stoere shet @ steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caaro0

Re: stoere shet @ steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 00:17

1. ik ben het er niet mee eens, en heb lisanne daar ook op gewezen. ik heb haar meerdere malen gezegd dat da vinci dit waarschijnlijk ook gaat misbruiken, maar dit werd genegeerd.
2. als mij gevraagd word een topic te openen, waarom zou ik dit dan niet doen?
3. het is haar eigen pony

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 00:18

4. ik heb niet gezegd dat ik het steigeren stoer vind,, maar de shet. en dat blijf ik vinden Haha!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:19

Je zou haar erbij halen.. dus waarom maakt ze zelf geen topic..En ook al is het haar eigne pony.. Je kan er gerust wat van zeggen hoor..
Je moet respect hebben voor je paard. en anders verdien je er geen

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 00:20

ik heb haar het paard toch niet gegeven??

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:20

Pff echt weer bokt sfeer dit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:20

Niet normaal Lips are sealed

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:22

Eydis schreef:

Het is misschien boktsfeer.. Maar dit is toch niet normaal?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:23

normaal zou ik zeggen, en daar gaat bokt weer.

helaas is het deze keer terecht.......

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:25

Flying_Angel schreef:
Eydis schreef:

Het is misschien boktsfeer.. Maar dit is toch niet normaal?

Oke nouja misschien wel.Maar we kunnen misschien ook opbouwend kritiek geven of tips...niet gelijk zo zeer negatief.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 04:02

ja, grotendeels alleen maar betweters, vind je het niet leuk?
FIJN VOOR JE, doe dit lekker via de PB ofzo, en geef haar niet de schuld, want zij doet alleen wat haar gevraagd word, JA?!

Precies wat hierboven staat, mensen.
DOET TOCH NORMAAL.
Ik word van sommige mensen echt MOE.
Ik kan er zó, 6 opnoemen.

Kathinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 04:31

heel simpel, zweep erbij en haar een paar hengsten voor dr hasses geven.

Serieus nu, dit is niet lief, har har

zij was 12? jij? Clown
als jij de grote meid bent, stap je dr toch lekker op af en zeg je erg wat van? des noods pak je d'r snoepjes en speelgoed ook af en dwing je het zo af Vork

tjaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 06:36

Ik wordt daar altijd zo moe van dat eindeloze gezeur met cap op onvriendelijk bla bla.
Wr staat niet bij zeuren mag.

Sorry vindt het een leuke pony en vind het er ook erg leuk uit zien.
Zo te zien neemt de shet lekker een loopje met haar Lachen.

Sorry maar ben dat gezeur nu echt zat van jullie er is geen topic meer bij zonder dat iemand wat te zeuren heeft. JAMMER
Leuk commentaar is misschien ook wel een idee.

Dat meisje doet dit voor haar lol.
Omdat zei dat leuk vindt, en als zei er plezier in heeft waarom dan niet ?

Meisje ga lekker door met je shetje Lachen.. toppertje Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 08:39

Ik ben helemaal voor lang leve de lol, maar niet als het onverantwoordelijk is. Nee, jammer, alweer geen 'ooooh, wat mooooooooi' commentaar, hoe vervelend sommigen het ook vinden. Ik zeg liever de waarheid dan vals verkondigen dat het zo leuk is. Er wordt om mijn mening over de foto's gevraagd, dan geef ik die, en als mensen daar problemen mee hebben, zetten ze maar een apart topic op voor mensen die zeuren dat andere mensen zitten te zeuren over mensen die zeuren enz. enz. enz. Dat ze lol heeft is echt top, maar je kunt ook ánders met je dier bezig zijn. Tenslotte is met zijn twee er lol in hebben twee keer zo leuk. Eerlijk gezegd vind ik niet dat het er gezond uitziet, de hoogte in trekken = paard in verdediging, in dit geval paard in verdediging op gladde ondergrond.

Ik vind het wel leuk dat Lisanne haar Shet dingen probeert te leren, en als je hem wilt laten steigeren: toch maar weer hetzelfde als waar iedereen zich kennelijk aan zit te ergeren, want het is geen advies: Zoek een boek, lees dat goed door. Mensen hier geven het advies om een boek te lezen juist omdat ze geen betweters zijn, als ik er alles vanaf wist zou ik graag alle kennis tentoonstellen, maar ík weet het niet, die auteurs weten het wel.

Vrijheidsdressuur is één boek, een ander goed boek is grondwerk van inge teblink, als ik het zo goed zeg. Als het te duur is, en je weet niet precies wat je doet, doe dan niets, voor je het weet misbruikt 'ie het, en dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.

Lol is leuk, maar hou het ook vriendelijk voor je paard Lachen

tjaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 08:44

@ khirshanta

zoals jij het brengt kan ik me er helemaal in vinden.. maar uitleg waarom vindt ik wel belangrijk.. veel mensen in dit topic die zijn zo vreselijk bot.. en zo zie je dat het ook anders kan..

verder heb ik nog steeds niks over het koppel te melden.. vindt het gewoon leuk dat ze lol aant maken zijn Lachen
overgens doen we allemaal wel eens iets stoms waar we later spijt van hebben Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 08:52

Op zich vind ik ze ook leuk, en Da Vinci al helemaal Haha!, en tuurlijk doet iedereen weleens iets lomps... Het zou alleen zo jammer zijn als ze straks een shet op haar hoofd krijgt.
Die van mij doet alleen nog maar een paar kleine dingen (okee, één klein ding) en dat herhaalt ze nu ook al steeds, dus ik kan me goed indenken dat het een keer fout zou kunnen gaan... Maar goed, iedereen heeft zijn gal kunnen spuwen Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:29

TRIEST Slapen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:39

hallo
opzich is steigeren op comnando niet erg maar ik heb het idee dat de shet het niet zo leuk vind dat jij hem de lucht inrukt
op foto 3 heeft hij zijn hoofd namelijk helemaal scheef en ik
denk niet dat hij dat doet omdat hij het leuk vind
probeer hem eens aan te leren om te steigeren als jij hem een tikje met de zweep op zijn hals geeft
dat is voor de pony een stuk veiner

mvg daphne

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:41

srry ik bedoel foto 2

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:48

het boek 'Vrijheidsdressuur' van Miriam Nieuwe Weme is erg handig. Ook op de site www.vrijheidsdressuur.com staan veel tips, maar probeer eerst eens een ander kunstje uit, spaanse pas bijvoorbeeld.. En zeg gewoon tegen je vriendin dat ze verkeerd bezig is, laat haar dit topic lezen! als je echt zo begaan bent met die pony moet je dat gewoon doen, anders vind je het dus eigenlijk wel goed wat ze met dat beestje doet.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:52

Alles wat ik in eerste instantie dacht is hierboven al gezegd dus dat zal ik niet doen Haha!
Ik ben het er ook niet zo mee eens maarja, hij heeft het nu al eenmaal geleerd.
Er is allemaal niet zo over nagedacht denk ik.
Als je om te beginnen eerst eens een zadel er op legt.
Dan heeft Lisanne wat meer evenwicht en hoeft ze niet aan de teugels te hangen om te blijven zitten.
Ten tweede, misschien was het niet zo slim om het hem onder het zadel te leren, maar daar is het al een beetje te laat voor denk ik?
Ik hoop niet dat ze dezelfde hulp heeft gebruikt als voor het achterwaarts gaan? Dan heb je ook een klein probleempje natuurlijk Cool
Over een cap begin ik niet, is eigen keus.
Schaf inderdaad een goed boek aan (ik ben er niet in thuis dus kan je er ook geen aanraden)
of kijk eens op de site van pink_horizon.
Laat hem niet op teugel/been/zit hulpen steigeren maar op (stem)commando of een bepaald gebaar.
Als hij verkocht wordt, vertel dan ook de volgende eigenaar op welke commando's hij steigert, voordat ze denken dat het een "gevaarlijk" paard is dat zo maar steigert als ze bijvoorbeeld achterwaarts willen. Is niet helemaal eerlijk tegenover het paard dan, dan wordt hij gestraft terwijl hij in zijn ogen juist braaf is.

edit: paar schrijffoutjes weggehaald

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:58

@Ladymagic: en dat is ook precies wat ik denk als je naar de laatste foto kijkt,...´Da Vinci wil achteruit door het hek´....
Puur verzet, of verkeerd geleerd?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:17

dat hek?
Puur verzet denk ik.
Hij gooit letterlijk "zijn kont tegen de krib".
De meeste shetten laten het heel duidelijk weten als ze vinden dat het niet gaat zoals zij vinden dat het hoort.
Ook een manier om hem steigeren aan te leren, gewoon tegen het hek aan drijven met zijn kont en doorgaan tot hij omhoog komt Slapen Wel een paard-onvriendelijke manier trouwens, zou ik niet proberen... Haha!

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:56

sommige mensen vallen de topic starter aan, waar slaat dat op???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:57

De TS vraagt hoe ze het anders kan doen, dus dan weet ze dat ze het fout deed dus ik denk dat je daar beter geen commentaar meer op hoeft te geven Lachen

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:07

[***] schreef:
Bij shows van de Spaanse rijschool of wat dan ook, ja, daar hoort het gewoon bij. Die paarden is het waarschijnlijk op een goede manier bijgebracht.

Het leren steigeren van een shetlander puur voor de lol vind ik niks. Vaak omdat het dus verkeerd wordt aangeleerd en omdat je het ze moeilijk weer af leert als ze het ook voor de lol zelf gaan doen.

Dat ben ik niet met je eens. Ook Shetlanders kunnen 'gewoon' steigeren, en dat het op de juiste manier is aangeleerd!

Ontopic > Kortom: Dit is geen vrijheidsdressuur.