Hoe rijden jullie paarden in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:37

Ik denk niet dat het zin heeft om er een heel topic over aan te maken, maar wanneer is het moment dat je het risico neemt om zonder longe of iemand die vast houd te rijden?
Ik ben namelijk ook bezig met het inrijden van een paardje, we zijn ong een jaar bezig, maar ik durf mijn nichtje er nog niet los mee te laten. Moet ik het risico gewoon nemen en afwachten hoe het gaat? Ze rijd soms al wel los, maar zodra de pony het doorheeft gaat hij geheel zn eigen weg..

Sily

Re: Hoe rijden jullie paarden in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:28

Lizzy2 zit je er al een jaar op of ben je een jaar bezig incl. het laten wennen aan hoofdstel en zadel?

Ik denk dat het aan de leeftijd van je nichtje en haar rijvaardigheden ligt.
Als zij niet in kan grijpen als het paard zijn eigen weg gaat zal hij dit blijven doen.
Neem aan dat jij wel gewoon zelf los rijdt?

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:53

Het is een erg grote shetlander (1.20 en erg breed gebouwd), maar ik kan er eigenlijk niet zelf opstappen. Heb ik ook nog niet gedaan tot nu toe, hij is namelijk van mijn 9 jarige nichtje. Ze heeft niet heel veel rijervaring, en als hij gaat rennen, is de kans groot dat ze gaat huilen ofietsdergelijks..
We zijn een jaar bezig, maar voor die tijd was hij al gewent aan het hoofdstel en zadel. Sinds 3/4 jaar zit er iemand op.
Het probleem is denk ik, dat ze in een grote wei rijd, we hebben wel ons eigen hoekje, maar er zit daar geen omheining. Misschien dat het de volgende keer handig is als ik wat paaltjes en schriklint meeneem...
Ik loop er nu naast, en soms laat ik haar los rijden.