dinja @ work meer dan 600 foto's...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evaaa_

Re: dinja @ work meer dan 600 foto's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:50

chickiej__c schreef:
Volgens mij is het een hele lieve pony die voor je wil werken
en dus makkelijk met een trensje is te rijden
probeer het eens en goed met je zit en NIET met je handen

Ik vind dat jij dat niet kan zeggen over foto's..je weet niet hoe de pony in het echt is.
Ik ben het wel met de andere eens..probeer je lang te maken, en wat meer ruimte van voren te geven!
en @ wampie..even rusig aan zeg..zo maak je het iemand toch niet duidelijk?
Je kan het ook op een normale manier zeggen..

Verder vind ik het een super leuke haflinger!
Mooi koppie en mooie berwerkingen.
Laatst bijgewerkt door Evaaa_ op 27-02-07 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

chickiej__c

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:51

bij ons op stal staan ook 3 haffies
en 1ntj is er ook behoorlijk sterk maar als je die rustig rijd en niet hard ben is het een super pony

Synfonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:51

Het ziet er zeker niet vriendelijk uit maar je paardje loopt er goed onder zo te zien.

Verder beuygels wat langer en hakken uitdrukken..

Ik vind het er wel sjiekjes uitzien hoor..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:53

chickiej__c schreef:
en 1ntj is er ook behoorlijk sterk maar als je die rustig rijd en niet hard ben is het een super pony

ja maar niet alle pony's zijn hetzelfde! Net als mensen!

chickiej__c

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:55

Carlolover schreef:
chickiej__c schreef:

dat seg ik ook niet maar dit pony'tje heb een super lief hoofdje en dat segt meestal ook wel veel van het karakter
en dan rijd ze met zo'n scherp bit vin het gewoon zielig
je kan al heel veel met je zit berijken

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:58

Dit meisje is 12 en weet waarschijnlijk niet beter. Jullie hebben het toch ook moeten leren en wisten toch ook niet alles meteen? Het kan best wat aardige overgebracht worden allemaal hoor.

Dit meisje heeft dit paard gekocht en de oude eigenaar heeft haar aangeraden met dit bit te rijden omdat ze altidj zo gereden is. Waarom zou je dat als 12-jarige dan niet gewoon aannemen?

Ik zeg niet dat ik het goedkeur en dat ze misschien wel met een harde hand rijdt MAAR je hoeft dat meisje niet zo ontzettend aan te vallen. Zij wil vasto ok het beste voor haar paard en weet waarschijnlijk niet eens beter.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:01

Just_Me schreef:
Dit meisje is 12 en weet waarschijnlijk niet beter. Jullie hebben het toch ook moeten leren en wisten toch ook niet alles meteen? Het kan best wat aardige overgebracht worden allemaal hoor.

Dit meisje heeft dit paard gekocht en de oude eigenaar heeft haar aangeraden met dit bit te rijden omdat ze altidj zo gereden is. Waarom zou je dat als 12-jarige dan niet gewoon aannemen?

Ik zeg niet dat ik het goedkeur en dat ze misschien wel met een harde hand rijdt MAAR je hoeft dat meisje niet zo ontzettend aan te vallen. Zij wil vasto ok het beste voor haar paard en weet waarschijnlijk niet eens beter.

dus als je 12 ben heb je wel recht om in een paard zn mond te gaan hangen ?
hoe wil je het dan overbrengen ?

je rijd geweldig echt super maar heel mischien zou je ietsje minder in de mond willen zitten ?

oke somige stukken zijn wel hard ja maar volgensmij raden mensen redelijk netjes aan om mischien een ander bidje te nemen
maar dat is gewoon de realiteit , die moet iedereen die wat fout doet eens onder ogen zien want niemand is perfect

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:02

chickiej__c schreef:

ja maar niet alle pony's zijn hetzelfde! Net als mensen![/quote]

dat seg ik ook niet maar dit pony'tje heb een super lief hoofdje en dat segt meestal ook wel veel van het karakter
je kan al heel veel met je zit berijken[/quote]

Je kan inderdaad veel met je zit berijken..
maar wat een onzin dat een pony met een lief hoofdje een lief karakter heeft..
ik ken zoveel pony's met lieve hoofdjes die héél sterk kunnen zijn Knipoog

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:02

ik vind het een hele leuke haf.

ik zelf rijd ook een haf met dat bit vooral buiten *klop-hengst*
ook omdat hij zooo sterk is. enhoef je niet steeds te hangen.
k heb wel een kinkettingbeschermer.

over dat het hoofdje er lief uit ziet en segt ook veel over het karakter daar kan je ne over beoordelen.
die van mij heeft ook lief hoofd. binnen rij ik wel met een trensje

mijn tips
Handen wat meer geven niet steeds in zijn mond daarom hebje het bit tog?
hakken uitdrukken gaatje langer zitten.

mooi beestje

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:03

Heb je iemand die je haf kan longeren terwijl jij erop zit?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:04

Citaat:

je kan al heel veel met je zit berijken

wil je even naar dit hoofd kijken: http://www.mijnalbum.nl/Foto=QIUWZJN8
Dit is nienkes hoofdje.. Hier zou je ook niet zeggen dat ze sterk is maar dat is ze wel! Je kunt van een paard zen uiterlijk niets zeggen over het karakter als je geen verstand hebt van de gelaatstrekken.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:07

Just_Me schreef:

Dat is wel zo, maar als zij zegt dat ze les heeft dan wordt daar toch op gewezen! Dan moet ze naar mijn idee wel beter weten Knipoog

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:10

Mensen, mensen............wat gaan jullie weer heerlijk! Enjoy bokt! Mag het wat vriendelijker?:o

De TS is in dit geval 'drie' pagina's afkraken verder..........en er nog niets mee opgeschoten. Het verbaasd me dat mensen vanaf foto's kunnen zien dat dit een hele werklustige pony is die ook wel op een trensje te rijden is............Mensen als jullie het allemaal zo goed weten toch (doelend op de gene die hun post alleen op een aanvallende manier kunnen weergeven) biedt haar dan eens aan een keer langs te komen en te helpen! Daar heeft ze toch veel mee aan?!

Mijn commentaar;
- Zelfde commentaar over de beugels.
- Bit; ik heb zelf ook een 4,5 jarige haflinger met een behoorlijk karakter en HEEL veel kracht. Ook ik kan hem op straat niet houden als hij er van door gaat.......Zelf rij ik op een dubbel gebroken bitje, zowel buiten als in bak. Misschien is het voor jou een idee om zowieso in de bak over te stappen op een ander bitje? Buiten dat je zegt dat ie sterk is, hangt zij ook heel erg in je handen. Las eerder ergens dat je wel met haar lest.....probeer in die lessen dan meer op je zit te rijden (is ze ook makkelijker terug te nemen als ze wegschiet)zodat ze vanaf de voorkant ook kan ontspannen!

Ik ben het eens op het punt wat de andere zeggen, het bitje werkt zometeen niet meer omdat het nu zijn kracht al kwijt lijkt te zijn..........(het beeld wat de foto's geven).

Succes! Ik vind wel dat je een mooie haf hebt!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:12

Mooie haf, heeft veel werklust zo te zien Duivel

Ik denk ook dat je met een paar gaatjes langer en een nieuwe, goede basis met goede les zonder stangbit, er veel ontspanner gaat bij zitten, en ook je pony.
Er is altijd een reden waarom een paard sterk wordt. Geef je teveel druk, teveel krachtvoer, spanning in zijn lijf,...
Probeer toch een trensje erin te hangen, en vanuit stap hem te laten ontstpannen. Daarom moet je geen super moeilijke oefeningen gaan doen, gewoon inbuigen en overgangen dan. Zodat hij op jou moet letten. Wees zacht met je hand, want de mond is ook zo gevoelig. Met zo'n bit en zon druk erop zal hij sterker en sterker worden...

succes!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:14

het valt mij op dat mensen zeggen dat er de afgelopen pagina's niks anders is geweest dan de TS afkraken. er zijn idd zulke berichten geweest ja, maar dus echt niet allemaal he Knipoog

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:14

__KELLY schreef:
Just_Me schreef:

Ik zeg niet dat ik het goedkeur en dat ze misschien wel met een harde hand rijdt MAAR je hoeft dat meisje niet zo ontzettend aan te vallen. Zij wil vast ook het beste voor haar paard en weet waarschijnlijk niet eens beter.

dus als je 12 ben heb je wel recht om in een paard zn mond te gaan hangen ?
hoe wil je het dan overbrengen ?

je rijd geweldig echt super maar heel mischien zou je ietsje minder in de mond willen zitten ?

oke somige stukken zijn wel hard ja maar volgensmij raden mensen redelijk netjes aan om mischien een ander bidje te nemen
maar dat is gewoon de realiteit , die moet iedereen die wat fout doet eens onder ogen zien want niemand is perfect

Nou, ik heb ook al nette reacties gezien hoor, waar ze waarschijnlijk eerder op zal reageren dan op die aangevallen reacties.

En ik heb niet gezegd dat ik het goedkeur en zeker niet dat ze het recht heeft om in haar mond te zitten. Maar ik geloof gewoon niet dat ze het met opzet doet. En ik denk wel dat ze wat met de tips gaat doen.

Zeg nou eerlijk: waar zul jij eerder op reageren?

Hey je moet je paard niet zo in de mond hangen!! En je beugels zitten veeel te kort en het ziet er echt niet uit!!!!

of

Wat een leuk paard! Maar het lijkt wel alsof je een beetje aan haar mond zit. Misschien kun je eens proberen om de teugels wat langer laten wellicht loopt ze dan een stuk fijner. En ik denk ook dat je een stuk fijner zit als je je beugels een of twee gaatjes langer doet.

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:48

ik heb ook een haflinger en in het beging dat we hem kochten was hij ook heel sterk Bloos en ging hij steeds met mij aan de haal ik raad je aan om hem weinig kracht voer te geven.(als hij veel krijgt) en een zachter bit in te doen en een bijzet te gebruiken.want ik heb zelf ook zo gereden en het ging steeds beter en nu is hij niet meer sterk in de bak. ik heb zelf een Thiedemann teugel gebruikt. je hebt een leuke haf om te zien Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:58

dat bit is je aangeraden door de vorige eigenaren, maar ik zou eerst kijken of het met een normaal bitje niet goed gaat. misschien gaat het bij jou wel goed. die pony heeft namelijk op veel foto's zijn mond open, en jij hebt best een strenge hand.

ik vind het wel een mooie pony!!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:01

star_l0ver schreef:
ik heb ook een haflinger en in het beging dat we hem kochten was hij ook heel sterk Bloos en ging hij steeds met mij aan de haal ik raad je aan om hem weinig kracht voer te geven.(als hij veel krijgt) en een zachter bit in te doen en een bijzet te gebruiken.want ik heb zelf ook zo gereden en het ging steeds beter en nu is hij niet meer sterk in de bak. ik heb zelf een Thiedemann teugel gebruikt. je hebt een leuke haf om te zien Haha!

Zo zat het ook bij mijn Haflinger. Hij was bijna 11 toen ik hem kocht en ik was de 5e eigenaar. Hij was altijd met stang gereden omdat hij zo sterk is! Nu rijd ik hem met dubbelgebroken watertrens, zonder neusriemen en ook wel met touwhalster.
Ik denk dat je vooral moet gaan beginnen met grondwerk. Hij moet jou als leider zien! En dat moet op de grond beginnen en dan krijg je daar ook profijt van als je op hem rijdt!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:06

Ik heb dit ook met mijn fjord maar met een rolbit en martingaal ben ik toch heel ver gekomen.. zelf ben ik ectra op mijn houdig gaan letten en ook dit heeft geholpen.. mensen gaan al snel vechten als hun paard sterk word in he voorhand terwijl het donders goed kan met je zit en je stem.. met losrijden bevoorbeeld lekker losse teugels beetje tegen haar kletsen zo dat ze ontspannen word, daarna met draven veel oefeningen en veel halthouden op de zit dus los die teugels houden.. maar met zo'n bit kom je er niet.. het ligt aan de persoon zelf meestal of je paard sterk word of niet maar dit is meestal het vechten tegen elkaar en hoe harder jij vecht hoe sneller het paard gaat tegen stribbelen en hard gaat lopen.. dus bit eruit ander bit er in hooguit een martingaal er aan en GOED les nemen en absoluut werken aan je houding..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:10

star_l0ver schreef:

Ik zou niet meteen een bijzet erom heen hangen, maar eerst eens proberen of het gewoon op te lossen is met lessen. Als je je beugels langer doet kun je beter zitten en ook makkelijker je paard op je zit terug nemen. Probeer om losser te worden in je hand en op je benen en zit e rijden, als dat met dit bit beter gaat probeer er dan weer eens een trens in te doen, en dan raad ik een dubbel gebroken exemplaar aan. Wat mss ook een manier is om meer ontspanning te krijgen is veel afwisseling en werken met balk jes.
@ el_beauty je bent me net voor helemaal mee eens
Op de foto's is de pony gewoon te gespannen en ziet er niet vriendelijk uit.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:14

Haal dat bit er alsjeblieft uit!
Heb je weleens zelf met een gewoon trensje gereden? Ik vind hem namelijk heel erg scherp inwerken (mijn beoordeling van de foto's) en dit komt de ontspanning niet ten goede. Doe er dan liever een martingaal aan of een "licht" hulpteugeltje die alleen werkt als hij/zij ook daadwerkelijk sterk wordt. Dit vind ik namelijk niet helemaal eerlijk naar je pony toe aangezien je zelf ook nog veel moet leren en volgens mij nog niet helemaal juist met zo'n bit kan omgaan (kan ik ook nog niet en ik wil het ook niet).

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:16

leuek foto`s..
Maar mijn vriendin rijd ook met zo`n bit en dan is het alleen de bedoeling dat je de onderste teugel erbij pakt als ze ECHT sterk worden..
Verder je hakken naar beneden en je handen iets hoger en je handen op de hoogte van de schoft houden ze liggen nu bijan op je schoot.. Knipoog

chickiej__c

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:19

en als je paard zo sterk is en gaat rennen
waarom rij je dan zonder cap ??
dadelijk val je

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:21

Nimmy schreef:
star_l0ver schreef:

Ik zou niet meteen een bijzet erom heen hangen, maar eerst eens proberen of het gewoon op te lossen is met lessen. Als je je beugels langer doet kun je beter zitten en ook makkelijker je paard op je zit terug nemen. Probeer om losser te worden in je hand en op je benen en zit e rijden, als dat met dit bit beter gaat probeer er dan weer eens een trens in te doen, en dan raad ik een dubbel gebroken exemplaar aan. Wat mss ook een manier is om meer ontspanning te krijgen is veel afwisseling en werken met balk jes.
@ el_beauty je bent me net voor helemaal mee eens
Op de foto's is de pony gewoon te gespannen en ziet er niet vriendelijk uit.

sorry maar heb het zo geleerd met mijn pony want ik moest er een bijzet omhangen van wie ik les had omdat hij aan de haal ging en niks kon dus weet wel een beetje wat ze mee maakt en in ik rij nu zonder iets er aan en het gaat hartstike goed en rij nu m2 met hem en heb hem maar een half jaar gebruikt. en mischien kan ze het ook proberen.