Tyron@work (matterhorn)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyron

Re: Tyron@work (matterhorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 10:01

dank je!!!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:27

Wat een geweldig beest! Echt heel erg mooi en een erg fijn beeld.

Hoe is de afstamming verder? (mv)

Heel veel succes nog! Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:37

Wat een onwijs mooi Matterhorn zeg!

Mag je echt trots op zijn Haha!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:43

Mijn enige tips zijn;
Probeer je handen iets meer bij zijn schoft te houden en je benen wat meer bij de singel te houden.
Verder ziet het er netjes uit!
Leuk koppie heeft hij ook!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:20

Wat een ontzettend mooi dier om te zien!! De oprichting lijkt alleen meer van jou dan van hem af te komen, wellicht door je handhouding. Als je je handen wat meer opent kan hij misschien wat ruimer draven. En hij zou wat voller mogen maar dat had je zelf vast ook wel gezien Knipoog Heel veel succes nog met deze schoonheid Lachen

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:28

Allereerst vind ik jullie een leuke combinatie! Mooi peerd! Je handen zijn inderdaad een verbeterpuntje, maar het lijkt ook of je erg gespannen bent in je nek/schouders mede doordat je naar beneden kijkt. Moet je er erg aanrijden om daar te krijgen?

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:12

Heeeeey daar heb je de matterhorn weer!! Ik heb ook een paard van Matterhorn, hij lijkt precíes, dat heb ik al eens verteld. Mijn paard is nu vier jaar, echt leuk om te zien, zo kan ik ook een beeld krijgen van hoe die van mij zich zal gaan ontwikkelen, ze hebben namelijk exact dezelfde bouw, kleur en aftekeningen, alleen die van mij is nog ietsjes ieler natuurlijk! Hij lijkt flink aan de maat wat is zijn schofthoogte nu? die van mij is nu al 1.76! Als je een keertje matterhorn-talk wil dan pb je me maar! Ziet er echt super uit, je hebt een nette houding en je paard loopt lekker door, mooi opgericht ook al, zeker veel vooruitgang te zie in vergelijking tot je vorige topics! Groetjes!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 17:06

Vanda's: Dank je! De vader van moeders kant is Iroko en de moeder zelf komt uit de carla-stam.

http://www.allbreedpedigree.com/tyron

Lenn: Tyron is een paard die op zijn achterhand gebouwd is en erg makkelijk in de oprichting loopt. Vooral in de galop. Dat komt niet zo zeer alleen van mezelf vandaan. Het is wel zo dat dat hij met het doorzitten (waar we nog niet zo lang mee bezig zijn) soms net iets meer mag zakken waardoor hij inderdaad nog net iets ruimer kan lopen. Maar het is niet een van de makkelijkste om te rijden en hij wil met het doorzitten nog wel eens erg heet worden. Maar het gaat steeds beter.
Ook heb ik vaak mijn handen wat te hoog waardoor het nog meer lijkt dat hij erg gespannen in de oprichting loopt.
Tja, en dat voller worden. Als je hem zou zien dan valt het allemaal erg mee. Hij ziet er gewoon erg goed uit en hoeft echt niet veel dikker te worden. Hij lijkt op de foto dunner dan hij is.

Gewoon Lisa: Dit zijn de eerste foto's die zijn gemaakt met doorzitten. Ik vind het soms nog best moeilijk om mijn nek en schouders te ontspannen. Ook heb ik erg veel last van mijn schouders/nek en rug door een auto-ongeluk waardoor ik niet altijd even mooi en lekker zit. Maar daar zijn de foto's ook weer voor!! Lekker confronterend!! Haha!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 17:11

Bombarie schreef:
Heeeeey daar heb je de matterhorn weer!! Ik heb ook een paard van Matterhorn, hij lijkt precíes, dat heb ik al eens verteld. Mijn paard is nu vier jaar, echt leuk om te zien, zo kan ik ook een beeld krijgen van hoe die van mij zich zal gaan ontwikkelen, ze hebben namelijk exact dezelfde bouw, kleur en aftekeningen, alleen die van mij is nog ietsjes ieler natuurlijk! Hij lijkt flink aan de maat wat is zijn schofthoogte nu? die van mij is nu al 1.76! Als je een keertje matterhorn-talk wil dan pb je me maar! Ziet er echt super uit, je hebt een nette houding en je paard loopt lekker door, mooi opgericht ook al, zeker veel vooruitgang te zie in vergelijking tot je vorige topics! Groetjes!

Dank je, leuk om te horen, want zoveel topics heb ik van hem niet. Van alle Matterhorns op Bokt lijken die van ons echt sprekend op elkaar. Hij is nu ook ongeveer 1.75 en voor mij echt genoeg.
Had nog even willen spieken naar je foto's in je profiel maar die zijn er helaas niet meer.
Volgende keer!!!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 23:35

parouscha schreef:
Wat een onwijs mooi Matterhorn zeg!

Mag je echt trots op zijn Haha!

Heb jezelf ook een Matterhorn. Zie namelijk wel een foto staan in je profiel van de hengst!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:39

tips zijn d'r al genoeg gegeven
lekker diertje heb je onder je kont
en ik zie daar dat je met mijn felbegeerde eurostar dekje rijdt
heel hoog kwijl gehalte

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 23:59

terorita schreef:
tips zijn d'r al genoeg gegeven
lekker diertje heb je onder je kont
en ik zie daar dat je met mijn felbegeerde eurostar dekje rijdt
heel hoog kwijl gehalte

Jammer dat eurostar de dekjes niet meer maakt. Merk wel in dit topic dat ze erg gewild zijn!!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:56

itisi73 schreef:
Bombarie schreef:

Dank je, leuk om te horen, want zoveel topics heb ik van hem niet. Van alle Matterhorns op Bokt lijken die van ons echt sprekend op elkaar. Hij is nu ook ongeveer 1.75 en voor mij echt genoeg.
Had nog even willen spieken naar je foto's in je profiel maar die zijn er helaas niet meer.
Volgende keer!!!

Ja helaas heb ik iets niet helemaal goed gegaan waardoor al mijn fotos weg waren. Komt weer hoor! Grappig dat die van jou ook zo hoog geworden is want zo ontzettend hoog is matterhorn zelf niet. Bij mijn paard zitten er ook geen grote paarden in de moederlijn dus wellicht fokt matterhorn wel gewoon grote nakomelingen!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:38

De moeder van mijn Matterhorn is maar 1.61 en daar de moeder van is nog geen 1.60. Er staan dus drie generaties bij ons op stal. Die van mij heeft absoluut zijn uiterlijk van Matterhorn. Als ik zijn moeder zie dan denk ik wel dat Matterhorn groot fokt.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:36

Mooi zeg, ziet er goed uit.. Alleen op de eerste foto lijkt je binnenhand nogal strang.

Dat dekje Kwijl

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 00:31

Als ik die foto zie zou ik dat ook denken, maar streng in mijn handen ben ik allerminst. Ik geef dat beeld ook vaak omdat ik vrij hoog met mijn handen zit.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:35

Echt supermooi paard, helemaal mijn type!!! Haha! Wat heb je trouwens een mooi hoofdstel, mag ik vragen welke het is?

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 00:45

nikki160287 schreef:
Echt supermooi paard, helemaal mijn type!!! Haha! Wat heb je trouwens een mooi hoofdstel, mag ik vragen welke het is?

Dank je!! Haha!
Dit is een Passier Aries waarbij ik de frontriem heb vervangen door eentje van Stubben omdat ik die super mooi vond. Een erg fijn hoofstel!!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:49

dank je Haha! Veel plezier nog met je kanjer (als ik zelf niet me eigen knapperd op stal had staan zou ik jaloers zijn! haha)

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:48

Heel mooi paard! Lekker ontspannen met het neusje voor de loodlijn! Dat staat netjes Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:48

Jullie zijn echt een supergave combi!
ziet er goed uit!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:44

Wat een leuk paard Haha! Haha! Haha!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:39

Allemaal weer bedankt voor de leuke reacties.

Kaitlen: Heb even in je profiel gespiekt, maar hebt ook een erg leuk paardje!!!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:08

Tyron ziet er goed uit !!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 00:24

Dank je Gillian!!!