Max, 5 jaar stil gestaan, uit het land geplukt en gaan rijde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:19

Hee leuk paard! maar je werkt op deze foto's heel erg naar het aan de teugel lopen toe.... (deed ik eerst ook heel erg!) en dat kan je wel zien.. door dat je heel erg naar voren toe leunt en je armen in 1 strakke lijn hebt

maar verder een leuk paard en ik denk dat je er wel ver mee kan komen...

oja wel raar dat die vorige eigenaar al die pony's hier heeft laten staan? als je al die paarden verkoopt voor een mooi prijsje heb je ook nog wat geld binnen... of die eigenaar moet heel erg rijk zijn dat ie het nodig had.

naja verder nog veel succes met je paard!

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 17:26

Ja had heeft het geld niet nodig.. is een vriendin van mij en woont is Uruquay en aangezien ze allemaal vanaf de geboort al bij elkaar zijn worden ze niet verkocht en ik heb er nu hele mooie paarden aan!!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:44

Als ik jou was zou ik zo snel mogenlijk hulp zoeken met het verder rijden van dit mooie paard! Je houding,en dan vooral je handhouding ,is erg hard!Eigenlijk vind ik het ook een beetje raar dat je er meteen op gaat zitten en niet eerst even een stukje conditietraining doet aan de longe. Als zo'n dier echt vijf jaar heeft stilgestaan hoor je hem als een groen paard te behandelen.
Dan kan het natuurlijk wel in een versneld tempo maar er meteen op stappen is vragen om moeilijkheden!
Je zegt het zelf eigenlijk al hij wordt hard in zijn mond en wil rennen,dus teugels lekker strak en geen ontspanning in te krijgen!
Ga even terug naar af en heb niet zo'n haast om er op te zitten,dus eerst contitie aan de longe en dan als je er op gaat zitten eerst voorwaards neerwaards rijden zodat al de spieren die hij vijf jaar niet heeft gebruikt weer los komen!

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 17:56

Ik heb hem eerst al 4 keer gelongeerd en veel gepoetst en beetje een band opgebouwd.
Het is heus niet zo dat ie helemaal verwilderd is.
En hij loopt nu heel ontspannen onder mij.. In het begin vond hij vooral de bak heel eng en was erg onzeker, vandaar die spanning.
En ik zit echt niet in zijn mond te trekken ik weet heus wel waar ik mee bezig ben. En zoals ik al eerder zij ik doe niks met hem alleen rond hobbellen en veel figuren rijden om zijn lijf weer spoepeler te maken. Dus...

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 17:57

Zoals je ook aan mijn advatar kan zien..
Hij is eerst gelongeerd.. daar staat een foto van hem aan de longe.. en dat was niet die zelfde dag dat kan je ook aan de foto zien

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:04

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar dat ontspannen lopen onder je zie ik niet terug op de foto's,sorrie.En veel figuren rijden daar maak je je paard ook niet soepel mee, zeker als hij niet ontspannen loopt en zoals jij je handen vastzet.

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:13

Max wordt er juist heel ontspannen van door veel figuren te rijden, hij let dan minder op ze omgeving en meer op mij is dus geconcentrerder en loopt ontspannender daardoor.
Ik plaats na me examens nieuwe foto's hij loopt nu heel mooi ontspannen en ik ben gewend aan hem dus mijn houding is weer normaal. dus dan kan je het verschil zien

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:17

Ben benieuwd!!! Wie ie trouwens dat springpaard op je plaatje onder je naam??? Die lijkt wel heel erg op max met zijn opgeknipte manen of rij je nog een schimmel die er op lijkt?

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:19

ja dat is Chi Chi..
Is een pony en helemaal wit.. Max is nog een klein beetje schimmel, hij was vroeger helemaal grijs met bruin, echt zonde!!

Moonlight20

Re: Max, 5 jaar stil gestaan, uit het land geplukt en gaan r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:27

knap zeg!