XXL BrP Donatello (v. Voltaire) @ Work ( incl. Blooper! )

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Re: XXL BrP Donatello (v. Voltaire) @ Work ( incl. Blooper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:05

Ik vind jullie wel mooie combinatie, leuk paardje!! En nice pics.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:40

Leuk paard zeg! en die bloober Ach gut

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:29

Bedankt iedereen!

Voor het feit dat jullie denken dat ie echt niet vet is .. Ik weet niet, maar ik vind hem aardig té vet, maar op de foto's lijkt dat niet zo. Ik zal als ik de gelegenheid heb es een foto nemen vanop hem, zodat je kunt zien hoe breed hij wel niet is Nagelbijten / Gniffelen

Bedankt voor de tips allemaal. Maar ik hou het liever bij methode de Bodt Tong uitsteken Op de 'gewone' methode gaat hij om de haverklap steigeren en zomaar voor het hek stilstaan ipv draaien en echt irritant doen. Sinds ik hem op ontspanning rij steigert hij bijna nooit meer, op wandeling steigert hij ook bijna nooit meer, wat hij vroeger wel vaak deed, ook tijdens het gewone rijden steigerde hij dus vaak. Het springen gaat ook al beter, alleen moet hij nog wat meer vertrouwen krijgen.
Deze pony is ohz ingereden, maar is eigenlijk (hij is nu 9) altijd als menpony gebruikt, afgezien van de 2 jaren met z'n vorige bijrijder waar hij zoveel spanning mee heeft opgelopen, juist door het rijden waar de gedacht ontspanning niet het fundament is. Ik ben hem nu sinds juli-augustus weer wat aan het oppakken, maar aangezien ik nog 2 andere paardjes moet rijden en een druk schoolprogramma heb, wordt hij vaak een weekje niet gereden. Het is jammer, maar ik kan er niets aan doen. Daarom blijf ik ook doorhameren op die ontspanning, want hij oogt wel heel ontspannen, zeggen de meeste mensen, maar dat is hij totaal niet. Toen de zoon van de eigenaar er eens ging mee rijden (en ervoor zij hij dat hij toch o zo ontspannen kon lopen), zei die meteen: Wat een gestresst beest!

Een korte samenvatting over deze pony .. paard Bloos

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:18

Heejjj Cool

Mooi beestje..
K vind hem ook niet dik lijken hoor Tong uitsteken

Maar het lijkt idd zo dat je hem omhoog wilt trekken, voor mijn gevoel is ie ook niet echt aan het werk. Je moet meer op je kunt zitten, en je schouders naar achteren en handen rechtop en iets lager houden en naastelkaar. Goed dat je hem eerst los wil hebben maar als ie dat is, dan mag je hem best wel wat meer oprichten. Geeft wel een leuk beeld. Maar dus wel rechtop blijven zitten!! Clown Duivel haha Knipoog

Trouwens met dressuurzadel kun je makkelijk 1.10 ofzo springen dus valt best wel mee Tong uitsteken (mja is mijn mening Vingers aflikken ) en wrom heb je eigenlijk knotjes? tis geen weddstrijd ofzo? Nagelbijten / Gniffelen )

Doei doei!! Doei! Veel suc6 er mee!! ('t komt wel goewd! Pling ) denk ik Tong uitsteken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:02

Ookal hoor je je handen hoog te houden. Houdt ze dan wel rechtop en op dezelfde hoogte.

Voor de rest vind ik hem erg leuk Knipoog

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:05

haha..leuke blooper....ole !!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:59

Hij is inderdaad vet! Tong uitsteken Maar absoluut een mooie pony, kan je volgens mij ook best wat mee bereiken. Ondanks dat je handen vrij hoog houdt, ogen de foto's toch fijn. Hij loopt ontspannen en ik vind absoluut niet dat hij op de voorhand loopt Knipoog. Foto's zijn maar een momentopname, je voelt zelf welk methode het beste werkt, buitenstaanders niet. Ik vind dat je erg 'vriendelijk' rijdt, je laat hem lekker op zijn eigen benen lopen, wat ik ook al opgemerkt heb uit je vorige topics.

Het is jammer dat je zo ver woont, ik ben stiekum op zoek naar iemand die mijn Arabier uit kan brengen Knipoog

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 21:07

Dank je wel iedereen Lachen
@ Rosalover: Er staat al beschreven in het topic dat hij op de foto's niet dik lijkt volgens sommigen, maar hij knapt echt hoor.
En springen met een dressuurzadel en een paard dat nooit veel heeft moeten springen lijkt simpelder dan het is hoor Knipoog En waarom de knotjes? Omdat het een shoot was en omdat het beesie er ook wel es mooi mag bij lopen!

@Youko: Tnx, wat heb je een prachtig paard! Bloos! (heb eff in je profiel gespiekt Tong uitsteken )

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:12

ahha die laatste foto geweldig
vind dat ej je handen soms wat hog hebt
maar verder echt supper foto's

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:17

Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik vind het er allemaal heel ontspannen uitzien! Hij mag wel wat meer werken, het ziet er soms een beetje (bij gebrek aan een beter woord) saai uit, alsof hij het allemaal te simpel vind, zegmaar Knipoog Volgens mij kan hij veeel meer dan dit!
Veel succes/plezier nog met hem Lachen

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:34

Ik vind t een leuk beesie! ziet er netjes uit.. En je handen te hoog tja; de een heeft pianohanden, teugels te lang/kort, handen te laag.. altijd wel iets, en Albert Voorn rijdt ook met de handen heel hoog, tis maar net welk systeem/welke manier bij jou en joun paard past.. verder suc6 verder Lachen!

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:42

Je hebt een ontzettend mooi paard onder je kont lopen Knipoog
weet niet precies hoelang je nu op hem rijdt maar zodra je meer aan hem gaat rijden zal dit een goede combinatie worden

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 01:48

Ziet er super uit! Fijn dat je zelf ook geen angst hebt!

Ik moet zeggen dat ie er goed bijloopt vanachter. Hij treedt ook mooi onder!

Tomm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 07:20

De fotos zijn mooi geworden hoor en die voorlaatste en laatste super Lachen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:37

Mooi paard hoor! Ik kan me voorstellen dat deze methode bij jou en je paard past.
Wat me alleen stoort is dat je verteld dat hij om de haverklapt stijgert en alle truukjes uit de kast haalt.

Ik zou bijna zeggen..............geef die knol een schop onder de kont, knal voor zijn hersens en voedt hem eens op. Heeft het wellicht niet veel met de manier van rijden te maken maar met het feit dat je niet consequent genoeg bent om dit dier op te voeden

Maar wellicht heb je dat al geprobeerd......., en dan zeg ik niks meer Knipoog

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:45

yulan schreef:
en daar moet ik dus m'n handen wat hoger houden, en ik persoonlijk kan/wil ook niets anders meer, want als ik m'n handen laag houdt begint ie te steigeren of te schudden Vork

Toch vreemd dat hij dan op foto 2 een heel mooi beeld geeft en dat jij daar je handen WEL op de normale hoogte hebt Knipoog
Op sommige galopfoto's heb jij je handne zo hoog dat het dier onmogelijk kan zakken.

Verder vind ik het wel een hele mooie pony maar er mag zeker wel 50kg af Haha!

yulan schreef:
Sinds ik hem op ontspanning rij steigert hij bijna nooit meer, op wandeling steigert hij ook bijna nooit meer, wat hij vroeger wel vaak deed, ook tijdens het gewone rijden steigerde hij dus vaak.

Je kunt ook op ontspanning rijden met je handen op de normale hoogte Ja

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:42

@taaclover; dat kan idd, maar zij rijd volgens het A de B systeem en voeldzich daarin thuis en werkt voor haar prima, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. ieder zijn eigen manier, toch? Lachen

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:45

Geweldig paard!! En je mag iets meer contact houden zodat je minder snel iets krijgt zoals op foto 7 als je zeven moet trekken!

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:46

Zo die is wel dik ja.. Maar verder heel mooi paard!
Vergeet je ellebogen niet in je zij te doen Knipoog

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:46

Dimple schreef:
Ik zou bijna zeggen..............geef die knol een schop onder de kont, knal voor zijn hersens en voedt hem eens op. Heeft het wellicht niet veel met de manier van rijden te maken maar met het feit dat je niet consequent genoeg bent om dit dier op te voeden

knal voor zn hersens???? zeg Dimple, er zijn meerder redenen waarom een paard steigerd en dat IS NIET ALTIJD ONWIL!!!! T is te hopen dat je dit advies niet aan iedereen geeft die een steigerend paard heeft Clown
Yulan kent dit paard en weet zeer waarschijnlijk ook waarom dit paard zo doet, dit kan bijvoorbeeld ook andere reden zijn dan onwil en zolang zij volgens de A de Both metode rijdt heeft het paard nergens last van. Goed toch?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:54

Niine schreef:
Geweldig paard!! En je mag iets meer contact houden zodat je minder snel iets krijgt zoals op foto 7 als je zeven moet trekken!

Dat vind ik nou ook.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:09

klomp schreef:
@taaclover; dat kan idd, maar zij rijd volgens het A de B systeem en voeldzich daarin thuis en werkt voor haar prima, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. ieder zijn eigen manier, toch? Lachen

Op sommige foto's zitten haar handen zo hoog dat het dier onmogelijk kan dalen in zijn hals.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:13

tja ik heb ook een tijd zo gereden, het werkt gewoon zo in dat systeem, mijn paard mocht bijvoorbeeld pas laag gaan als hij recht was, zoniet dan mocht hij niet zakken en hield ik mijn handen ook wat hoger (niet zo dat ik het hoofd in handen had ofzo) maar dat paard op de achterhand moest blijven en dus op eigen benen. wanneer ik dan mijn paard recht had op 2 teugels en paard dan nagaf, dan gaf ik ook na. overigens heb ik dit maar 2 a 3 dagen hoeven te doen (paard viel op schouder links) nadat paard recht was had ik mijn handen weer op normale hoogte en was er ruimte om te zakken. (hoop dat ik het goed uitleg, ben daar niet zo handig in) Lachen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:25

Taaclover schreef:
klomp schreef:

Op sommige foto's zitten haar handen zo hoog dat het dier onmogelijk kan dalen in zijn hals.

Alleen een rechtgericht paard kan nageven nadat de drang in orde is en op gelijkmatige aanleuning gekomen is. Dan pas kan paard voorwaarts neerwaarts lopen. Doe je dat niet, dan breng je hem verder in zijn natuurlijke scheefheid.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:16

zirkoontje schreef:
Dimple schreef:

knal voor zn hersens???? zeg Dimple, er zijn meerder redenen waarom een paard steigerd en dat IS NIET ALTIJD ONWIL!!!! T is te hopen dat je dit advies niet aan iedereen geeft die een steigerend paard heeft Clown
Yulan kent dit paard en weet zeer waarschijnlijk ook waarom dit paard zo doet, dit kan bijvoorbeeld ook andere reden zijn dan onwil en zolang zij volgens de A de Both metode rijdt heeft het paard nergens last van. Goed toch?

Lezen!!! Er staat nl nog iets voor wat te kennen geeft dat ik zou denken dat hij dat nodig heeft, maar dat zij haar paard het beste kent.

En ja, over het algemeen zijn paarden die steigeren slecht opgevoed. En dat kan je het paard nauwelijks kwalijk nemen. 9 van de 10 fouten die paarden maken zijn door mensen ingegeven...........