Showbinkstertje @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: Showbinkstertje @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:36

oja, daar ben ik het zeker ook mee eens, maar ik denk dat het al heel wat moeite heeft gevergd van haar om op dit punt te komen, enkel een paar aanpassingen en het plaatje word nog mooier!! alleen kost het haar wat tijd denk ik, ik weet van mezelf dat het moeilijk is om om te schakelen en iets wat je jarenlang hebt gedaan, erg moeilijk is om weer af te leren Clown

ach zolang we blijven steunen komt ook dat foutje wel weer in orde!! Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:59

Ik bedoel het niet banketstaaf klomp hoor. en zoals in mijn eerste post heb ik ook gezecht dat het er verder goed uit ziet. maar goed dat wordt niet gelezen.

En ja ik geef een tip en ze moet er maar mee doen wat ze wil ik weet dat het werkt en dat het dan veel makkelijker zou worden.

en tuurlijk kritiek is niet leuk, maar je kan er een boel van leren als je er open voor staat.

ik zelf krijg helaas nooit echt kritiek terwijl ik dat zo graag zo willen tips zoals deze,

tips als je hakken uitdrukken en handen hoger dat zie ik zelf ook wel. maar soms kunnen simpele goedbedoelde tips enorm werken.

vind ook niet dat ik haar afkraak verder. is de eerste keer dat ik in een topic van haar reageer dus dat valt welt wel mee lijkt me.

en zeker ik heb ook genoeg fouten die er moeilijk uit te krijgen zijn hoor, en dat geeft ook niet.
en voor patty ook niet. ik hoop dat ze het toch eens gaat proberen en zo niet dan is het ook goed.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:24

het is moeilijk om een opgefokt en heet paard normaal te laten lopen en bij de les te houden/krijgen. Maar juist dan moet je je binnehand ontspannen en hem met je buiten teugel opvangen!! Veel succes ermee!!

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:37

Lotte_ schreef:
patty!
wat kun je veel vooruitgang zien!
ziet er echt weer goed uit!

Ik ben altijd een stille lezer geweest maar heb jou topics gevolgd en dit is echt een goede vooruitgang!
Commentaar geef je zelf en ga zo door!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:41

Mijn late reactie is omdat internet hier erg raar doet :s (ineens niet meer doen of maar op bepaalde plaatsen)
Ik bedoel dit hele bericht Niet aanvallend! Kan misschien soms wel zo overkomen maar het is niet zo bedoelt. Lachen Bloos

dobbel; Sorry hoor maar ik heb jou nergens zien uitleggen dat ik zo Nike der binnenbeen blokkeer.. dat moet ik dan maar gewoon snappen?? Lachen
Ik schreef:
Citaat:
dobbel; Dankje hoezo blokkeer ik het paard juist zo en zal het dan over de buitenschouder weg gaan lopen?

Jij schreef:
Citaat:
pattypaard, Je blokeert je paard altijd wanneer je te veel binnenteugel gebruikt fijt dat jij denkt dat het nodig is zegt niet dat het goed is.

Ik vroeg hoezo.. niet of ik haar wel of niet blokkeer. Knipoog
Sorry maar dit vind ik niet goed uitleggen, ik wil het best begrijpen, maar zo lukt me dat niet.
Citaat:
Onthoud 1 ding de fout ligt voor 90 procent bij de ruiter.
Maar jij geeft meestal nike de schuld en ik denk dat dat niet fair is. en dat je de fout ook bij je zelf moet durfen zoeken.

Ik weet dat de fout meestal bij de ruiter ligt. Jij kent mij helemaal niet, hebt mij nooit zien rijden of zien omgaan met de dieren.. hoe wil jij dan weten of ik Nike meestal de schuld geef? Dat is écht niet zo, en dat kunnen meerdere mensen bevestigen. En Nike is niet zo'n makkelijk paardje wat alles doet als jij het ook goed doet. Die wil het liefste doen waar ze zelf zin in heeft. Knipoog
Ik weet dat ik hier ook voor een deel fout zit, maar ik ben niet zo dat ik alles op mezelf ga zoeken, weet wel beter.

Paljassofie; Dankje Lachen Ik heb de teugel wel op spanning, anders zou ik haar ook niet kunnen opvangen en tegen der hals aan. En ik denk zelf dat ik bijv. op deze foto http://img442.imageshack.us/img442/9318 ... 0281nt.jpg mijn buitenbeen er meer bij zou moeten hebben gehad. Al 'durfde' ik dat soms ook niet goed omdat ze zo druk aan het doen was.
Citaat:
het lijkt alsof Nike hier moeilijk doet, en ik dacht ook dat dat paard moeilijk deed. Maar dit is enkel omdat je haar er de kans toe geeft door niet te begrenzen met je buitenteugel.
Sorry maar was jij erbij? Nee, dus weet je ook niet of het enkel komt doordat ik haar er de kans toe gaf en hoe Nike deed. Foto's zeggen niet alles. Knipoog (Niet aanvallend ofzoiets bedoeld,meer als trek niet te snel je conclusies)

klomp,fasty_lover,venusjah,Saskia_Omar; dankjullie Lachen

dobbel; Ik heb jou dit anders niet zien zeggen hier hoor.. kan dat ik eroverheen gelezen heb.
Citaat:
Je kan boos worden om wat ik zeg, maar dat boeit me niet, Ik wordt boos dat mensen altijd eerst de paarden de schuld geven en niet eerst bij zich zelf gaan kijken.

Ik word echt niet boos op je omdat je hier zo reageert, kan wel ergens tegen. Maar dat je zegt dat je boos word omdat mensen altijd eerst de paarden de schuld geven.. dus jijzelf doet dit? Dat zeg je immers zelf. Naja, ik geef dus écht niet altijd Nike de schuld zoals ik al zei.
Citaat:
succes verder. het was goed bedoeld maar kritiek ook al is het opbouwend wordt niet echt gewadeerd blijkt. beetje jammer hoor.

Dankje. Kritiek/commentaar/tips worden zeker wel gewaardeerd hoor! Maar een tegenreactie van mij, die onderbouwd is word niet echt gewaardeert, er word igg niet meer echt op ingegaan.

klomp; idd! Sorry maar als ik niet tegen (goed onderbouwde)kritiek zou kunnen zullen er weinig mensen zijn die er wel tegen kunnen. Bloos

Paljassofie;
Citaat:
Ze wil het blijkbaar niet geloven dat zoiets simpel haar en haar pony veel kan helpen Bloos .
Nee daarom ben ik daar al langer mee bezig Rolleyes

klomp; Moeite heeft het zeker gekost. Is ook niet erg, als ik nu kijk naar het resultaat al helemaal niet. En ja, met tijd krijg je al veel gedaan. Doe het liever rustiger aan en beter dan maar alles snel, dat werkt uiteindelijk niet.(Bij mij en Nike dan)
En idd. Als je eemaal iets doet is afleren erg moeilijk. Het komt (hopelijk) uiteindelijk wel goed, maarja... het ligt ook niet alleen aan mij. Lachen

dobbel;
Citaat:
maar goed dat wordt niet gelezen.
Word zeker wel gelezen! Waarvoor is anders die dankje dan? Lachen
Ik vind trouwens ook niet dat jij mij afkraakt. Afkraken vind ik meer zoiets als; Jij kan niet rijden! Je mishandelt die pony! enz.
Citaat:
ik hoop dat ze het toch eens gaat proberen en zo niet dan is het ook goed.
Zoals ik al vaak zat gezegd heb, ik ben er al langer mee bezig. Knipoog

Hennutjuh; Idd. Maar wat als de pony dan door je buitenteugel heen gaan lopen en gewoon heen gaat naar waar die wil? (Naar buiten in dit geval) Lachen

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:52

Ik heb vaak topics van je gezien! en ik moet toch zeggen dat dit de mooiste foto's tot nu toe zijn!
Ze loopt super! De achterhand er mooi onder! Afentoe wat te diep! maar dat zeg je zelf ook al!
Probeer zelf wel voor uit te kijken! Voor de rest vind ik dat je een stuk vooruit bent gegaan! OK dan! Toppie

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:10

Oke een laatste reactie.

Lijkt mij vrij duidelijk dat wanneer ik zeg dat je teveel binnenhand gebruikt de het binnenbeen blokkeert en daarom over de schouder wegloopt.

Verder heb ik je meerdere malen en niet alleen jij maar ook anderen horen zeggen dat nike heel moeilijk is en niet makkelijk te rijden is. en dat dit nodig is.
dat zie ik dus als de schuld bij de pony neer leggen.

verder de voorbeeld foto die je laat zien.
ik zou daar meer buitenbeen.(iets naar achteren) leggen buitenteugel niet naar voren doen en binnenhand niet naar achteren doen. gewoon netjes 2 teugels er aan houden. liever zelfs iets meer buitenteugel als binnenteugel.
en goed rond maken om je binnenbeen.

En ja ik weet dat dit niet iets is wat makkelijk is, klopt helemaal. vergt veel oeffen, en handig is wanneer iemand je tijdens het rijden er aan helpt herineren hand naar voren te doen. (binnenhand dan he)

Via internet is het vaak ook moeilijker uit te leggen. klopt helemaal.
En ik bedoel het goed. ik zeg niet dat je verkeerd bezig bent, ik bedoelde het enkel als tip. zodat het nog beter zou kunnen gaan. voor je zelf en de pony.

succes verder.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:30

dobbel schreef:
Lijkt mij vrij duidelijk dat wanneer ik zeg dat je teveel binnenhand gebruikt de het binnenbeen blokkeert en daarom over de schouder wegloopt.

Sorry echt niet aanvallend bedoelt, maar dit zijn echt kant en klare dressuur termen. Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik kan me voorstellen voor iemand die zich nog niet zo heel erg in de dressuur verdiept heeft en niet de bewegingen en anatomie bestudeerd hebben kan dit inderdaad nog zeker onduidelijk zijn.

Ik denk dat ze er meer aan heeft als je het uitlegt via het lichamelijk aspect van het paard, en niet de dressuurmatig vaktermen gebruikt.

Nog maals, dit is goed bedoeld hoor maar ik denk dat daar de miscommunicatie ontstaat Knipoog

Verder vind ik de foto's een super vooruitgang laten zien (applaus voor jezelf Knipoog ), natuurlijk blijven er punten om aan te werken. Dat zal altijd blijven, anders waren we allemaal wel Anky geweest Haha!

Mijn pony heeft hetzelfde probleem, die kan ook heel heet een drammerig worden buiten. Vooral als ze inderdaad erg onder de indruk van iets is. Is dan ook best moeilijk om de ontspanning weer terug te rijden, en dat heb je toch wel mooi voor elkaar gekregen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:38

Ja dressuurtermen of niet. ze rijdt dressuur en krijgt dressuur les. net als ik dat ook krijg, en dit wordt dan ook precies zo tegen mij gezecht,

maar het was goed bedoeld. niet meer en niet minder.

LuckY___Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:07

xx_Horsiex schreef:
Patty kan heel goed rijden met een Mexicaanse neusriem, en dat kun je zien ook. Daarvij, ze mag zelf toch weten waar mee ze rijdt, zolang je er goed mee om kan gaan? Daarbij heeft ze daar niet commentaar om gevraagd maar om haar rij foto's. Dus hou eens op emt dat gezeiver over die neusriem, als het paard daar last van had zou je dat wel kunnen zien. Onze leraar vind het ook goed dat ze daar mee rijd.

Patty, ziet er heel goed uit, vind jullie echt een leuke combinatie!

Mee eens Ja
Patty weet wel wat goed en slecht voor nike of een ander paard is, dat weet ik zeker! Knipoog

××× Naomii

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:09

Zooo dat ziet er netjes uit zeg!
Die achterhand zit er al netjes onder Ja
Super hoor!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:55

dobbel schreef:
Oke een laatste reactie.

Verder heb ik je meerdere malen en niet alleen jij maar ook anderen horen zeggen dat nike heel moeilijk is en niet makkelijk te rijden is. en dat dit nodig is.
dat zie ik dus als de schuld bij de pony neer leggen.

verder de voorbeeld foto die je laat zien.
ik zou daar meer buitenbeen.(iets naar achteren) leggen buitenteugel niet naar voren doen en binnenhand niet naar achteren doen. gewoon netjes 2 teugels er aan houden. liever zelfs iets meer buitenteugel als binnenteugel.
en goed rond maken om je binnenbeen.

En ja ik weet dat dit niet iets is wat makkelijk is, klopt helemaal. vergt veel oeffen, en handig is wanneer iemand je tijdens het rijden er aan helpt herineren hand naar voren te doen. (binnenhand dan he)

Via internet is het vaak ook moeilijker uit te leggen. klopt helemaal.
En ik bedoel het goed. ik zeg niet dat je verkeerd bezig bent, ik bedoelde het enkel als tip. zodat het nog beter zou kunnen gaan. voor je zelf en de pony.

succes verder.

Volgens mij ben jij echt hardleers he? Of gewoon dom? Sorry hoor maar echt. Je hoort ons toch niet zeggen, ja, het is Nike zijn schuld dat hij moeilijk is? Of wel soms? Op Nike moet je werken, omdat hij moeilijker is ook door lichamelijke klachten. Nike is niet zo goed met hulpen en al, doordat hij moeilijker te rijden is betekent nog nie dat ze hem de schuld geeft. Nike is niet zo perfect als jouw paarden, want zo klinkt het wel. Sommige paarden reageren makkelijker en sommige moeilijker, krijg dat toch eens in je hoofd!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:59

o mijn paarden zijn echt niet perfect, bij lange na niet en nee ik doe het ook niet perfect, maar ik vind het wel fijn als mensen eerlijk hun kritiek of tewel tips durven geven.

en de manier waarop jij nu tegen mij spreekt getuigt niet van respect sorry hoor maar als er iemand is die niet kan lezen dan ben jij het wel.
Ik blijf niet herhalen.

doe er mee wat je wilt zou ik zeggen, niet meer en niet minder.
En dan erbij heb ik het niet tegen jou maar tegen pattypaard en ik hoop dat ze begrijpt dat ik het niet verkeerd bedoel en dat ik haar nergens van beschuldig maar alleen maar reageer op wat ik lees. en het alleen goed bedoelde tips zijn.

wordt dat niet begrepen dan is dat jammer maar kan ik daar verder niets aan veranderen.

maar mekaar met respect blijven aanspreken lijkt me lochies en dat wordt hier niet echt gedaan xx_Horsiex
dus als jij niets inhoudelijks te melden hebt over het rijden, kan je beter je mond houden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:52

dobbel schreef:
o mijn paarden zijn echt niet perfect, bij lange na niet en nee ik doe het ook niet perfect, maar ik vind het wel fijn als mensen eerlijk hun kritiek of tewel tips durven geven.

en de manier waarop jij nu tegen mij spreekt getuigt niet van respect sorry hoor maar als er iemand is die niet kan lezen dan ben jij het wel.
Ik blijf niet herhalen.

doe er mee wat je wilt zou ik zeggen, niet meer en niet minder.
En dan erbij heb ik het niet tegen jou maar tegen pattypaard en ik hoop dat ze begrijpt dat ik het niet verkeerd bedoel en dat ik haar nergens van beschuldig maar alleen maar reageer op wat ik lees. en het alleen goed bedoelde tips zijn.

wordt dat niet begrepen dan is dat jammer maar kan ik daar verder niets aan veranderen.

maar mekaar met respect blijven aanspreken lijkt me lochies en dat wordt hier niet echt gedaan xx_Horsiex
dus als jij niets inhoudelijks te melden hebt over het rijden, kan je beter je mond houden.

Ik had geen commentaar op je tips of iets daarvan, want dat zul jij wel beter weten als ik. Maar ik ben nogal pissig op de manier waarop je maar blijft zeggen dat Patty Nike de schuld geeft als er iets fout gaat. En daar lees jij fout, want er is je al zestig keer gezegd dat ze dat niet doet en dat Nike niet een van de makkelijkste is. Daar heb ik commentaar op. Niet op de tips of ander commentaar.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:59

op het feit dat jullie blijven herhalen dat nike niet de makkelijkste is, ja daar had ik commentaar op omdat patty hem met haar binnenhand juist tegen werkt.
niet meer en niet minder,
mijn tinkers zijn ook echt niet makkelijk en kost je best even wat uurtjes voordat je die lekker aan het lopen krijgt en dat is niet erg maar als het niet goed op ze gaat komt het meestal doordat je zelf wat fout doet.

karakter kan je niet veranderen mee eens hoor, en dat ze pittig is walla zal zeker mee helpen. daarom juist mijn tips om het makkelijker te maken.

ik heb 1 keer gezecht dat ze de schuld meer bij zich zelf moest zoeken niet dat ze volledig de schuld heeft maar ja daar werdt ik gelijk door aangevallen. geeft niet hoor.
maar ik mag wel voor me zelf opkomen.
ik ben niet de enige die hier heeft uitgelegd dat het zeker kan helpen met wat ik zij, zij dacht ook dat het eerst aan het paard lag, maar bleek toch niet helemaal zo te zijn.

laatste keer doe er mee wat je wilt en zeur er verder niet over door. want dat doe ik niet maar jullie rakelen dat steeds weer op.
net als de mexicaanse neusriem. ik zeg er 1 keer wat over en niet vaker, maar krijg 10 berichten over me heen, ja hallo wie zeurt er dan over door.
aan patty`s reacties heb ik genoeg, daar zijn de mijnen ook voor bedoeld. en dat jullie je allemaal aangesproken voelen ja daar kan ik niets aan doen toch. vraag me wel af waarom iedereen zich zo aangesproken voeld.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:00

Als ik het goed tel heb je meer als een keer gezegd dat Patty de schuld bij de pony legt. Maar goed, ik laat het hierbij.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:03

lijkt me verstandig, en ja herhaalt omdat jullie mij niet willen begrijpen. maar goed ik ga ook hier mee kappen.
heeft geen zin met jullie

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:54

M_A_X_; dankje Lachen Vooruit kijken heb ik ook nog moeite mee idd.
dobbel; Voor jou is dat duidelijk. Maar voor iemand die dat niet weet is het niet logisch.
Dus zeggen dat een pony moeilijk is en dat je daardoor(als pony druk is) wel eens dingen doet die je normaal niet hoort te doen is direct de pony de schuld geven. Dat anderen, die mij alleen op Nike hebben zien rijden en meer niet dat ook zeggen betekend toch ook wel iets lijkt me.
Ik bedoelde op de foto ook van als ik mijn handen enz. hetzelfde gehad had. Ik verander dat op dat moment niet zomaar. En helemaal niet als Nike daardoor (dat ik bijv. binnenteugel te los laat of iets anders) extra gebruik maakt. (Doe bijv. dan ook nogal snel mijn buitenhand over der hals. En dan zeg ik in mijn ogen eigenlijk tegen haar dat ze naar buiten moet als ik daar ook meer spanning op neem.)
Snap dat je het niet slecht bedoelt hoor Lachen
Malibu; aan uitleg via het lichamelijk aspect heb ik idd meer.
Dankje Lachen Idd, ook niet het makkelijkste wat er is.
dobbel; dressuurles betekend niet direct dat er dan ook in dressuurtermen gesproken word. Lachen
LuckY___Girl; haha, ook ik heb nog meer dan genoeg te leren Knipoog
Robijntjah; Dankje Lachen
dobbel; Ik begrijp jou best over steeds de pony de schuld geven. Alleen doe ik dat niet. Tuurlijk wel eens een keer, iedereen zou liegen als hij zei dat hij dat nooit zou doen. Maar de omstandigheden tellen erg mee met wat ik dan doe. En ja, zoals teveel mijn binnenhand gebruiken is niet goed. Maar pony over me heen laten lopen is nog slechter. Lachen

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:30

Wat een leuk paardje!!!!!!!!! Hij loopt ook lekker zeg!! Let idd op je binnenhand en dat je je schouders naar achteren houdt. Dekje staat heel gaaf!!!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:02

dus wat heb je nu geleerd... je buitenhand er (bijna) áltijd bijhouden! Knipoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:23

Wat is Nike toch een gaaf beest Kwijl
Ze kan mooi strekken.
Leuk dekje ook !

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 16:02

Roos_M en suuz_horsie; dankjullie Lachen (zal erop letten)
krumel; dit heb ik niet geleerd nu hoor, wist ik al lang(er). Knipoog