Hoger dan officiele springniveau springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoger dan officiele springniveau springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 08:52

Klopt helemaal Ja

En de B rondraggen kunnen we ook allemaal wel.
Maar rijd dat maar eens netjes rond, dat is toch wat anders Ja

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:54

Romkabouter: Ik bedoel niet voor mezelf, maar ik bedoel voor het paard zelf Lachen de benen enzo.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:35

Ow zo Knipoog

Dat zou je aan een veeartst moteen vragen, de benen van je paard kan ik niet bekijken hier vandaan Knipoog

Maar normaal gesproken kan dat best Lachen

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:47

In de training oefen ik vaak op lage sprongetjes, of gewoon balkjes..als ik dan een fout maak, is het niet zo erg dan wanneer ik het doe bij een hoogte van 1.20m.
Ik heb op verschillende niveau's gestart, en ik moet zeggen dat het bijna een automatisme van me is, om tijdens het losrijden toch als laatste een hogere hindernis te nemen...zodat het voor mij bevestigd is dat hij/zij zijn benen hoog genoeg optrekt. Haha!

Als ik "thuis" rij, spring ik vrijwel nooit. Doe dan meer de basis principes oefenen.....

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:37

Nee ik vind het niet ... als je 90 spring moet je natuurlijk niet elke training 1.20 gaan springen dat is gewoon overbelasten en onnodig. maar het is ook niet verkeerd om af en toe een keer je grens op te zoeken en te kijken hoever je nou eigenlijk bent

gr colette

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:35

De hoogte maakt niet uit.. als je goed rijd kan je naar een hindernis van 60 cm of naar een van 1.10... (een voorbeeld, maar is wel zo)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:04

Het gaat niet om de hoogt, het gaat om de techniek. daarnaast vind ik het wel belangrijk om thuis even te kijken of je paard een iets zwaarder gebouwd parcours wel aan kan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:53

Jeanne_13 schreef:
De hoogte maakt niet uit.. als je goed rijd kan je naar een hindernis van 60 cm of naar een van 1.10... (een voorbeeld, maar is wel zo)

Opzich heb je wel gelijk hierin. Maar het 'probleem' met de mijne (en ik heb hier wel meer mensen over gehoord) Als het te laag is naar haar idee, springt ze heel nonchalant en lui waardoor er dan balken afgaan wat helemaal niet nodig is. Wanneer de hindernis wat hoger is is ze veel alerter en doet dan beter haar best.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:49

ik rijd geen wedstrijden, dus dan zou ik niet mogen springen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 06:43

Qimm, dan moet je juist op lage sprongen werken aan alertheid en opletten.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:52

Ik rijd op een bekende eventing en springstal en daar kijken de instrukteurs vooral naar wat het paard kan. Doordat veel wedstrijdpaarden na hun carriere in de lessen gaan lopen, zitten er veelal ervaren dieren tussen die de ruiter kunnen helpen met het springen en die zelf vrij weinig sturing nodig hebben. Dit geeft de ruiter vertrouwen.

Ik weet nog toen ik op de pony's reed mijn lievelingspony een springtalent bleek te zijn (hij was 1.45 m schofthoogte en sprong los zo over de bakrand heen, à la 1.50). Ik was de meest ervaren ruiter die er op kon rijden zonder de pony veel te hinderen en hoewel ik nog nooit hoger had gesprongen dan 1.00 m, ben ik die dag met die pony toch over 1.30 gegaan. Ik denk dat de hoogte die je aankan vooral afhangt van je coaching. Als je les krijgt van ervaren ruiters die je elke stap begeleiden en je hebt vertrouwen in je paard, dan kun je een flinke hoogte bereiken.

let wel, ik heb het hier maar over 1 hindernis. Dat is veel gemakkelijker aan te rijden dan een heel parcours.

MarjoNoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:47

ff mijn menig.. ik vind dat je 1 niveau minstents hoger moet springen maar dat hangt natuurlijk ook helemaal va nje zelf ag..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 19:53

MarjoNoor; Je moet hier ABN typen dankje Knipoog Verder ben ik het met je eens want, in de barrage met springen E/B moet je ook 1klasse hoger springen Knipoog
Maar zoals hier vaker is gezegd, iedereen 'kan' hoog springen, maar doe het maar eens netjes enzo..

spanceRonald

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:32

Jah vind ik ook. Je moet er ook wel een beetje verantwoordelijk mee omgaan

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:37

Hmm ja ik heb met mijn pony ook al eens 1.40 gesprongen (in training let mijn trainer) en heb nu oficieel maar 1wedstrijdje gedaan --> 80tot1m ja ik snap wat je bedoelt maar als mijn tainer vindt dat het verantwoord is zo hoog te springen dan is het ook zo he ..

Charaz

Re: Hoger dan officiciele springniveau springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:38

Hubbieuit schreef:
helemaal mee eens niet hoger dan je niveau springen....
komen ongelukken van....

Dus als je geen wedstrijden springt mag je niet hoger dan een meter springen?

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:10

ik vind ook dat je dan niet hoger moet gaan springen, okee 1 klasse hoger, misschien dan nog eens 10 cm hoger, maar verder niet, kan je ook onzeker van worden als je het niet gewend bent.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 06:44

Dus ik mag niet hoger dan een meter springen omdat ik geen springwedstrijden rijd??

Nu rijd ik niet vaak parcoursen en ook nooit hoger dan een meter, omdat ik niet geweldig kan springen en het niet vaak doe, maar dit vind ik hetzelfde als zeggen dat een dressuur ruiter geen oefeningen mag doen die meer dan 1 klasse hoger voorkomen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:45

Dat is dus absoluut niet vergelijkbaar

Bij dressuur is het juist goed dat je oefeningen uit een hogere klasse doet, omdat je een paard oefeningen moet leren en dat kost tijd. Net als netjes springen tijd kost, maar 10 cm hoger pakken ze er zo bij.