Sportfjord [***]@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re: Sportfjord Vjellko@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:45

ik vind dat de instructrise haar handen in de vreemste posities heeft. een aantal keer is 1 van de handen helemaal opgetrokken, waar ik bij 1 foto ook protest zie, andere keren zijn beide handen helemaal opgetrokken, richting buik op 1 foto vind ik hem opgekropt lopen, waarbij de handen ook heel hoog zitten.

Ik weet het niet, ik was er niet bij, maar aan de hand van deze foto's zou ik zeggen dat deze persoon niet zacht met de handen is. ze houdt ze niet op 1 plek, dat zou moeten zijn een stukje boven de schoft.

bewegelijke hoge handen vind ik geen goed punt, maarja, het zal aan mij liggen.

overigens moet ik zeggen dat ik jouw hoofdstel heel erg sjiek vind staan, en dat je een erg mooi paard hebt.

dan nog een p.s: de mensen die gaan huilen als er feedback gegeven wordt, en afgeven op 'typisch bokt' moeten lekker een andere hobby zoeken dan bokken. HAW is juist voor feedback, en als iedereen het netjes houdt is er niks op tegen, neem ik aan.

zo, dat was eruit.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:52

milo schreef:
dan nog een p.s: de mensen die gaan huilen als er feedback gegeven wordt, en afgeven op 'typisch bokt' moeten lekker een andere hobby zoeken dan bokken. HAW is juist voor feedback, en als iedereen het netjes houdt is er niks op tegen, neem ik aan.

zo, dat was eruit.

Maar het is vaak niet zo netjes die feedback en daarbij heb ik het idee dat mensen elkaar vaak nakakelen en zelf geen haar beter kunnen rijden.
Je kunt opbouwende kritiek geven waar iemand iets aan heeft maar je kunt iemand ook afzeiken en dat is niet zo grappig voor de ts.
Foto's blijven toch moment opnames en het geeft geen beeld van de gehele training van het paard.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:11

Denk dat Belin juist heel goed met Vjell bezig is! Jullie moeten niet vergeten dat het trainingsfoto's zijn. Als ik les heb met Saar moet ik van mijn instructrice eigenlijk precies hetzelfde doen, van voren als het ware 'optillen' en 'losschudden', tegelijkertijd de achterhand er bij krijgen om wat meer oprichting te krijgen.

Snap dus niet wat er volgens een aantal van jullie verkeerd aan is. Omdat je geen wedstrijden rijd, mag je niet verder trainen dan de B?

Ik denk alleen dat er nu teveel foto's staan van de inwerkmomenten en te weinige daartegenover van de onstpannen momenten. Maar zoals Belin erop zit, kan je zien dat ze wel die ontspanning heeft, en Vjell ook.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:15

haj.
Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien is het al gezegd maar ik vind haar echt veel met haar binnehand inwerken. ( is een fout die ik ook nog bega ) maar dat is echt wel jammer want verpest zowat het plaatje, het lijkt zo op een "dwang".
Verder wel een mooie fjord hoor

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:21

bonitobol schreef:
haj.
Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien is het al gezegd maar ik vind haar echt veel met haar binnehand inwerken. ( is een fout die ik ook nog bega ) maar dat is echt wel jammer want verpest zowat het plaatje, het lijkt zo op een "dwang".
Verder wel een mooie fjord hoor

Paardrijden is dwang

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:22

idd, het is aan de ruiter om die dwang zo min mogelijk te maken

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:23

bonitobol schreef:
idd, het is aan de ruiter om die dwang zo min mogelijk te maken

Nou, op de dwang zo ontspannend mogelijk te maken

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:28

ik vind het er absoluut niet fijn en vriendelijk uitzien..doordat de handen zo hoog gedragen word je paard of pony als het ware gedwongen zo te lopen , en opgekropt is dat hij bijna met zijn kin aan zijn borst loopt.
Een fjord heeft al een erg korte hals dus voor hem is het nog moeilijker, tevens vertel je dat het nog een jonge pony is, misschien is het beter eerst lang en laag en dan iets op te richten, ik vind dit teveel en te onvriendelijk. En de armen naast het lichaam inplaats van eraf! sorry voor deze kritiek, maar had je zelf ook niet zoiets van..is dit niet teveel van het"goeie"?
We hebben zelf trouwens ook een kruising fjord, en ik moet zeggen die van jou is erg mooi

Eefiesvenna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:34

Suus, ik vind Vjel echt te wauw! Ook al zit je intructrice dr niet volgens het boekje op. Ik vind het er best goed uitzien. Je instructice rijd zelf vast op een hoger niveau, of niet?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:37

[***] is 6 jaar en al een stukkie verder dan enkel de lang en laag (wat niet zegt dat ie nooit meer zo gereden wordt, training=afwisseling).
ze rijd idd op hoog niveau eef

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:37

jentel schreef:
ik vind het er absoluut niet fijn en vriendelijk uitzien..doordat de handen zo hoog gedragen word je paard of pony als het ware gedwongen zo te lopen , en opgekropt is dat hij bijna met zijn kin aan zijn borst loopt.
Een fjord heeft al een erg korte hals dus voor hem is het nog moeilijker, tevens vertel je dat het nog een jonge pony is, misschien is het beter eerst lang en laag en dan iets op te richten, ik vind dit teveel en te onvriendelijk. En de armen naast het lichaam inplaats van eraf! sorry voor deze kritiek, maar had je zelf ook niet zoiets van..is dit niet teveel van het"goeie"?
We hebben zelf trouwens ook een kruising fjord, en ik moet zeggen die van jou is erg mooi

Vjellko is al 6 dus hij hoeft echt niet meer lang en laag, dat stadium hebben ze wel al gehad

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:39

haha, tegelijk

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:40

ik zeg ook niet alleen lang en laag.. maar ik zie op geen enkele foto de binnenhand toestaan.. aalleen maar spanning, nu weet ik ook wel dat het moment opnames zijn maar ik reageer op de foto's die ik zie.. maar even iets anders, rij jwe ook wedstrijden met hem? en hoe is hij buiten? want die van ons is een ondeugd hoor..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:43

je ziet zelfs op een galopfoto duidelijk alle druk van de binnenteugel af
en druk op teugel is iets anders dan spanning. geloof me dat er totaal geen spanning in deze combinatie is te vinden (uitgezonderd van de altijd wel eens voorkomende fjordgarnaalmomenten dan he )

nee we trainen alleen thuis, geen wedstrijden dus.
en buiten is ie behoorlijk ehh enthousiast

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:44

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:48

even terug gekeken en inderdaad op foto 6 en 9 zie ik wel ontspanning...
ja, die van ons ging vanmiddag op de loop met een meisje die haar af en toe rijd, ze wilde het liefst in galop weer na huis pff..
moet je voorstellen mijn dochter is 9 en die rijd haar ook gewoon buiten!
dit heeft ze nog nooit bij haar gedaan maar vind het nu wel eng hoor..
maar goed, ik wens je veel succes je fjord het is een mooi dier..

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:41

Ik zie wel degelijk ontspanning. Het paard begint al mooi opgericht te lopen. Ik denk dat degene die erop zit ook rijdt volgens de klassieke dressuur kan dat kloppen?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 00:26

Nou,ik vind het qua handhouding erg goed.
Als je volgens de Klassieke Rijkunst rijd zitten je handen zo hoog.Verder zie ik op sommige foto's het paard achter de loodlijn lopen

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 03:29

Ik durf het bijna niet meer te zeggen

De handen iets lager en het plaatje is perfect, voor mij dan Ik ben zelf rijtechnisch totaal onderontwikkeld...

Wel een onwijs gave pony!

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 05:25

Wat een gave Fjord heb jij zeg

Enne, H@W ís bedoelt om commentaar te geven..
Ik ga tóch met de andere mee qua handhouding.
Niet qua druk etc, daarover kan ik niet oordelen aangezien het maar momentopnames zijn..

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:13

Blue_Star schreef:
Nou,ik vind het qua handhouding erg goed.
Als je volgens de Klassieke Rijkunst rijd zitten je handen zo hoog.Verder zie ik op sommige foto's het paard achter de loodlijn lopen

Maar op je protocol krijg je wel te zien: handen laag houden

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:34

Leuke fjord...

Vind het er goed uit zien

En leuk dekje heb je

Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:36

Taaclover schreef:
Maar op je protocol krijg je wel te zien: handen laag houden

Waarschijnlijk zou ze als ze een proef zou starten haar handen ook wel lager houden

Het blijven trainingsfoto's

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:38

Marley schreef:
Maar het is vaak niet zo netjes die feedback en daarbij heb ik het idee dat mensen elkaar vaak nakakelen en zelf geen haar beter kunnen rijden.
Je kunt opbouwende kritiek geven waar iemand iets aan heeft maar je kunt iemand ook afzeiken en dat is niet zo grappig voor de ts.
Foto's blijven toch moment opnames en het geeft geen beeld van de gehele training van het paard.

Ik spreek nu namens mezelf als ik zeg dat het helemaal geen nakakelen is en beweren dat ik het beter doe... En er zijn ook mensen die waardeloos rijden, maar een gave hebben voor lesgeven. Dat zijn de mensen die slechte foto's in hun profiel hebben staan en waarvan je dus niet kan zien dat ze die gave hebben.
Het was commentaar waarmee eventueel iets gedaan kan worden, maar dat hoeft natuurlijk niet. En het was ook niet bedoelt om af te branden...
En uiteindelijk moet je zelf bepalen wat je met het commentaar doet.

chantalvl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:35

Jullie zijn een leuk stel.., het is ook een mooi beestje maar doe je handen wat lager.. Dan zijn jullie het perfecte duo