Olivia @ work (AdB methode)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 22:41

ma_rie_tje schreef:
Hoop dat ze zo met sprongen vooruit blijft gaan, en dan buiten kunnen rijden zonder dat ze haar neus in het asfalt gaat verstoppen!

Laten we het hopen. De laatste buitenrit was gewoon niet leuk meer. Ik was echt op een gegeven moment bang dat ze zichzelf pijn zou gaan doen. En dat is voor niemand fijn.

Moesji schreef:
(je rijdt wel op het verkeerde been licht )

Hehehe, dat krijg je als je niet meer naar beneden mag kijken. Maar je hebt gelijk op meer dan de helft van de foto's rij ik op het verkeerde been. Dat nog niemand anders dat is opgevallen valt me mee.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:48

Ik ging er van uit dat je op de meeste foto´s gewoon doorzat...

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 10:01

Lusitana schreef:
Ik ging er van uit dat je op de meeste foto´s gewoon doorzat...

Dat had ook gekund. Maar doordat ze haar rug liever vastzet wil ik het zeker niet onnodig moeilijk voor haar maken. Daarnaast moet ik nu veel met gewichtshulpen werken, dus echt je gewicht op 1 beugel zetten. En hoe soepeler en losser je paard wordt, hoe minder gewicht je hoeft te gebruiken. En dat is makkelijker door lichtrijden.

Amanda_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:02

Die methode heb ik ook gebruikt en werkte achteraf wel heel goed

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:05

Lusitana, om een paard recht te richten zal hij in een wending door zijn lijf heen moeten buigen. Hier zie ik een paard wat alleen zijn hals naar binnen brengt maar verder niet buigt. Dit paard wordt dus helemaal niet rechtgesteld, integendeel zelfs.

Verder hijs ik mijn paarden niet, ik rijd ze behoorlijk rond en diep. Het kan mij echter niet schelen in welke houding een ander zijn paard traint, zolang er maar van achter naar voor gereden wordt en het paard steeds meer aan elkaar komt. Ik zie hier een paard wat uitgenodigt wordt om in 3 delen te lopen.

Moesji

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:10

menollyke schreef:

Hehehe, dat krijg je als je niet meer naar beneden mag kijken. Maar je hebt gelijk op meer dan de helft van de foto's rij ik op het verkeerde been. Dat nog niemand anders dat is opgevallen valt me mee.

Op de een of andere manier heb ik daar oog voor, kijk maar uit dus

StalMireille

Re: Olivia @ work (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:13

Een paard op de volte buigt correct als (in draf) zijn buitenbenen sporen. Dit is toch echt het geval bij dit paard. Als hij alleen zijn hals zou buigen, zou hij rechtuit lopen of iig veel uitzwaaien.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:28

Banzai schreef:
Als hij alleen zijn hals zou buigen, zou hij rechtuit lopen of iig veel uitzwaaien.

Dat is niet waar, als hij met zijn binnenbenen een kortere pas maakt dan met zijn buitenbenen gaat hij gewoon een bochtje om en hoeft hij geen cm te buigen in het lijf.

Ik zie bij dit paard echt geen enkele lengtebuiging.

StalMireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:53

Daar heb je gelijk in. Maar dan zou het binnenbeen niet net zo ver ondertreden als het achterbeen. En....zou de staart niet meebuigen.

Heb je profiel even bekeken en ik kan me goed voorstellen dat je deze manier van rijden niets vindt. Het is heel wat anders dan wat jij doet. Op al je foto's is een valse knik te zien, buigt je paard in de 3e halswervel. De klieren puilen eruit. Helaas wordt dit tegenwoordig door heel veel mensen als correct gezien, maar dat is het alles behalve.

De laatste foto is geweldig. Wat een mooi paard en wat een uitstraling.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:19

Persoonlijk vind ik dat mijn paarden goed genoeg voor elkaar zijn Dat vinden de GP amazones waarbij ik les/gelest heb ook.

Het klopt dat ik de methode van AdB niets vind. Dat wil niet zeggen dat hij beesten niet kan verbeteren. Het klieren verhaal heb ik van AdB zelf ook gehoord, ik heb dit nagevraagd bij gerenomeerde artsen, amazones en instructeurs. Die vonden de speekselklieren van mijn paarden niet abnormaal ontwikkeld, logisch, ik heb al mijn paarden zelf opgeleid en de klieren zijn in die tijd niets veranderd, niet qua grootte en niet qua ligging. Ze reageerden allen bijzonder sceptisch op de uitleg van AdB.

Bij het paard in dit topic zie ik dingen waarbij ik grote vraagtekens zet, ik vind dat hier geen goede basis wordt gelegd voor de verdere ontwikkeling. Zoals ik al eerder zei staat dat los van mijn manier van trainen, ik ben er van overtuigt dat er meerdere wegen naar Rome leiden.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:21

Banzai schreef:
Een paard op de volte buigt correct als (in draf) zijn buitenbenen sporen. Dit is toch echt het geval bij dit paard. Als hij alleen zijn hals zou buigen, zou hij rechtuit lopen of iig veel uitzwaaien.

Maar je ziet toch ook wel dat dit paard ontiegelijk over de buitenschouder wegloopt??? Op deze foto´s kán dus helemaal geen sprake zijn van correcte buiging.

@menollyke: Bedoel dit niet als een aanval op jou hoor en juist leuk dat je de foto´s en filmpjes op internet zet. Heel erg fijn dat je paard weer te berijden is , maar probeer wel (als je paard blijft verbeteren qua schudden ) de buitenschouder van je paard er veel meer onder te houden (hoe moeilijk dat misschien ook is , maar daar moet je wel naar toewerken )

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:00

Banzai, vind het wel knap dat je feilloos commentaar geeft op iemand met een mening en een gevuld profiel waarop je verwijst.

Terwijl je zelf een leeg profiel hebt

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:48

guusje schreef:
Banzai schreef:

Maar je ziet toch ook wel dat dit paard ontiegelijk over de buitenschouder wegloopt??? Op deze foto´s kán dus helemaal geen sprake zijn van correcte buiging.

Ook al zou Oliv over de buitenschouder weglopen. Dat is niet in 3 lessen op te lossen. Daarnaast kan ik het verschil wel voelen. Sommige momenten loopt ze inderdaad nog iets weg over de buitenschouder, maar lang niet zoveel als in het begin. En als Oliv niet echt wilt buigen, dan zet ze haar hoofd naar binnen en loopt rechtuit. Want zo kon ze het ook. Nu is de lengtebuiging voor jullie nog niet goed genoeg, dat kan. Maar voor mij is het een wereld van verschil met een paar weken geleden. En als deze lijn doorzet, dan komt het helemaal goed met Oliv en mij. Zo goed, dat niemand er meer om heen kan.

Sjuimpje schreef:
ik vind dat hier geen goede basis wordt gelegd voor de verdere ontwikkeling. Zoals ik al eerder zei staat dat los van mijn manier van trainen, ik ben er van overtuigt dat er meerdere wegen naar Rome leiden.

Tja en dat blijft een mening. Ik vind ook zoveel dingen, maar kan me daarom wel inleven in andere manieren. Maar we zullen zien over een half jaar ofzo, hoe wij dan rijden. En dan kunnen we opnieuw kijken of de basis die gelegd was niet goed genoeg was. Tot die tijd blijft het jouw mening en gelukkig niet die van mij.

woppiedoppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:16

wat is AdB

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:00

de methode van Antoine de Both....

Anyway...ik vind dat je paard lekker ontspannen loopt nu, laat het uitzwaaien en over de schouder weglopen wezen wat het is...ik vind het er echt relaxed uitzien...
En als ik het goed begrijp is dat wat je in dit stadium wil bereiken, toch?

[ohja]...dat van die ellebogen was me niet eens opgevallen...ik rijd western en dan is dat eigenlijk redelijk normaal....niemand stoort zich eraan iig.

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 23:02

woppiedoppie schreef:
wat is AdB

Staat inderdaad voor Antoine de Bodt, wat ook al eerder is gevraagd en is beantwoord. Het is een andere methode van rijden.

@Blazingboots: thanks. Het is inderdaad ontspanning die we nu willen. Later gaan we verder werken. En wat die ellebogen betreft, misschien moet ik me dan maar laten omscholen tot westernrijder Oliv reageert trouwens ook al ontzettend goed op neckreining, dus dat moet dan wel goed komen. Nah, western ligt me niet zo.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:35

en hoe ging je laatste les eigenlijk?

k was vorige vrijdag natuurlijk al erg vroeg weg toen jij les had.
K was trouwens nog voor kwart over 9 op mn werk! (gedouched en wel!)

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:33

Zeer interessant. Jouw verhaal = mijn verhaal Knipoog .
Je hebt pb! Lachen

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 08:08

Takkel schreef:
Zeer interessant. Jouw verhaal = mijn verhaal Knipoog .
Je hebt pb! Lachen

Je hebt pb terug.

@Ma_rie_tje: de lessen gaan elke keer flink vooruit. Alleen afgelopen donderdag had ik even een dipje. Na een rustdag had ze last van spierpijn en dan wil ze weer niet buigen. Maar het komt uiteindelijk wel goed met ons, daar ben ik van overtuigd. Lachen Nu wachten tot dinsdag tot de volgende les.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:58

ik ben er dinsdag heeel vroeg, en jij?
(ik help ff mee met buiten zetten om 8 uur)

Als je vroeg bent kom ik ff naar je les kijken

Groetjes Marie

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 23:31

Ik heb dinsdag pas 's avonds les. Alleen vrijdag heb ik in de ochtenduren les. Ik moet het ook nog kunnen combineren met werk en school, dus het is af en toe naar tijd zoeken om de dingen te doen die je leuk vindt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:54

jammer, ik kan op vrijdag ochtend niet (werken he...) en dinsdag avond ook niet...
misschien volgende week.

Groetjes marie

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:54

Miss_Petit schreef:
Banzai, vind het wel knap dat je feilloos commentaar geeft op iemand met een mening en een gevuld profiel waarop je verwijst.

Terwijl je zelf een leeg profiel hebt Clown

Het sporenverhaal doet mij erg aan Aqua8horse denken Bloos

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 07:31

MissJ schreef:
Miss_Petit schreef:

Terwijl je zelf een leeg profiel hebt Clown

Het sporenverhaal doet mij erg aan Aqua8horse denken Bloos

Dit begrijp ik niet? Waar slaat dit op?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:17

Van auqua8horse heb ik weleens gehoord op bokt, ik kan je verzekeren dat Banzai daar niets meer te maken heeft, ik vind het sowieso weer stemmingmakerij, Is het zo lastig om normaal te reageren? Slapen