Slofteugel, martingaal of .....?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Slofteugel, martingaal of .....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 07:51

We rijden eigenlijk altijd achter elkaar aan, zo kun je de ander nog laten stoppen in de staart van de voorganger Clown. Maar het moet toch te doen zijn om ze uiteindelijk ten minste in stap naast elkaar te kunnen rijden met een lossere teugel?

Het spelletje van eerst 1 vooruit en dan de anderen erachter aan laten stappen (of anderom) deden we al af en toe. Misschien verstandig om dat nog wat consequenter aan te pakken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 09:32

--> RT-P

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 13:05

nouja ik heb dus weer gereden. Ik heb echt het idee dat ze hoe vaker ik haar rij hoe sterker ze wordt. ik heb nu echt de blaren op mijn handen staan. Ze wil echt niet stoppen. Ik reed nu met een ander paard. En we dachten kom laten we een galopje doen. Maar dat zag Anna ook wel zitten. En dat andere paard kreeg ze makkelijk terug. maar ik kreeg haar echt niet terug. en ik weet dat als ik op een glad stuk haar op de volte zet, ze al snel onderuit gaat. dus ik kon weinig. heb echt veel geprobeerd. trekken. toch maar die volte proberen.. maar ze draaide haar hoofd echt niet.. benen erbij.. om haar toch op die volte te krijgen. ze had echt hele andere plannen. nouja toen ze eindelijk klaar was, niet omdat ik haar stil kreeg maar omdat er een boom in de weg stond. ging het verder de hele rit goed. toen was ze wel braaf. en de paar keer daarna was ze ook braaf met galoperen. Maar ik denk dat het er ook mee te maken kan hebben dat ze nu weer voor de kar loopt. dat heeft ze alweer 3/4 jaar niet gedaan.. en nu wel weer. dat is natuurlijk een ander bit. en dan wordt er natuurlijk heel anders gestuurd. ik moet maar even kijken wat ik doe maar die les komt zeker. Binnenkort even bellen met de heksenlaak

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 13:14

fjordnina schreef:
We rijden eigenlijk altijd achter elkaar aan, zo kun je de ander nog laten stoppen in de staart van de voorganger Clown. Maar het moet toch te doen zijn om ze uiteindelijk ten minste in stap naast elkaar te kunnen rijden met een lossere teugel?

Het spelletje van eerst 1 vooruit en dan de anderen erachter aan laten stappen (of anderom) deden we al af en toe. Misschien verstandig om dat nog wat consequenter aan te pakken.

dit was trouwens erg grappig, Anna was niet zo belangrijk als haflinger Clown . zelf vond ze het niet leuk om weg te gaan maar die andere twee vonden het helemaal niet erg. Die liepen niet achter haar aan. Maar toen die van elkaar weg moesten. nou dat werd een stuk moeilijker. die vinden elkaar veel leuker. Vork
Anna is niet vriendelijk tegen andere paarden. maar ze wil echt niet alleen. Dus als ik van de andere weg moet begint ze te hinneken enzo. tewijl de fjordjes daar niks opuit doen. Dus ja.. Anna als haflinger is echt een buitenbeentje.. Maar ze is voor mij erg lief.
Maar nina heeft toch nogsteeds de meeste humor!! of niet Yvonne? Haha!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:25

Ik vind dat Silke de meeste humor heeft Vork

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 17:35

Silke is een lekkerding!!
Echt een meisje Pling
Laatst bijgewerkt door mhagenbeek op 12-03-07 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:36

Weet ik weet ik! Afgod
Anna is trouwens ook niet verkeerd Haha! , maar dit is wel heel erg off-topic!

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:07

Ik vind het nog een wonder dat je buiten durft te rijden! als je constant ervandoor gaat, zit je toch niet lekker meer?! Maar een martingaal is zeker handig voor als dat hoofd erop gaat, maar doet ze zo voor de kar ook?? Anders zit ze je gewoon flink in de zeik te nemen...doet ze ook zo als iemand anders haar buiten rijd? misschien is lessen toch niet zo'n slecht idee hoor..

111ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 08:28

Ik weet precies wat je bedoelt. Mijn paard is ook een hevige in de galop! En zeker in de bos! Heb de martingaal en tiedeman ook al geprobeerd, maar je paard word er alleen maar sterker van, en na een tijdje gaat de tiedeman ook niets meer afdoen, ik had zelfs het probleem bij de tiedeman dat ze haar hoofd er volledig tegenaan liet lopen waardoor ik gewoon pijn kreeg in men armen van haar hoofd te dragen! nu rij ik zonder hulpteugels en ben terug met lessen begonnen en ze echt heel licht in de hand is geworden. maar het is inderdad een kwestie van tijd, veel overgangen rijden!! Probeer je paard eens te loungeren voor je de bos in gaat, zodat er het frisse even af is? heb je een sperriem aan je hoofdstel? want als ik zonder sperriem rijd is ze heviger. veel succes ermee. groetjes...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:45

Meer controle over je paard, begint op de grond. Ga eerst grondwerk doen, laat ze jou respecteren. Ga dan even 10 munten erop en probeer dezelfde hulpen te geven als op de grond. Een paard zou je eigenlijk met een los teugeltje onder controle moeten hebben, dat is toch het streefdoel Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:21

Die van mij is overgens vaak makkelijker te rijden in het bos dan in de bak Verward, heel vaag maargoed Haha!! Ik zou meer controle leren krijgen d.m.v. goede instructrice zoeken. Martingaal kan je altijd omdoen voor de zekerheid als je het bos in gaat. Slof zou ik niet om doen. Een slof vind ik een tijdelijk hulpmiddel om af en toe eens even een paard net wat meer aan het werk te zetten ( wil niet zeggen dat je het nooit naar het bos om mag doen hoor ).

Ik zou beginnen met les zoeken.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:45

Geen slof ! Als je geen professionele ruiter bent en je gaat dan met een slof rijden en je weet eigenlijk niet hoe dat werkt, gaat je paard stijf worden in de rug en het kan blijvende letsels veroorzaken !

mickey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:30

thiederman

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:36

SummerEnds schreef:
Geen slof ! Als je geen professionele ruiter bent en je gaat dan met een slof rijden en je weet eigenlijk niet hoe dat werkt, gaat je paard stijf worden in de rug en het kan blijvende letsels veroorzaken !

Ik heb heel wat paarden met slof gereden. Dit was bij een handelaar. En dat ging altijd heel erg goed.. Maar dat waren hele andere paarden.. Anna heeft haar hoofd bijna nooit naar beneden. Dus ik ga geen slof gebruiken. Gewoon lekker een les nemen. is ook goed omdat anna en ik dan ook beter leren samen werken!