Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zwelgje schreef:Persoonlijk vind ik het ook een beetje overdreven om een S&T te gebruiken (al is het maar om te proberen) bij een paard wat je B start. Ook al heeft ze op Z niveau gelopen...zo ken ik er ook nog wel eentje. Ik zou dergelijke uitspraken zeker niet te serieus nemen.
Lekker op je trensje rijden en als je zelf goed en wel aan het Z toe bent dan kan je eens met die S&T aan de slag.
Mijn Z paard heb ik welgeteld 2 keer met S&T gestart en thuis rijd ik hem daar 1 keer per week mee, meer niet. Maar dit paard loopt wel Z in de sport.
Maar succes met je wedstrijden, het is zeker een aansprekend dier om te zien.
Anike schreef:ze was Z klaar, dus zal ze toch wel al de oefeningen moeten kunnen..
Kitty schreef:Anike schreef:ze was Z klaar, dus zal ze toch wel al de oefeningen moeten kunnen..
Z klaar maar B gestart?
Anike schreef:Ok, ik start B.. en dan nog? Daar heb ik der goed voor elkaar, anders deed ik dit niet.
Anike schreef:ik doe echt niet zomaar als ik niet weet waar ik mee bezig ben met S&T rijden..
Anike schreef:De laatet keer dat ik heb gestart is niet zo goed gegaan. Ik heb dan nu ook bij mezelf gezegd, als het de komende 2 wedstrijden niet lekker gaat, dan stop ik ermee en train der thuis lekker op het niveau dat zij fijn vind. dat is toch al gauw M-Z..
Cayenne schreef:Het is meer kunst om Z oefeningen ZONDER stang en trens te rijden, dan met![]()
ShannaY schreef:Als het paard Z is gestart, moet een nieuwe ruiter toch minimaal L2 starten? Of zit ik nu helemaal fout.
Venetia schreef:
Dat ben ik niet met je eens.
Stang en trens maakt het nog belangrijker precies in je hulpen te zijn en met je been te rijden. Eén keer teveel met je hand en het is mis.
Met een trens gaat het minder snel fout en kun je meer corrigeren.