Z2-pony met nieuw hoofdstel (erg veel)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Re: Z2-pony met nieuw hoofdstel (erg veel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:31

bokkiej schreef:
mensen verwachten dat er dan een Z2 paard ook Z2 gaat rijden.
veel succes meis! en hopelijk doe je het goed met de wedstrijden! hard oefen! heb je ook les met haar?

Met hem Jep 2x in de week Dan loopt hij ook nageeflijker & ontspannen Daarom maken die stomme reacties me niets meer uit, ik weet van mezelf dat Younk en ik het best kunnen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:31

lotjj92 schreef:
ik wil dit wel even rechtzetten voordat ik penny meisje genoemt word! ik heb zeker geen commentaar over jou hoor echt niet. ik vond het alleen vreemd en ik reageerde daar nogal gruwelijk bot over. en je snapt vast wel dat ik neit jaloers ben

Maar zo komt het nu eenmaal wel over Er staat duidelijk Z2 PONY en geen Z2 COMBINATIE Daar zit nogal veel verschil in, lezen is ook een vak zeg

Ik vind het er netjes en ontspannen uit zien hoor! Dat aan de teugel lopen komt vast nog wel

_Christine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:33

Cayenne schreef:
lotjj92 schreef:
ik wil dit wel even rechtzetten voordat ik penny meisje genoemt word! ik heb zeker geen commentaar over jou hoor echt niet. ik vond het alleen vreemd en ik reageerde daar nogal gruwelijk bot over. en je snapt vast wel dat ik neit jaloers ben

Maar zo komt het nu eenmaal wel over Er staat duidelijk Z2 PONY en geen Z2 COMBINATIE Daar zit nogal veel verschil in, lezen is ook een vak zeg

Ik vind het er netjes en ontspannen uit zien hoor! Dat aan de teugel lopen komt vast nog wel

Ontspannen loopt hij zeker In de lessen loopt hij ook aan de teugel Maar als je geen lesgeefster hebt is het rijden echt moeilijker!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:36

jeetje wat een gezeur weer
er staat toch nergens dat ZIJ z rijd met hem??
Maar dat die pony dat heeft gelopen!
Wij hebben ook een paard dat Z startrechtig was maar dat kun je ook niet altijd zien. Ligt er maar net aanw at de ruiter kan.

Enne Christien, je moet even de neusriem losmaken, onder de bakstukken doorhalen enw eer avstmaken dan zit ie goed

_Christine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:37

Cinnepin schreef:
Wij hebben ook een paard dat Z startrechtig was maar dat kun je ook niet altijd zien. Ligt er maar net aanw at de ruiter kan.

Enne Christien, je moet even de neusriem losmaken, onder de bakstukken doorhalen enw eer avstmaken dan zit ie goed

Jaa ga het even aan M/ vragen over het hoofdstel

Idd.. ik word gek van dat gezuer!! Maar gelukkig weet ik samen met een heleboel andere dat Younk het best kan

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:42

kinuh schreef:
bOwieGeeske schreef:
hey! ziet er leuk uit.. maar als het een z2 pony is.. waarom loopt hij dan met gestrekte nek etc ??
(niet banketstaaf bedoelt )
Heel erg mooi hoofdstel met die diamandjes!

Omdat ik geen Z2 met hem rijd En een paard dat Z2 kan loopt echt niet automatisch aan de teugel

Leuke pony! Maar inderdaad als die Z2 heeft gelopen zou die in principe de begrippen stellibg,aanleuning en buiging moeten kennen en dus erg nauw naar het been oeten luisteren, dus in principe als jij je been er aan legt en verder de juiste hulpen geeft moet je pony nageven, dat is ook kenmerkend aan paarden die op M niveau of hoger lopen, ze zijn nagefelijk, en als ze dat niet/of slecht zijn dan zijn ze niet goed ingereden. Maar je geeft ook niet aan of dat je opzet was om aan de teugel te rijden dus... en als jezelf niet de hulpen (''knopjes'') kent dan is het ook moeilijker om een pony die op niveau heeft gelopen moeilijke oefeningen te laten doen. Want je moet immers zelf ook weten hoe je de hulpen moet geven etc. etc. Maar het kan best dat die pony Z2 heeft gelopen maar dat doet die dus niet met de HUIDIGE berijdster.. en als zij de hulpen voor de hogere dressuur niet kent zal ook zij les moeten nemen om zich te laten onderwijzen hoe zij de pony de juiste hulpen kan geven.... Om een lag verhaal kort te maken, de pony rijd niet op Z2 niveau met de huidige berijdster en je mag dan ook niet verwachten dat ze op Z2 nievau zo wegrijd met de pony.

Echter vind ik het dan wel een beetje flauw om als titel Z2 pony te gebruiken zet dan gewoon neer Pony die voorheen met andere berijdster Z2 liep aan het werk..

Maar goed dat even tenzijde... je vraagt helemaal niet op dit commentaar maar ik wou even een reactie geven op het ''aan de teugel lopen''

Verder leuk paardje! Mooi hoofdstel heb ik zelf ook gehad vroeger, let op dat je dit hoofdstel goed invet het dunne leer breekt snel, maar de diamantjes zitten goed vast en laten niet zomaar los dat is uiteraard een voordeel!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:43

Cinnepin schreef:

zit jij ook op chinchilla fora?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:45

@ lydian nee sorry

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:46

Ik word gek, waarom leest niemand

Hoeft niemand meer te vragen:
IK HEB LES MET DEZE PONY EN DAAR LOOPT HIJ NAGEEFLIJK & ONTSPANNEN

Zoo duidelijk?

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:49

kinuh schreef:

Zoo duidelijk?

Je voelt je duidelijk er aangevallen?! De vraag is waarom? De kunst is om thuis ook je pony nageefelijk te laten lopen, hij loopt al ontspannen nu de nageefelijkheid nog. Ik zou zeggen lekker veel oefenen, mijn kritiek/opmerking was naar mijn idee terecht en zeker niet aanvallend, sterker nog als je GOED leest zie je zelfs dat ik je verdedig! In ieder gaval veel sterkte ermee... e de volgende keer dus een andere titel nemen, zorgt voor een hoop minder gezeur mensen denken nu dat ze Z2 oefeningen te zien krijgen..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:51

Lydian schreef:
kinuh schreef:

Zoo duidelijk?

Je voelt je duidelijk er aangevallen?! De vraag is waarom? De kunst is om thuis ook je pony nageefelijk te laten lopen, hij loopt al ontspannen nu de nageefelijkheid nog. Ik zou zeggen lekker veel oefenen, mijn kritiek/opmerking was naar mijn idee terecht en zeker niet aanvallend, sterker nog als je GOED leest zie je zelfs dat ik je verdedig! In ieder gaval veel sterkte ermee... e de volgende keer dus een andere titel nemen, zorgt voor een hoop minder gezeur mensen denken nu dat ze Z2 oefeningen te zien krijgen..

Door jou voel ik me ook zeker niet aangevallen, maar mijn pb-box word overvallen met
Heb je wel les? en ga zo maar door..
Laatst bijgewerkt door _Christine op 17-04-06 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:55

Ik snap niet waarom jullie allemaal Lotje zo afzeiken. Ze geeft haar mening, dat mag toch gewoon Ik vind het ook niet nodig om dat erbij te zetten.

Dat ze jaloers zou zijn vind ik helemaal belachelijk. Als je het ergens niet mee eens bent of ergens je mening over geeft, hoef je toch niet meteen jaloers te zijn

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:56

Christien!
Leuke foto;s hoor.. Jullie bak is zo te zien ook gedaan .
Ziet er leuk uit.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:56

esziiY schreef:
Christien!
Leuke foto;s hoor.. Jullie bak is zo te zien ook gedaan .
Ziet er leuk uit.

Dankje Eindelijk weer een leuke reactie

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:57

[***] schreef:
Ik snap niet waarom jullie allemaal Lotje zo afzeiken. Ze geeft haar mening, dat mag toch gewoon Ik vind het ook niet nodig om dat erbij te zetten.

Dat ze jaloers zou zijn vind ik helemaal belachelijk. Als je het ergens niet mee eens bent of ergens je mening over geeft, hoef je toch niet meteen jaloers te zijn

hmm dat dacht ik dus ook.. ik krijg te horen dat ik niet geloof dat het een Z2 paard is. het slaat nergens op. alleen omdat ik vond dat nergens op sloeg dat er Z2 bij staat! eindelijk iemand die het wel snapt tsjong!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:57

Maar je kunt het ook overdrijven, na 1 keer weten we het wel, maar zij neemt meteen het hele topic over Overigens wordt niemand hier afgezeken. TS gaf haar antwoord en was dus duidelijk. Dat zij haar titel zo wil hebben is haar zaak, daar heeft niemand iets bij nodig. Lotjj9 bleef er wel alleen maar op doorhameren terwijl het al overduidelijk was waarom de titel zo is. Daardoor is het erg overdreven

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:58

Ziet er leuk uit, ga zo door! Met les komen jullie er wel!
Komt vanzelf goed allemaal .

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:59

CarpeDiem schreef:
Je hoofdstel zit niet goed. Je neusriem heb je tussen je bakstuk en je keelriem door, terwijl hij volgens mij onder je bakstuk hoort te zitten..
Kijk daar nog even naar.

wou ik net zeggen

_Christine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:59

Cayenne schreef:
Maar je kunt het ook overdrijven, na 1 keer weten we het wel, maar zij neemt meteen het hele topic over Overigens wordt niemand hier afgezeken. TS gaf haar antwoord en was dus duidelijk. Dat zij haar titel zo wil hebben is haar zaak, daar heeft niemand iets bij nodig. Lotjj9 bleef er wel alleen maar op doorhameren terwijl het al overduidelijk was waarom de titel zo is. Daardoor is het erg overdreven

idd.. Ik kijk niet meer met plezier naar dit topic, niemand zegt meer wat ze er van vinden omdat iedereen nu reageert op lotje blabla

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:59

ja en nu ophouden ermee en blijf ontopic! we weten het nu wel denk ik?
Anders ga ik ff temmen!

_Christine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:00

Grietzz schreef:
Ziet er leuk uit, ga zo door! Met les komen jullie er wel!
Komt vanzelf goed allemaal .

Dankje

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:00

Overdrijven, dat doe jij. Ze zegt iets, iedereen 'valt' haar aan, en zij legt gewoon uit wat ze bedoeld. Dat is niet het topic overnemen, dat is haar mening toelichten.

Tuurlijk, de TS heeft het recht in de titel te zetten wat zij leuk vind, en wij hebben het recht daarvan te zeggen wat wij leuk vinden.

* edit: dit slaat op Cayenne

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:02

Kunnen we nou stoppen met ruzien? Ik gooi het topic op slot als dit zo door gaat

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:02

Ik heb met mijn pony ook Z2 gereden , nu rijdt er een meisje op van 16 die van de manege afkomt (hij was al iets ouder en we wilden hem niet verkopen).

Mijn pony is super in de hand, doet alle oefening op lichte druk....bij haar loopt hij sterren te kijken.

Hij is gewoon te slim, want als ik kijk loopt hij aan de teugel, draai ik me om is hij vanalles aan het uitvreten....hoe beter hoe slimmer....en dat kan soms tegen je werken. Veel oefenen en trainingen op wie de baas is kan helpen! Succes ermee want je kunt er veel van zo'n pony leren

_Christine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:03

Nathalie84 schreef:
Ik heb met mijn pony ook Z2 gereden , nu rijdt er een meisje op van 16 die van de manege afkomt (hij was al iets ouder en we wilden hem niet verkopen).

Mijn pony is super in de hand, doet alle oefening op lichte druk....bij haar loopt hij sterren te kijken.

Hij is gewoon te slim, want als ik kijk loopt hij aan de teugel, draai ik me om is hij vanalles aan het uitvreten....hoe beter hoe slimmer....en dat kan soms tegen je werken. Veel oefenen en trainingen op wie de baas is kan helpen! Succes ermee want je kunt er veel van zo'n pony leren

Zeker en dat heb ik ook al zeker gedaan Gelukkig weet ik dat hij in de les helemaal goed loopt en dat oefenen de enige manier is om hoger te komen