Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Klijn

Re: Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:28

AikePeer schreef:

hahahah me nichtje charos! weegt meer dan jij hoor! momenteel wel omdat ze zwanger is maar omdat wij "dunner" zijn dan jullie mogen we geen opmerkingen maken over te zwaar of niet voor je paard??

euh volgens mij gaat het hier niet helemaal om.. van mij mag je alles Lachen

maar moet ik me nou ook meteen aangesproken voelen met jullie... Nagelbijten / Gniffelen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:30

Ja. Ik vind het knap dat je al kan weten 'jullie' dunner zijn dan 'wij'.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:32

Leuke haf heb je!
Ik vind dat het er leuk uitziet, ik vind jullie een leuke combi Haha!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:32

nou ik vind het heel mooi dat je ondanks je gewicht bezig blijft en in beweging bent. Dat is erg belangrijk en hoop ook dat je door het rijden wat kilo's zult verliezen. ik ga niet hard zeggen je bent veels te dik want dat heb je al vaak genoeg gehoord en neem aan dat je daar zelf van op de hoogte bent en ook dat het op deze manier niet de gezondste is. Een paard kan veel hebben maar zorg idd dat je zadel goed ligt. Een paard lijdt niet aan het gewicht maar aan de druk op de rug. Mochten de kussens van je zadel niet goed dragend zijn en bijv. teveel achterop de rug drukken kan je paard last krijgen van de lendenen/nieren (alles wat in dat gebied zit). Dus het is belangrijk dat je zadel in combinatie met jou gewicht goed ligt. Het rijden ziet er netjes uit en verder weet je wat wel en niet kan. wat ik alleen maar kan zeggen voor je eigen gezondheid ga lekker door met actief zijn en je levensstijl veranderen waardoor je weer op een gezonder gewicht komt waardoor je nog meer kan genieten van je paard en jij van hem/haar. Succes!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:38

Het zadel ligt idd wel een beetje scheef... Maar verder vind ik het wel leuke foto's!
Het ziet eruit alsof jullie best veel lol beleven.

Jouw hafje lijkt een beetje op mijn vroegere verzorghaf Lachen Helemaal hetzelfde type!
Leuk!

Die opmerking van het 'klotsende vet' vind ik echt wel overdreven... Iets meer subtiliteit kan ook!
Ik ben ook zwaar en ik rijd ook paard. Alleen merk je het bij mij minder omdat ik waarschijnlijk een eindje groter ben dan de TS. Ik heb mede door mijn bouw en lengte ook gekozen voor een kwpn'er van 1.77m. Maar ik weet ook dat een Hafje eigelijk beter geschikt is voor meer gewicht te dragen door de kortere rug... En niet iedereen die zwaar is heeft klotsend vet... Kijk maar even naar m'n foto.

Hier even een linkje naar m'n foto:

http://img145.imageshack.us/img145/9836/nickyenkaprixt2.jpg

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:40

Ik sluit me volledig bij Charos aan. Je bent te zwaar voor deze pony. Dat zeg ik niet op gemeen te zijn maar omdat het gewoon zo is.
Je zit er wel netjes op en je pony kan leuk lopen!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:40

ow alsjeblieft ga je me nu op ieder woord pakken? zou ik wel zielig vinden..
Ik probeer zo aardig mogelijk en onderbouwt mijn mening te geven.
En dan gaan jullie er bijzaken bijhalen om mij een beetje belachelijk te maken.

Ik zeg dat "wij" "dunner" zijn dan "jullie" omdat jullie beginnen over je weet zelf zeker niet is om zwaarder te zijn.. blabla..
Doet dat onder aan het feit dat het fijner zou zijn voor pony en amazone om af te vallen?

Misschien een leuke tip (om het voor de TS gezellig te houden) misschien kun je 2 keer per week aan de hand stukken wandelen.. leuke afwisseling, je ben bezig met haar, jullie verbranden allebei caloriën.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:47

Nou ja, laten we het er maar op houden dat we het in grote lijnen eens zijn

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:48

Mijn opmerkingen zijn absoluut niet bedoeld om de TS af te kraken.

De link die ik gaf www.buitenzinnig.nl ging NIET over de boomloze zadels maar over de gewichtstabel die er staat. Daar stond oa. dat een haflinger 16% van zijn eigen gewicht kan dragen daar is onderzoek naar gedaan.

Ja de opmerking over klotsend vet. Is het niet zo dan? Vet 'klotst' nou eenmaal op het paard en daar kun je niets aandoen, maar het komt wel elke keer op het paard neer.

Als jullie het willen weten, ik ben op het moment 75 kg en ben niet meer zo slank als op de foto's, ook door mijn zwangerschap maar het is ook veel vet.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:50

oke dus zonde rdat klotsend vet zou het beter zijn? Mijn vriend is namelijk 105kg en heeft geen klotsend vet maar een super strak lijf.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:53

Yvonniej schreef:
oke dus zonde rdat klotsend vet zou het beter zijn? Mijn vriend is namelijk 105kg en heeft geen klotsend vet maar een super strak lijf.

nou dat denk ik wel....(sorry bemoeial van de zijlijn doet ook mee) maar je hebt hiermee niet maken met iets wat de beweging belemmerd/hinderd...ben niet echt een natuurkundige maar als je er logisch over nadenkt....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:54

Ja dat vind ik wel.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:54

mag weg dubbel post

sannaa

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:55

jij had toch eerst een tinker?

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:10

Charos schreef:
Heb eens wat meer verstand en verdiep je dan in lichamelijke belasting voor zo'n dier.
Of kijk ook eens op www.buitenzinnig.nl

Als ik op dat lijstje kijk dan ben ik ook te zwaar.
Ongeveer 4 kg Verdrietig

Ik vind dat je best rijden kan maar zodra je merkt dat het paard er last van heeft dan zou ik hem voor de wagen doen.

Het zadel lijkt inderdaad te klein maar als jij een prof. hebt laten passen. Dan zal dat wel goed zijn.

Leuk paardje en veel succes ermee Haha!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:10

Jeetje wat een modder wordt er weer gegooid hier.
Het is zo langzamerhand gewoon een moeras geworden.
Mensen kunnen hier wel iets subtieler zijn.
Ik vind dat Charos erg direct is, ook bij andere posts die ik tegen kom van haar. Niet alle mensen kunnen daar tegen.
Ik kan me voorstellen dat dat pijn doet bij de TS en dat ze daarom "nonchalant" reageert, wat moet ze anders? Ik vind het knap dat ze hier zelf geen rel van maakt!
"klotsend vet" klinkt erg banketstaaf in mijn oren.
En de discussie dunne-dikke mensen, jeetje wat maakt dat nou uit? Als "dunne mensen" niks over "dikke mensen" mogen zeggen, en dus alleen "dikke mensen" op "dikke mensen" kritiek mogen hebben, mag ik dus feitelijk ook niks zeggen over een terrorist, want ik ben er zelf geen, even heeeeel zwart wit.
IK vind dat het zadel inderdaad wat te klein is voor de kont van TS, maar wees alsjeblieft wat genuanceerder.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:12

Charos schreef:
Ja dat vind ik wel.

Oke natuurlijk maakt dat wel wat uit. En natuurlijk ook hoe ie rijdt en dergelijke.

En jij en ik weten ook niet hoe het voeld om dat gewicht te hebben natuurlijk.

Maargoed ik denk dat we het wel ongeveer eens zijn..

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:16

Leuke haf heb je je rijd hem/haar netjes hoor Knipoog vriendelijk in de hand en dat is net wel ff heel belangrijk zou ik zo zeggen Knipoog veel plezier nog met je paardje

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 15:42

Ben ik weer!!

Ik merk dat mensen denken dat ik geen rekening met het paard houd.
1. ik stap altijd met stoel op, 2 ik probeer altijd te controleeren of mijn zadel idd niet sheef hangt, en dat heb ik idd geconstateerd dat het zadel mischien wel niet meer past, 3 ik ga al altijd naar voren als mijn paard galopeerd, en nee 4 ik galopeer bijna niet in de bak ivm overbelasting door de bochten heen,5, net zo als vandaag onder het rijden merk ik dat er een ijzer onderuit is gegaan, wat doe ik: ik stap af en longeer haar uit ipv van dat ik er zelf weer op ga zitten en door rij. Nee sorry ik let absoluut niet op mn paard Ach gut

ff iets over het vet klotsen, let eens op de dikkere mensen als die rijden, dan merk je al gauw dat vet helemaal niet klotst!! vooral niet op het paard. Ik ben overgens ook bezig met lijnen, ik ga 3 keer in de week 1,5 uur naar de sportschool. en helaas het helpt nog niet echt, dan werkt zo'n topic als dit alleen maar nog meer tegen.

Dus mensen oordeel eerst over je zelf totdat je over een ander oordeelt!!

Nu wil ik graag alleen nog maar reacties over mijn rijstijl!! ik heb wel een filmpje waar ik aan het werk ben maar dat ik wel in stap, krijg hem ook nog niet geupload....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:05

Géén opmerkingen meer over haar gewicht aub.
Heb alles eens bijgelezen en moet zeggen dat sommigen erg respectloos bezig zijn.

Vind het er absoluut niet storend uit zien, leuke Haf ook OK dan!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:10

pubelia schreef:
Ben ik weer!!

Ik merk dat mensen denken dat ik geen rekening met het paard houd.
1. ik stap altijd met stoel op, 2 ik probeer altijd te controleeren of mijn zadel idd niet sheef hangt, en dat heb ik idd geconstateerd dat het zadel mischien wel niet meer past, 3 ik ga al altijd naar voren als mijn paard galopeerd, en nee 4 ik galopeer bijna niet in de bak ivm overbelasting door de bochten heen,5, net zo als vandaag onder het rijden merk ik dat er een ijzer onderuit is gegaan, wat doe ik: ik stap af en longeer haar uit ipv van dat ik er zelf weer op ga zitten en door rij. Nee sorry ik let absoluut niet op mn paard Ach gut

ff iets over het vet klotsen, let eens op de dikkere mensen als die rijden, dan merk je al gauw dat vet helemaal niet klotst!! vooral niet op het paard. Ik ben overgens ook bezig met lijnen, ik ga 3 keer in de week 1,5 uur naar de sportschool. en helaas het helpt nog niet echt, dan werkt zo'n topic als dit alleen maar nog meer tegen.

Dus mensen oordeel eerst over je zelf totdat je over een ander oordeelt!!

Nu wil ik graag alleen nog maar reacties over mijn rijstijl!! ik heb wel een filmpje waar ik aan het werk ben maar dat ik wel in stap, krijg hem ook nog niet geupload....

Knap dat je er zoveel voor doet. Dat doen velen jou niet na.
Succes! (in VT is een heel gezellig lijntopic wat wel motiveerd *LOL* )

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:11

leuke haf heb je! Haha! voor sommige mensen; ze vraagt niet wat jullie van haar gewicht vinden; ofwel?
laat ze lekker!
ik vind het een hele leuke combi hoor!! Haha!
en je kan zien dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden Lachen
jullie hebben er beiden plezier in Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:30

Tja, we zijn helaas niet allemaal 60kilo met maatje 38 Nors opkijken.
Ik vind het er vriendelijk uitzien, ik denk dat deze pony blijer is dan een pony die met bruut geweld in de krul wordt getrokken door iemand die 60 kilo weegt....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 16:36

Boos! ik heb maatje 36...... Ach gut

aan 1 been en maatje 36 aan de andere Haha!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:48

Nou ik bemoei me er ook even mee hoor... (en ja ik weeg 60 kilo en heb maatje 38, maar dat terzijde)

In de discussie over het wel en niet te zwaar ga ik me niet mengen. Neem aan dat je zelf ook wel 'rekening' houd met je gewicht. Voorlopig vind ik dit een stuk vriendelijker en fijner beeld dan de gemiddelde fototopics hier. (en nee hier spreek ik níemand persoonlijk mee aan...)

Geweldige opmerking trouwens Pubelia Haha!