Mijn arabisch volbloed @ dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Re: Mijn arabisch volbloed @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 08:47

ginsan: ja, vorig jaar was ik daar ook en dit keer mocht ik meedoen maar je had er nog iets voor nodig en dat hadden we niet. Boos!

fergusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:10

blieb01 schreef:
Nog even een kleine opmerken, Daraxo krult zich erg graag op waardoor het er vaak uitziet of hij in de krul word getrokken. Ik heb hem ook gereden en ik had vaak het probleem dat mijn teugels te lang waren. Op het moment dat je voor je gevoel je teugels op maat hebt loopt hij dus gigantisch opgekruld.

Voor daraxo-love rij hem eerst heel goed voorwaarts met een iets langer teugeltje en pak hem pas op als hij goed op je been reageert, hij kan super lopen je moet er alleen wel wat voor doen.

Bij ons hebben we ook zo'n paardje die zelf , z'n nek opkrult en daardoor ook (meestal) achter de teugel loopt.
In sommige gevallen is dit puur omdat er al heel wat getrokken is in de mond en het paard nog liever zo opgekruld loopt dan dat ze aan z'n mond zitten...
Maar dat is natuurlijk maar 1 van de zovele mogelijkheden .
In dit geval kan je toch meestal verminderen/verhelpen dat het paard dit doet door hem allereerst in onspanning te rijden..
En natuurlijk als ie vast zit enzo eerst losrijden en allemaal maar dat ga ik hier nu niet allemaal zitten opnoemen en uitleggen.
Je doet dat dus allemaal met je teugels redelijk lang, tot hij uiteindelijk z'n rug/ hals lost en daardoor wordt (normaal) automatisch de hals ook langer door.
Als je hem zo een tijdje rijd en dan stilletjesaan begint toe te werken naar het 'in de krul rijden moet dat normaal wel redelijk lukken.
Maar als je paard om welke reden dan ook weer helemaal gestreseerd en gespannen loopt, is er wel een grote kans dat ie weer zo zal lopen (hals helemaal opgekruld) en dan moet je dus weer laten ontspannen enz, enz..
Het lijkt allemaal heel moeilijk maar dat ontspannen lukt na verloop van tijd in een minuutje hoor..
Maar hiervoor vind ik wel dat je (natuurlijk) een goeie lesgever nodig hebt...
En O ja Vork : als ik dingen verkeerd verwoordt heb of wat dan ook...neem het me aub niet kwalijk want ik ben echt hopeloos in dergelijke dingen uitleggen Tong uitsteken

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:15

Mooi beestje ! Lijkt me echt wel talentvol, mooie draf lijkt me ! Moesten jullie wat les enzo krijgen en moest ie dressuurmatig wat voor elkaar zijn zou het een leuke combi zijn denk ik Lachen ! Ziet er voor de rest wel leuk uit Lachen !

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:26

dankje Lachen

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:29

Trouwens over mijn zadel. Hij zit goed want er is al eens iemand voor langs geweest maar soms vergeet ik hem goed aan te singelen totdat het voel en meestal is dat niet het gevaL.

ginsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:09

Wat miste je dan? Vrienden van mij organiseren het..

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:12

Een meisje die kende mensen die het organiseerde en die zei dat je er een startkaart voor moest hebben. Ik vond het wel vreemd maar ik dacht het zal wel, ze zal het wel weten. Maar hoeft dat niet dan?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:30

Waarom zou je voor een keuring een startkaart nodig hebben..
Het is toch geen wedstrijd

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:11

je rijd pas 2 jaar en moet dus nog een hele hoop leren..dat leer je allemaal vanzelf wel als je veel les neemt.alleen als je zelf nog niet goed kan rijden wat je op de foto`s goed ziet, waarom probeer je dan een schouder binnenwaarts in te zetten.daar ben jij en je paard nog lang niet aan toe..eerst maar naar het voorwaards neer waards gaan werken en naar het rechtrichten..dan pas zulke oefeningen gaan doen..verder wel een leuk paardje en samen lekker veel lessen en verder groeien in de dressuur

ginsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 07:51

Ik zal eens aan ze vragen of je een startkaart nodig hebt..je hoor het wel. Voor van het weekend zal het wel kort dag zijn, maar alleen kijken is ook leuk, vooral als je gek van arabiertjes bent..ik vind zelf altijd de hengsten het gaafst om te zien..en om naar binnen te komen zonder paard kost maar een eurootje!!