Pimpernelle DB @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: Pimpernelle DB @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:10

Misschien heeft ze nog niet zo'n kijk op bitten? En dacht ze echt dat het een trens was? Het is jammer dat iemand om wat voor rede dan ook niet meer durft of wil reageren op zijn eigen topic.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:14

@loveomara,dit is een pelhambit:
Afbeelding
Een enkelgebroken Pelhambit

Afbeelding
Pelham Stang bit.

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:21

Ik heb niets tegen een pelhalm, als het maar goed gebruikt wordt. Een van onze pony's wordt op een (rubberen) pelhalm gereden en die wil niets liever (hij heeft dan ook meestal lange teugel). Dat is het enige bit dat hij goed aanneemt.
Volgens mij is dit een mooi voorbeeld van een paard dat niet van achter naar voor wordt gereden, dus van mooie gangen is hier echt geen sprake. Dit paard wordt gewoon op zijn voorhand getrokken, maar ja, zolang hij maar aan de teugel loopt is het goed zeker

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:31

conny14 schreef:
Volgens mij is het ook een pelhamel.. Niet erg als je er mee om kunt gaan.. Vind dit er niet vriendelijk uitzien.. maar als de TS denkt dat het een enkel gebroken trens is dan denk ik dat diegene nog naar de beginnersles moet of eerst moet nadenken wat paardrijden is voordat diegene er zon ding in hangt..

Hihi : we hebben een nieuw wpprd in onze vocabulaire : pelhamel

Ik neem aan dat je een pelham bedoelt maar verder ben ik het eens met je bericht

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:32

amsolusa schreef:
conny14 schreef:
Volgens mij is het ook een pelhamel.. Niet erg als je er mee om kunt gaan.. Vind dit er niet vriendelijk uitzien.. maar als de TS denkt dat het een enkel gebroken trens is dan denk ik dat diegene nog naar de beginnersles moet of eerst moet nadenken wat paardrijden is voordat diegene er zon ding in hangt..

Hihi : we hebben een nieuw wpprd in onze vocabulaire : pelhamel

Ik neem aan dat je een pelham bedoelt maar verder ben ik het eens met je bericht

Nog 1: wpprd

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:38

Pfff je foto's verraden de waarheid..

Dus geen simpel enkelgebroken trensje.. Verder loopt het paard niet, totaal geen activiteit, maakt inieminie pasjes, toont verzet en spanning.. Zelf kwijl je bij de foto''s maar ik vind ze eigenlijk een slecht beeld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:36

Ik heb maar even de TEM knop ingedrukt.....

Dit heeft weinig nut zo verder.....

maike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:54

Nog even en dat paard maakt een koprol...

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 01:38

Nu we toch aan het afzeiken zijn vraag ik ter lering ook maar even wat. Kijk nml best vaak HAW om wat van de houding van de ruiter en het paard en het commentaar daarop te leren

Wat vinden jullie van de houding van de ruiter?

Ik heb het idee dat hij gaatjes te kort in de beugel zit en dus een soort stoelzit heeft. Maar ik weet niet alles dus hoor graag of ik gelijk heb.

Enne TS (als je dit nog leest). Jij bent niet de ruiter en/of de eigenaar , maar duidelijk verliefd op het paard. En het is een mooi paard (en inderdaad ook lekkuh..... en waarschijnlijk ook lief). Maar het is wel goed om een kritische blik te ontwikkelen. Nu leer je gelijk dat niet alle geweldige ruiters ook zo geweldig zijn en geweldig met paarden om gaan.

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:47

@revanches: thanks voor de foto's. Wist niet eens van het bestaan van zo'n bit en ik rij toch al 26 jaar!

Wat een apparaat zeg, waar gebruik je zoiets voor? In ieder geval niet om een paard neerwaarts te trekken lijkt mij.

Kan iemand mij dat uitleggen?

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:14

Aangezien de TS niet meer terug lijkt te komen en jullie toch gewoon door blijven gaan op het topic terwijl alles al wel gezegd is, plaats ik een slotje.