Leuk paardje zeg
Spijtig dat je met slof moet rijden, maar binnenkort huppelen jullie wel weer rond zonder slof
Jij zult wel het beste weten voor je paardje..Veel succes! -xxx-
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Spijtig dat je met slof moet rijden, maar binnenkort huppelen jullie wel weer rond zonder slof
Jij zult wel het beste weten voor je paardje..ebony_lover schreef:dacht dat je mij bedoelde, omdat je reageerde op mijn bericht,dat ik ermee gereden hebsorry dan

Fielychi schreef:hihi!
Ik zag de eerste foto en dacht: 'oho! Die krijgt bokt over zich heen!'
Succes allemaal, ik ga me d'r lekker NIET mee bemoeien!

waarom gebruik je in gods naam twee hulp middelen, een is er al te veel. Blackmystery schreef:Mooi paard, kan best leuk lopen, maar ik denk dat ze beter loopt zonder twee hulpmiddelen.
waarom gebruik je in gods naam twee hulp middelen, een is er al te veel.
Elena schreef:Hey,
Jahoor ik dacht dat het hele toppic al over de slof ging toen ik de foto's bekeek![]()
Ik denk dat 3 pagina's vol commetaar over het slof wel genoeg is.
De TS is er denk ik ook wel een beetje zat van.
Ken ook genoeg zulke paarden en word op dezelfde manier behandeld als dit paard. Als je langzamerhand de slof eraf haalt heb je een prima paard.
En vergeet niet; een slof is een hulpmiddel en geen verpester
Hangt er natuurlijk ook vanaf op welke manier je de slof gebruikt,
maar de TS gebruikt hem op een goede manier.
Daar mogen bokkers trouwens een goed voorbeeld aan nemen!!
Ik zal trouwens ook wel even temmen omdat het anders niet ophoud over de slof.
Veel succes verder met dit paard! jullie zijn een leuke combinatie en het komt heus allemaal goed! En ik spreek uit ervaring!

Hedwig18 schreef:ben ik helemaal mee eens blackmystery. En de slof is geen verpester zeg je? Heb je het verhaal van Cintjuh (als ik het goed heb)al eens gelezen? haar paard was helemaal verkloot met de slof.

Hedwig18 schreef:ben ik helemaal mee eens blackmystery. En de slof is geen verpester zeg je? Heb je het verhaal van Cintjuh (als ik het goed heb)al eens gelezen? haar paard was helemaal verkloot met de slof.

Omiratje schreef:die slof gebruik ik maar sinds een week of 2 , leer hem gebruiken door mijn nieuwe lesgever, tijdens onze lessen proberen me voorwaarts-neerwaarts te bereiken dat lukt heel goed als ik les heb,en dan gebruikt ze echt goed haar rugspieren.Maar alleen als ik alleen rij lukt me dit niet zo goed, maar ik probeer het te bereiken door zachtjes met mijn handen te spelen.
Ik moest die slof gebruiken omdat ze me letterlijk uit het zadel trok het is echt een heel sterk beestje!!!en als ze wil gebruikt ze al haar macht tegen me op.
Maar door de nieuwe lesgever, is ze van een vechtlustig beestje, naar een paard dat verstaat zodra haar hoofd mooi op zijn plaats is(betekent niet perse aan teugel) , dat het plezieriger is om zo te rijden.en geloof me dat is een heuze stap die we gemaakt hebben
waarom die martengal, kan je mss wat luiheid noemen, hij staat op het zwakste dus werkt echt niet goed,maar er is een tijd geweest dat ze steigerde daarom ook voor als ik op de wei rijd , het zit op wat psychisch die martengal.
vicky
sorry maar dan werk je van voor. verder hangt de slof er aan, omdat ze je uit het zadel trok. Kijk eerst eens even waarom ze dat doet en opserveer haar. je lost dit probleem niet op door de slof meis. Ik heb de moeilijkste paarden gehad en die zijn er zonder eenig hulpmiddel door heen gekomen. nu ben je gewoon de essentie kwijt, van waar dressuur eigenlijk voor staat.
Anoniem schreef:En jawel, natuurlijk moet er weer commentaar geleverd worden!
Zt er al op te wachten toen ik de foto's zag!
Waar maakt iedereen zich druk om!
Het is jullie paard niet en hoeven er niet op te rijden en zelfs niet naar te kijken!
Ik zeg niet dat ik het eens ben met het juiste gebruik etc. maar het is mijn pakkie aan niet, het is haar beslissing waarschijnlijk goed overwogen genomen!
Waarom zou ik mij daar druk over maken, mijn eigen paard rijden is al moeilijk genoeg waarom dan ook nog eens met duizend andere bemoeien!
Weer On-topic:
Je hebt een leuk paard, de foto's zijn goed gelukt!

ebony_lover schreef:moesten jullie haar kennen .. zouden jullie haar wel begrijpen hoor ! het is echt een lastig dier![]()
heb er ook opgezeten(zonder slof en sporen), en ze heeft macht hoor !
en ze heeft een periode gehad dat ze héel lastig deed, steigeren, bokken, etc. dus ik denk dat jullie ook niet goed meer zullen weten wat te doen hoor..
die slof zal er niet eeuwig aanblijven hoor !
wees aub. beetje begripvol..
Ik ga me hier niet meer mee bemoeien, maar een paard kan niet ineens zo worden. Niet dat je haar slecht behandelt hoeft te hebben, maar als je te lief bent. krijg je ook probleem paarden.
zoon rijd ook lrv en al aantal prijzen gehaalt dacht ik.. dus denk wel dat hij weet waar die mee bezig is
maar voor de rest voorzichtig.. dus misschien dat het ook beetje daar aan lag..? maarja ze zal het zelf wel wat beter uitleggen
ik ken omira nl. een hoopje minder goed, maar ben nu al 4 x (denk ik) naar omira geweest en ondertussen weet ik ook beetje hoe ze in elkar steekt
juliaaa schreef:
- Een slof hoeft inderdaad helemaal geen kwaad aan te richten --> je zet je paard iets naar beneden, waardoor je beter kunt inwerken, waardoor het paard voor jou makkelijker gaat ontspannen en inderdaad je moet ermee leren rijden, maar ik vind dat ze hem helemaal niet slecht gebruikt. Ik zou de slof NIET tussen de benen doen; dan rijg je hem voor je gevoel sneller op heb ik ondervonden; zeker niet als je er net mee begint.