Maestro at work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:26

Elaine schreef:
obelix schreef:
nou van de onstpanning kan ik niet veel maken hoor sorry..

De neusriem mag wat hoger, verder is mag ze wel aan dr houding werken..

Paard loopt hier juist tegen de slof in en staat op elke foto best strak ,laat ik het niet over die laatste foto hebben.

Als je je paard al 4 jaar hebt,heb je wel les dan of niet? Miss iets om aan te denken????

Amen!

en als je goed gelezen had heeft ze dat,
tevens rijdt ze er sinds pas op , en heben andere heb daarvoor gereden en zij niet!

_Kimmm

Re: Maestro at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:35

[quote="RhealLover"]Je kan smpel; weg afleiden aan heel dit verhaal dat de eigenaar gewwoon geen controle heeft over het paard dus tja trek die slofteugel er maar bij joh, ga je gang maar en verrpesty dat paard nog meer als dat je al gedaan heb
ten eerste kan jij niet weten want ze rijdt 2 keer per week op hem en sinds een paar maanden..

er is gewoon geen vertrouwensbnand tussen paard en eigenaar, dus waarom heb je hem dan nog, je kan hem niet eens fatsoenlijk berijdewn, nee in plaats daarvan hang je er een slof aan en leer je hem alleen nog maar harder te verzetten tegen je, logisch dat ie zonder slof zich uitleeft, met slof kan ie zich amper bewgen.

Dus kom nou niet met verhalen hij is te druk, hij is te moeilijk te houden, SMOESJES die echt niet helpen hoor. Want nu geef jij je paard de schuld, maar de grootste schuldige dat ben JIJ !!!!!

En maestro is heel druk en moeilijk te houden als het even kan en hij gaat er vandoor springt die ook nog over de bak rand.
Dus kom jij nou maar niet met commentaar als je niet weet hoe het paard is en je haar niet gelooft!

[/
quote]

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:36

Hey..

Mooi paard heb je ..

En wat een leuk setje..

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:48

Ze rijd hem pas een paar maanden?? Er staat toch duidelijk dat ze hem al 4 jaar heeft!!!

Verder tsja.. mijn commentaar is al gegeven door de rest maar
maak eens fotos als je les hebt...

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:04

der ouders hebben hem voor haar gekocht ja, maar omdat zij er toen niet mee overweg kon is iemand anders hem gaan rijden , nu
sinds een paar maanden is ze het weer gaan proberen!

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:09

hmm

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:11

o wat geweldig allemaal, als iedereen nu eerst eens ging lezen!!Van hoe of wat.
Wat maakt het nu uit of ze dat paard al 4 jaar heeft en nu pas rijdt!! En waarom 3 blz. gezeik over ....slof. Dat weten ze nu wel hoor. Geef gewoon opbouwende kritiek, daar heeft ze meer aan aan dan gezeik. Het meisje heeft les, moet je dan per direct met grote sprongen vooruit gaan. Niet iedereen is zo snel hoor.En neit iedereen is een held. En er zitten wel goede antwoorden tussen. Maar de meeste zijn gelijk hup, k*t opmerking ect. Daar heeft zij toch helemaal niks aan. Ken het meisje voor de rest niet, maar ik weet wel als dit over mij gezegt zou worden, dat ik nooit meer iets neer zou zetten hier. Man hier word je zwaar depri van.Kind is blij dat ze weer op d,r paard durft, en dan krijg je dit. (snap ook wel dat die foto,s nou niet direct super zijn, maar toch)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:23

gezien de toon in dit bericht voorlopig een slotje. Dan kan iedereen even afkoelen en wij het bericht doorlezen voor eventuele maatregelen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:34

Wat weet iedereen het toch goed op afstand ......

Ik vind het je eigen keuze om met slof te rijden, maar ik denk als ik alles zo lees (ook van degene die jou en je paard blijkbaar kent) dat het vooral het karakter van je paard is waardoor de problemen komen. Dan vraag ik me toch af of dit paard idd de beste keuze is voor jou, hoe lief ie misschien ook is. Uiteindelijk begint het bij vertrouwen en natuurlijk is elke knol regelmatig een s dwars of fris, maar als je hem eigenlijk niet in bedwang kunt houden en helemaal kunt vertrouwen, dan blijft het een risico om er op te stappen, ook al heb je een slof. Als het er op aan komt heb je aan die slof echt niks! Daar loopt ie zo door heen (dat zie dus ook op 1 van de later geplaatste fotos), dus je moet het niet zien als een veiligheidsmiddel. Dat je paard er meer ontspannen van wordt geloof ik absoluut niet, het is eerder dat jij zelf meer ontspant als ie met zijn kop naar beneden blijft, maar als hij schrikt of een explosieve dag heeft gaat ie toch wel!
Dus mijn advies is toch om eens heel goed te overdenken of jouw paard rijtechnisch gezien wel bij je past en of je echt op deze manier met je paard wilt rijden. En dan geeft ik helemaal geen oordeel of hij verder lief is en ik twijfel er niet aan dat je gek op hem bent.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:34

Moet je wel het slotje zetten

Mooi groot paard, hij heeft een lastige bouw, ik zou meer les proberen te nemen en iets meer begeleiding zoeken als je met slof wilt rijden

Mischien kan je instructrice hem ook eens per week rijden?

Veel succes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:39

Lielle schreef:
gezien de toon in dit bericht voorlopig een slotje. Dan kan iedereen even afkoelen en wij het bericht doorlezen voor eventuele maatregelen.