Relrite (Democraat x Flemmingh) van Littleroosie @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

queenofdark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:00

dat stond in een ander topic dat ze haar had gekocht. Daar had iemand neer gezet die haar ook had gereden of haar kent ik hoop dat je goed in je zadel kunt blijven zitten verder niks. Verder weet ik dat ook niet. Ik zie wel dat ze keer op keer door bepaalde mensen steeds wordt afgekraakt beetje onnodig of niet. Misschien heeft ze meer voer nodig waarom pb je dat niet gewoon remi i.p.v. het zo onvatsoenlijk te zeggen. Moet littleroosie dat zo weten? Misschien een handige tip voor haar dat je ook gewoon kan zeggen. Zo en nu amen.

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:16

Ik vindt dat ik het nog erg netjes neer zet en waarom zou dat per PM moeten het is een openbaar forum en ik mag mijn mening hier toch wel gewoon neerzetten, moet dit topic volgezet worden met complimentjes??? Ze had zelf denk ik ook wel kunnen bedenken dat Relrite er niet echt goed uitziet, dan kan je verwachten dat daar commentaar op komt, en het is nog steeds niet beantwoord of ze nou mager is door een tekort aan energierijk eten of dat er iets anders aan de hand is, ik heb alleen neergezet dat ik er bang voor ben dat de ontspanning daar uit voort komt.
En ik heb volgens mij nog niemand afgekraakt, het gaat mij alleen om het welzijn van het paard............

en het is onfatsoenlijk ipv onvatsoenlijk

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:20

komt dit paard uit de rite stam?

Jan Willem

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:20

remi schreef:
Ik vindt dat ik het nog erg netjes neer zet en waarom zou dat per PM moeten het is een openbaar forum en ik mag mijn mening hier toch wel gewoon neerzetten, moet dit topic volgezet worden met complimentjes??? Ze had zelf denk ik ook wel kunnen bedenken dat Relrite er niet echt goed uitziet, dan kan je verwachten dat daar commentaar op komt,
en het is nog steeds niet beantwoord of ze nou mager is door een tekort aan energierijk eten of dat er iets anders aan de hand is
, ik heb alleen neergezet dat ik er bang voor ben dat de ontspanning daar uit voort komt.
En ik heb volgens mij nog niemand afgekraakt, het gaat mij alleen om het welzijn van het paard............

en het is onfatsoenlijk ipv onvatsoenlijk

Beetje lezen kan ook geen kwaad.

Roos heeft al meerdere keren gezegd dat ze op stal toen zij 3 weken in het buitenland zat het oude hooi hebben opgevoerd, waar dus waarschijnlijk niet genoeg voedingsstoffen in hebben gezeten, en dat ze hierdoor teveel is afgevallen.
Tevens heeft ze al meerdere keren gezegd dat ze druk bezig is met bijvoeren en dat ze straks als ze thuis is ander hooi krijgt en het land op gaat.

Zulke dingen gebeuren nou eenmaal als je er niet bij bent, daar kan Roos toch ook niks aan doen

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:20

JW18 schreef:
komt dit paard uit de rite stam?

Jan Willem

Ja

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:24

ow ok. Is een hele goede stam. wij hebben er zelf een ahorn merrie uit (moeder is volle zus van vdl Maseratie).
Ik zou zuinig op deze merrie zijn.

queenofdark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:24

sorry hoor wow 1 spel fout. mensen waar hebben we het over over abn of over het paard

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:26

JW18 schreef:
ow ok. Is een hele goede stam. wij hebben er zelf een ahorn merrie uit (moeder is volle zus van vdl Maseratie).
Ik zou zuinig op deze merrie zijn.

Wat leuk Heb je foto's van die merrie?

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:32

ja zie profiel, ulrite en nelrite.

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:32

Ik kan wel lezen hoor Maar heeft ze dan alleen hooi gehad Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag, ze heeft al 4 maanden moeite met rijden en nu gaat het goed en het enige wat ik probeer te zeggen is dat IK bang ben dat dat komt door te weinig energierijk eten, snappen jullie het nu allemaal Eigenlijk moet het MAGER uit mijn vorige post vervangen worden door ONTSPANNEN of BRAAF

queenofdark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:33

ik snap het ik schreef ook dat dit misschien een handige tip voor der is die je even meot weten dat je dat kan zeggen tegen der maar dat word niet gelezen

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:34

queenofdark schreef:
sorry hoor wow 1 spel fout. mensen waar hebben we het over over abn of over het paard

Over het paard , maar het viel me gewoon op. Het was niet mijn bedoeling om je te beledigen

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:48

Het kan toch gebeuren dat je paard wat te mager wordt, als hier wat aan gedaan wordt zie ik geen probleem. Zo te zien is het niet geheel dramatisch. Dit paard ziet er ook niet uit alsof het een heel vol paard zal worden. En het is nogal makkelijk om te zeggen dat een ander het fout doet met dit paard... Laat elkaar gewoon met rust en probeer niet altijd je gelijk te halen.

Over de foto's, ziet er netjes uit. Leuke combinatie.

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:05

Sizz schreef:
Het kan toch gebeuren dat je paard wat te mager wordt, als hier wat aan gedaan wordt zie ik geen probleem. Zo te zien is het niet geheel dramatisch. Dit paard ziet er ook niet uit alsof het een heel vol paard zal worden. En het is nogal makkelijk om te zeggen dat een ander het fout doet met dit paard... Laat elkaar gewoon met rust en probeer niet altijd je gelijk te halen.

Volgens mij zeg ik nergens dat ze het fout doet met dit paard en ik probeer ook mijn gelijk helemaal niet te halen..........

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:23

Sizz schreef:

heel toevallig kom ik dit topic tegen,en ik lees dat jij denkt dat dit geen vol paard zal worden?
nou als je wilt weten hoe ze er vroeger uitzag moet je maar in het profiel van Ziolette kijken daar staat ze zoals ze hoort te zijn.

en mischien kan deze eigenaar er niks aan doen....maar ik had haar niet herkend van de foto`s!
echt hoor.... dit paard is de helft nog niet van wat ze hoort te zijn.

en ik beschuldig daar de eigenaresse niet van ,want die ken ik niet

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:44

Littleroosie: Toen ik weg was kreeg die een halve kilo muesli en een halve kilo biks, en bij Cindy kreeg ze ook 1 kilo biks..

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:58

Climax schreef:
Littleroosie: Toen ik weg was kreeg die een halve kilo muesli en een halve kilo biks, en bij Cindy kreeg ze ook 1 kilo biks..

is dit het dagrantsoen van Relrite?

als dat echt zo is lijkt me dat een beetje weinig.
en watvoor bix is dat geweest ?

gewone BASIS brok of SPORT brok?

ik heb een draver gehad die ook best heet was en hij stond op 4 kilo bix [basis brok] en ik voerde daar nog meusli bij.

als hij ook minder gekregen had had hij ook vel over been geweest.

of je moet houden van een ribbekast? sommige mensen noemen dit `in conditie zijn`

ik hoop dat je dit zeer mooie paard snel weer krijgt zoals ze behoort te zijn,zoals op de foto`s toen ze van Ziolette was daar was ze pas EEN paard 1 met uitstraling

en sorry, maar dat mis je nu echt op deze foto`s,ze straalt niets meer uit.

heel veel succes met dit ooit zo`n prachtig paard,om ze weer zo te krijgen

charlotjeuh

Re: Relrite (Democraat x Flemmingh) van Littleroosie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:02

Vind het er héél netjes uitzien

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:05

Climax schreef:

Toen ze bij mij op stal stond kreeg ze 4 kilo sportbrok( verdeeld over 3 voerbeurten) en na arbeid een 1/2 kilo muesli.Dan is ze bij Cindy al aardig op rantsoen gegaan

littleroosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:07

Mirgino dat kreeg ze ook bij Cindy ( 1kg biks), het is een basisbrok en basis muesli.

gebruiker002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:10

zier er ontspannen uit vind ik, ook een mooi paardje om te zien. Mijn paard is op het moment ook een beetje aan de dunne kant terwijl ze volop voer en weidegang heeft, door de stress van het van stal naar stal verhuizen is ze een beetje afgevallen (is overigens niet door mij verhuisd! voordat ik daar op aangevallen word)

leuk paard iig

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:11

een topic hoeft niet vol te staan met complimentjes
maar een topic wat op deze manier uitloopt op een welles nietes topic vol ge emmer en gekibbel schiet ook geen ruk op is het wel

leuk p[aard, heeft er beter uitgezien
succes met het weer "opspekken "

edit: er word hier nu ook gedaan of het dier broodmager is , nee ze is schraal maar niet mager

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:19

littleroosie schreef:
Mirgino dat kreeg ze ook bij Cindy ( 1kg biks), het is een basisbrok en basis muesli.

ik denk dat je niet moet kijken wat ze toen kreeg ,maar naar wat ze NU nodig heeft
en zo te zien is dat meer dan 1kg
ik heb nu een appaloosa merrie van 150cm en als zij op stal staat ,krijgt ze 1,5 kg basis brok en halve schep meusli p/d

maar dat is een pony,en ik rij daar niet intensief mee.

en een heet paard dat hoog in het bloed staat heeft gewoon meer nodig.

ik weet niet of je de foto`s gezien hebt, maar zo heeft ze er dus ooit uitgezien
duidelijk verschil,vindt je niet?
en als jij haar er weer zo uit wil laten zien ,moet je haar voer aanpassen.
en je zal niet gelijk verschil zien maar met een paar weken zal je merken dat ze zich beter gaat voelen,het was een erg trots paard,en dat moet ze weer worden!

ik kan dit nu wel tegen jou zeggen maar het is nu jouw paard en jij beslist wat je doet,en je hoeft het ook niet met mij eens te zijn.
het is alleen mijn mening maar

littleroosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:22

Ik ben zeker van mening dat er meer voer in moet, dat wist ik al voordat ik de foto's plaatste jullie vertellen me niks nieuws. Ze krijgt nu heel goed hooi en staat nu in een schraal weiland met 1 kg biks. Ik wil haar niet gelijk overdonderen met heel veel voer omdat ze nu al iets dikke benen heeft omdat ze nu veel meer binnen krijgt dan eerst en wil het daarom toch iets voorzichtig opbouwen.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:32

littleroosie schreef:
Ik ben zeker van mening dat er meer voer in moet, dat wist ik al voordat ik de foto's plaatste jullie vertellen me niks nieuws. Ze krijgt nu heel goed hooi en staat nu in een schraal weiland met 1 kg biks. Ik wil haar niet gelijk overdonderen met heel veel voer omdat ze nu al iets dikke benen heeft omdat ze nu veel meer binnen krijgt dan eerst en wil het daarom toch iets voorzichtig opbouwen.

nou dan ben je op de goede weg toch?

ik hoop dat we over een tijdje weer foto`s van haar mogen zien ,en dan in een goede conditie!

in ieder geval heel veel plezier met dit paard