Lady en Ik Springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies200

Re: Lady en Ik Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:23

cheentjuh schreef:
als dat paard er egt zo 'n last van had hadden ze dat filmpje er tog egt niet opgezet hoor!!
zij kennen het paard het beste dus dan zullen ze tog ook wel weten wat ie aankan en wat ie niet aankan...

zij kennen het paard idd het beste maar een paard heeft ook zo z,n grenzen! Ik zie geen enkel teken van vreugde bij het paard bij die sprong waar ze er met z,n tweeen op zitten. Een paard bokt uit protest (of soms als ze opgewonden zijn) maar in dit geval zie ik toch echt protest en een paard protesteert echt niet zomaar

girliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:34

Sanneh14 schreef:
pinda_timo__ schreef:
Er gewoon niet met zijn 2e op gaan zitten als je weet dta het paard bokt en raar gaat doen.. en springen met zijn 2e? Alsjeblieft zeg! Vind trouwens beide filmpjes er absoluut niet lekker uitzien

Citaat:
Bedenk wel dat dat 1e paard niet heeft gesprongen tot haar 12e ofzow, en daarna niet vaak. Nu ik haar heb hebben we goed les, en gaat het gelukkig steeds beter. Maar ja, als iemand iets moet leren , gaat dat nooit in een paar maanden perfect.. Maar goed..

Ja maar je denkt toch niet dat wij het hebben over de techniek van het paard. We hebben het over het niet mooi uitzien van de ruiter!
Niet het paard de schuld geven hè!

Verder ga ik niet op het tweede filmpje in.. Ik heb niet het idee dat het tot jullie doordringt al zeggen jullie van wel

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:36

Ik denk persoonlijk dat ik hier wel mee zit hoor. Als ik er niet mee had gezeten, had ik Sjoert niet gepb't om te vragen of hij het wou verwijderen. Maargoed.. ik baal hier heus wel van hoor, en ik weet dat we fout zaten, en het dringt echt wel tot ons door!

Misschien dringt het niet tot jullie door dat het tot ons door dringt???

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:31

hihi dat klinkt altijd zo lekker omslachtig
Tja, maar sommige (waar jij niet onder valt) blijven bij hun standpunt dat het het paard's schuld is, maar de bouw van het paard, waar cheentjuh blijkbaar veel vanaf weet, is niet gebouwt om zulke klappen op te vangen op zijn onderrug.
Ik denk ook wel dat het tot jouw doordringt, maar niet tot die anderen
En idd, dat paard toont niet echt "happy"!

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:09

Ik heb toch al gezegd dat we gestopt zijn na die sprong...De reden heb ik ook gegeven...ik ga mezelf weer quoten (tsja...hoe is het toch mogeijk dat ik steeds in herhaling val...zoals velen hier)

shetlandlove schreef:
Ik quote mezelf even, om aan te geven dat ik mewel wat van de reacties aantrek, maar dat de meeste mensen daar blijkbaar overheen lezen...

shetlandlove schreef:

Na deze sprong zijn we gestopt, omdat Miracle zelf al aangaf dat hij er geen zak aan vond

shetlandlove schreef:

Ik heb ook duidelijk aangegeven dat we er na deze sprong mee gestopt zijn, omdat Miracle duidelijk aangaf dat hij het niet leuk vond

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:23

shetlandlove schreef:
Hij was inderdaad vanaf het begin al aan het stinkmodder

shetlandlove schreef:
Bedenk wel dat dat 1e paard niet heeft gesprongen tot haar 12e ofzow, en daarna niet vaak

_____________________________________________________________________________________
shetlandlove schreef:
ik heb dus ook al wel weer geleerd, dat je heel voorzichtig moet zijn op bokt!!

shetlandlove schreef:
Swintha_13 schreef:
en dan vinden jullie het gek dat mensen hier op bokt er commentaar op hebben

Er wordt toch commentaar gevraagd bij HAW? daar hebben we zelf om gevraagd...Alleen we hebben nu zelf al aangegeven dat we fout bezig waren

waar?
__________________________________________________________________________________^^
shetlandlove schreef:

maar jullie kennen Miracle niet en het is wel zo dat Miracle een ontzettende heethoofd kan zijn

, en zoals ik al zij..
.hij laat zich er makkelijk gek maken en dan is er vaak de hele rit niets meer met hem te beginnen...

shetlandlove schreef:
Na deze sprong zijn we gestopt, omdat Miracle zelf al aangaf dat hij er geen zak aan vond

^^Goh...

En als hij 3 jaar niet meer heeft gesprongen he, WAAROM ga je dan gelijk de eerste dag ermee springen met zijn tweeën erop

sjongejonge...
oh en je zei ook nog dat er geen antwoord kwam op 'aaah wat zielig' en 'arm paard', maar er is niemand die zegt "goh wat ziet het er leuk uit zeg"...

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:26

ik verwaxcht ook helemaal geen reacties met wat ziet dat er leuk uit zeg...
en trouwens...als je mijn berichten wilt quoten, quote dan even de goeie de helft daar van is niet door mij geschreven

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:27

En ik weet ook niet waar je het vandaan haalt dat miracle 3 jaar niet gesprongen heeft

shetlandlove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:30

suusapluus schreef:

Er wordt toch commentaar gevraagd bij HAW? daar hebben we zelf om gevraagd...
Alleen we hebben nu zelf al aangegeven dat we fout bezig waren

waar?

[/quote]

daar

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:32

Ja, maar het is gezegt, en jullie halen steeds het karakter erbij

Citaat:
Bedenk wel dat dat 1e paard niet heeft gesprongen tot haar 12e ofzow, en daarna niet vaak

Citaat:
ze is btw 15

met 'niet vaak' neem ik aan bijna niet? dus heeft ze bijna niet gesprongen.

*diepe zucht*

maar zo wie zo, je gaat toch niet met z'n 2 op een paard springen dat bijna nooit springt

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:37

Beide door jou gequote berichten gaan over het 1e filmpje...een totaal ander paard, waarvan ik niet de eigenaar ben.
De discussie hier ging om het 2e filmpje...een paard dat geregeld springt. Ik snap echt niet hoe je die 2 paarden door elkaar kan halen...Ze zijn totaal verschillend...ook al qua springstijl

Dat ik het karakter erbij haalde, was meer om duidelijk te maken dat mijn paard soms heel snel gepikeerd is, terwijl er nog niks gebeurd. Voordat we gingen springen, was hij al vervelend (de hele rit al) daarvoor een beetje begrip dan, dat heeft verder niets te maken met het springen hier, en met dat wij met z'n 2en op zijn rug zitten.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:42

dan je kan verwachten dat hij gaat bokken boven de sprong, kon je beter een andere keer springen, alleen op zijn rug. Hij keek ook niet alsof hij het leuk vond dat jullie samen er op zaten.
geen zin meer hier in, een nieuwe ava maken

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:52

Jah klopt dat we dat dan kunnen verwachten, maar als we alleen stappen doet hij het ook, en ook als ik alleen op hem rijd. Alleen niet boven een hindernis Dit was zo totaal onverwachts voor ons, vandaar ook dat het achterste meisje echt gigantisch op zijn rug knalt...en ook ik (de voorste) zit niet al te best na de sprong...Als ik er alleen op had gezeten en hij had dit gedaan was ik waarschijnlijk ook met een rare klap op het zadel gekomen, dat is ook niet fijn voor het paard. Waarschijnlijk had hij dan ook niet gebokt boven de hindernis, maar we weten dat het ons eigen schuld is.

Het begin van dat filmpje is meer een reactie op ons, "Ik wil NIET springen, begrepen??" dat is meer iets van dat moment, op dat moment vond hij niet dat wij even gingen bepalen dat hij over de hindernis moest. Niet omdat we er samen opzaten. Meestal vind hij dat wel goed, alleen galloperen niet, maar dat doen we dan ook niet zoveel.

shetlandlove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:47

nog een keer @ suusapluus: Dat jij een draver niet van een KWPN'er kan onderscheiden, dat zegt toch wat over jou ervaring met paarden...

nanda_bobok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:33

haha ja die zit als je ons dan zonodig belagelijk moet maken moet je natuurlijk wel een beetje opletten dat je jezelf niet dommer voordoet dan je bent

enne heb jij nou nooit is lol met je paard ??
een paard is niet alllen maar om na de wedstrijd te oevenen voor de volgende ,, nee daar gaat je paard blij van kijken !! niet dus !!
(ik wil niet zeggen dat jij dat doet maar veelmensen met commentaar waarschijnlijk wel )

maarja denk maar niet dat je daarmee onse lol kan bederven want wij weten zelf wel hoe het paard inelkaar zit waar we op rijden.............

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:40

nanda_bobok schreef:
maarja denk maar niet dat je daarmee onse lol kan bederven want wij weten zelf wel hoe het paard inelkaar zit waar we op rijden.............

@ nanda_bo(k)bok => die mensen wijzen ons er alleen maar op dat met z'n 2en op 1 paard slecht voor mirs rug is
Lol kun je ook op een andere manier hebben, maar dat wisten we al

Jomi_Leann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:47

HeeJ,,

Lady Springt erg netjes mooi paard

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:52

nanda_bobok schreef:

waarom zou ik jullie lol bederven

nanda_bobok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:53

ze snappen niet dat wij alles in het leven nog volkleuren zien wij kunnen van alles de lol inzien en we vinden deze reacties soms ook best lollig :P:P:P:P

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:01

shetlandlove schreef:
hij bokt niet vaak als we er met zijn 2en opzitten (niet minder vaak dan anders ) maar springen vind ie hartstikke leuk, dus we dachten dat ie wel normaal zou doen...niet dus

je doet hier wel zo grappig over enzo.. maar je pony denkt er waarschijnlijk wel iets anders over.. Vind het trouwens heel onverantwoord om met 2 personen op een pony te gaan springen als je weet dat je pony dat niet leuk vind.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:02

beginnen we weer
't is gewoon zó frustrerend dat juilie dit "lol met je knol" vinden.
DIT IS GEWOON SLECHT, SLECHT SLECHT SLECHT!!!
Hoe zou jij 't vinden?
Sorry maar als je paard altijd zo doet onder het springen, zou het dan denk je niet aan het tuig liggen? Of misschien vind hij/zij het wel helemaal niet leuk?
kijk ik ken hem niet, dat weet ik, maar je kan te ver gaan met "lol-met-je-knol", ga lekker vrijheids dresuren, maar let gewoon op het welzijn van je paard voodat je zoiets doms uithaalt!!

En overigens, ik rijd geen wedstrijden, ik doe vrijheids dressuur met mijn paard, en rijd voornamelijk buiten/recreatie, ik verwacht niets van mijn paard dan respect voor mij, en ik heb respect voor hem, bij ons is balans, ik weet hoever hij kán/wil gaan, hij weet het van mij.
Ik zeg niet dat mijn manier van doen goed is, ik zeg alleen dat juilie manier van denken blijkbaar niet helemaal je-van-het is!

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:04

daar sluit ik me bij aan..!

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:12

aaarg ik zeg toch...lol hebben kun je ook op een andere manier...
en hij doet onder het springen nooit zo, dat staat hier volgens mij ook nergens(tell me when i'm wrong ). Alleen als we gewoon rijden doet hij zo.
En nee, het ligt niet aan zijn tuig, niet aan zijn tanden, en niet aan zijn gezondheid...Allemaal gecontroleerd.

@appelbolfan => ik bracht het misschien lollig, maar ik bedoelde het net zo serieus als jij

girliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:39

Laten we het (voor de laatste keer, dan hou ik erover op, echt waar! wil jullie niet afzeiken) gemak nog eens zo zeggen.
Ga eens op een stoel zitten met je voeten op een even hoge stoel.
Je benen zitten dus gestrekt (met je billen en voeten op stoel, onder je benen is lucht)
Laat je vriendinnetje eens op je bovenbenen zitten...
Dit gaat wel toch? Hier zakt ze niet doorheen. Dit is een sterk en dik gedeeltje van je been.
Laat haar nu eens op je knieën zitten..
Dat doet pijn.. of iig is het vervelend. Omdat je knieën een veel zwakkere plek zijn heb je het idee dat ze naar de verkeerde kant doorklappen.
Nou klapt je pony's rug aan de achterkant niet door natuurlijk.
Maar zwakker is het daar wel.
dus vergelijk het daar eens mee

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:46

Tja, maar soms komt 1 van hun gewoon heel "apart" uit de hoek, en dan denk ik, dringt het dan #$(*%P#*$%)* niet tot juilie door?