Ik vind het niet echt te jong, ik begon ook altijd zo jong, zolang je het bij één keer in de week houd kan het prima. Zelito is een SUPER mooi paardje! Daar mag je trots en heel zuinig op zijn hihi! Ook loopt hij erg netjes voor n paardje wat zo jong is, ik vind dat je het goed aanpakt. Verder nog veel succes ermee!
Dankje AmmieJ_. In die 1 keer per week, 10 tot 15 minuten, bedoel ik mee stappen en draven erin, het is dus niet zo dat ik die minuten vol draaf en dus ook niet de hele bak een paar keer achter elkaar door draaf, we stappen tussen door veel, dus het is niet zwaar belastend. En we hopen over een paar weekjes met hem buiten te kunnen stappen, recht toe recht aan, dus nog minder belastend voor hem
Ik weet neit og het al gezegd is..(had geen zin om het topic te doorzoeken ) Maar persoonlijk vind ik je er niet netjes op zitten, En ik vind het ook niet echt te jong, wij beginnen binnenkort(als hij door de keuring heen komt) ook met een 2-jarige (die dus 3 word in mei ofzo) in te rijden.
Wat een gedoe weer, er zijn op dit moment al zoveel 2,5 jarigen zadelmak. Het ligt aan het type, karakter, en hoe brutaal ze zijn. Dus jullie beweren dat op het moment dat die 3 is geworden je er op kan gaan zitten, en 2 maand daarvoor is te vroeg... 1 x in de week is denk ik echt niet teveel gevraagd van een bijna 3 jarige. Natuurlijk kan je langer wachten, maar sommige paarden zijn gewoon te brutaal om langer uit te laten groeien. Die moeten echt nodig aan het werk.
Dát ziet er goed uit! Vaak is regelmaat beter voor jonge paarden (3 a 4 keer per week) maar deze lijkt het allemaal wel prima te vinden. Vind het er echt goed uitzien.
ik vind het er goed uit zien en het is een leuk paard! hij ziet er idd lekker ontspannen uit maar je moet je benen niet zo optrekken, of zie ik dat nu verkeerd. lang houden:) maar over de leeftijd: ik vind het ook te vroeg mja
ziet er netjes en relaxt uit!! perfecte leefdtijd om rustig aan te beginnen!! wij doen hier niks anders, uiteraard kijk je wel naar elke paad opzich maar hier gaan ze niet "dood" aan . dus bij deze ga zo door en hou ons op de hoogte!
Wat een stoere! Vind hem erg leuk. En inderdaad als je het bij die ene keer houdt en straks lekker laat nakleuteren heb je er straks veel profijt van als je hem weer oppakt. Hij groeit natuurlijk nog wel heel lang door...
Wat is er zo moeilijk aan wachten???? Die beesten pakken het super snel op, en je kan ze nog wat langer met rust laten. Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen. Erg jammer, het lijkt me een fijn beestje.
Ik heb Zelito al voor bereid aan de longeer lijn met een elastiek, gewoon losjes en hij ging heel gemakkelijk nageefelijk. Ook zie ik nergens op de foto's dat ik echt bezig ben hem aan de teugel te rijden, geen strenge hand, geen strakke teugel . Hij loopt gewoon heel gemakkelijk nageefelijk. En dat zie je vaker hoor, kijk maar eens naar al die hengsten en merrie's die naar de keuring zijn gegaan die zijn allemaal onder het zadel en lopen allemaal nageefelijk.
Ziet er netjes uit hoor! echt een heel leuk paard. Ik ben op dit moment ook bezig met mij Z-tje. Zodra de bak bij mij thuis beter is ga ik haar ook inrijden. Ik vind het echt wel kunnen, dit paard ziet er al gewoon als een echt vol paard uit. Ze rijdt hem maar 1 keer in de week, en het ziet er niet gedwongen uit, het paard heeft er naar mijn idee echt geen last van hoor. Mijn eigen Z-tje vind het alleen maar leuk om wat te werken!
Die hengsten die op de hengstenkeuring lopen, waar half bokt over loopt te 'kwijlen' zijn wss al wel eerder in gereden en vaker gereden dat was de TS doet met haar paard hoor
Mooie foto's, hoop nog veel foto's te zien van je mooie paard!
Prachtig dier! Van één keer per week licht rijden zal ie niets minder worden. Waar hij wel last van kan krijgen is de zit van de amazone Ze zit teveel in stoelzit met hoge knie en dat is echt jammer! Misschien komt het nog door de spanning bij het zitten op een jong paard?
Hoe dan ook, het paard doet het heel fijn, lijkt me echt een fijn diertje. Hoe groot is ie?
mijn paardje is nu even oud als de jouwe, maar die zie ik nu nog niet onder het zadel lopen hoor! Ik vind wel dat je hem netjes rijd en dat hij een heerlijk koppie heeft.
Het ziet er Zuper goed uit!! Lekker ontspannen, en je rijdt em maar 1 keer in de week.. dus te vroeg of te veel is het dus helemaal niet.. En als ie braaf is kan je ook een beetje losse teugels.. is juist alleen maar beter.. Heel veel succes en plezier nog
Ben het eens met Antoontje, die hengsten die op de hengstenkeuring lopen, zijn net zo oud. En die hebben al echt veel meer werk (en stress!!) in de benen zitten! Een paar dagen Den Bosch is ook niet echt ontspannend voor zo´n groentje.
Dit stukje zal waarschijnlijk niet zo gewaardeerd worden, maar ik wil het toch even kwijt:
Wat mij opvalt is dat er heel veel veerwezen wordt naar anderen die ook hun paard zo vroeg zadelmak maken. Er wordt dan geschreven: "Er zijn zoveel Z-tjes die nu zadelmak gemaakt worden." Wat willen jullie daarmee zeggen? Als maar genoeg mensen het doen is het niet erg? Want wat iedereen doet is goed? ik vind het een beetje naïef en volgens mij wil je het dan gewoon niet inzien.
Op pagina 2 zegt iemand dat het paard door teveel mensen (penny meisjes worden ze door haar genoemd) een paard vergelijken met een mens, omdat mensen op 3 jaar nog kleuter zijn. Zij beweert dat een paard op 3 jaar volwassen is. Dat is dus absoluut niet zo! Ik weet niet waar je dat vandaan haalt... bovendien wordt er in diezelfde reactie geschreven dat je de profs er niet over hoort en dat die allemaal hun jonge dieren al op die leeftijd zadelmak maken. wat dacht je van commerciële belangen, wil niet altijd zeggen dat het goed is voor het paard.
Nogmaals: Ik weet dat het topic hier niet over gaat, maar zulke reacties worden hier nou eenmaal mee uitgelokt. Ookal zet je er als TS bij dat je geen commentaar over de leeftijd wil. Ik vind bovendien dat je jezelf tegenspreekt als je zegt zuinig te zijn op je paard en nu begint en de proffesionele hulp als argument gebruikt. Want zoals iemand anders al zei, die proffesionele hulp kun je later ook heus wel krijgen...