. Ik word hier best wel vaak raar aangekeken omdat ik wedstrijden dressuur rijd en gewoon mijn paarden overdag (samen) buiten zet en ook vaak ga buitenrijden. Dat schijnt voor veel mensen toch not done te zijn. En dan al helemaal niet als je je paarden ook nog niet van top tot teen ingepakt en natuurlijk zeker niet met meerdere bijelkaar buiten hebt staan...
Anoniem schreef:maar ik ken ook best veel mensen (persoonlijk) die gewoon altijd met dressuur bezig zijn . en als ik dan zit te kijken dan zie ik eigelijk altijd een paard die zich dood ver veeld en alleen rondjes rijd. nou lijkt mij echt geen bal aan. om altijd alleen de bak de wei en de stal te zie. en dan kijken die mensen op hoe braaf mijn paarden buiten zijn en hoe "springerig die van hun. maar dat komt alleen omdat die paarden gewoon nooit buiten komen.
. en dan kijken die mensen op hoe braaf mijn paarden buiten zijn en hoe "springerig die van hun. maar dat komt alleen omdat die paarden gewoon nooit buiten komen.
Ik las ook nog ergens dat 1 * in de week buitenrijden veel te weinig is
Volgens mij geef je je paard net zo min afwisseling als je alleen maar buiten rijdt
De kern zit er voor mij in dat je paard in het werk dat je van hem vraagt voldoende afwisseling aangeboden krijgt en dat kan dus ook in het dressuurwerk zelf zitten door oefeningen anders te combineren zodat je paard alert blijft en niet een nummertje afraffelt. Ik rijd heel weinig buiten, en doe vooral dressuurtraining thuis maar de paarden stralen