Iris @work aan de lange teugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

babli

Re: Iris @work aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:57

aparte kleur

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:44

Leukleukleuk! ik doe het ook met m'n verzorgshetje Haha!.
Echt leuk om te doen!
Ik wist niet dat er ook wedstrijden van waren?:)
Alleen m'n shetje vind het sturen nog een beetje moeilijk, maar met gedult en oefenen kom je heel ver. Haha!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:02

Ik ken het ook nog niet, maar wat lijkt me dat gaaf om tedoen zeg!
Moet je niet onwijs hard meerennen met draf / galop? Ik hou 1 zijde niet eens vol man.
Zou ik ook wel willen doen met mijn welshje, ben met haar nu intensief bezig aan de lange lijnen Knipoog

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:43

Romytjuuh schreef:
Ik ken het ook nog niet, maar wat lijkt me dat gaaf om tedoen zeg!
Moet je niet onwijs hard meerennen met draf / galop? Ik hou 1 zijde niet eens vol man.
Zou ik ook wel willen doen met mijn welshje, ben met haar nu intensief bezig aan de lange lijnen Knipoog

Nou ik hoef niet te rennen hoor Knipoog Maar daarom moet Iris wel verzameld lopen anders wordt het wel hard doorlopen ja

Laiila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:00

weer eens wat anders, super Bloos

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:05

haha supervet ik kende het helemaal niet!..

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:21

Heeej wat leuk zeg!! Ik wist helemaal niet dat er ook wedstrijden in waren!! Is dat alleen voor Shetlanders die wedstrijden of ook voor andere rassen? Ik doe namelijk ook al jaren werk aan de lange teugel met mijn Lipizzaner! Ja heb ook vorig jaar meegedaan aan een show op de Barokke dag, dat was echt gaaf! Wedstrijden lijkt me ook super, zou ik graag doen!
Enne... je hoeft niet zo heel hard te lopen achter een grote hoor... je moet em gewoon heel erg verzamelen Clown ik heb nog nooit hoeven rennen Haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:39

Citaat:
Heeej wat leuk zeg!! Ik wist helemaal niet dat er ook wedstrijden in waren!! Is dat alleen voor Shetlanders die wedstrijden of ook voor andere rassen?

Dat vroeg ik me dus ook af. Ik werk namelijk aan de lange lijnen met mijn appaloosapony van 1.30.. maar dat was alleen omdat ik wel iets met hem wil doen. Maar niet op hem kan rijden en geen geld heb voor een kar en tuig. Dat lange lijnen werk wordt niet serieus genomen... maar als er wedstrijden in zouden zijn wel. En het lijkt me vreselijk leuk!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:17

Malenka schreef:
Dat lange lijnen werk wordt niet serieus genomen... maar

Dat zou ik niet zo hard roepen! Lange lijnen werk is juist prima voor je paard, doordat het geen ruitergewicht op de rug heeft zijn sommige oefingen zelfs makkelijker aan te leren aan de lange lijnen dan onder het zadel. Zo ben ik bijv. aan de lange lijnen op veel hoger nivo bezig dan onder het zadel. Dat komt omdat ik gewoon zo ver nog niet ben met rijden, maar Capriola het wel aanbied en aan de lange lijnen pakken we dat dan gewoon op. Dan heb ik het over oefeningen als piaffe en zijgangen zoals travers en appuyementen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:08

Ik bedoel ook meer dat het in mijn 'omgeving' niet serieus wordt genomen. Ik bedoelde niet dat het door niemand serieus wordt genomen. Sorry dat ik het verkeerd heb omschreven. Dat was niet de bedoeling. Ik neem het zelf juist heel erg serieus. Ik vind het alleen jammer dat het door mijn omgeving niet serieus wordt genomen.

Mijn 3,5 jarige pony kan ik aan de lange lijn inderdaad veel verder trainen dan dat hij onder het zadel zou kunnen. Hij zakt achter, richt zich voor op, verzameld... dat zou een 3 jarige pony onder het zadel nog niet doen. Maar op deze manier krijgt hij wel veel meer balans en kan hij mooi sterker worden. Ik ben heel erg tevreden met het werken aan de lange lijn.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 17:25

Malenka schreef:
Citaat:
Heeej wat leuk zeg!! Ik wist helemaal niet dat er ook wedstrijden in waren!! Is dat alleen voor Shetlanders die wedstrijden of ook voor andere rassen?

Dat vroeg ik me dus ook af. Ik werk namelijk aan de lange lijnen met mijn appaloosapony van 1.30.. maar dat was alleen omdat ik wel iets met hem wil doen. Maar niet op hem kan rijden en geen geld heb voor een kar en tuig. Dat lange lijnen werk wordt niet serieus genomen... maar als er wedstrijden in zouden zijn wel. En het lijkt me vreselijk leuk!

De wedstrijden waar ik aan meedoe is echt alleen voor (stamboek)shetlanders (ook geen appaloosa in shetlandmaat dus). Verder zou ik het eerlijk gezegd niet weten of het ergens anders ook voor grotere pony's/paarden gehouden wordt. En je hebt gelijk hoor Malenka dat lange teugelen vaak niet zo serieus genomen wordt. Komt denk ik ook omdat relatief vrij weinig mensen het nog maar doen. Het moet nog wat groeien in Nederland en misschien hebben we dan over een aantal jaar naast dressuur, springen etc. ook een aparte Lange Teugel discipline! Zou wel heel gaaf zijn want het is ontzettend leuk om te doen, vooral als je niet (meer) op je paard kunt rijden en toch serieus ermee bezig wilt zijn.

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:47

leuk !! dit kan mijne nog niet hoor Tong uitsteken de galop enzo Knipoog

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:02

kende ik niet, ja wel die lange teugel maar niet dat je daar ook kur mee kan doen en wedstrijden
ziet er echt heel leuk uit!!!
erg leuk!!!

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:19

Echt super mooie shet !!
En hoe laatje hem pasjes wijken aan de LL?? Clown
Verder ziet het er netjes uit !!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:45

Ik vind dat zo leuk Lachen
Mooie/leuke shet zeg Bloos! Lovers

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:05

Ziet er leuk uit!! Dat is echt een goede optie voor mensen die te groot zijn voor hun pony.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:44

Wijken kan mij pony wel. Travers ook. Lachen Maar dat is ene beetje moeijl uit te leggen via de comp Knipoog