Picasso

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:08

ze;fs met slecht weer zijn er foto's te maken als het paard bijna constant nageefelijk loopt.

sorry, maar je maakt het mij niet wijs, lang en laag rijden is een hals strek moment als je het mij vraagt.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:16

Leuke fotos !

Jullie zijn een leuk stel.
( beetje jammer van de cap Bloos Knipoog maar zoals je al zei : eigen keuze !)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:26

milo schreef:
dit meisje rijdt hem er meer bij, maar de achterhand is ver te zoeken.
daar moet aan gewerkt worden. want hij kan van voren wel 'nagevelijk' lopen, maar dat is allemaal schijn als hij zijn achterhand niet gebruikt.
veel overgangen, voltes, tempowisselingen -draf-stap-galop-halthouden-draf-etc.

maar zoals ik al zei: ik vnd het een leukerd, ik wil foto's zien over een half jaartje, met een dikke speknek en lekkere billen haha Vingers aflikken

Juistem, hier ben ik mee bezig. En Elmiran kan niet mijn training overnemen, zij doet het heel anders.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:28

ik zorg er eerst ook voor dat de achterhand er goed bij is, veel overgangen en vooral veel volte werk! Vork pas als het paard goed voorwaarts is begin ik met nageven.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:30

Jep, kijk maar naar Chi Chi, dat is precies Margo's methode. Waar ik me ook helemaal in kan vinden. Ja

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:10

inderdaad de motor zit achter bij een paard, voor 2.5 maanden dressuur matig rijden na alles wat hij heeft meegemaakt ziet het er geweldig uit hoor, tuurlijk ziet het er over 6 maanden nog beter uit, nadeel daarvan is dat je dan weer je zadel mag gaan opvullen, moest ik ook, maar ziet er netjes uit hoor picasso

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:04

_Kiki_ schreef:
Vind het wel meevallen hoe hij bij Rachel op de voorhand valt..

vind ik ook wel mee vallen Bloos
(edit)
achterhand mag ook bij mij mij wel actiever daar ben ik het wel mee eens, maarja wat wil voor t eerst op een vreemd paard....kan niet binnen 1 keer rijden de achterhand er super actief onder krijgen, heb wel eerst gezorgd dat het tempo goed was voordat ik aan de voorkant wat doe. Eerst meer spieren kweken en de basis er goed in stoppen Vork dan komt die achterhand vanzelf meer van de grond.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:34

Wat pas echt penny is zijn een stel meiden die de manier van lopen van zo'n onervaren paard gaan lopen vergelijken en ahum afkraken (ook als dit indirect is)

Het is een leuk dier, wat zeker nog niet genoeg van achteren komt en nog veel moet leren, dat is logisch, verdiep je dan daar in, een beetje spieren en vlees erop en het komt helemaal goed, als je tenminste openstaat voor tips en adviezen zonder daar gelijk andere mensen bij te halen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 08:34

het is niet als afkraken bedoelt,
het in een onervarn paard maar het gaat mij lver het commetaar dat ze zelf bij de foto;s geeft..
wees eerlijk, dat gaat helemaal nergens over..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:08

Het is een heel mooi paardje, ik wens jullie heel veel succes!
Een oud klasgenootje van mij heeft een soortgelijke situatie gehad met haar paard en nu is het een echte kanjer! ( www.2moons.nl )

Echter, volgens mij is jouw bit veel te groot, controleer dat even als je wilt...

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:08

Apart paardje heb je. Vind het knap dat je aan zo'n beestje begint die mishandelt is. Goed hoor. Succes er verder mee.

Iris; als jij vind dat het commentaar niet klopt bij de foto's reageer je toch alleen op de foto's en niet op het commentaar erbij staat. Die foto's zijn ook maar momentopnames en in dat andere topic kan de pony het ook wel.
Misschien de volgende keer iets subtieler brengen.

Over dat lang en laag ik vind het zeker goed dat je het probeert OK dan!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:28

[quote="Margon"]
Iris; als jij vind dat het commentaar niet klopt bij de foto's reageer je toch alleen op de foto's en niet op het commentaar erbij staat. Die foto's zijn ook maar momentopnames en in dat andere topic kan de pony het ook wel.
Misschien de volgende keer iets subtieler brengen.

quote]

ze zegt toch dat het niet afkrakend bedoeld is Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:41

ik zei het best beleefd, had het ook heel anders kunnen brengen..

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:40

Ik vind het ook erg knap dat je eraan begint..! Ziet er daarom ook nog niet zo verkeerd uit

Alleen dat commentaar bij de fotos slaat wel echt nergens op Clown daar ben ik het wel met iris eens

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:07

Sily schreef:

Het is een leuk dier, wat zeker nog niet genoeg van achteren komt en nog veel moet leren, dat is logisch, verdiep je dan daar in, een beetje spieren en vlees erop en het komt helemaal goed, als je tenminste openstaat voor tips en adviezen zonder daar gelijk andere mensen bij te halen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Jullie zien alleen maar wat er fout is, kijk eens naar wat hij wel kan. Voor hetzelfde geldt kon ik er niet eens opzitten omdat hij bang was, en mishandeld. Wees blij dat ik niet voor een Z sportpaard had gekozen maar dit beestje heb gered van de slacht. Zo kun je het ook anders zien. En voor 2½ maand een paard hebben, vind ik dit nog best aardig.
En wat dan nog over fout commentaar bij die ene foto, waarom maak je er ZO'N probleem van. Dat kon je ook normaal zeggen, en denk je ook nog dat je iets aardigs verder kunt zeggen?
Ik snap jullie niet, ik heb alles uitgelegd, over dat hij mishandeld, nog niet goed zadelmak was, enz, enz. EN DAN NOG, presteer je het om me aan te vliegen om één misschien fout commentaar bij de foto. Dat is zielig. En inderdaad pas echt 'Penny'. Clown

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:14

eehm jij maakt er een best groot probleem van, je zet hier foto's neer met ju commetaar, ik geef hier op mijn beurt weer commetaar op, at mag hier immers op bokt.

goed dat je voor zo;n beestje heb gekozen, maar je kan niet alleen maar positieve dingen in een topic verwachten..
ik heb geen commetaar op het paardje namelijk.
dat wil ik nog wel even geven:
ik denk dat je met dit beestje heel veel kan bereiken met goed longeren, zal die sneller evenwicht en spieren krijgen en wat makkelijker over de rug komen.
maakt het joiu straks weer makkelijker met rijden.
dit longeren dan wel netjes bijgezet en met veel tempowissleingen en overgangen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:23

Ja, klopt. Hij heeft nogal evenwichts problemen, en na een halfuurtje rijden is dat alweer beter [tegenwoordig gaat het iets sneller] maar tijdens het longeren doet hij heel raar. Hij draait de hele tijd de andere kant op, bokken, racen, kop wegdraaien en heel hard trekken. Tenminste, soms. Verward

Tempowisselingen en overgangen rijd ik voordurend onder het zadel. Dat werkt echt ontzettend goed, daarop gaat hij goed aan de teugel. Ja

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:27

tja daar is bokt voor....
negatief commentaar kun je altijd wel verwachten. en tips en opmerkingen over wat beter kan.

ben t veder met irris eens, longeren met bijzet of pessoateugel zou wel goed voor hem zijn.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:28

denk dat die daar op dit moment meer aan heeft als aan rijden.. even een stukje afzetten en dan een helper erbij..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:45

idd afzetten is wel een goed idee Haha! kwartiertje per dag ofzo helpt al veel. meestal deed ik dat smorgens en dan ging ik smiddags nog even rijden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:46

Jaa, ik ga even overleggen met m'n instructrice. Ja

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:04

Hardstikke leuk dat mijn stukje zo anders wordt opgevat als dat ik het bedoel Haha!
Iris het was dus niet tegen jou bedoeld.
Ik vind dat je je mening gewoon moet kunnen geven, maar zoals gezegt weet je idd niet hoe het paard buiten de momentopnames liep, laat mijn vriend fotograveren en je krijgt een heleboel lelijke foto's omdat hij van crossen houdt (hoofd in de lucht en gaan met die banaan, paard valt op de voorhand maar dat ziet hij niet, hij ziet snelheid, geweldig toch?)

Maar ok, ik reageerde meer naar aanleiding van het "kijk eens in dit topic, ja maar daar doet hij dat, en dat komt daardoor, want bij mij, nee bij haar".
Dat soort gedoe, de 1 rijdt langer dan de ander en heeft meer ervaring, zet mijn instructeur op mijn paard en het ding loopt denderend, zet mij erop en ze loopt goed, maar meer niet, zet mijn nichtje erop en ik lijk Anky Haha!

Dus ik bedoelde het heel anders, maar gezien er wel geinig op dat stukje gereageerd hebt houden we het maar gewoon zo Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:30

Sily schreef:
Ik vind dat je je mening gewoon moet kunnen geven, maar zoals gezegt weet je idd niet hoe het paard buiten de momentopnames liep, laat mijn vriend fotograveren en je krijgt een heleboel lelijke foto's omdat hij van crossen houdt (hoofd in de lucht en gaan met die banaan, paard valt op de voorhand maar dat ziet hij niet, hij ziet snelheid, geweldig toch?)

Ik heb toch echt achter elkaar foto's geschoten Knipoog
waren een heleboel maar de beste heb ik bewaard.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:22

Is je bit niet wat te groot als hij zo uitsteekt zonder dat je trekt?
Verder ziet het er wel leuk uit hoor Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:36

elmiran schreef:
Sily schreef:

Ik heb toch echt achter elkaar foto's geschoten Knipoog
waren een heleboel maar de beste heb ik bewaard.

Ach dan houden we het er maar op dat het dier goed vooruit gegaan is he Haha!