Wild paard (filmpje).

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cristina

Re: Wild paard (filmpje).

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:30

Waarom sprong je er nou af....het begon net leuk te worden Haha!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:58

"knap dat ze blijft zitten ".............idd ,maar niet erg slim om er dan alsnog af te springen ! Moet je hem nodig leren ; lekker bokken en dan gaat het baasje eraf Haha! ,dan ben je nog veel verder van huis Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 02:05

Deze hoeft niks te leren die moet eerst weer gezond worden. Je kunt hem wel een rondje door laten stuiteren om het "leerzaam" te maken maar tegen die tijd ben je qua revalidatie weer terug bij af, dus liever niet.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:51

Beleerd of onbeleerd ....als ze in de gaten krijgen dat ze door te bokken hun last kwijt raken ;dan heb je er mooi een probleem bij .Misschien een beetje rustgevend middeltje op de tong ?

lind_fura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:46

ben je niet gewoon veel te vroeg weer begonnen te rijden???
een paard gaat niet zomaar zo uit zn plaat.
misschien moet je het rustiger aan doen, want anders ben je straks nog verder van huis.
vind dit soort acties van paarden niet echt grappig, het zijn tekenen dat er iets vaak niet goed zit met je paard.

groetjes
merle

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:50

Toen ik het filmpje keek dacht ik eerst dat het gewoon een filmpje was van een heel rustig paard en dat hij als titel had; "wild paard", totdat het einde van het filmpje in zicht kwam Haha! whoesjjj.
Ik stond om eerlijk te zijn ook een beetje vreemd te kijken dat ze eraf sprong....

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:17

Wow! Bommetje!!!!! knap dat ze is blijven zitten, en ja ik was er ook zeker afgegaan. Clown

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:28

Ik denk dat het helemaal niet verstandig is om te blijven zitten als een paard zo reageert; niet voor zijn herstel zoals Kojack al opmerkte en zeker niet voor jezelf. Paard zal best nog een paar keer zulke sprongen maken uit frisheid of uit nijd dat is moeilijk te zien op het filmpje en beter er af springen dan er af vallen met alle gevolgen van dien. En een paard wat voor zijn revalidatie niet de neiging had om zijn amazone eraf te bokken zal nu echt niet denken" oh ze springt eraf, dit zal ik eens vaker doen".
Een paard is niet haatdragend normaal gesproken.
Kortom Kojack: een prima reactie van je !!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:29

Hij mag nog niet aan het werk, hij mag alleen belast gestapt worden.

Ik weet dondersgoed wat ik doe met mijn paard hoor. Ik heb Kojack al vanaf mijn 15e en ondanks dat hij 2,5 jaar op trainingsvakantie is geweest ken ik hem heel heel erg goed en weet ik precies wat ik wel en niet kan doen. Hij wil momenteel weleens een keertje gek doen met stappen, maar das niet zo gek denk ik, hij staat al vanaf Maart stil.

In Emmeloord krijgen we goed advies wbt zijn blessure en voor alsnog doet hij het steeds beter (en dat terwijl hij een beetje opgegeven was)!

Paard doet het niet nijd maar gewoon omdat hij fris is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:31

Ik zie ook geen nut in het gewoon door laten springen van een paard welke herstellende is van een flinke peesblessure
Wat heb je eraan dat hij weet dat de amazone blijft zitten als je hem vervolgens kan wegbrengen met een afgescheurde pees.....

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 12:35

Lia_ schreef:
Ik zie ook geen nut in het gewoon door laten springen van een paard welke herstellende is van een flinke peesblessure
Wat heb je eraan dat hij weet dat de amazone blijft zitten als je hem vervolgens kan wegbrengen met een afgescheurde pees.....

Of de amazone met een gebroken weetikveelwat Clown

Op deze manier heb ik mijn schouder gebroken Clown

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:37

Hier heb we duidelijke een gevalletje frisse fruitigheid Haha!

Ik zie er geen kwaad in maar een vrolijke man, die ff een energie uitbarsting heeft.

Denk ook dat de amazone eraf sprong omdat hij zichzelf nog niet te veel mag belasten. Toch?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:40

Lia_ schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ja

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:31

Heeft een van jullie ooit zelf een paard zadelmak gemaakt ?(of een jonge hond ,of zelfs een kind opgevoed Knipoog ) ........
Dan zul je weten dat het een kwestie van straffen ,maar vooral ook belonen is.
Als verkeerd gedrag "beloond" wordt (door eraf te springen als hij bokt );nou dan kan je er de donder op zeggen dat een paard dat heeeeel snel door heeft . Schijnheilig
(en natuurlijk moet je een van een peesblesure herstellend paard Ziek niet zulke bokkesprongen laten maken ; er zijn dan toch wel andere opties .......) Rolleyes

HannahBerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:58

Ik lach niet echt dubbel, ik vond hem netjes rijden todat...En het zag er toch best wel eng uit...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:06

amaze schreef:
Heeft een van jullie ooit zelf een paard zadelmak gemaakt ?(of een jonge hond ,of zelfs een kind opgevoed Knipoog ) ........
Als verkeerd gedrag "beloond" wordt (door eraf te springen als hij bokt );nou dan kan je er de donder op zeggen dat een paard dat heeeeel snel door heeft . Schijnheilig
(en natuurlijk moet je een van een peesblesure herstellend paard Ziek niet zulke bokkesprongen laten maken ; er zijn dan toch wel andere opties .......) Rolleyes

Hij zag er in mijn ogen erg vrolijk uit... en het zag er niet uit alsof de amazode het voelde aankomen, en ze heeft het in iedergeval opgelost, ookal vind de een het op een slechte manier en de ander goed... Maar ik vind niet dat ze er iets aan kon voorkomen, hij stapte net lekker rustig, ik vind het al knap dat ze is blijven zitten!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:10

"Maar ik vind niet dat ze er iets aan kon voorkomen, hij stapte net lekker rustig, ik vind het al knap dat ze is blijven zitten!"

helemaal mee eens !!! Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:12

Jeetje die kan 'dr wat van Duivel
Kan me voorstellen dat als je dr op zat je het niet aan zag komen, het gebeurde zo opeens Koe
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 18-12-06 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:13

Jah idd, ik had er waarschijnlijk midden in de eerste sprong afgelegen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:13

Gelukkig is dat niet gebeurd Lachen

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 16:15

Het is goed dat Marit eraf gesprongen is, had ze dit niet gedaan dan was het na 2 min weer raak geweest. Marit heeft een super verandwoordelijk gevoel en lost het imo onwijs goed op, nu met z'n blessure.

Mocht hij zo gebokt hebben dat ie 100% goed was was ze er nooit vanaf gesprongen Knipoog, meisje kan hem goed uitzitten en op z'n donder geven als hij stout is Haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:16

Wat Lost ze dat keurig op zeg !!! Lachen
Geen probleem ervan maken en er zo afspringen ! Erg knap & verstandig Knipoog
ik denk dat menig ruiter er al vanaf gevallen was Nagelbijten / Gniffelen
Hopelijk gaat dat met zn pees snel helemaal over Ach gut

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:24

Wauw, Succes met hem en veel beterschap natuurlijk! Vriendjes zijn?
maar wel lauwe actie gewoon!
echt mooie timing, ik had niet blijven zitten haha!

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:25

Woooow!! ahhaa.. ik wou net zeggen, wat blijft die goed zitten =D

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:40

amaze schreef:

Als jij een paard zadelmak hebt gemaakt en een net van een peesblessure herstellend paard hebt gereden, dan zie je denk ik ook wel in dat dit de juiste oplossing was.

De desbetreffende amazone heeft in mij ogen heel erg verantwoordelijk gereageerd! Nogmaals vind het super om te zien hoe netjes zei hem uitziet, vind het ook super om te zien hoe kojack kan bokken Haha! Dit is anders dan een jong paard, Dit is een volledig volleerd paard die herstellende is van een peesblessure in maart, Dit paard heeft waarschijnlijk hele dagen op stal gestaan en aan de hand gestapt omdat die als die los gaat zichzelf nog steeds belast. Dit word opgebouwd met het stappen onder de man, omdat de longe een te groot risico is voor het desbetreffende paard, En het losgooien ook. Dan krijg je dit soort bokken, vreugde bokken omdat meneer fris is en blij is om aan het werk te gaan. Dit kan je niet afstreffend, dit is de werklust van een paard die al te lang niks mee rgedaan heeft. daarom springt de amazone er denk ik ook af gewoon om hem aan de hand bedeest te houden.

En zolang de huidige eigenaresse en het halve menigte op bokt vind dat ze goed gereageerd heeft met verantwoordelijk heid voor het paard, waarom zou jij het dan anders oplossen, natuurlijk kan dit anders opgelost worden, maar je ziet zelf ook wel in dat kojack gewoon lekker ontspannen stapt en dan de bom ineens ontploft. Die is gewoon niet te voorkomen. En al helemaal niet af te straffen het is al een straf zat dat zon werklustig paard alleen maar mag stappen.

Als het een jong paard is moet je dit iid afstraffen, of een paard wat al een lange tijd onder het zadel is en die dit doet om onder het werk uit te komen, of het juist doet om de ruiter te lanceren. Maar werklust moet je niet afstraffen. Het is al een straf genoeg dat ze eraf spring en hem op de grond in bedwang houd.