[FILM]Shine kür op muziek Z1 + gewone proef

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_44

Re: [FILM]Shine kür op muziek Z1 + gewone proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:20

Aansprekend paard! Heeft zeer verende bewegingen, je hebt hem prima aan t lopen! Wel jammer van je bewegende onderbenen. Komt dat van de spanning of heb je gewoon geen stille benen?

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:24

Kan de rest nu ook zien.
Erg mooi paard heb je!! Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:50

Erg mooie filmpjes, ze loopt echt fijn. Lekker door haar lijf en bergop. Meer van de grond komt vanzelf, ze heeft fijne gangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:59

Dat eerste filmpje he...welke galopmuziek is dat Haha! Zoek ik al een tijdje Knipoog

Ik vind het heel erg mooi!! Ga zo door!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:32

Hé een "mogelijke" concurrent! Wij zijn ook druk bezig met de selecties voor de zuidhollandse, dus misschien mogen we wel tegen elkaar!

Ziet er wel heel netjes uit hoor (al vertekent het beeld iets denk ik, waardoor het "lijkt" alsof je er een beetje raar opzit, maar dat komt volgens mij door het filmpje. Idd je benen mogen stiller, maar ja ik kan me voorstellen met dat soort lange stelten.... (weet niet of je een topic van mij nog kan herinneren, maar die van mij is 1.75 hoog en breed en ik 1.64 haha)

Voor het mooie zou er idd wat meer buiging bij sommige stukjes mogen, maar ja perfect is het nooit hihi

Succes! En hopelijk tot de 17e februari

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:45

het ziet er mooi uit! misschien iets minder minder met je benen 'wiebelen'dus iets stiller, maar het is natuurlijk ook net hoe jij het lekkerst rijd, en je paard er het beste op reageert.

als die achterhand er eenmaal goed onder zit, is het helemaal een plaatje! veel suc6!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:25

Ik vind je kur-muziek echt heel mooi ! Lachen
Vindt het ook heel knap dat ondanks hij schrikt, je gewoon doorgaat alsof er niks aan de hand is.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:09

Ik vind jullie een super combinatie, geweldig leuk paard.
Aandachtspunten geef je zelf al, en op zoveel spanning kún je je niet voorbereiden.
Wb de muziek vind ik je keuze terecht.
Je kunt zeker rustigere muziek kiezen voor zo'n paard, maar dat combineert niet, het moet wel bij 't paard passen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:10

Mooi paard, alleen je benen....maar daar is al genoeg over gezegt,
alleen begrijp ik dan één ding niet zo? Hier wordt toch wel iets over gezegt tijdens
je lessen?
Kijk het is een super mooi geheel, je rijdt hem leuk alleen je benen Verdrietig
Vraag me af hoe dat zit.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 16:11

Kion99 schreef:
Citaat:
je zou eigenlijk een keer in de buitenbak thuis je kur oefeningen moeten laten zien hier op bokt, dan kan iedereen zien hoe het eruit ziet in de training, zonder spanning, met beter ruggebruik, schwung, en een rustig been van de ruiter

Dat zou wel mijn mening kunnen beivloeden, want hier er zit veel te veel spanning in de kür, halthouden gaat ook niet echt netjes.
Onderbenen wiebelen.

Ik vind het daarin tegen wel een leuk paard, als jullie dit vaker doen gaat het goed komen, hij/zij moet er ook eerst aan wennen.
Succes

Heb je de andere filmpjes ook gezien dan?!

En weet je wat het is? Zo'n kür zie ik als 'leuk om mee te doen', ik weet dat ze spanning op gaat bouwen in zo'n entourage en ik het is dan ook niet mijn missie om bijv. 70% te gaan scoren, want dat kunnen we dan ook niet. Zie het eerder als een obstakeltraining Haha! , hoe vaker ze zoiets meemaakt hoe beter ze er van zal worden! Plus dat het natuurlijk wel erg makkelijk fouten kijken is op een filmpje zoals deze van de kür. Alleen het feit al dat het een filmpje is, ik kan uit dat filmpje een aantal stills halen waarop het er allemaal perfect uitziet, maar zo gaat het eenmaal niet altijd! Daarom heb ik die andere 2 er ook bij gezet, om te laten zien hoe het óók kan.

Ik kan absoluut objectief naar mezelf kijken en bij de filmpjes van de 'gewone proef' krijg ik een fijn gevoel Ja. Ik zie een paard dat voor 95% super in de aanleuning gaat, een ruiter die op wat wiebelende enkels na keurig zit en met weinig zichtbare hulpen aanwijzingen geeft en het paard volgt die zonder morren, geconcentreerd en gehoorzaam op, waarbij ze gemakkelijk door het lijf blijft bewegen. Op het gemiddelde concours zie ik (veel Bloos ) méér combinaties voorbij komen waarbij ik zeker niet zou willen ruilen dan wel!
Laatst bijgewerkt door Remember op 06-01-07 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:14

Op ander terrein moet je er meer aan rijden, en dit paard geeft ontzettend hoog op, ik kan er niet op doorzitten.... (net nog geprobeerd). Dus de benen zijn bijna niet stil te houden op dit paard.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 16:16

Chiqa schreef:
alleen begrijp ik dan één ding niet zo? Hier wordt toch wel iets over gezegt tijdens
je lessen?
Vraag me af hoe dat zit.

Barbara verwoordt het al mooi:

Issy schreef:
je zou eigenlijk een keer in de buitenbak thuis je kur oefeningen moeten laten zien hier op bokt, dan kan iedereen zien hoe het eruit ziet in de training, zonder spanning, met beter ruggebruik, schwung, en een rustig been van de ruiter Pling

Op concours vind ze het allemaal spannend en moet ik er meer aan rijden, thuis kan ik met nog veel kleinere hulpen rondsturen. Ga ik dat op wedstrijd proberen sluit ze zich helemaal af, dat is ook al heel veel verbeterd Ja. Daarnaast is het een paard die het zo ontzettend loslaat dat het daardoor al moeilijk is om haar uit te zitten, en als je ook nog eens lange benen hebt op een in verhouding erg rank dier heb je dus niks om je been aan te leggen. De extra 'steun' ontbreekt zeg maar. Het is niet zo dat ik continu aan het drijven ben (al geeft dat wel het beeld soms), ik laat mijn been afhangen maar omdat mijn onderbeen nergens tegenaan ligt dan gaat hij zwabberen. Ga ik hem krampachtig proberen stil te houden ga ik weer klemmen met mijn bovenbeen en kan ik het helemaal niet meer uitzitten. Op haar halfzus die weleenswaar ietwat kleiner is maar met een 2x zo grote buik heb ik totaal geen last van zwieberenkels Vork !

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 16:21

mememe schreef:
maar met dat appuyement is toch muziek van freefighters van najib amhali.
En er komt zelfs nog een stukje in vor met dat muziekje van Taco toch?
Voor de rest ziet het er goed uit.

Ik heb geen flauw idee waar die muziek vandaan komt! Het is een techno remix van 'Oh Fortuna' van Wagner, een nr van MTV Mash Up (Enya vs The Prodigy), een of ander mannenkoor dat ik ergens tegenkwam voor de verzamelde stap, galop is Era, en daarna het origineel van Enya gevolgd door weer een remix.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 16:24

Venetia schreef:
Erg mooie filmpjes, ze loopt echt fijn. Lekker door haar lijf en bergop. Meer van de grond komt vanzelf, ze heeft fijne gangen!

Dank je, ik vind het ook zeker een fijn paard en ben benieuwd hoe haar veulens het gaan doen (de oudste is nu 3!)!

Gimli_ schreef:
Ik vind jullie een super combinatie, geweldig leuk paard.
Aandachtspunten geef je zelf al, en op zoveel spanning kún je je niet voorbereiden.
Wb de muziek vind ik je keuze terecht.
Je kunt zeker rustigere muziek kiezen voor zo'n paard, maar dat combineert niet, het moet wel bij 't paard passen natuurlijk.

Yessss, iemand die de muziek ook mooi vind hahaha Haha! !

Michelle77 schreef:
Hé een "mogelijke" concurrent! Wij zijn ook druk bezig met de selecties voor de zuidhollandse, dus misschien mogen we wel tegen elkaar!

Succes! En hopelijk tot de 17e februari

Ja, ik kan me jullie nog wel voor me halen, dat is dan weer het andere uiterste idd haha! Succes nog met je selecties verder, hoe sta je ervoor tot nu toe?

renskek schreef:
Vindt het ook heel knap dat ondanks hij schrikt, je gewoon doorgaat alsof er niks aan de hand is.

Dat zijn we inmiddels ook wel gewend, dan leer je daar wel mee omgaan Clown !

Meta321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:18

heejj
ik heb echt met plezier naar je filmpjes zitten kijken.
goed dat ze tussen de 1e en 2e kur op muziek proef zo vooruit is gegaan.
ook de muziek vindt ik erg leuk en goes passen bij de bewegingen van je paard, wel jammer dat je paard af en toe wat in verzet ging en wat betreft de kleine 'fratsen' , ook paarden moeten van hun fouten leren Knipoog , hele mooie proefen gereden, ik hoop dat je nog veel plezier van je paardje hebt Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:27

Ik zat net te loeren voor je me tipte ! Haha!

Ziet er super netjes uit !
Lekker muziekje ook eronder !
Gefeliciteerd met de scores en jullie zijn een hele nette combi !

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:10

ik doe je het voorlopig niet na, mijn kuur is in de maak!
tuurlijk zit er spanning in je kuur maar je lost het keurig op.

proeven zien er geod uit, volgens mij vergeet de helft die te kijken.
want daar zie je hoe het normaal gaat.
en over je voeten, ach wie heeft er niet een min punt??

ga zo door!

peerke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:14

Leuk paard, mooie combinatie! Je kan goed zien dat jullie bij elkaar passen!! Veel succes met elkaar:D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:19

Ik vind je kur ontzettend gaaf, hou wel van dit soort muziek!
Mooie seintjes zitten erin, wie heeft m gemaakt?

Die spanning gaat er vanzelf uit!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:27

Chiqa schreef:
je lessen?
Vraag me af hoe dat zit.

Ik heb deze kur gezien aangezien ik zelfs toen ook startte. Ze heeft een keurige onafhankelijke zit. Wanneer een paard zijn rug helemaal strak trekt, zich van voor eruit duwt is het onmogelijk om helemaal stil te blijven zitten. Gewoon een nette zit heeft deze amazone, klaar ! De muziek zou ook niet mijn keus zijn maar toen ik de kur in het echt zat, had het toch wel wát! Wanneer de spanning er afgaat, ga je hier nog een heel eindje mee komen!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:28

Jee Mir, wat een onwijs gave knol is dat zeg! Haha! Echt heel erg mooi! Ja

Ik vind de filmpjes leuk om naar te kijken, jij laat je ook niet van de wijs brengen door een paar bijtende blokken, dat is wel duidelijk! Haha!

Ik moet toch Shine maar een keer in het eggie komen bekijken Haha!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:40

Remember schreef:
bambi76 schreef:
Leuke combi.
Zou graag wat meer ruggebruik zien komt ook door spanning, maar dan zit je zelf ook stiller. De rug wordt nu te vaak eruit gedrukt en vast gezet. Tevens zou ik wat meer buiging en stelling zien om het binnenbeen. Dat de schouder wat mooier voor de massa geplaatst wordt.
De verzameling en gedragenheid moet ook nog wat meer.
Maar dat geef je zelf ook aan.

En indd die muziek juist bij een hectisch/druk paard zou ik iets rustiger muziek kiezen.

Zo, het is nogal een rijtje Vork ! Een hoop is direct terug te leiden op de spanning, buiging en stelling in de SB en app. is niks mis mee. Heb je het filmpje van de gewone proef ook gezien? Lijkt me namelijk niet dat je daar ook zo'n mening over zou hebben.

Ik vind Shine in haar beweging juist níet druk en hectisch (een Tuschinski bijv. valt bij mij onder de categorie hectisch Knipoog ) en daardoor vind ik de muziek passen. Het is ook niet dat ze spanning opbouwt juist op de muziek, het is de hele entourage eromheen. Rustigere muziek zal niet veel schelen in de spanning dus, plus dat ik denk dat het gehele gevoel als je ernaar kijkt 'te mat' wordt, omdat ze nog krachtiger en meer van de grond af moet gaan bewegen.

Veel komt indd door de spanning. Het beeld met wat rustiger muziek vind ik persoonlijk wat mooier met name eigenlijk in je stap gedeelte maar dat is persoonlijk. Ik beweer ook iet dat die spanning door de muziek komt, mar muziek is een persoonlijke smaak.
Heb niet alle drie de filmpjes gekeken wel van je kur en losrijden en daarin mis ik toch losgelatenheid en buiging ook in je SB en App. Het moet meer gedragen vanuit het achterbeen komen en meer los uit de schouder (is mijn mening). Het mag net ff wat losser is niet dramatisch strak ofzo, laat ik dat ff duidelijk maken.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:46

Super Mir, wat heb jij ten eerste toch een geweldig paard onder je kont en wat zít jij netjes! Bloos! Echt super, alleen die onderbenen maar ik kan me daar goed wat bij voorstellen gezien je lengte & het postuur van Shine. In de proef zit duidelijk een hoeveelheid spanning maar je lost die echt keurig op, en de proef zelf is gewoon een plaatje om te zien, zo netjes! Niet zo gek dat je daarmee zulke punten hebt gescoord Knipoog En de muziek, tsja, die vind ik geweldig, past bij Shine en juist omdat ie niet zo doorsnee is, vind ik hem leuk! Ben jaloers op hoe jij rijdt hoor Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 18:49

abcde schreef:

proeven zien er geod uit, volgens mij vergeet de helft die te kijken.

Dat idee had ik ook ja Haha! ! Wanneer ga jij je kür starten? En wat voor muziek! Succes ermee hoor, en hopelijk gaat dat met wat minder spanning Knipoog !

Shanna16 schreef:
Ik vind je kur ontzettend gaaf, hou wel van dit soort muziek!
Mooie seintjes zitten erin, wie heeft m gemaakt?

Helemaal zelf Schijnheilig

talented schreef:
Ik heb deze kur gezien aangezien ik zelfs toen ook startte. Ze heeft een keurige onafhankelijke zit. Wanneer een paard zijn rug helemaal strak trekt, zich van voor eruit duwt is het onmogelijk om helemaal stil te blijven zitten. Gewoon een nette zit heeft deze amazone, klaar ! De muziek zou ook niet mijn keus zijn maar toen ik de kur in het echt zat, had het toch wel wát! Wanneer de spanning er afgaat, ga je hier nog een heel eindje mee komen!!

Dank u Wouter Haha! ! Dat jij niet boven mij stond was echt onbegrijpelijk, maar goed, niks aan te doen hè!

bambi76 schreef:
Veel komt indd door de spanning. Het beeld met wat rustiger muziek vind ik persoonlijk wat mooier met name eigenlijk in je stap gedeelte maar dat is persoonlijk. Ik beweer ook iet dat die spanning door de muziek komt, mar muziek is een persoonlijke smaak.
Heb niet alle drie de filmpjes gekeken wel van je kur en losrijden en daarin mis ik toch losgelatenheid en buiging ook in je SB en App. Het moet meer gedragen vanuit het achterbeen komen en meer los uit de schouder (is mijn mening).

Oh, ok, dat had ik nl wel zo begrepen! Muziek is kwestie van smaak inderdaad, en over smaak valt wel degelijk te twisten ja Vork ! Wat betreft die gedragenheid heb je gelijk Ja, in de kür was er idd wat spanning in de SB en de app., maar die waren evengoed goed voor 7-ens. Met losrijden zat er idd niet zo'n mooi app. tussen maar er staat geen SB op dat stukje film, alleen een stukje schoudervoor om haar uit de linkerschouder te halen waar ze op dat moment tegenaan liep te hangen. Als je dat voor een SB hebt aangerekend snap ik dat je daar een en ander mistte Haha! !

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:58

Leuke combi.. Lachen
die laatste 2 filmpjes zijn op de arinda's hoeve of zo gemaakt toch.. Tong uitsteken
Ben er deze week nog geweest..
Weet niet meer precies hoe het heet.. Tong uitsteken