palominohengst Don Carino du Bois @HK Rheinische Pferdestamm

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cristina

Re: palominohengst Don Carino du Bois @HK Rheinische Pferdestamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:05

FrankavdT schreef:
Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

En toch snap ik nog steeds niet waarom ze hem bij het NRPS niet namen... Heb je vorige topic over hem ook gezien en daar kon je gewoon zien dat het een kwaliteitspony is, zoals er maar weinig zijn. Hij heeft alles mee, echt alles! Dat voorbeengebruik en een super gebruik van het achterbeen... Een hengst die tot dusver alles in zich heeft om het ver te schoppen.
Succes ermee!

Het NRPS heeft 3 dagen nodig om een ponyhengst goed te keuren. Op die 3 dagen moet de hengst 3 x voorgesteld worden voor de jury! Dit omdat ze het in 1 dag niet kunnen beoordelen Koe .De hengst is dus 9 keer bekeken door 3 juryleden en nog laten ze de beste lopen Clown
Dit is pure onkunde...in elk pony stamboek in Europa wordt een pony maximaal 3 x voor een jury voorgesteld in 1 of 2 opvolgende dagen. Tja dan kies je toch niet voor een stamboek als het NRPS. Als je ziet wat het eindresultaat van hun hengstenkeuring was dit keer Huilen

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:10

Slijm slijm slijm donder wat een lekker beestje zeg Haha!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:00

Van deze hengst kan je geen genoeg foto's laten zien, heb hem al vaker langs zien komen, maar wat een plaatje!!

Super dat hij is opgenomen!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:02

hey mar

super dat hij nu goed gekeurd is..word nu helemaal moeilijk kiezen voor mijn merrie hahah.. maar denk toch dat ik voor dicaprio ga haha... weet niet of de kleuren combi wel zo mooi is van deze met die van mij .. al hoewel ... die gangen kwijl Tong uitsteken

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:19

Wat een leuk dier!!!
En gefeliciteert! Vingers aflikken

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:17

waauwie wat een mooie pony Haha! maar dat zijn alle du Boitjes Knipoog:)

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:24

Wat een mooi dier..
GEFELICITEERD.. Haha!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:29

Marjolein, moet ik nu gaan iene miene mutte Kwijl

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:25

Wat een geweldig dier ! Pling

Gefeliciteerd !

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:23

wat een gaaf paard is het ook..
haha als ik toch eens een merrie had Tong uitsteken

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:16

Ik heb twee welshmerries waar ik deze wel op wil zetten Kwijl

mag alleen geen veulens of paarden er meer bij van m'n vriend Boos! hij wordt er een beetje Ziek van Haha!

Prachtige hengst! Mijn ene merrie is goudvos en haar moeder was palomino, lijkt me zo leuk om daar een palomino uit te krijgen. Helaas, als ik nog geen echtscheiding wil moet dat maar wachten Frusty

Succes ermee, echt een leuke aanvulling voor het stamboek Ja

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:51

Cristina schreef:
FrankavdT schreef:
Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

En toch snap ik nog steeds niet waarom ze hem bij het NRPS niet namen... Heb je vorige topic over hem ook gezien en daar kon je gewoon zien dat het een kwaliteitspony is, zoals er maar weinig zijn. Hij heeft alles mee, echt alles! Dat voorbeengebruik en een super gebruik van het achterbeen... Een hengst die tot dusver alles in zich heeft om het ver te schoppen.
Succes ermee!

Het NRPS heeft 3 dagen nodig om een ponyhengst goed te keuren. Op die 3 dagen moet de hengst 3 x voorgesteld worden voor de jury! Dit omdat ze het in 1 dag niet kunnen beoordelen Koe .De hengst is dus 9 keer bekeken door 3 juryleden en nog laten ze de beste lopen Clown
Dit is pure onkunde...in elk pony stamboek in Europa wordt een pony maximaal 3 x voor een jury voorgesteld in 1 of 2 opvolgende dagen. Tja dan kies je toch niet voor een stamboek als het NRPS. Als je ziet wat het eindresultaat van hun hengstenkeuring was dit keer Huilen

dr zijn nog andere zaken waarom hengsten niet door gaan behalve exterieur en gangenwerk hoor...
bijv. kwaliteit van het sperma, niet goed op de foto's en ga nog maar door... dus zeg nu niet
dat ze onkundig zijn....
ik ben het ook vaak niet eens en ben het helemaal mee eens dat dit 1 vd beste hengsten was die
er dit jaar bij zaten en het nrps zou hem vast wel graag willen hebben, maar als er een bemerking is (
geen idee welke of wat dan ook) dan kunnen ze toch niet anders dan een streep trekken? ergens moet een grens zijn...
ik zeg nu niet dat er iets mis is met deze hengst, maar hij stond wel op de lijst voor de 3e bezichtiging net als een andere E-pony hengst (sir sinclair x zodiak, die ook tot 1 vd betere hoorden)
en die was er ook niet. of de eigenaar moet hem vrijwillig hebben teruggetrokken, dat kan natuurlijk ook Knipoog

wat niet wegneemt dat ik het echt een super dier vind, heb hem ook gezien tijdens de 1e bezichtiging
en vond het een prachtdier (net als veel andere mensen langs de kant Knipoog ) maar goed dat ie bij een ander stamboek is goedgekeurd, dan kunnen mensen er alsnog mee dekken Haha! Knipoog

paarden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:55

Echt een heel mooi paard. Ben dol op palomino's ::D

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 00:02

kimbuuron schreef:
gefeliciteerd zeg. Maarre stomme vraag misschien, Ik vind je knotjes heel mooi, heb je die met stiekjes gevlochten of met pektouw? IK denk t laatste...

Ja ik heb ze met pektouw gevlochten. En ze zaten er zelfs al een nacht van te voren in !!

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:04

Gefeliciteerd!
WAUW, echt een geweldig mooie pony!
Heel veel succe smet hem!

_Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:16

Gefeliciteerd!
echt een du Bois.. Haha! veel succes met um..
en de rest daar ook.Tong uitsteken

met die bij ons gaat het supper Haha!

gr. marissa

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 02:01

Dit is pure onkunde...in elk pony stamboek in Europa wordt een pony maximaal 3 x voor een jury voorgesteld in 1 of 2 opvolgende dagen. Tja dan kies je toch niet voor een stamboek als het NRPS. Als je ziet wat het eindresultaat van hun hengstenkeuring was dit keer

Ik ben het met je eens wat het resultaat is uiteindelijk van de kwaliteit van de ponyhengsten. Het nrps had deze hengst graag willen hebben maar het mocht wat betreft het moment niet zo zijn.
Dit heeft niks te maken met onkunde maar met elementen van buitenaf. Vedere informatie is niet relevant. Ik vind het persoonlijk erg jammer van deze hengst en ik wens marjolein en haar familie erg veel succes met deze fijne pony.

En cristina misschien dan toch Rheinische ponys gaan fokken ipv nrps?
Haha!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:07

Ja Gabrycha, was ik ook van plan. Verleden jaar heb ik een prachtige merrie van Dornik B x Golden Dancer gekocht. Die wordt dit jaar gedekt, door een Duitse Rijpony.
Het voordeel is van Duitsland dat zij de fokkers meer zelf laten kiezen wat ze willen. De hengstenkeuringen hebben veel meer aanmeldingen, er worden er meer goedgekeurd. Maar de kwaliteit is ook veel beter daar. Toen ik ca. 15 jaar geleden voor het eerst naar de keuring ging in Handorf dacht ik nog : het NRPS heeft toppony's. Nu zie je dat wij met onze zeer strenge selectie's achteruit geboerd hebben. Kijk eens naar Denemarken, die zitten alweer boven ons niveau. Zo'n strenge selectie wil nog niet zeggen dat dat verstandig is. Ik heb vele afgewezen NRPS hengsten zien verdwijnen naar het buitenland waar ze allure gemaakt hebben. Er zijn zelfs afgewezen NRPSers op het EK gereden, zonde. Maar ach je moet je nooit laten leiden door een stamboek, bij het NRPS veranderen ieder jaar de regeltjes weer omdat ze er uiteindelijk achter kwamen dat het toch niet zo'n goed idee was Haha! Kijk maar naar de regeltjes van de toenmalige E pony...eerst niet , toen geen ster, toen weer wel, nu zelfs weer goedgekeurd als hengst....enz.
Gelukkig kan iedereen zelf bepalen bij welk stamboek je kan fokken of registreren. Uiteindelijk zal het NRPS deze veulens, mits ze aan het % ox bloed voldoen MOETEN opnemen in hun stamboek op 3 jarige leeftijd. Maar een feit is dat een Duitse Rijpony hoger aangeschreven staat als een NRPSer (helaas) Bloos Ach gut

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:49

Ja daar is ie weer!
Erg gaaf beest is het met een erg mooie belijning Ja
Ook zit er een geweldig koppie op!
Heel veel plezier met deze leuke hengst! Haha!

liedewij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:27

WauW Sjiek beestje hoor! Volgens mij las ik net een stuk in de Hoefslag over jullie stal, kan dat kloppen? Ziet der goed uit hoor!

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:32

Wat een mooie! Haha! Gefeliciteerd!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:32

liedewij schreef:
WauW Sjiek beestje hoor! Volgens mij las ik net een stuk in de Hoefslag over jullie stal, kan dat kloppen? Ziet der goed uit hoor!

Heb ik ook gelezen ...leuk er wat meer over te weten ! Knipoog

missboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:58

Cristina schreef:
liedewij schreef:

Heb ik ook gelezen ...leuk er wat meer over te weten ! Knipoog

ik ook mooi stukje in de hoefslag en dat beestje is ook heel sjiek Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:59

Jaaaaa Haha! Gefeliciteerd!
Prachtpony Lovers
GEFELICITEERD Go jij! Go jij!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:35

Is een leuk artikel ik miste alleen diepganng in de jusit zo interresante moederlijnen die jullie gebruiken maar dat even terzijde.

Overigens christina ik sta open voor die ponys die bij het nrps ingeschreven zouden willen worden graag zelfs.
Halfbroer van mijn eigen merrie heeft ook als fei pony op hoog niveau gelopen in de sport in duitsland destijds en heeft de goedkeuring ook niet gehaald. Dus goede bloedlijnen zijn er zeker wel en ik heb geen keus dan met mijn nrps merrie dan een combi te zoeken zodat nederland weer treug komt op de kaart als fokker, ongeacht de registratie danwel bloedlijn.