BRP Winnetou (v. Nabor) @ les bij Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:01

Ir111 schreef:
Maar dan verander je toch de hoek waarin je je elleboog houdt?

Maar dat is niet volgens AdB want dan gaan je armen dus omlaag

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:17

*edit: Verkeerde reactie
Laatst bijgewerkt door Zeebries op 07-06-06 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:18

Caira schreef:
Ik vind het geen prettige foto's om naar te kijken, ik mis de ontspanning, zowel bij ruiter als paard.

Heb ik een bril nodig of heb jij een bril nodig?

Zeebries

Re: BRP Winnetou (v. Nabor) @ les bij Antoine De Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:25

@ bonitobol: Ronny is niet dezelfde als Antoine
@ Memuska: De 'hele leuke pony' is zo 'leuk' gaan lopen dóór Antoine.
@ Splinter: Heb jij zin om die discussie op te starten? Dan kun je de link hier zetten
@ Ir111: Op het moment dat het paard opgerichter zal lopen (niet voor de komende tijd) zal het paard zich als het ware vooraan groter maken en dan veranderd het beeld al helemaal.
@ Caira: Sorry, maar ik vind deze reactie op niets slaan. Lees aub ook even de vorige topics, bovenaan
@ Viennanova:Het lijkt misschien zo, maar het is allesbehalve zo. En hij drukt z'n rug niet weg, kijk,dit is weggedrukte rug:
Afbeelding
@ Taaclover: Zie reactie bij Ir111, kun je je het beeld voor je ogen halen? Als het opgerichter zal lopen, komt het 'beeld' dichter bij m'n handen en lijkt het al helemaal anders.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:46

Citaat:
@ Splinter: Heb jij zin om die discussie op te starten? Dan kun je de link hier zetten

Nee daar heb ik geen zin in Schiet waarschijnlijk niet echt op

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:58

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:02

Ik ga straks daar een reactie zetten, eerst eten

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:36

Smakelijk
Ik krijg niet veel reacties in het topic.. toch niet nuttig?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:22

Ik vind dat je een heel leuk paard onder je kont hebt en dat je erg netjes zit, behalve je armen, die vind ik erg storend.
En dan niet zo zeer omdat je ze zo hoog hebt (hoewel ik persoonlijk dat beeld niet mooi vind) , maar omdat jouw armen op mij totaal niet flexibel overkomen. Je sprak eerder in je topic (of was het iemand anders? sorry dan!) dat ruiters die met hun handen laag rijden hun schouders vast zetten, maar dat zie ik eerder op jouw foto's gebeuren.
De hoogte van je handen hoeft niet te maken dat je alles vastzet, je kunt zowel met hoge als lage handhouding rijden en toch lekker los in de schouders en meeverend in de verbinding mond-hand zijn en dat mis ik op je foto's. Verder ken ik AdB en zijn methode helemaal niet, dus ik kan er ook niet over meediscussieren

Maar mijn tip als ik je foto's zie: zoek het 'elastiek' in je verbinding op, of je nu met hoge of lage hand wilt rijden!

Enamorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:44

ik vind ook dat je een leuk paard onder je hebt.
en van alle 3 de topics vind ik topic 2 er beter uit zien dan deze.
in 2 heb je je handen losser en je elleboog ook. ook je handen zijn daar minder hoog dan hier en in het 2de topic vind ik hem meer ontspannen lopen dan hier.
maar dat is mijn mening. ieder moet het op zijn manier doen die die zelf goed vind voor het paard.
maar aangezien dit 3 topic's zijn met dezelfde rijmethode vind ik 2 toch beter eruit zien.
hoe dan ook. veel plezier en succes!
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 07-06-06 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:47

Als ik jou zie rijden zie ik iig een blije pony en een blije ruiter, en dat is toch wel iets heel belangrijks. Als ik jouw en je pony aan het werk zie zo op de foto's, ziet het er heel netjes uit. Het halsstrekken getuigd van ontspanning, want als een paard niet ontspannen is zal het nooit zo halsstrekken. Plus dat de aanleuning in orde moet zijn wil je paard de hals correct kunnen strekken.
Over je handhouding heb ik geen commentaar want ik ken de methode van AdB niet echt goed, maar het verstoort het totaalplaatje wel. Het komt over alsof je je schouders optrekt, en ze dus gespannen hebt, als je ze meer ontspant en dat kan denk ik door je handen wat lager te zetten, ziet het beeld er vele malen fijner uit

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:51

VeraA, bedankt, ik ben blij dat iemand dat ziet, want ik heb het wel gemerkt in omgang/rijden dat ie is vervrolijkt .

Over de handhouding:
M'n arm-houding vind ik goed, maar volgens mij wordt het plaatje verstoord door m'n opgetrokken schouders.
Waarom ik m'n schouders optrek? Ik denk dat het komt zoals ik al eerder vermeldde: Ik ben zaterdagavond 3 x door m'n rug gezakt omdat ik veel te zware dingen (vloerplanken) moest verzeulen in een huis, 2de verdiep. Zelfs m'n vader kon zo'n pak met moeite alleen dragen. Misschien ligt het daaraan. Het kan evengoed aan iets anders liggen, aan m'n houding. Maar als ik het dan weer vergelijk met het andere topic van m'n tweede stage, zie ik dat mijn houding (schouder/rug) daar toch een ontspannende indruk geeft.
Dus steek ik het maar op het verhuiswerk Nja, latere foto's (die wsl volgende week komen) zullen verbetering/verslechtering tonen.
Indien verslechtering beloof ik plechtig naar een chiropractor of kinesist te gaan

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:54

Precies, het ligt grotendeels aan die schouders, dan ziet het er ook gespannen uit.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:57

yulan schreef:
Ik krijg niet veel reacties in het topic.. toch niet nuttig?

Volgens mij begint ie nu wel te lopen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:57

Ik heb even de foto's van topic 2 bekeken en wou zeggen dat je in elk geval al een stuk minder met holle rug rijdt! Mag nog iets losser maar die verbetering is duidelijk zichtbaar.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:40

Ziet er leuk uit! Het is wel wennen die armen zo hoog. Op stal (handelsstal) zijn er ook eens mensen langsgekomen die op deze manier reden. Ze reden op een paard van onze stal, dat dier heeft nog nooit zo mooi en relaxt gelopen! Ik vind het een hele vriendelijke manier van rijden.
Ziet er goed uit hoor! en leuke pony

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 06:53

Dank je wel.
Het beeld is idd voor de meesten even wennen, maar de paardjes lopen er idd erg relaxt van.
Ik en missblue hier op bokt rijden af en toe nog een paardje bij, Silver, een echte stresskip. We moesten hem vroeger op een liverpool rijden, maar nu gaat ,juist door die ontspanning, met een gewoon trensje.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:11

Taaclover schreef:
Ir111 schreef:
Maar dan verander je toch de hoek waarin je je elleboog houdt?

Maar dat is niet volgens AdB want dan gaan je armen dus omlaag

Sorry maar dat ben ik niet met je eens, tenminste dat heb ik mijn lessen bij AdB nog nooit gehoord. Jij wel? Het is niet de bedoeling dat je de hoek van je elleboog 'strak' houdt. Natuurlijk mag je daarin buigen anders rij je met een starre hand. Naar gelang de positie waarin je paard loopt pas je de hoogte van je hand aan. Daarbij wel oppassen dat je hand niet te laag (of hoog) komt.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:18

Doe eens de groeten aan Ronny Van Christophe en Virginie We hebben daar vroeger nog beiden gestaan met onze paarden. Super accomodatie. En zo te zien rij je eveneens in hof ter ede Daar heeft Virginie eveneens gestaan

Pur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:59

ik vind dit echt vreselijk om te zien. je pony loopt helemaal uit elkaar en zit totaal geen verbinding in. Je pony loopt ook niet over de rug. En wat betreft die handhouding. Marlies van baalen (waar ik een tijd heb getraind) die hamerde op dat handen laag en zij rijdt ook volgens de klassieke rijkunst. Ieder zijn eigen manier maar ik vind het niet om aan te zien.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 23:01

@ picolorasco: Ik doe de groetjes! (als ik het niet vergeet )
@ esch: Ik ga hier niet opnieuw een discussie beginnen, daarvoor heb ik het topic opgericht
viewtopic.php?f=105&t=603426

Pur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:04

ik hoef geen discussie

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:57

mooie foto's weer van winnetou. Ik vind hem helemaal niet gespannen lopen. En over de AdB discussie, die zullen elk topic blijven komen denk ik. het belangrijkste is dat je zelf weet wanneer het goed gaat en wanneer niet. Jij en winnetou gaan gewoon uitstekend vooruit, dus het zal wel geen zo'n negatieve methode zijn veronderstel ik. Waar volg je die les bij hem? Ik moet dringend eens opnieuw op les beginnen gaan. zijn er deze zomer ook stages(alle info is welkom)

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:58

Dat ziet er goed uit zeg!!!!!
ga zo door!

Marieke__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:13

In je profiel heb je mooie foto's, maar wat ik nu in deze topic van je zie vind ik zo ZONDE! Je hebt een leuke pony, alleen de manier van ryden vind ik niet kloppen! je handen moet je veel meer lager houden. ik weet zeker dat je op wedstryden er commentaar van zult gaan krygen en ook al denk je; de jurys kunnen my nix schelen. dat is heus wel zo want daardoor kom je veder! ik hoop dat je er verandering in brengt want het is zo doodzonde..