Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PintoNatal schreef:missblue schreef:een paard krijgt niet zomaar HKo.
VAL KAPOT!
Luckystory schreef:HKO is een heel ruim begrip.
Verschillende problemen ter hoogte van het straalbeentje staan bekend onder de noemer HKO. En worden door DA's ook zo bestempeld
De 'echte' HKO waarbij het straalbeentje zelf is aangetast, dat valt niet de genezen. (en dat zal zelfs A dB toegeven)
Maar in heel veel gevallen waar HKO wordt vastgesteld is het straalbeentje zelf helemaal niet in zulke slechte staat en vaak zelfs überhaupt helmaal niet aangetast. Logisch dus dat er iets aan te doen is in die gevallen.
Tyrza schreef:
Ik geloof best dat paarden met HKO rugproblemen hebben, maar dan wel als gevolg van
Kelly_ann schreef:Tyrza schreef:
Ik geloof best dat paarden met HKO rugproblemen hebben, maar dan wel als gevolg van
En andersom? Dat HKO (een 'kapot' straalbeen) kan ontstaan door verkeerde belasting van de voet bij een paard met rugproblemen?
Neemt niet weg dat het straalbeen niet terug glad zal worden natuurlijk. Maar zoals al gezegd. Niet alle HKO's worden gediagnosticeerd op basis van een duidelijke röntgenfoto, en met juiste behandeling valt er meestal ook nog goed te leven mét een aandoening als HKO.
Kelly_ann schreef:En andersom? Dat HKO (een 'kapot' straalbeen) kan ontstaan door verkeerde belasting van de voet bij een paard met rugproblemen?
Citaat:En een rechtgericht paard kan geen hoefkatrol krijgen.
yulan schreef:@ Tarah5: Dank je, het gaat steeds beter!!
@ PintoNatal: Ja, m'n rug, ik weet het, maar ik heb echt last van nek/rugpijn, zou er een antoine debodt bestaan voor mensen?
Ik zal er vaker op moeten letten.
Ik weet niet hoe het zit met 'gaatjes' enzo in het straalbeentje, maar ik heb ervaren dat hoefkatrol een rugprobleem is.