Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wobbus

Re: Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 18:20

Anzjuhlaa schreef:
ik vind het er geeneens zo verkeerd uitzien eigenlijk. het zijn jonge paarden, en die lopen vrij snel te diep. Het springen ziet er goed uit, je geeft mooi mee boven de sprong. Met je kneveltrens heb ik ook geen problemen, het is een fijn bitje voor jonge paarden. De martingaal is een goed hulpmiddel en als het jezelf vertrouwens geeft, gewoon eraan laten hangen. Hij werkt toch niet in, tenminste niet op de foto's! Je houding vind ik erg netjes, let alleen op je handen.
Verder bof je maar met zulke leuke paarden onder je kont. Succes op je eerste wedstrijd en ik hoop nog vaker foto's van je te zien!

Thnxx Pling Kreeg al zoveel comentaar ik trots mijn eerste topic en show me paardjes wordt ik vet afgekraakt..
en waarom om een martingaal die niet werkt .. maar dankje geeft weer wat vertrouwen Pling

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:52

@ Corelli...

Ze "stuurt" niet met een martingaal, hij hangt slap en heeft geen inwerking.
Dit meisje rijd daarmee voor haar eigen vertrouwen, is niet iemand die professioneel paarden inrijd denk ik(niet beledigend bedoeld!)
Ik zeg ook niet dat ik het helemaal goedkeur, maar ik begrijp haar wel en zo'n ding doet het paard geen schade, het is gelukkig geen slof! Haha, die mensen heb je ook!
Als ik mijn jonge paarden mee naar buiten nam(zijn niet echte buitenpaarden maarja...je wil weleens wat...) deed ik in het begin ook weleens een martingaal om. Gewoon voor je eigen gevoel, hij werkt immers niet als het paard niet het hoofd omhoog kiepert. Een martingaal is denk ik wel het minst radicaal van alle hulpteugels.
Voor het verdere inrijden/zadelmak maken heb ik het nooit gedaan, deed alleen een touwtje om de hals als extra grip als ze "af" gingen, dat gaf mij vertrouwen. Pling

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:50

Ik snap niet waarom mensen dit gaan verdedigen?
Ik vind dat dat 1e paard op de foto echt in de krul getrokken word, en tja het zijn dan wel moment opnames maar op
allebei die foto's vind ik dat het paard in de krul getrokken word,
het ziet er iniedergeval niet ontspannen uit!
Dat 2e paard ziet er wel gewoon goed uit..

Maaaar..
Met een paard dat 2,5 maand onder het zadel is ga je tog niet al
springen? Iniedergeval zo hoog! Ik heb altijd van mijn lesgeefster
geleerd dat je het beste kan beginnen met LAAG springen als
een paard minstens een half jaar onder het zadel is .. mja dat is
je eigen keuze!
Als ik jou was zal ik maar lekker rustig aan doen want het zijn
wel mooie paarden! Ik zou met dat paard waar je nu mee springt
gewoon lekker balkjes gaan draven enzo!
En dit zeg ik niet om je af te kraken !

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:15

Love_Blinkey schreef:
Dreamy schreef:
Ik vind je handhouding erg storend.
Zorg ervoor dat je je handen zo houdt dat de duim erbovenop rust.
En dat er geen knikje in de pols komt Lachen

Verder vind ik dat je prachtige paarden onder je kont hebt Haha!

klopt Thnxx ik ben het al veel aan t oefenen en t lukt wel maar wel lastig gewoontes afleren.. Pling

Goedzo OK dan!
Ik ben zelf bezig met mijn tenen (heb kapstokken), dat is mijn lastige gewoonte Haha!
Ben benieuwd naar de volgende foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:54

ik vind dat het paard in de krul getrokken wordt. de teugels hangen bijna slap. Ze springt ook helemaal niet hoog, wat zal het zijn, 50 cm?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:05

de teugels hangen slap? hahaha erg grappig!;)
Mja.. 50cm. (als het niet meer is)vind ik errug hoog voor een paard die 2,5 maand onder t zadel is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:08

het paard springt er zelf erg hoog over. het is echt niet meer als 50 cm en dat vind ik niet erg hoog idd.

je ziet toch dat ze niet trekt op die foto's, als ze trok was er wel verzet te zien, en dat zie ik hier echt niet. kijk eens goed naar foto 1, daar hangt de teugel in een boogje!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:09

Deborah81 schreef:
@ Corelli...

Dit meisje rijd daarmee voor haar eigen vertrouwen, is niet iemand die professioneel paarden inrijd denk ik(niet beledigend bedoeld!)
Ik zeg ook niet dat ik het helemaal goedkeur, maar ik begrijp haar wel en zo'n ding doet het paard geen schade, het is gelukkig geen slof! Haha, die mensen heb je ook!
Als ik mijn jonge paarden mee naar buiten nam(zijn niet echte buitenpaarden maarja...je wil weleens wat...) deed ik in het begin ook weleens een martingaal om. Gewoon voor je eigen gevoel, hij werkt immers niet als het paard niet het hoofd omhoog kiepert. Een martingaal is denk ik wel het minst radicaal van alle hulpteugels.
Voor het verdere inrijden/zadelmak maken heb ik het nooit gedaan, deed alleen een touwtje om de hals als extra grip als ze "af" gingen, dat gaf mij vertrouwen. Pling

hey! Ik heb een tijd voor mijn werk inrijden gedaan en nooit martingaal gebruikt maar nu met springen zegt mijn instructeur dat het beter is en hij wilt dat ik de paarden zo spring ik ging die dag springen dus had ik hem omgedaan ben verder totaal niet bang aangelegt en al wat gewent.. Cool

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:12

jamillalover schreef:
Ik snap niet waarom mensen dit gaan verdedigen?
Ik vind dat dat 1e paard op de foto echt in de krul getrokken word, en tja het zijn dan wel moment opnames maar op
allebei die foto's vind ik dat het paard in de krul getrokken word,
het ziet er iniedergeval niet ontspannen uit!
Dat 2e paard ziet er wel gewoon goed uit..

Maaaar..
Met een paard dat 2,5 maand onder het zadel is ga je tog niet al
springen? Iniedergeval zo hoog! Ik heb altijd van mijn lesgeefster
geleerd dat je het beste kan beginnen met LAAG springen als
een paard minstens een half jaar onder het zadel is .. mja dat is
je eigen keuze!
Als ik jou was zal ik maar lekker rustig aan doen want het zijn
wel mooie paarden! Ik zou met dat paard waar je nu mee springt
gewoon lekker balkjes gaan draven enzo!
En dit zeg ik niet om je af te kraken !

heb al meedere malen met balkjes gelopen en dat doe ik nog om ze los te rijden en het spingen was 30 40 dus zo hoog was het niet ..

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:13

Goedzo OK dan!
Ik ben zelf bezig met mijn tenen (heb kapstokken), dat is mijn lastige gewoonte Haha!
Ben benieuwd naar de volgende foto's![/quote]

heb jij geen fotos van je paardje? En de volgende duuren nog een tijdje miss me eerste wedstrijd Pling eerst veel oefenen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:13

He wobke Lachen ook hier? Leuke fotos hoor.. Lachen ik spreek je nog wel... xxx agnes

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:15

Anzjuhlaa schreef:
het paard springt er zelf erg hoog over. het is echt niet meer als 50 cm en dat vind ik niet erg hoog idd.

je ziet toch dat ze niet trekt op die foto's, als ze trok was er wel verzet te zien, en dat zie ik hier echt niet. kijk eens goed naar foto 1, daar hangt de teugel in een boogje!

Ik heb de eerste foto als achtergrond op mijn computer, daar is hij dan in het groot en zie je overduidelijk dat de martingaal geen druk geeft en in de teugel hangt tog een knik dat kan dan tog alleen als die slap hangt??

thnxx Anzjuhlaa!!!! Cool Cool Cool

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:17

Nessah schreef:
He wobke Lachen ook hier? Leuke fotos hoor.. Lachen ik spreek je nog wel... xxx agnes

Hey Ag!!! Wanneer komt je paardje dit weekend?? Ben benieuwd Kusjes!!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:22

Ehm mijn paardje wordt volgende week gekeurd.. en als dat goed is rijden we haar gelijk door.. Lachen Je hoort het wel.. Lachen ik kom zeker een keertje met paard een keertje een weekendje naar s-hoeve Lachen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:29

jamillalover schreef:
de teugels hangen slap? hahaha erg grappig!;)
Mja.. 50cm. (als het niet meer is)vind ik errug hoog voor een paard die 2,5 maand onder t zadel is

je vergeet dat dat paard 5 jaar is.

en daarbij, wil je zeggen dat je met een onervaren paard niet mag afwisselen? waarom alleen maar dressuur rijden? Waarom niet af en toe een laag sprongetje? is alleen maar goed voor de ontwikkeling van het paard (zowel lichamelijk als mentaal)
Ga niet zeggen dat je ermee moet gaan buitenrijden, want dat kan nog gevaarlijker zijn dan een sprongetje van 50 cm.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:32

oh TS:
ziet er allemaal erg goed uit, in de eerste instantie geloofde ik niet dat ze nog maar zo kort onder het zadel waren!

En dat in de krul.... veel onervaren paarden, doen alles met hun hoofd behalve precies op de loodlijn lopen Tong uitsteken

Laat die martingaal er maar lekker aan, het is een van de minst erge hulpteugels en hij is alleen maar goed voor je zelfvertrouwen.

succes ermee!

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:35

Love_Blinkey schreef:
superhaffies schreef:
nee hoor, ik bedoel die bruine, bij die foto dat ze er af viel schreef ze dit: Hier viel ik eraf .. hijs nog niet zo ervaren met springen en sprong de dubbele sprong en daar had ik niet op gerekend en dan krijg je dit effect:

Ik bedoelde dubbele hoogte van de sprong .. ik stuur tog zelf dan reken ik daar wel op..

Hier viel ik eraf .. hijs nog niet zo ervaren met springen en sprong de dubbele hoogte van de sprong en daar had ik niet op gerekend en dan krijg je dit effect:
Haha ik weet niet hoor, maar Superhaffies, je hebt toch echt de zin ZELF verandert! Erg lüllig.
Love_Blinky, in jou zin stond er dat hij de dubbele hoogte sprong van de hindernis, maar Superhaffies heeft je zin zó verandert dat er staat dat hij de dubbele hindernis springt.

Ik vind ook dat je de 1e wat teveel in de krul hebt, iets meer lengte geven in de teugels en dan komt het wel goed Lachen
2e vind ik heel mooi, denk om je pianohandjes Knipoog
3e vind ik ook mooi lopen, en je ziet het paard niet veel moeite doen om over de hindernis te komen, dus dat de hindernis te hoog is, zal wel loslopen Knipoog Ziet er goed uit!
Veel plezier nog met ze!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:37

@Superhaffies: beetje kinderachtig!
Oke sorry voor offtopic..
Wob ziet er leuk uit Lachen ik ben (natuurlijk) verliefd op de schimmel.. Tong uitsteken

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:52

Deborah81 schreef:
@ Corelli...

hmm k keur de martingaal dan bij deze niet af, maar er blijft wel wat in mn hoofd spoken, namelijk: waarom doet een paard zn hoofd in de lucht?? Daar moet een oorzaak voor zijn (bijvoorbeeld te veel teugeldruk oid) en ik vind dat je met een hulp teugel het probleem niet oplost (oplossen is naar de oorzaak zoeken en dan wat veranderen) maar tijdelijk " uit de weg ruimen" zodat je er geen last meer van hebt...

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:34

@ Corelli...
In ieder gaval zijn we 't eens wat betreft dit geval hahaha!
In andere gevallen, ik gebruik geen hulpteugels als ik gewoon in de bak rij.
Toen ik nog weleens met een paard naar buiten ging deed ik weleens een martingaal om, een paard wat buiten loopt kan bv. schrikken en z'n hoofd omhoog gooien, ik noem maar eens wat.
Tuurlijk als ik mensen in de bak zie rijden met een strak gespannen slof dan draai ik ook m'n hoofd even om.
Maar ik keur een slof ook niet af, als je hulpteugels goed gebruikt kunnen ze helpen, maar helaas word er te vaak onkundig mee omgegaan.

@Love-Blinkey...
Als je goed doorleest hoe ik reageer kun je zien dat ik alleen maar positief over je ben. Ik ken je niet dus ik moet al mijn informatie uit je foto's en je antwoorden halen, relax!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:56

Deborah81 schreef:
@ Corelli...
In ieder gaval zijn we 't eens wat betreft dit geval hahaha!
In andere gevallen, ik gebruik geen hulpteugels als ik gewoon in de bak rij.
Toen ik nog weleens met een paard naar buiten ging deed ik weleens een martingaal om, een paard wat buiten loopt kan bv. schrikken en z'n hoofd omhoog gooien, ik noem maar eens wat.
Tuurlijk als ik mensen in de bak zie rijden met een strak gespannen slof dan draai ik ook m'n hoofd even om.
Maar ik keur een slof ook niet af, als je hulpteugels goed gebruikt kunnen ze helpen, maar helaas word er te vaak onkundig mee omgegaan.

@Love-Blinkey...
Als je goed doorleest hoe ik reageer kun je zien dat ik alleen maar positief over je ben. Ik ken je niet dus ik moet al mijn informatie uit je foto's en je antwoorden halen, relax!

Is niet specifiek tegen jou bedoeld hoor! Ik zei alleen hoe het voelde hoe sommige mensen praten.. Knipoog

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:41

stuk voor stuk leuke paardjes zeg ! zien dr stoer uit, ik vind het best een fijn beeld geven, ik zie ze liever zo over de rug lopen dan dat ze met weggedrukte rug, hoofd in de lucht lopen te rennen....
zolang je eerlijk blijft is dit toch beter.. Knipoog

( heb trouwens niet alle reacties doorgelezen hoor Bloos )

veel plezier met ze ! Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:28

misschien kan iets meer teugel ruimte schelen bij die eerste..

maarja..wat kunnen wij(buitenstaanders) daarvan zeggen..
jij rijd er op en weet hoe ze rijden/reageren..
misschien dat dit paard t uit zichzelf doet..misschien ook niet..

(ik ken een paard dat zichzelf helemaal in de krul trekt..ziet t er net zo uit als de eerste foto maar
hij moet leren wat minder z'n kin op z'n borst te trekken..)

iig..hele mooie paarden!
en veel succes ermee!

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 03:05

@ Love -Blinkey..

Ok meid, trek je er niet te veel van aan, het meeste is toch goed bedoeld!
Toch leuk al die verschillende meningen!

Succes met al je paardjes! Pling

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:25

Leuke paardjes hoor niks mis mee. Zoals al eerder aangegeven zie ik ook niet in waarom je de martingaal niet zou kunnen gebruiken en die sprongetjes kunnen ook geen enkel kwaad (en dan krijg je inderdaad vaak van die ongecontroleerde sprongetjes, zodat je er zo maar naast ligt)
Tav je houding, zou ik proberen met dressuur met iets langere beugels te rijden, zodat het nog meer 1 rechtlijn is ( je zit verder keurig recht). Je armen zijn nu (op sommige foto's) helemaal gestrekt, deze moeten meer gebogen zijn. Hand rechtop, je rijdt nu met pianohanden, waardoor je minder bewegingsvrijheid in je polsen hebt. Dus armen gebogen, handen rechtop en van mij mag je zo ook ietsjes hoger hebben.

Als het paard uit zich zelf in de krul cq achter de loodlijn gaat, vee overgangen rijden en juist met je been aan komen en je hand weer op laten zoeken. Vaak trekt het achter de loodlijn/kruk lopen wel bij als ze wat ouder zijn en door het oefenen uiteraard. Zou ik me niet te druk om maken. Kan namelijk absoluut niet opmaken uit de foto dat je ze in de krul trekt.. Zelfs niet met een heel groot vergrootglas....Lachen
Veel plezier met ze!