3-jarige ruin aan de teugel !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:03

@shadowflower: ik zou es wat vaker in de ogen van je paard kijken, misschien vind je daar wat je mist... Is het nou nodig (lees: wijs) om zo sarcastisch te doen?

Veseosunce

Re:

shadowflower schreef:
voortaan je handen bij je tenen houden ... loopt ie zo netjes naar beneden

Owh, wat gemeen

alano

Re:

niet zo gemeen doen mensen!! ik ken iemand die ook zo aan mensen les geeft....misschien weet TS niet eens hoe je anders moet rijden....weten wij veel....

_Spooky_

Re: 3-jarige ruin aan de teugel !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:04

Ik vind wel dat we eerlijk moeten blijven naar TS toe en niet flauwe afkrakers moeten gaan roepen...

Alles wat er aan commentaar gegeven kon worden is wel genoemd denk ik...

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:05

Ik wil eigenlijk alleen even kwijt dat ik het een erg mooi dier vind! Kan denk ik ook erg goed worden, wordt nog wel wat!
Verder ben ik het met je manier van rijden niet echt eens, maar daar is ook al veel over gezegd. Bedenk tijdens het rijden ook wel dat hij nog maar 3 is

Maar de uitstraling heeft hij zeker! Gewoon goed blijven lessen van goede instructeurs, dan komt het helemaal goed

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:08

jup.....maar inderdaad, de titel is niet erg toepasselijk beetje penny-achtig als ik t mag zeggen.... Super trots als je paard aan de teugel loopt..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:09

in het begin dacht ik, ziet er netjes uit, maar daarna zie ik erg vaste naar beneden gedrukte handjes.

Ik weet niet of je instructeur dat zo uitlegd, maar dan zou ik heel rap naar een ander opzoek gaan want je houd geen pony over.

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:09

ja inderdaad....ben ik het mee eens...

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:10

Siebjelover schreef:
jup.....maar inderdaad, de titel is niet erg toepasselijk beetje penny-achtig als ik t mag zeggen.... Super trots als je paard aan de teugel loopt..

Ik kan heel goed begrijpen als er eindelijk iest lukt waar je al lang mee bezig bent, en dat je dat dan ook erg graag wil laten zien.
Alleen is deze situatie niet erg gepast vind ik, een 3 jarige die zo naar beneden word gereden is misschien wat minder.
Maar ja, ik denk dat ze wel door heeft dat dit niet iedereens manier van rijden is en dat ze de boodschap wel heeft begrepen Je weet in ieder geval dat het ook anders kan

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:11

Ik vind prachtig beest, maar heb toch wat commentaar.

Voor mijn gevoel lijkt het niet alsof je hem van achter naar vore rijd, maar van voor naar achter. alsof je hem eerst omlaag wil hebben. ik zie aan sommige foto's dat je behoorlijk aan het kneden bent. en ik vind dat je hem eerst goed vooruit moet rijden. en als jou houding dan goed is dan die vanzelf wat zal zakken. en jij je paard verder zo naar beneden rijd. maar ik vind dit toch beetje op verzet lijken soms. en je zou iets meer naar achter mogen zitten.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:12

Siebjelover schreef:
Super trots als je paard aan de teugel loopt..

Ach,ik kan me herinneren hoe het voelde toen mijn vorige paard (toen ook 3) voor het eerst in galop mijn hand opzocht en zijn hoofd beneden hield. Ik viel van blijdschap zo wat van mijn paard. Ik weet nog dat ik heel hard riep, jeetje hij doet zijn hoofd naar beneden!! Dat klinkt erg simpel maar bewijst volgens mij alleen maar dat er een penny in elk van ons schuilt...

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:14

ja, maar dat is anders dan je paard naar beneden trekken Ik ben ook heel blij als mijn verzorgShetlander netjes naar beneden loopt en zn achterbenen gebruikt. Maar het is niet zo dat ik daar naar streef haha

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:16

Ik bedoel niet zozeer de manier waarop TS het doet, maar de manier waarop ze het schrijft. Het klinkt mss meer penny dan ze eigenlijk is...

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:17

whahaa dat bedoel ik ook hahaha

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:22

Mooi we zijn het eens!

maaike93

Re:

ik ben het met iedereen eens..
en zal verder maar niet gaan afkraken.

TS.. zo te zien ga je niet meer reageren ..
ik hoop wel zeker dat je er iets mee gaat doen. Misschien is een andere lesgever zoeken een goed idee.

MissJ

Re:

Aan de teugel laten lopen is niet een kwestie van hem naar beneden trekken.
Helemaal voor een 3 jarige vind ik dit best een kwalijke manier van rijden.
Rij hem lekker voorwaarts, van achter naar voor, als hij dan zijn rug gaat gebruiken komt het nageefkijk lopen vanzelf.
Veel succes.

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:24

Ir111 schreef:
Mooi we zijn het eens!

Gelukkig Geloof dat ze niet meer gaat reageren....Goed les hebben scheelt een hele boel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:29

shadowflower schreef:
voortaan je handen bij je tenen houden ... loopt ie zo netjes naar beneden

Onaardig, slaat nergens op.

Ach penny, zie dat je nog jong bent en dan mag je penny zijn. Vind het een leuk paardje en ik zie dat je heel trots bent op hem en idd graag zo wilt rijden als anderen. Maar je moet niet teveel naar anderen kijken, probeer ruitergevoel te ontwikkelen, probeer te gaan voelen wat er onder het zadel gebeurt, dat aan de teugel komt van zelf en dan heb je ook de rest voor mekaar.

Lijkt het nou zo dat je paardje niet schuimt? Heb je hem voelen knabbelen op het bit en kauwen zodat zijn kaken niet op elkaar klemmen?

Mijn grootste fout is ooit geweest, helemaal blind te gaan om mijn 1e instrukteur. Dat was ook gefixeerd zijn op dat aan de teugel rijden, desnoods met zulke korte teugels en zo veel druk dat hij wel op de druk zal gaan nageven. Dit werkt dus averechts en dat bij een 3 jarige zal eeuwig zonde zijn.

Zorg dat hij niet kort gaat lopen als je zo met de voorkant bezig bent en hem blokkeert in zijn eigen manier van lopen.

Verder heel veel succes

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:30

Ik vind het heel leuk voor je dat je pony aan de teugel loopt, maar dit vind ik er niet helemaal erg vriendleijk uit zien!
Je zit zo voorover, omdat je je handen kantelt, volgens mij heb je het hele hoofd van je pony aan je handen hangen! lijkt me wel zwaaar! maagoed dat okmt vast wel goed met een les!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:35

erg mooi paardje

een paar tips aande hand van deze foto (ik weet niet of het al gezegd is)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LVPU3U

- bekken kantelen: op je kont gaan zitten en niet op je muts
- en je handen rechtop... het ziet er nu erg geforceerd uit terwijl het waarschijnlijk niet zo bedoeld is..
- ellenbogen niet strak zetten... ontspan ze en hou ze langs je lichaam... dat zit ook een stuk lekkerder

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:37

Euh je foto doet het niet !

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:44

Ir111 schreef:
Ik bedoel niet zozeer de manier waarop TS het doet, maar de manier waarop ze het schrijft. Het klinkt mss meer penny dan ze eigenlijk is... :D

Hier ben ik het wel mee eens.
Ik ben een goede vriendin van de TS, en daarom weet ik als de beste dat ze GEEN penny is.
De titel komt misschien anders over dan dat het bedoelt is.
Ze is gewoon supertrots en blij dat ze haar paard aan de teugel heeft, natuurlijk is dit niet het belangrijkste maar dan vind ik wel dat ze enthousiast mag zijn toch?

Met het commentaar kan ze zeker wel vooruit, en je kunt idd dingen wel 100x zeggen maar dat heeft echt geen zin.
Als zij 2 dezelfde reacties ziet dan gaat ze daar echt wel mee aan de slag.
Vandaag heeft ze weer les dus.
Ik denk wel dat ze nog gaat reageren hoor, ze is niet zo iemand die als er een paar keer reacties komen en een beetje aanvallend overkomen gelijk niks meer van zich laat horen.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:49

Wat ik nog even kwijt wil, is dat "aan de teugel lopen" eigenlijk nageeflijkheid is, en dat is niet een kwestie van de hals rond trekken, maar van ontspannen en actief rijden.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:50

Rhiannon schreef:
erg mooi paardje

een paar tips aande hand van deze foto (ik weet niet of het al gezegd is)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LVPU3U

- bekken kantelen: op je kont gaan zitten en niet op je muts
- en je handen rechtop... het ziet er nu erg geforceerd uit terwijl het waarschijnlijk niet zo bedoeld is..
- ellenbogen niet strak zetten... ontspan ze en hou ze langs je lichaam... dat zit ook een stuk lekkerder

deze foto bedoelde ik:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LVPU3UIB