Ulko (fries) @t work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jillxnena

Re: Ulko (fries) @t work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:02

1 ik had hem wel gepoets trouwens en 2 dit komt door zijn lange haar, en zijn bene komt omdat het in de wei daar beetje vies was,

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:02

waarom een pessoa bit bij een fries? zie dat je met behoorlijke korte teugels rijdt waardoor dit bit extra scherp gaat inwerken erg zonde van de paardenmond!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:46

jillxnena schreef:
mensen ik zeg tog niet voor niks dat je het er niet ni hoeft te wrijven!! :S en nog wat kom hier bij mi op de stal kijke als ik onvriendelijk rij! en Ik ben 1.40 en ik kom niet aan de buik en het is peter als jullie nu niet meer reageren dan kan ik hem late vervalle;)

Moderatoropmerking:
Topics worden niet op verzoek verwijderd of op slot gezet.
Door hier foto's te plaatsen, ga je automatisch accoord met de regels van HAW / de boktregels en daarin staat duidelijk dat berichten niet verwijderd worden.

Verder nog een paar dingen:
- Geen MSN/Breezah-taal gebruiken
- Je topic niet omhoog schoppen
- Niet schelden

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:59

je foto's op de kleinere pony's zien er inderdaad beter uit.

ik vraag me af waarom al die maatregelen voor worden genomen. strakke martinggaal, pesoa, op het laatste ringetje.
je zit is niet onafhankelijk op die fries. zo ga je (onbedoeld) in zijn mond zitten, en dat is zeer gevoelig! je kan denken: ooh hij loopt lekker in de krul, maar dat komt misschien (en dat vermoeden heb ik sterk) door dat superscherpe bit.

als je hem blijft rijden zou ik de volgende dingen doen:
-neem zitles op hem aan de longe. teugels in een knoop, hoppa. zo leer je je evenwicht goed te bewaren zodat je nergens steun aan nodig hebt.
- doe die martinggaal uit, of losser.
- doe een normaal bit in zolang je niet vaardig genoeg bent om ermee te rijden.

succes!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:16

Op de foto's in je eerste post vind ik je eigenlijk verschrikkelijk rijden. Ik snap ook absoluut niet waarom je deze foto's plaatst, helemaal als ze van twee jaar geleden zijn. Wat wil je er mee bereiken?

De tips van Milo zijn denk ik heel bruikbaar voor jou.

De springfoto's zijn fijner om naar te kijken, maar goed 'dressuur' en springen is ook haast niet te vergelijken...

(Voor springen is een goede dressuurbasis van heel groot belang, maar goed, dat terzijde)

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:24

Ik vind het een hele mooie fries,
maar je houding en hulpmiddelen staan me niet aan Verdrietig
Misschien heb je het al vaker gehoord, maar probeer dit dan ook te verbeteren Knipoog
1. je hakken uitdrukken
2.) martingaal is te strak
3.) geen pessoa-bit,, zo krijg ik mijn paard ook wel aan het lopen.

Ik denk dat hij niet vooruit te branden is omdat hij een strakke martingaal omheeft, die houd hem als het ware tegen, dus doe een normaal trensje in, geen martingaal en neem les!

Ik hoop dat je er wat aan gaat doen, mijn commentaar is niet aanvallend bedoeld, maar als je verbeterd zal het voor jou en je paard veel leuker worden! Vork

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:26

mensen ik wil deze toppic laten vervallen dus lever niet meer reageren bedankt voor de tips.Knipoog

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:35

Haha, zo makkelijk kom je er niet vanaf Knipoog

Je plaatst hier foto's en je vraagt om onze mening. Dat kan positief zijn maar ook negatief. Als je dit niet wilt horen moet je geen topic starten.
Oscar schreef:
Topics worden niet op verzoek verwijderd of op slot gezet. Door foto's te plaatsen, ga je automatisch accoord met de regels van HAW / de boktregels en daarin staat duidelijk dat berichten niet verwijderd worden.

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:42

Ik begrijp ook niet waarom je die foto's op bokt zet als je niet wil horen wat anderen ervan vinden!! Het lijkt mij dat je er alleen maar van kan leren. Leer ervan!!!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:46

Ik snap het inderdaad ook niet.
Ik krijg ook weleens commentaar op rijfoto`s, maar dan bedankt ik de mensen voor de tips en daar ga ik dan ook mee aan de slag.
Als je zo apart wilt reageren als jij doet, moet je geen foto`s plaatsen als je al weet dat er zoveel aan mankeerd.

Commentaar op de foto`s had ik al eerder gegeven Knipoog

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:47

Rukaro schreef:
Haha, zo makkelijk kom je er niet vanaf Knipoog

Haha!

Als je geen commentaar wil moet je geen foto's plaatsen Knipoog

Je houding is ronduit waardeloos. Je zegt dat die foto's van 2 jaar geleden zijn. Waarom plaats je ze dan nog?
Heb net wat foto's voorbij zien komen uit ee ander topic van je en dat ziet er al iets beter uit. Al blijven het wel moment opnames.

Heb je uberhaupt wel les?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:58

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:21

Ik vroeg me ook al af; heb je geen les?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:35

Ik vind het er ook niet zo vriendelijk uitzien. Neem een ander bitje en goede zitles, en we praten verder Lachen
Wel enorm mooie fries hoor!

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:37

Liins schreef:
who,
Hakken laag!
Achteroverzitten!
Beugels een meter langer doen Haha! !!

En ik zou les nemen als ik jou was..

Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:50

ik vind jou zeer onverantwoordelijk rijden!
Waarom zo'n bit erin op het scherpste gaatje? waarom een martingaal eraan? Vind je het gek dat je zo moet gaan duwen om hem vooruit te krijgen?
haal eerst eens alles eraf wat er niet aan hoort, trek fatsoenlijke stalschoenen/chaps/rijlaarzen aan!
Straks blij je met je schoenen in de beugels hangen!
neem fatsoenlijk les, beugels een metertje langer, en laat dat beest eerst eens op zijn eigen benen gaan lopen i.p.v dat je er van alles aangaat hangen en daarna gaat lopen mopperen dat hij niet voorwaart is...

kom dan nog eens terug met foto;s!

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:57

Veel is al gezegt en ik heb niet heel dit topic gelezen maar wat IK nog niet heb gelezen en wat ik zelf als commentaar heb (plus wat ik allemaal al heb gelezen) is dat het schouderbinnenwaaarts wel erg raar is!
Dat is zeker geen schouderbinnenwaarts..
Lessen zou een prima idee zijn Knipoog
En normale laarzen of chaps vind ik er beter uitzien..
En iemand die zei dat het zadel te groot is klopt niet Knipoog
verder een mooi paard Lachen

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 17:57

Ja ik heb les, En jullie hebben wel allemaal praatjes, maar zelf rijden jullie ook niet als anky;)

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:01

Sorry, maar ik vind het geen mooie foto's :S Ik zou ze zelf nooit durven te plaatsen..
Ik weet niet hoe lang je al rijdt? Maar aan je houding moet nog veel gebeuren.
En als je er zo op zit, kan het nooit veilig zijn om zonder cap te rijden!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:35

jillxnena schreef:
Ja ik heb les, En jullie hebben wel allemaal praatjes, maar zelf rijden jullie ook niet als anky;)

nee, maar de meesten hebben dan nog wel het benul en de zelfkennis om dit soort foto's niet te plaatsen! Als ik foto's plaats kijk ik er eerst zelf kritisch naar en voor deze zou ik me persoonlijk doodschamen

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 19:18

nou veel kennis?? Als jullie zegge dat ik onvriendelijk ben met mijn paarde?? Dat is paardenkennis??

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 19:19

en jullie kenne de paarden niet die erop gezet worden, dus wat zeur je! Als je het zo onvriendelijk en beschamend vind boven aan rechts zit een kruisje kun je op klikke, je hoort hier tips te krijgen maar je krijgt alleen kritiek!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:15

Het gaat er helemaal niet om hoe jij rijdt of wat jij allemaal met die beesten uitspookt, maar dat je zo gepikeerd reageerd omdat mensen commentaar hebben opje foto's! Als je zulke foto's erop zet kun je dat verwachten, en dat had je zelf vantevoren ook kunnen bedenken.
Een pessoabit erin knopen en er vervolgens aan gaan hangen omdat je als ruiter gewoon je balans nog niet voor elkaar hebt vind ik persoonlijk onvriendelijk ja! En dat jij dat zelf niet wilt weten of kunt inzien is JOUW gebrek, dat heeft niets met de reacties te maken. (dan kan je vast trots zijn op de enorme hoeveelheid paardenkennis die je al hebt, zóveel meer dan al die domme bokkers die geen idee hebben waar ze over praten. dat heb jij gelukkig wel)
En jij hebt tips én kritiek gekregen, je kan er alleen niet mee omgaan aan je reacties te zien.
En sinds wanneer moet je een paard kennen om te zien of iets een vriendelijk beeld geeft of niet? Als je weet dat je zo'n uitzonderlijk geval hebt, plaats dan geen foto's of wees iig voorbereid op het commentaar. Ik lig er niet wakker van dat jij foto's plaatst waarop je rijdt als een krant, kan mij niet schelen, maar als ik ze zie staan op bokt is het mijn goed recht om te reageren, óók als ik iets neerzet wat jij liever niet ziet staan.
Wordt een beetje volwassen. Denk na.
Probeer in plaats "I luv my horsiie" overal neer te zetten, je gewoon op een serieuze manier te gedragen waardoor je ook laat zien dat je nadenkt over het welzijn van je paard.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:48

Helemaal eens met Concorde Ja

Verder niks toe te voegen op dit moment Knipoog

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 20:57

Echt Concorde,, Kom jij eens op hem rijde en laat je eens zien als jij hem beter rijd! Ja ik kan zeker tegen kritiek, maar wel op een juiste manier!