Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
yulan schreef:en daar moet ik dus m'n handen wat hoger houden, en ik persoonlijk kan/wil ook niets anders meer, want als ik m'n handen laag houdt begint ie te steigeren of te schudden
yulan schreef:Sinds ik hem op ontspanning rij steigert hij bijna nooit meer, op wandeling steigert hij ook bijna nooit meer, wat hij vroeger wel vaak deed, ook tijdens het gewone rijden steigerde hij dus vaak.
Dimple schreef:Ik zou bijna zeggen..............geef die knol een schop onder de kont, knal voor zijn hersens en voedt hem eens op. Heeft het wellicht niet veel met de manier van rijden te maken maar met het feit dat je niet consequent genoeg bent om dit dier op te voeden
Niine schreef:Geweldig paard!! En je mag iets meer contact houden zodat je minder snel iets krijgt zoals op foto 7 als je zeven moet trekken!
klomp schreef:@taaclover; dat kan idd, maar zij rijd volgens het A de B systeem en voeldzich daarin thuis en werkt voor haar prima, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. ieder zijn eigen manier, toch?
Taaclover schreef:klomp schreef:@taaclover; dat kan idd, maar zij rijd volgens het A de B systeem en voeldzich daarin thuis en werkt voor haar prima, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. ieder zijn eigen manier, toch?
Op sommige foto's zitten haar handen zo hoog dat het dier onmogelijk kan dalen in zijn hals.
zirkoontje schreef:Dimple schreef:Ik zou bijna zeggen..............geef die knol een schop onder de kont, knal voor zijn hersens en voedt hem eens op. Heeft het wellicht niet veel met de manier van rijden te maken maar met het feit dat je niet consequent genoeg bent om dit dier op te voeden
knal voor zn hersens???? zeg Dimple, er zijn meerder redenen waarom een paard steigerd en dat IS NIET ALTIJD ONWIL!!!! T is te hopen dat je dit advies niet aan iedereen geeft die een steigerend paard heeft![]()
Yulan kent dit paard en weet zeer waarschijnlijk ook waarom dit paard zo doet, dit kan bijvoorbeeld ook andere reden zijn dan onwil en zolang zij volgens de A de Both metode rijdt heeft het paard nergens last van. Goed toch?