naam haha Watje vind echt grappig Knipoog
Ziet er goed uit

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 18:03

Marije1984: Heel erg bedankt! Echt heel lief Bloos, ik kan niets anders zeggen! En ik zal zo snel mogelijk nieuwe foto'e plaatsen, bedankt!

Urielle: Bedankt!! Ik had gelezen in je topic van Wrangler dat hij ook een blessure gehad had! Gelukkig is dat goed uitgepakt! Inderdaad, longeren is eigenlijk belastender dan rechte lijnen stappen/kort draven. En ik ben ook helemaal fan van jouw paard, ik vind dat ze trouwens een beetje van elkaar weg hebben haha! Lachen

Paulien: Dankje meid!! En ook bedankt voor alle hulp/steun ( Bloos) op stal! Maar inderdaad zoals Urielle zei, mag je op bokt geen msn taal he. Lachen Maar dat kon je nog niet weten. Lachen
ps Ik kijk al uit naar een topic van Prestige Haha!!

Netam12: Haha dankje!! Zijn naam.. Schijnheilig haha Haha!! Gelukkig is het geen 'watje' Knipoog..

Paulien_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:43

Urielle schreef:
Paulien wil je svp geen msntaal en dialect gebruiken in je berichten? dank je wel Lachen

Ik zal er op letten.

.x.X.x.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 02:43

Idd een mooi paardje,maar mijn stem telt niet want ik ben een Paddox-fan dus niet objectief.
Wat betreft de aanpak van jou om op advies van je DA je paard een verantwoord middel te geven zodat hij niet al te gek gaat doen en zo juist een groter risico zou lopen zich te blesseren zie ik eerder als een een goede tip dan als zielig of dierenmishandeling,succes verder hij is super.