Misschien kom ik je wel tegen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

patos schreef:Ik zei het toch al, een sterke contra werkt in je voordeel bij de wisselsZiet er keurig uit, wel mis ik een consequente ingreep na het in 2-en springen. Ik zou hem persoonlijk niet door laten galopperen, maar meteen corrigeren.
Hij is zooo leuk!! 
Echt super dat je het voor elkaar hebt gekregen! Het begin is er iig al, dus aan de verdere punten om het "perfect" te maken kan nu gewerkt worden. Ik geloof in jullie
Kaja schreef:patos schreef:Ik zei het toch al, een sterke contra werkt in je voordeel bij de wisselsZiet er keurig uit, wel mis ik een consequente ingreep na het in 2-en springen. Ik zou hem persoonlijk niet door laten galopperen, maar meteen corrigeren.
Hoe dan...
, mijn eigen paard heeft ook een heel sterke contra en tegen alle verwachtingen in heeft ze heel makkelijk de vliegende wissels geleerd. TS plaatste in één van haar topics de opmerking dat ze dacht dat haar paard moeilijk zou leren omspringen omdat hij een heel sterke contra had, waarop ik dus antwoorde dat dat lang niet altijd het geval was. Aldus mijn reactie
patos schreef:Geen idee, mijn eigen paard heeft ook een heel sterke contra en tegen alle verwachtingen in heeft ze heel makkelijk de vliegende wissels geleerd. TS plaatste in één van haar topics de opmerking dat ze dacht dat haar paard moeilijk zou leren omspringen omdat hij een heel sterke contra had, waarop ik dus antwoorde dat dat lang niet altijd het geval was. Aldus mijn reactie
![]()
*edit:
of bedoelde je het corrigeren, dat spreekt vanzelf toch
?
Kaja schreef:patos schreef:Geen idee, mijn eigen paard heeft ook een heel sterke contra en tegen alle verwachtingen in heeft ze heel makkelijk de vliegende wissels geleerd. TS plaatste in één van haar topics de opmerking dat ze dacht dat haar paard moeilijk zou leren omspringen omdat hij een heel sterke contra had, waarop ik dus antwoorde dat dat lang niet altijd het geval was. Aldus mijn reactie
![]()
*edit:
of bedoelde je het corrigeren, dat spreekt vanzelf toch
?
Ja.... als je zo'n antwoord plaatst, dan is het onderbouwen van je antwoord wel zo handig...
patos schreef:
Ok prima, alhoewel de TS er duidelijk geen vraagteken bij had.
Zo mogelijk een overgang naar stap, anders naar draf, maar iig laten weten dat de wissel niet goed was. Dan rustig een paar eenvoudige wissels totdat je paard goed aan het been is en verzameld en gewoon opnieuw proberen. Bij een fout gesprongen wissel opnieuw opvangen, anders natuurlijk belonen. Niet zo moeilijk toch?
Jij zegt het... menig ruiter heeft de wissels wel vervloekt...
Wou mijn verzorgfjord ook maar zo lopen