YES mijn allereerste overwinning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re: YES mijn allereerste overwinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:09

Paljassofie schreef:
Ik kan spijtig genoeg toch echt niet van deze foto's genieten

Heb een pony gekend die op de ponyclub kwam waar ik wat help en lesgeef die ook in de koers gelopen had en ik moet zeggen dat die pony er niet zo goed aan toe was. Hij wil alleen maar vooraan lopen, was heel bang van de zweep, kon in het begin enkel maar wegcrossen. Lips are sealed

Best logisch gedrag van die pony. De ruiters hebben hun beugels zo kort dat ze niet aan kunnen sporen, het enige wat die beesten doen is dus vluchten, vluchten en nog eens vluchten. Ze worden niet geréden, nee, ze word zo behandeld dat ze leren om te vluchten.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:13

ziet er stoer uit gaat echt hard.. Haha! zou ik ook wel eens willen doen..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 23:22

dat is niet helemaal waar vera veel van deze ponys kun je zo zonder zadel zonderhoofdstel gewoon mee weg stappen

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:42

veraA schreef:
Paljassofie schreef:

Heb een pony gekend die op de ponyclub kwam waar ik wat help en lesgeef die ook in de koers gelopen had en ik moet zeggen dat die pony er niet zo goed aan toe was. Hij wil alleen maar vooraan lopen, was heel bang van de zweep, kon in het begin enkel maar wegcrossen. Lips are sealed

Best logisch gedrag van die pony. De ruiters hebben hun beugels zo kort dat ze niet aan kunnen sporen, het enige wat die beesten doen is dus vluchten, vluchten en nog eens vluchten. Ze worden niet geréden, nee, ze word zo behandeld dat ze leren om te vluchten.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:49

Wat wou je zegge muiszje, je hebt alleen iets gequote maar zelf niks gezegd Tong uitsteken

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:41

ARGh,.. had een hele text~! poedersuiker bokt.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:43

veraA schreef:
Paljassofie schreef:

de meeste koerspaarden worden inderdaad niet aangedreven zoals wij dat in de dressuur doen.. maar evengoed geeft de jockey gewichtshulpen. Trouwens, ken aardig wat koerspaarden die ook gewoon licht dressuur werk doen. Overigens ben ik het niet met je eens dat je zegt dat ze niet gereden worden: het is een andere tak van de paardensport, niet per definitie slechter (absoluut niet in mijn visie trouwens) en ik ben het er ook niet mee eens dat ze leren te vluchten..
als dat zo was, en het paard zou dus angst hebben voor wat dan ook, dan zouden er geen koersen meer zijn> als ze echt zo bang zijn liggen alle jockey;s en trainers er heus wel in 1 sec naast. En op stal zijn het veelal hele lieve, rustige paarden, dus willen vluchten? nee.
Ik denk eerder dat een goed koerspaard gewoon snapt dat winnen leuk is en daarvoor een prestatie neerzet.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:45

Ik denk dat je je eerst echt moet verdiepen in deze takt van de sport voor je je mening er over kan geven.
Denk je dat de dressuur altijd zo vriendelijk eruit ziet, dit zeg ik terwijl ik een dressuur miepje ben. Is het springen dan altijd wel eerlijk? Is het uberhoud dat wel eerlijk om te paardrijden?

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:58

iedereen maakt zich druk over die 3 kwartier rust die er tussen zit, zo'n pony rent 600 meter, als je een keer een rondje door een 20x40 ring rijdt heb je al 120 meter, is het dan ook zo zielig als je 2 dressurproeven op een dag rijd met ongeveer 15 minuten rust ertussen??? die paarden zijn toch ook niet afgemat naar de 2de proef? ik neem aan dat deze pony's ook de dag na de wedstrijd een rustig dagje hebben.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 21:15

De pony's hebben na een wedstrijd een week rust.
Heb pas nog een pony na de koers lekker uitgestapt zonder zadel en dan met halster en touw.
Ook kun je ze makkelijk laten stappen en draven en een rustig galopje laten maken op de baan.
Maar zo gauw de elastieken gespannen worden en je staat er met zijn alle om het zo maar te zeggen dan weten ze gewoon wat ze moeten doen en sommige tjah daar heb ik ook geen woorden voor.