Nelisco, de hyperactieve superspringpony van Elza!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:30

Smeejj schreef:
Wat wordt er overdreven gereageerd ? Ze zit niet 'bagger' ik heb mensen veel slechter zien zitten! Ze gaat gewoon netjes mee en de pony heeft er geen last van. Ik vind het een leuke pony en hoop dat het lukt met hem wat rustiger krijgen

Amen!

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:52

whaha esther
Alle mensen die wel fatsoenlijk commentaar geven, en tips: Bedankt, ik ga het zeker proberen!!

Voor: Suziej, Zofy en de rest van de gang: Wanneer komen jullie? Want ik ben benieuwd hoeveel chocolade bollen ik krijg

Nyncke

Re: Nelisco, de hyperactieve superspringpony van Elza!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:04

Je pony heeft iig wel de wil om te springen en da's een goed punt! Je zult het alleen wel moeten leren beheersen, anders heb je er vrij weinig aan of werkt het zelfs tegen je.

Met de tip van Kitty kun je al een heel eind op weg en ik wil er nog wel wat aan toevoegen . Als de pony steeds zo hard op de sprong afgaat, laat 'm gerust maar eens het tegenovergestelde doen. Je rijdt op de balkjes af en als hij harder gaat dan jij voor ogen had, laat 'm maar eens halthouden vóórdat hij over de balkjes gaat. Hij moet leren op jou te wachten en niet zelf te gaan racen zodat je geen controle meer over hem hebt.

Door hem iets anders te vragen dan hij verwacht, leer je hem om in de buurt van hindernissen ook geconcentreerd te blijven op jou en dan kan hij ook gehoorzamen op al jouw hulpen. Wees niet bang dat je 'm hierdoor leert weigeren; hij kan best weer verder over de balkjes draven, zeker als het jou lukt om op voldoende afstand ervan halt te houden. Oefen eerst vooral laag, dan kun je het zelfs voor een enkele hindernis doen, want een lage hindernis kan 'ie bij wijze van spreken ook nog wel vanuit stilstand springen.

Succes, als je 'm onder controle krijgt, durf ik wel te zeggen dat je echt een superpony aan 'm hebt!

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:11

ElzA_NT schreef:
whaha esther
Alle mensen die wel fatsoenlijk commentaar geven, en tips: Bedankt, ik ga het zeker proberen!!

Voor: Suziej, Zofy en de rest van de gang: Wanneer komen jullie? Want ik ben benieuwd hoeveel chocolade bollen ik krijg

Suziej schreef:
ElzA_NT schreef:
mijn houding is echt niet geweldig, dat weet ik zelf ook wel hoor, maar als je wil mag je het best zelf eens komen proberen, maak ik wel foto's zullen we eens kijken hoe die er uit zien!

Ik heb zelf ook een kanon onder mijn kont met springen, dus weet precies hoe het voelt. Daarvoor hoef ik niet naar jou te komen. Ik geef je alleen advies. En als je daar niets mee wilt doen maakt het mij ook niet uit.

Lezen.

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:20

Suziej schreef:
Wat een ontzettende bagger houding heeft de ruiter zeg! Probeer je knieën wat meer in het zadel te drukken zodat ze niet alle kanten op wapperen en je met de benen niet achter de zweetbladen terrecht komt. Ik zie ook dat de afstanden vaak niet kloppen, als dit te vaak voorkomt kun je een paard er flink mee in de stop rijden. Probeer ook niet te vroeg naar voren te gaan zitten, als de pony dan stopt mag je zand happen.

Succes.

Je had je eerste zinnetje wel wat anders kunnen formuleren, dit komt gelijk wel erg negatief uit de hoek. Om te vergelijken zou je dan als voorbeeld wat foto's van je eigen springkanon kunnen plaatsen Aangezien je geen zin hebt om bij TS langs te gaan.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:23

FriezuhlOver schreef:
Suziej schreef:
Wat een ontzettende bagger houding heeft de ruiter zeg! Probeer je knieën wat meer in het zadel te drukken zodat ze niet alle kanten op wapperen en je met de benen niet achter de zweetbladen terrecht komt. Ik zie ook dat de afstanden vaak niet kloppen, als dit te vaak voorkomt kun je een paard er flink mee in de stop rijden. Probeer ook niet te vroeg naar voren te gaan zitten, als de pony dan stopt mag je zand happen.

Succes.

Ja, dat zag ik ook al Ik wil niet zeggen dat ik kan springen (want ik heb het 1 x in mn leven gedaan ) maar dit ziet er niet echt bepaald goed uit.

groetjes

Ik vind het allemaal wel meevallen, zeker gezien het verhaal erbij. Het is in elk geval een ruiter die haar paard niet tijdens de sprong in de mond rukt, en daar kunnen een hoop ruiters nog wat van leren.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:24

Deze staat ook in mn profiel;

Afbeelding

Heb er geen van de zijkant, dus echt veel heb je er niet aan. En ja, ik spring ver naar de zijkant maar we waren korte bochten aan het oefenen voor de barrage.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:25

Mijn commentaar was ook niet negatief bedoeld, ookal klinkt het misschien wel zo. Maarja, ik zeg nou eenmaal gewoon wat ik vind. En dat vatten mensen niet altijd goed op.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:28

Zeggen wat je vind kan ook op een minder provocerende manier als 'bagger'. En je foto voegt ook niet echt veel toe..

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:29

Misschien een tip voor de volgende keer, probeer je dan even in te denken hoe je het zelf zou vinden als iemand op jou zo zou reageren en bedenk dan nog even of je het inderdaad wel wil plaatsen

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:30

Als je het niet zo bedoeld, is het misschien handig om even te kijken hoe je iets formuleert. Bagger komt al snel negatief over en niet heel opbouwend. Als jij iets meer nadenkt over hoe je iets formuleert, is de kans dat mensen het opvatten zoals je het bedoelt ook wat groter .

Maar ontopic, ik vind het knap van je hoor Elza . En neem je ponie maar gewoon mee op kamp, dan kan ik 'm ook in het echt beworden .

viefdepief

Re: Nelisco, de hyperactieve superspringpony van Elza!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:30

Als je je beugels wat korter doet, dan is je beenligging gelijk een stuk beter. Je knieën blijven dan wel mooi tegen de wrongen liggen.
Veel succes met deze hyperdepiep

Kirsten_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:30

Nou ik vind het wel mee vallen..
Sommige mensen zitten slechter en daar wordt dat gezegd dat het wel mee valt of goed is dus beetje overdreven..

Echt leuk paardje:D, mooi kleurtje..
En succes met je beestje!!

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:40

Fijn dat er ook nog gewoon gereageerd kan worden Dus bedankt voor jullie reactie's

@ Suziej: foto: umm , nou ja ik zeg liever niks.. misschien beter..