Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kion99 schreef:Citaat:je zou eigenlijk een keer in de buitenbak thuis je kur oefeningen moeten laten zien hier op bokt, dan kan iedereen zien hoe het eruit ziet in de training, zonder spanning, met beter ruggebruik, schwung, en een rustig been van de ruiter
Dat zou wel mijn mening kunnen beivloeden, want hier er zit veel te veel spanning in de kür, halthouden gaat ook niet echt netjes.
Onderbenen wiebelen.
Ik vind het daarin tegen wel een leuk paard, als jullie dit vaker doen gaat het goed komen, hij/zij moet er ook eerst aan wennen.
Succes
Chiqa schreef:Mooi paard, alleen je benen....maar daar is al genoeg over gezegt,
alleen begrijp ik dan één ding niet zo? Hier wordt toch wel iets over gezegt tijdens
je lessen?
Kijk het is een super mooi geheel, je rijdt hem leuk alleen je benen![]()
Vraag me af hoe dat zit.
Issy schreef:je zou eigenlijk een keer in de buitenbak thuis je kur oefeningen moeten laten zien hier op bokt, dan kan iedereen zien hoe het eruit ziet in de training, zonder spanning, met beter ruggebruik, schwung, en een rustig been van de ruiter
mememe schreef:maar met dat appuyement is toch muziek van freefighters van najib amhali.
En er komt zelfs nog een stukje in vor met dat muziekje van Taco toch?
Voor de rest ziet het er goed uit.
Venetia schreef:Erg mooie filmpjes, ze loopt echt fijn. Lekker door haar lijf en bergop. Meer van de grond komt vanzelf, ze heeft fijne gangen!
Gimli_ schreef:Ik vind jullie een super combinatie, geweldig leuk paard.
Aandachtspunten geef je zelf al, en op zoveel spanning kún je je niet voorbereiden.
Wb de muziek vind ik je keuze terecht.
Je kunt zeker rustigere muziek kiezen voor zo'n paard, maar dat combineert niet, het moet wel bij 't paard passen natuurlijk.
Michelle77 schreef:Hé een "mogelijke" concurrent! Wij zijn ook druk bezig met de selecties voor de zuidhollandse, dus misschien mogen we wel tegen elkaar!
Succes! En hopelijk tot de 17e februari
renskek schreef:Vindt het ook heel knap dat ondanks hij schrikt, je gewoon doorgaat alsof er niks aan de hand is.
Chiqa schreef:Mooi paard, alleen je benen....maar daar is al genoeg over gezegt,
alleen begrijp ik dan één ding niet zo? Hier wordt toch wel iets over gezegt tijdens
je lessen?
Kijk het is een super mooi geheel, je rijdt hem leuk alleen je benen![]()
Vraag me af hoe dat zit.
Remember schreef:bambi76 schreef:Leuke combi.
Zou graag wat meer ruggebruik zien komt ook door spanning, maar dan zit je zelf ook stiller. De rug wordt nu te vaak eruit gedrukt en vast gezet. Tevens zou ik wat meer buiging en stelling zien om het binnenbeen. Dat de schouder wat mooier voor de massa geplaatst wordt.
De verzameling en gedragenheid moet ook nog wat meer.
Maar dat geef je zelf ook aan.
En indd die muziek juist bij een hectisch/druk paard zou ik iets rustiger muziek kiezen.
Zo, het is nogal een rijtje! Een hoop is direct terug te leiden op de spanning, buiging en stelling in de SB en app. is niks mis mee. Heb je het filmpje van de gewone proef ook gezien? Lijkt me namelijk niet dat je daar ook zo'n mening over zou hebben.
Ik vind Shine in haar beweging juist níet druk en hectisch (een Tuschinski bijv. valt bij mij onder de categorie hectisch) en daardoor vind ik de muziek passen. Het is ook niet dat ze spanning opbouwt juist op de muziek, het is de hele entourage eromheen. Rustigere muziek zal niet veel schelen in de spanning dus, plus dat ik denk dat het gehele gevoel als je ernaar kijkt 'te mat' wordt, omdat ze nog krachtiger en meer van de grond af moet gaan bewegen.
abcde schreef:
proeven zien er geod uit, volgens mij vergeet de helft die te kijken.
Shanna16 schreef:Ik vind je kur ontzettend gaaf, hou wel van dit soort muziek!
Mooie seintjes zitten erin, wie heeft m gemaakt?
talented schreef:Ik heb deze kur gezien aangezien ik zelfs toen ook startte. Ze heeft een keurige onafhankelijke zit. Wanneer een paard zijn rug helemaal strak trekt, zich van voor eruit duwt is het onmogelijk om helemaal stil te blijven zitten. Gewoon een nette zit heeft deze amazone, klaar ! De muziek zou ook niet mijn keus zijn maar toen ik de kur in het echt zat, had het toch wel wát! Wanneer de spanning er afgaat, ga je hier nog een heel eindje mee komen!!
bambi76 schreef:Veel komt indd door de spanning. Het beeld met wat rustiger muziek vind ik persoonlijk wat mooier met name eigenlijk in je stap gedeelte maar dat is persoonlijk. Ik beweer ook iet dat die spanning door de muziek komt, mar muziek is een persoonlijke smaak.
Heb niet alle drie de filmpjes gekeken wel van je kur en losrijden en daarin mis ik toch losgelatenheid en buiging ook in je SB en App. Het moet meer gedragen vanuit het achterbeen komen en meer los uit de schouder (is mijn mening).