4 jarige Joep @ Dressuurtraining..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wondertje

Re: 4 jarige Joep @ Dressuurtraining..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 07:49

Ziet er netjes uit hoor,
alleen wel goed(maar dat wist je zelf ook al) op je houding letten.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:07

Ik ga hier weinig over zeggen, behalve dan dat ik het diep triest vind. Werk eerst maar eens aan je eigen houding en hulpen. Hoe kun je verwachten dat ie zijn koppie omlaag doet als je zelf te hard inwerkt met de binnenteugel, de buitenteugel loslaat en hem constant prikt met die sporen. Jammer.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:09

Ik denk dat het verstandig is om les te nemen van een goede instructeur die jullie op weg helpt.
Als je doorgaat op deze manier, krijg je straks onherroepelijk problemen met je mooie paardje.

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:18

Ik ben het simpelweg met iedereen eens...daar kan ik niet om heen, maar ik denk ook wel dat er nu al genoeg over gezegd is....steeds hetzelfde herhalen heeft ook weinig zin, dus misschien zouden we ergens anders wat tips over kunnen geven, zoals anderen ook al hebben gedaan...

ik vind het een leuke pony, denk wel heel erg om je been, maar dat gaf je zelf ook al aan. veel succes verder, en doe wel wat met die WIJZE raad!!!

groetjes

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:19

Tis een leuk paard en kan ook nog een leuker paard worden maar niet op deze manier van trainen, een slof alleen vast houden omdat dat makkelijker is
Dan moet je echt niet met een slof gaan rijden hoor, als je vindt dat je paard/pony zijn hoofd te hoog houdt tijdens een training doe er dan een martigaal om, maar het lijkt net of je bang bent zo, helemaal vastpakken.

Vindt het nog knap dat die nog zo zijn achterhand er onder kan brengen, je zou een 4jarige toch echt anders moeten gaan rijden hoor. Het voorwaarts neerwaarts krijg je er zo nooit in.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:25

Ik zag een topic over een 4jarige, al 3 pagina's dus daar moest wel een hulpteugel in worden gebruikt, anders wordt er niet zoveel gereageerd!

Het meeste heb je al wel gehoord maar wanneer je zelf niet de kwaliteiten hebt om met een jong dier aan de slag te gaan, doe dat dan gewoon niet !

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:26

ik ben het eigenlijk wel met de meerderheid eens,ik hoop,TS,dat je er wat mee gaat doen.
let iig ook op je beenhouding,want die is niet stil en dan prik je toch constant met je sporen,ik zou die even achterwege laten.

verder een mooi paardje,succes met alle tips

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:12

Ik zou als de zodedonder een goede instructeur gaan zoeken als ik jouw was...

Als je zo blijft rijden, is je 4 jarige stukgereden voordat hij 5 wordt...

Ik ga helemaal mee met deze zin van talented:
'wanneer je zelf niet de kwaliteiten hebt om met een jong dier aan de slag te gaan, doe dat dan gewoon niet '

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:16

Hey dat is makkelijk zeg ... je hulpteuigen gewoon als hoofdteugel gebruiken .. zie je .. paardrijden is niet zo moelijk als je de juiste truckjes maar kent

Maar aanleuning en correct ruggebruik is zo wel ver te zoeken .. geeft niet .. het beeld toont fijn en daar gaat het immers om toch .. dat het er een beetje fraai uit ziet. Ga zo door !

wel een mooie pony hoor.

(was er nog popcorn ?? )

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:42

wel lollys riant

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:43

Je moet zelf maar weten hoe je je pony wilt inrijden: met of zonder slof. Maar...plaats dan voortaan geen foto's van je pony met slof op bokt. Je weet dat je dit soort reacties gaat krijgen, al helemaal als je in je berichtje meldt dat je geen reacties op het slofgebruik wilt.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:53

Je hebt al genoeg commentaar gekregen over het gebruik van de slof. Daar heb ik verder niets aan toe te voegen.

Maar ik wil nog wel graag zeggen dat ik de foto's waar je er nog geen slof aan had, ook heel leuk eruit vond zien. De foto's met de slof vond ik er wat 'douwerig' uitzien, alsof ze niet echt gelegenheid kreeg om lekker te ontspannen.

Mijn idee: gooi die slof eraf en neem les (zie ook mijn onderschrift).
Het is een jong paard, dus heb een beetje geduld. Bovendien is de ondergrond waar je rijd ook niet echt fijn voor een jong paard om zijn balans in te kunnen vinden, een bak met zand zou beter zijn. Leer het paard op eigen benen te lopen, dan komt dat mooie plaatje vanzelf wel. Je hebt een ontzettend leuk dier onder je kont (op blijven zitten ) dus wees er zuinig op.

De thiedeman-teugel die al eerder werd geopperd is een goed alternatief. Maar nogmaals, je moet het ook zonder toeters en bellen kunnen. Maar het zit er wel in, dus het is gewoon een kwestie van oefenen, de juiste begeleiding en geduld.

Succes ermee. Je mag trots zijn op zo'n mooi en lief paard.

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:56

Riant schreef:
Hey dat is makkelijk zeg ... je hulpteuigen gewoon als hoofdteugel gebruiken .. zie je .. paardrijden is niet zo moelijk als je de juiste truckjes maar kent

Maar aanleuning en correct ruggebruik is zo wel ver te zoeken .. geeft niet .. het beeld toont fijn en daar gaat het immers om toch .. dat het er een beetje fraai uit ziet. Ga zo door !

wel een mooie pony hoor.

(was er nog popcorn ?? )

hahaha hier moest ik gewoon om lachen, al zijn de foto's dat niet.

Alles is wel gezegd denk ik, ik hoop dat de ts iets met de wijze raad aan kan.
Een slofteugel kan geen kwaad, als je hem goed gebruikt. Maar dit is alles behalve goed

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:02

Er bestaat ook een martengaal!! Heb je maar een teugel waar je moet op letten, en de pony wordt begrenst als hij te hoog met zijn hoofd komt. En ik vraag me eigenlijk af wat je met die sporen bent aan het doen. EN als hij dat doet met zijn hoofd omhoog en je wil de slof gebruiken. Doe hem dan even 5 min om en daarna ook weer af!! In het begin liep die veel mooier dan met die slof daaraan!! En je mag wel wat letten op je handen!!! Maar ik denk dat het meeste al gezegt is. Verder een mooie pony en doe iets met wat er gezegt is!!

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:04

Ik ga niet meer zeuren om de slof, ben het wel met de anderen eens. Ik wil niet vervelend doen, en dat wordt ik nu wel, ik weet het, maar ik zelf (áls ik een paard zou kopen) zou nooit een jong paard kopen. Mijn rijstijl is er niet goed genoeg voor en dat vind ik zonde van het dier (zeker met zo'n afstamming). Ik zou een wat ouder leerpaard hebben gekocht en veel gaan lessen. Misschien een paard met mindere afstamming, zodat je meer geld hebt voor goede les.

Misschien kun je je beugels iets langer doen, dan breng je je been niet zo ver naar achteren (naar mijn idee kun je er nu niets aan doen dat je je been zo ver naar achteren legt, hij moet toch ergens heen!!!). Dan kun je in de galop ook beter zitten.

Verder een superleuke pony en als je de tips die hier worden gegeven (het zijn er genoeg ) gaat toepassen en je neemt les (of je vraagt tips van iemand die van de grond kijkt, die ziet vaak al veel meer dan jijzelf) dan komt het zeker weten goed! Want je hebt wel de goede intenties, maar misschien een klein beetje onwetendheid...

Succes (je hebt nog genoeg jaren met dat paard voor de boeg) !!!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:06

Zoekt woorden......

En dit noem je dressuur? Ik zou die slof direct weggooien en les nemen..Het is niet alleen de spof waar je aan moet werken..
Verder is er al een hoop gezegd, ga alsjeblieft niet zo door
Ik denk dat als je ervoor gaat het een heel fijn dier kan worden

Sorry, ik hoef geen popcorn...geen trek meer

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:07

ik ben het met eens met de vorige reacties. Ik zou die slof gewoon laten vallen en de sporen ook. Bij een joong paard moet je gewoon zo zacht mogelijk zijn, als je nu al start met al die middelen wat als het beestje 10 is? Geef haar de tijd om de hand te zoeken en dan gaat ze veel zachter en meer over de rug lopen.
Ze is idd wel een ontzettend mooie pony met potentieel! veel succes

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:27

Hmm jammer die slof, inderdaad zoals er eerder ook al gezegd werd; op die eerste foto's zonder slof is het beeld nog het fijnst.
Verder wilde ik nog iets zeggen over je beengebruik. Het lijkt alsof je zadel heel erg naar voren kantelt waardoor jij erg voorin het zadel gaat zitten. Ik weet niet of hier al eens een professioneel iemand naar heeft gekeken maar naar mijn idee (voor hoever je van de foto's af kunt zien) is het zadel wat aan de krappe kant.

Suus___

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:27

Harvumi schreef:
Passoa schreef:

Dan wordt er ook commentaar geleverd. Zoals iedereen weet is bokt fel tegen hulpteugels. Zelfs als ze goed gebruikt worden !!!

Dit is niet waar, heb nog nooit commentaar gehad op mijn slofgebruik dus zal best meevallen he dat ze ook erop reageren als hij goed word gebruikt
en over de ts is denk ik alles al gezegt kommop meis denk na pak je teugel er in ieder geval bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:30

suepergirl schreef:
*pakt zak popcorn alvast tevoorschijn*

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:32

Als je een slofteugel op deze manier gebruikt dan snap ik wel dat mensen erover vallen. Ik heb zelf nog nooit commentaar gehad als ik foto's met slofteugel plaatste dus het is wel erg makkelijk om Bokt de schuld te geven ipv de ruiter.

Erg zonde van zo'n leuk pony.

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:37

hoi,

ik heb het topic half gelezen.ik ben gestopt met lezen bij de opmerking,ze had alleen de slof de teugels hingen in een knoop................

het is al gezegd maar waar denk jij mee bezig te zijn!!!

juist een 4 jarig paard(geen enkel paard jong of oud)rijdt je dus NIET alleen op de slof.je trekt zijn hoofd naar beneden.ja ik begrijp wel dat dat lekker rijdt ja.ik weet niet van wie jullie les krijgen maar als ik dit zou doen bij mijn merrie dan krijg ik toch echt op mijn sodemieter van mijn instructrice.de bijzet in welke vorm dan ook dient als correctie niet als hulpmiddel om voortdurend zijn kop naar beneden te trekken.als het hoofd omhoog komt grijpt de bijzetteugel pas in wat betekend dat je je teugel erbij houd en niet alleen je slof omdat dat zo lekker rijdt.

nu word het misschien getemd maar dat interesseerd me even niet.........

stelletje idioten!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:39

Zet de popcorn maar weer terug want hier komt een slotje voordat het er hier dadelijk erg grof gaat worden.

Bertuss, ik hoop dat je wat doet met de reacties in dit topic.
Ze zijn allemaal waar en gegeven als hulp, niet om gemeen te zijn.
Dit is gewoon geen correct slof gebruik, want een hulpteugel gebruik je niet als hoofdteugel.
Probeer goede les te gaan halen zodat je leert dat dit anders op te lossen is.