TopFjord Whisper @ Work! En hoe!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:06

Ziet er super uit!!

Je hebt een mooie fjord

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:11

dankjewel!
is jouw merrie nog steeds zo rustig of is ze al weer vreselijk druk?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:07

Ik vind het er ook supergoed uitzien Vind je alleen lichte eigendunk hebben sorry..

Ninla_

Re: TopFjord Whisper @ Work! En hoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:22

Revanches schreef:
Ik vind het een erg leuke fjord.
Maar qua dressuur zijn er toch nog wel een paar puntjes wat verbeterd moet worden.
Zoals dat je fjord te veel op de voorhand loopt,en dus ook vaak wat te diep.
En tijdens de verruiming,rijdt je net te veel. Iets minder mag wel,zodat je dan juist je fjord wat meer eronder kunt rijden en ronder. Want tijdens de verruiming loopt je fjord of voor de loodlijn of achter de loodlijn.
Probeer hier in de guldenmiddenweg te vinden. Door meer op de achterhand te laten lopen. Zodat die de achterhand eronder schuiven kan,en de hoofhalshouding wat gebogen/nageeflijk houdt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt

Ik vind het er best leuk uit zien hoor Mick!

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:13

Whispertje schreef:
hij loopt trouwens beter dan menig andere fjord, ik heb geen rare bitten of neusriemen nodig om hem nageeflijk te krijgen.

En dat vind ik een beetje een rare opmerking. Ik heb samen met een heleboel andere fjordeneigenaren ook geen rare bitten of neusriemen nodig om m'n fjord nageeflijk te krijgen.

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 11:26

@ tobilover: Wat heb jij een prachtige fjord!

Ik heb niet echt eigendunk hoor, ik ben alleen super blij hoe hij nu loopt! Alles wat hij kan heb ik hem zelf aangeleerd (het is niet gekocht) en dan ben ik best een beetje trots op mezelf.

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:40

Sfiejj schreef:
Ik vind het er ook supergoed uitzien Vind je alleen lichte eigendunk hebben sorry..

vind ik ook!
mooie fjord maar je zit is bagger

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:43

eerst zit je heel netjes..
dan ineens naar achteren..
en dan ineens als een zoutzak..
op de eerste foto's zit je wel mooi!!

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 11:46

ik ben het met je eens dat ik op de laatste naar achter zit. Dat mijn zit daarom bagger is zou ik nou niet willen zeggen
ik neem aan dan je vind dat ik als een zoutzak zit op de foto met mijn jas aan, dit ligt aan de jas, die 'bobbelt' op. (hoe zeg je dat?)

En waarom zou ik eigendunk hebben?

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:50

Whispertje schreef:

Lees ff dit stukje tekst:
Whispertje schreef:
hij loopt trouwens beter dan menig andere fjord, ik heb geen rare bitten of neusriemen nodig om hem nageeflijk te krijgen.

Hier doe je net alsof je de enige op de wereld bent die een fjord nageeflijk krijgt zonder rare bitten of neusriemen. Kan me voorstellen dat mensen dan een idee krijgen dat je een eigendunk hebt. Aan de berichtjes die jij hebt geschreven in dit topic kreeg ikzelf ook een gevoel dat je een eigendunk hebt.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:51

Afbeelding

Is je jas onzichtbaar?
Je moet je schouders wat meer naar achteren houden

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:52

Toad schreef:
Whispertje schreef:

Lees ff dit stukje tekst:
Whispertje schreef:

Hier doe je net alsof je de enige op de wereld bent die een fjord nageeflijk krijgt zonder rare bitten of neusriemen. Kan me voorstellen dat mensen dan een idee krijgen dat je een eigendunk hebt. Aan de berichtjes die jij hebt geschreven in dit topic kreeg ikzelf ook een gevoel dat je een eigendunk hebt.

Precies!!
Er zijn vast meerdere fjorden die nageeflijk lopen..

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 11:59

Whispertje schreef:

Lezen! De meeste fjorden die ik ken, lopen niet zo goed als hij. Dit is een feit, geen mening.

Over die houding, ik dacht dat je deze foto bedoelde:
Afbeelding
daar zou ik het kunnen begrijpen.

Op de foto die jij noemt zit ik niet als een zoutzak, ik heb hoogstens mijn schouders wat omlaag. Dan ga ik tneminste niet spannen in mijn schouders.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:07

Nou Whispertje om eerlijk te zijn,mag je wel een klein beetje meer op je woorden passen. Er zijn namelijk nog aardig wat fjords die goed kunnen lopen. denk aan Taco! En zo zijn er nog wel wat die ik hier op bokt heb gezien(maar de naam niet meer zo 1-2-3 weet).
Natuurlijk mag je trots zijn op het geen wat je bereikt heb met je eigen fjord. Maar dat wil dan niet meteen zeggen,dat je fjord als een van de besten loopt!
Want het kan nog veel beter!Niet voor niets dat ik je al wat commentaar gegeven heb op bepaalde dingen waarop je letten moetn.Ik hoop dat je er wat mee doet en dat je fjord dan nog beter gaat lopen
Op de voorhand lopen is niet aan de teugel! begrijp dat goed! Op de voorhand lopen is hangen...
Dus probeer nogmaals je fjord meer van achter er bij en eronder te rijden! Zo dat de hoofdhalshouding meer opwaarts komt!

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:10

Je hoeft je niet te verdedigen hoor..
ik vertel alleen wat ik zie!
naja succes verder

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:17

't Was niet aanvallend bedoeld hoor.. Maar een aantal stukjes die je hier typt, vind ik een beetje eigendunkerig overkomen Inderdaad dat stukje tekst over dat nageeflijk rijden was niet vaak voorkomt bij fjorden zonder hulpteugels o.i.d. Maar ik vind het er wel goed uitzien hoor

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 12:20

Nogmaals bedankt voor de reacties.
@revanches, je hebt wel gelijk. Ik zei ook wel bij jouw stukje al dat ik daar wel wat aan had.
Tuurlijk weet ik dat er meer fjorden zijn die goed lopen, ik heb zelf op Taco gereden. Ook zeg ik net tegen Tobilover: wat heb jij een gave fjord zeg!
Ook heb ik al eerder gezegd in dit topic dat we er nog lang niet zijn.
Als jullie mij arrogant vinden moeten jullie dat zelf weten, maar ik bedoel het in ieder geval niet zo. Ik zal wat meer op mijn woorden gaan letten.
@sfiejj: is goed hoor, bedankt voor je reactie

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:24

Ik zeg niet dat je aro bent
Iedereen is trots op zn eigen rijkunst. En dat mag ook best! Maar je moet je zelf niet altijd te hoog de hemel in prijzen!

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 12:31

daar heb je helemaal gelijk in, maar als ik dan reactie krijg als:
Citaat:
Hij loopt wel lekker ontspannen en ruim, maar een topfjord? Nee dat vind ik hem niet.

vind ik dat eigenlijk niet gepast. Om een fjord ontspannen, ruim, en nageeflijk te krijgen (want het is wel nageeflijk, het kom alleen vanuit mijn benen, ik loop niet te trekken) moet je toch al keihard werken. Dit gaat ook niet van de 1 op andere dag. Als ik hem dan een topfjord vind, laat mij en hem dan lekker in onze waarde?!
Ik wil hiermee dus niet zeggen dat het met bv een kwpn niet moeilijk is, maar een kwpn heeft vaak al ruime gangen, en toont al snel veel meer.

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:06

Mick, hoor je dat, je bent arrogant Dan motten we niet hebben op stal hoor

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:12

Lindah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:36

Ik vind het er goed uitzien hoor! Je zit ook netjes..kun je dat mij ook leren En een leuke fjord!

Succes verder

xx Linda

Rocamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:10

Whispertje schreef:
daar heb je helemaal gelijk in, maar als ik dan reactie krijg als:
Citaat:
Hij loopt wel lekker ontspannen en ruim, maar een topfjord? Nee dat vind ik hem niet.

vind ik dat eigenlijk niet gepast. Om een fjord ontspannen, ruim, en nageeflijk te krijgen (want het is wel nageeflijk, het kom alleen vanuit mijn benen, ik loop niet te trekken) moet je toch al keihard werken. Dit gaat ook niet van de 1 op andere dag. Als ik hem dan een topfjord vind, laat mij en hem dan lekker in onze waarde?!
Ik wil hiermee dus niet zeggen dat het met bv een kwpn niet moeilijk is, maar een kwpn heeft vaak al ruime gangen, en toont al snel veel meer.

Iedereen vindt zijn of haar eigen paard een kanjer. Vooral de jonge en vaak wat minder ervaren ruiters / amazones geven hoger op van hun dier. De routiniers onder ons kijken met een kritischer oog naar hun rijdier.

Tuurlijk vind jij jouw fjord een topper. Want het is jouw topper. Ik vind ook dat je een leuke pony hebt, maar ik zou hem op dit moment ook nog geen topper noemen. Taco van Taaclover, ja dat noem ik nou een topfjord. Wil niet zeggen dat over een aantal jaren jouw pony ook een topfjord zou kunnen worden!

Wat ik dus wil zeggen. Jij vindt jouw fjord een topper. geniet van hem, want dat is het belangrijkste. Maar accepteer het ook, dat anderen hem nu (nog) geen topper vinden. Dat is een kwestie van smaak. Dat betekent niet dat jouw pony minder waard is voor jou. Dat betekent gewoon dat anderen een ander idee erbij hebben.

Om even op je fjordebeest en het rijden terug te komen. Ik vind dat je een leuk dier hebt. Maar ik mis nog net dat laatste stukje ontspanning. Hij blijft mij wat te veel gespannen in de kaak, wil nog net niet dat laatste stukje loslaten. Dat laatste stukje voor net dat ene extra mooie plaatje.

Denk bij het rijden ook niet alleen aan het groot rijden, blijf ook schakelen. Je pony moet ook meer door kunnen sluiten. en dan wel zo sluiten als mogelijk is voor zijn nivo he! Blijf schakelen met hem, pasje voor pasje. Vooral bij paarden en ponies die moeite hebben om te verruimen. richt je vooral op het ernaartoe rijden, 1 of 2 goede passen is al genoeg, het worden er vanzelf 3 of 4 en over een tijdje is het de diagonaal. Wat Revanches zei, ben ik het heel erg mee eens, zij heeft erg goede ideeen aangedragen.

Oh en even over het arrogant overkomen. We mogen allemaal trots zijn op wat we hebben, maar pas op dat je jezelf niet verheft boven een ander. Want dat vind ik wel arrogant....

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:16

Wat een lekkertje is het toch
Die nek wordt al veel dikker en hij loopt netjes ontspannen

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:49

bedankt voor jullie reacties!

@rocamor: je hebt zeker gelijk. ik schakel zelf oo veel, heb ik ook wat foto's van, maar de foto's van de ruimere draf vind ik mooier