Arabier Tovatsj @ les 7 april

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: Arabier Tovatsj @ les 7 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:58

Als je een vriendelijke inwerkende hand hebt (en in staat bent je paard voeldoende scherp aan je been te krijgen) dan heb je zo'n bit helemaal niet nodig. Dan redt je het ook op een trensje. Het feit dat er aangegeven wordt dat het paard niet lekker loopt op een trens duidt imo op een probleem in de basis. Ieder paard dat netjes gereden wordt moet op een trens gereden kunnen worden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:59

jasmijn78 schreef:
Als je een vriendelijke inwerkende hand hebt (en in staat bent je paard voeldoende scherp aan je been te krijgen) dan heb je zo'n bit helemaal niet nodig. Dan redt je het ook op een trensje. Het feit dat er aangegeven wordt dat het paard niet lekker loopt op een trens duidt imo op een probleem in de basis. Ieder paard dat netjes gereden wordt moet op een trens gereden kunnen worden.

Ik red het ook op een trensje, alleen dat vind "mijn" paard niet fijn

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:01

Hoow Mietje.. Nodig ze anders ff lekker een keer uit op Tovatsj kunnen ze het zelf zien
Dat gezeur altijd over bitten enzo..

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:05

Sja... Laat ze het even uitproberen zou ook ik zeggen Niemand anders dan jij kan beter bepalen wat jouw paard nodig heeft.
Hij is trouwens heel mooi

off topic: voorstanders kunnen nog steeds stemmen op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=587102&hilit= voor het subtopic over Arabieren. We hebben de 30 nodige stemmen al, maar meer is beter

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:08

Mietje schreef:
Ik red het ook op een trensje, alleen dat vind "mijn" paard niet fijn

Een scherper bit is echt niet prettiger voor een paard hoor, eerder voor de ruiter. Dat het paard het bit vast pakt (of vast zuigt zoals jij het noemt) ligt niet aan het paard maar aan de ruiter. Die werkt dan te grof in, geeft niet na en/of heeft het paard niet scherp aan het been. Daardoor gaat het paard het bit vast pakken. Dat je daar met een pelham minder last van hebt is logisch, door de scherpe inwerking laat je paard het wel uit zijn hoofd om het bit vast te pakken. Maar dit is zeker niet prettiger voor het paard.

Scherpe bitten zijn bedoelt om de hulpen nog meer te kunnen verfijnen. Niet om rijtechnische problemen te vermaskeren.

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:11

Jasmijn78: Ga lekker dan zelf een keertje bij haar rijden! Want jij weet niet eens hoe het paard is, dus vind ik dat je daar niet over kan oordelen ..

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 10:12

Ik gebruik dit bit ook alleen maar om mijn hulpen fijn te kunnen geven
Geloof me, ik werk totaal niet scherp in, en Tovatsj is goed aan het been.
Integendeel, hij is juist superzacht en gevoelig in zijn mond.

Ik wil hier verder eigenlijk ook geen discussie over uitwijden. Zijn eigenaresse heeft hem nu al bijna 10 jaar, dus zij kent hem het best, en weet waar hij het beste op loopt

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:25

Ziet er goed uit op de foto's!
Heel leuk stel zijn jullie samen

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:03

Haha!
Thanks Gwen!