Voor de 1e keer op holly gezeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:38

Vind het een hele mooie methode, en inderdaad ik ben een keer met pony, cap, zadel, en hoofdstel gevallen. daar weet ik ook niks meer van. risico is misschien iets groter maar ik denk niet dat dat de TS er op gaat zitten zovan heee pony en dan e gelijk op! (ik doe het ook gewoon in de wei waar allemaal vrachtwagens langskomen, nognooit iets gebeurt, en anders sta ik er zo naast!)

Storm_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:47

kristie schreef:

En wat nou als die pony opeens was geschrokken? (omdat iemand bijvoorbeeld wat laat vallen, of er gebeurt iets) dan zat de TS er zonder cap op, en was er niemand die de pony vast hield...
Vind het gewoon zwaar onverstandig, hoeveel vertrouwen ook is, een paard is en blijft een
schrikdier

. .
Het is wel een errug leuk paard.

schrikdier? volgens mij zijn het nog altijd vluchtdieren

ik vind het een leuke pony, ziet er wat apart uit maar op de laatste foto ziet die er erg mooi uit en vind het het eropzitten er erg relaxed uitzien en een cap op weet je nu wel weer denk ik ga zo door!!

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 22:34

dank je wel

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:46

niemand meer

Lientjee

Re: Voor de 1e keer op holly gezeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:48

Ik vind dat je een super paardje hebt..!

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:52

MirandaFuego schreef:
Ben het helemaal met je eens, hoor!
En iedereen die denkt dat dit zo ongebruikelijk is, het is de manier van trainen van Klaus Hempfling, die zijn dieren natuurlijk beleerd.
En gevaarlijker is het ook niet, als je met zadel en hoofstel en zweep en sporen erop zit en je paardje gaat er opeens vandoor is er 10x zoveel kans dat je je paardje verpest....
Ik denk het niet alleen, ik weet het zeker dat dit omgaan is vanuit vertrouwen, daar kunnen heel veel mensen een voorbeeld aan nemen!

Paarden 'natuurlijk' beleren vindt ik sowieso al raar klinken eigenlijk, omdat ze in de natuur niet beleerd worden
Maar dit gaat er niet om dat ze het paardje verpest, maar ze kan zo braaf zijn e.d., maar paarden zijn vluchtdieren! Veel mensen vergeten dat..
Ze kan altijd ineens een rare sprong o.i.d. maken, en als je dan verkeerd valt zonder cap...

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:59

@ Miekelover: Je zei dat ze maar klein is en je dus niet hard valt.. Dat is waar, maar als je verkeerd valt, heb je gewoon een probleem.. Of je nou hard of zacht valt
Bijvoorbeeld met je hoofd ergens tegenaan..

Maar verder vindt ik er niks mis mee hoor, hoofdstel had misschien wel iets handiger geweest (je hebt toch wat meer te vertellen met een hoofdstel).. Zadel hoeft niet gelijk, ja je zit wat steviger, maar verder is het denk ik wel prettig dat je voor de 1e keer zonder zadel zit

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:59

Wat een aparte pon zeg, met die blonde manen en grote aftekningen !
Heel gaaf.
Leuk dat het zo goed ging !

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 14:09

het probleem is dat ik geen zadel en hoofdstel heb voor haar. Want het is mijn pony niet dusja

Idooltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:21

PrideDignity schreef:
@ Miekelover: Je zei dat ze maar klein is en je dus niet hard valt.. Dat is waar, maar als je verkeerd valt, heb je gewoon een probleem.. Of je nou hard of zacht valt
Bijvoorbeeld met je hoofd ergens tegenaan..

Maar verder vindt ik er niks mis mee hoor, hoofdstel had misschien wel iets handiger geweest (je hebt toch wat meer te vertellen met een hoofdstel).. Zadel hoeft niet gelijk, ja je zit wat steviger, maar verder is het denk ik wel prettig dat je voor de 1e keer zonder zadel zit

Vallen van een fiets kan ook op een verkeerde manier, of met je hoofd op de stoeprand.

Ik vind het er heel relaxt uitzien. Het paardje lijkt vertrouwen in je te hebben!
Leuke foto's en wat een prachtig hoofdje!

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:29

schattig!!!!!

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:51

Idooltje schreef:

Vallen van een fiets kan ook op een verkeerde manier, of met je hoofd op de stoeprand.

Ik vind het er heel relaxt uitzien. Het paardje lijkt vertrouwen in je te hebben!
Leuke foto's en wat een prachtig hoofdje!

Dat is iets HEEL anders, dat kan je totaal niet vergelijken
Tuurlijk is dat ook gevaarlijk, maar met paardrijden is de kans veel groter, je fiets schrikt nergens van

@ Miekelover: Aah oke, dan begrijp ik het wel
Wel jammer

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:08

MirandaFuego schreef:
miekelover schreef:
Nee hoor het was helemaal niet eng. Ze was niet gespannen. Ze bleef gewoon stil staan. haar oortjes stonden naar voren.

Het is denk gewoon een kwestie van vertrouwen.

Ben het helemaal met je eens, hoor!
En iedereen die denkt dat dit zo ongebruikelijk is, het is de manier van trainen van Klaus Hempfling, die zijn dieren natuurlijk beleerd.
En gevaarlijker is het ook niet, als je met zadel en hoofstel en zweep en sporen erop zit en je paardje gaat er opeens vandoor is er 10x zoveel kans dat je je paardje verpest....
Ik denk het niet alleen, ik weet het zeker dat dit omgaan is vanuit vertrouwen, daar kunnen heel veel mensen een voorbeeld aan nemen!

maar met een cap te dragen verpest je je paard helemaal niet !! dat kon ze toch doen !!
even cap en eventueel bp aandoen is toch helemaal geen moeite gevraagd !!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:22

nou Anouk, je weet het hé, volgende keer een capje op!