Fjord Taco springt de WISSELS...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:24

Gezellig
Misschien kom ik je wel tegen

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:41

patos schreef:
Ik zei het toch al, een sterke contra werkt in je voordeel bij de wissels Ziet er keurig uit, wel mis ik een consequente ingreep na het in 2-en springen. Ik zou hem persoonlijk niet door laten galopperen, maar meteen corrigeren.

Hoe dan...

Prinslover

Re: Fjord Taco springt de WISSELS...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:43

Tacoo Hij is zooo leuk!!
Maar dat wist je al Echt super dat je het voor elkaar hebt gekregen! Het begin is er iig al, dus aan de verdere punten om het "perfect" te maken kan nu gewerkt worden. Ik geloof in jullie

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:53

Kaja schreef:
patos schreef:
Ik zei het toch al, een sterke contra werkt in je voordeel bij de wissels Ziet er keurig uit, wel mis ik een consequente ingreep na het in 2-en springen. Ik zou hem persoonlijk niet door laten galopperen, maar meteen corrigeren.

Hoe dan...

Geen idee , mijn eigen paard heeft ook een heel sterke contra en tegen alle verwachtingen in heeft ze heel makkelijk de vliegende wissels geleerd. TS plaatste in één van haar topics de opmerking dat ze dacht dat haar paard moeilijk zou leren omspringen omdat hij een heel sterke contra had, waarop ik dus antwoorde dat dat lang niet altijd het geval was. Aldus mijn reactie

*edit: of bedoelde je het corrigeren, dat spreekt vanzelf toch?

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:09

patos schreef:
Geen idee , mijn eigen paard heeft ook een heel sterke contra en tegen alle verwachtingen in heeft ze heel makkelijk de vliegende wissels geleerd. TS plaatste in één van haar topics de opmerking dat ze dacht dat haar paard moeilijk zou leren omspringen omdat hij een heel sterke contra had, waarop ik dus antwoorde dat dat lang niet altijd het geval was. Aldus mijn reactie

*edit:
of bedoelde je het corrigeren, dat spreekt vanzelf toch

?

Ja.... als je zo'n antwoord plaatst, dan is het onderbouwen van je antwoord wel zo handig...

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:10

super!! Meer valt er niet over te zeggen

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:25

Kaja schreef:
patos schreef:

*edit:
of bedoelde je het corrigeren, dat spreekt vanzelf toch

?

Ja.... als je zo'n antwoord plaatst, dan is het onderbouwen van je antwoord wel zo handig...

Ok prima, alhoewel de TS er duidelijk geen vraagteken bij had. Zo mogelijk een overgang naar stap, anders naar draf, maar iig laten weten dat de wissel niet goed was. Dan rustig een paar eenvoudige wissels totdat je paard goed aan het been is en verzameld en gewoon opnieuw proberen. Bij een fout gesprongen wissel opnieuw opvangen, anders natuurlijk belonen. Niet zo moeilijk toch?

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:27

patos schreef:

Ok prima, alhoewel de TS er duidelijk geen vraagteken bij had.
Zo mogelijk een overgang naar stap, anders naar draf, maar iig laten weten dat de wissel niet goed was
. Dan rustig een paar eenvoudige wissels totdat je paard goed aan het been is en verzameld en gewoon opnieuw proberen. Bij een fout gesprongen wissel opnieuw opvangen, anders natuurlijk belonen. Niet zo moeilijk toch?

Jij zegt het... menig ruiter heeft de wissels wel vervloekt...

Een paard wat laat is in de achterhand heeft vaak een te lange of een vlakke galop... Lijkt mij een kenmerk voor een fjord...

Verbeter de kwaliteit (sprongkracht) van je galop!
Oefen op verschillende plaatsen of vraag een aantal appuyementen vlak voor een changement...

Telkens terug halen naar stap of draf vind ik persoonlijk niet zo geschikt...

JANNEKEx

Re: Fjord Taco springt de WISSELS...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:11

oke bedankt:P

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:12

oeh Taco in actie ! Wou mijn verzorgfjord ook maar zo lopen

(ponygekjj, dat hangt echt van fjord tot fjord af hoor. Die van 'mij' zwemt in een full, een cob is meer dan groot genoeg)