Iris en whitney (v. Gribaldi) @ work.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:12

heee angele!!! ziet er goed uit!! gaat steeds beter ofniet?.......................................ook ff in mijn topic reageren he? wahaha

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:13

Ja gaat goed de laaste tijd, alleen nu is ze niet zo blij omdat ze nu haar zin niet krijgt bij iris

Ik zal ook even in de jouwe reageren

ikke17

Re: Iris en whitney (v. Gribaldi) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:14

Hoi, om te beginnen, mooi paard! Ze ziet er goed uit. Het rijden ziet er nog wat gespannen uit, maar dat is ook niet zo vreemd natuurlijk als ze nog maar net onder het zadel is.

Verder zou ik tegen de berijdster willen zeggen: Hou je handen niet te dicht bij het zweetblad , maar meer voor je uit en niet naar je knieen toe, dit is niet de juiste manier om aanleuning,buiging en stelling te vragen. Ook moet je opletten dat je je hakken niet optrekt en een beetje meer recht zit zodat je het paard niet uitbalans brengt.

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan als je er éénmaal opzit is het vaak een stuk lastiger, maar je kunt natuurlijk ook niet alles in één keer goed doen, maar dan kun je proberen er aan te werken.

Verder ziet het er goed uit, nog maals mooi paard, met een goede instructrise/teur (les) gaat het zeker goedkomen!

Sucses ermee, groetjes

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:18

Die gene die haar rijd is mijn instructrise
heeft al wel wat ervaring met jonge paarden enz, ach het plaatje ziet er nu misschien nog niet super uit maar dat komt vanzelf

ik denk dat het er een beetje gespannen uit ziet omdat ze met dingen bezig was die mij niet lukten dus stelling op rechts enz.

bedankt voor je reactie verder

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:28

Ik ben een beetje dom geweest.. Ik kan wel plaatsen dat ik het idioot vind dat mensen reageren als ze het topic niet lezen en niet weten waar de foto's van zijn....Maar de mensen waar het om gaat, lezen dat natuurlijk ook niet...

Maar Lydian. Ik ben dus instructeur en heb dit paard gecorrigeerd. Ze was erg scheef en best koppig. Ik kon er supernetjes op gaan zitten, maar moest wel even samen met haar aan het werk. Ik heb haar dus recht gereden en wist ook niet dat Angela de foto's hier zou plaatsen.
Voor een fotoshoot ga ik de volgende keer wel supercorrect zitten en laat ik het paard gewoon scheeft zijn werk niet doen

Wel neem ik de punten natuurlijk mee, maar daar was ik op dit moment duidelijk niet mee bezig

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:34

volgende keren ziet het er vast beter uit, ik zou ook belangrijker vinden om het paard goed voor elkaar te krijgen dan dat je perfect zit.. dan maar een keer niet zo als het paard wel recht word toch

hihi sorry, er waren mensen zo nieuwsgierig hoe het nu ging met rijden zal volgende keer even overleggen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:57

Ik heb niet heel het topic doorlezen, dus mss is het al gezegd maar als ze nog maar een maand onder het zadel is moet je der niet meteen in oprichting vragen en zo, als ze haar neus naar voor doet, geef dan je hand mee, rijd haar mooi laag en ontspannen ... die krul moet er echt wel uit verder prachtig paard

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 13:00

idd eerst op eigen benen lopen enz, en als ze dan wat langer onder het zadel is kun je wel met die oprichting beginnen denk ik..

heb dit liever dan dat je met veel spanning het paard voor de LL probeert te rijden.

ze loopt nu vrijwel ontspannen dus denk dat dit fijner voor haar is eerst en later komt die oprichting wel

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:03

dat klinkt goed magic_lover

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:06

trisca schreef:
ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal weer eens een beetje de 'bokt' kant op gaat. Niet luisteren wat er gezegd wordt en zeuren over dingen waar het toaal niet over gaat .

Even voor de duidelijkheid;

Angela (Magic_lover) heeft Whitney ingereden. Ze zei mij dat het paard wat scheef werd. Ik heb haar toen tips gegeven maar dat hielp bij haar niet voldoende. Toen ze mij vroeg of ik een keer wilde voelen stemde ik toe.
Ik kwam dus voor de eerste keer op dit paard zonder balans, erg scheef en best verwend.
Het eerste wat een jong paard moet leren is recht op eigen benen lopen. Ik heb geprobeerd met contrastelling, maar dan zou ze zich tegen het schot werpen. Ik heb gekozen in galop haar door de rechter stelling te zetten. Dit ging niet zonder protest, maar we kwamen er. Uiteindelijk wilde ze hol worden voor mijn rechter been en ben ik gestopt.
Ik was inderdaad met het paard bezig en niet met mezelf. Ik zit licht voorover , wat ik zeker mee zou nemen, maar ik weet zeker dat ik niet in de weg zat bij het paard.
Verder weet ik echt wel dat ze achter de LL loopt en daar moet zeker aan gewerkt worden. Ik vond het echter helemaal niet eerlijk om dat ook nog mee te pakken. Ze is 3 en was behoorlijk scheef.

Dat was mijn 1e prioriteit. Dat achter de loodlijn is de 2e...

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Inderdaad, je krijgt heel bokt over je heen, terwijl het paard net 1 maand onder het zadel is.
Dan ben je alleen maar bezig om rechtuit te gaan en een paard recht te krijgen.
Je kan dan nog niet verwachten dat ze opgericht en op hun eigen benen lopen, tjonge.
En dat jij wat voorover zit is helemaal niet erg bij een jong paard, zo heb je nog niet de gehele belasting op zn rug.
Ziet er goed uit hoor!
Ik denk echt wel dat jullie verstandig bezig zijn.
Luister vooral niet teveel naar andere, en volg je gevoel, kijk naar je paard en je ziet zelf wel wat ie aan kan.
Laat hm maar lekker over zn rug lopen, dat is zoveel keer beter dan dat ie met zn kop in de lucht loopt.
Het was hoger instellen komt vanzelf.
Ze treed genoeg onder van achter dus…
Als ze zonder actief te zijn achter de loonlijn loopt ok, maar dat doet ze dus niet.
Leuk paard!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:07

Hehe, ik had ook niet het hele topic gelezen en zie dat er mensen bijna hetzelfde als mij hebben neergezet, i’m so sorry

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:12

Z0 dat ziet er al een stuk beter uit de laatste keer. Super hoor.
In tegen stelling dan de rest vindt ik dat de ruiter er wel goed op zit.
Jonge dieren zijn slapper in de rug en de amazone ontlast hem daar mooi in zodat het paard het werk kan doen wat er van hem gevraagd wordt.

ALs angela het nu ook onder de knie kan krijgen is het helemaal toppie (niet te lief zijn hoor )

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 14:18

Ja idd, ik ga gewoon lessen en/of iris er vaker op laten rijden, dat ik straks met een paard zit die 'verpest' is (om het even hard te zeggen ) is ook niet alles dus kan ze beter nu alles goed aangeleerd krijgen heb ik er later ook profijt van

Lofrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:54

Hallo Iris en Angela,

Het ziet er netjes uit hoor na een maand de mensen moeten het allemaal maar eens na proberen te doen. Als het zo met Weelde ook gaat nou dan hebben jullie met zijn 2tjes wel een paar super paarden staan. En Angela gewoon stug volhouden op je eigen manier. het komt allemaal goed zeker met zo'n instructrice!

Groetjes Lieke (waar Weelde eerst stond )

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 14:56

weelde word vast ook net zo'n toppertje

komen dan nog heeel veel foto's op bokt, en anders moet je maar een keer langs komen, vind iris vast leuk

Ze is echt een knuffel haha op stal en dan zo aan mijn jas zitten te friemelen
leuk paard is het!

En idd we doen het gewoon op deze manier komt vast wel goed

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 20:21

niemand meer??

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:18

Whit wordt nog een knapperd!
leuk om te zien!!

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:25

Leuk paardje looopt stoer alleen een beeetje te diep Verder kan jij ook minder naar achter gaan zitten maar het ziet er wel vet netjes uit

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 14:28

Skribbleee schreef:
Leuk paardje looopt stoer alleen een beeetje te diep Verder kan jij ook minder naar achter gaan zitten maar het ziet er wel vet netjes uit

dank je, maar even topic doorlezen misschien snap je dan een beetje waarom we zo rijden enz

SG: bedankt

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:00

Wat een braaf paard is het toch! Daar ga je vast nog heel veel plezier aan beleven! Geniet ervan, je mag trots zijn op zo`n mooi maar vooral braaf paard.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 15:01

dank je ik hoop het ook

Hoe gaat het met de jouwe?

Meryl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:09

magic_lover schreef:
dank je ik hoop het ook

Hoe gaat het met de jouwe?

Ja gaat heel goed, eind zomer wil ik haar laten beleren (thuis). Nu lekker aan het longeren enz. alles rustig aan:) Binnenkort zal ik wel weer even foto`s plaatsen

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 15:10

oke ben benieuwd! hopen dat ze ook beetje braaf is

whit begint nu pas een beetje te spoken haha

Meryl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:10

magic_lover schreef:
oke ben benieuwd! hopen dat ze ook beetje braaf is

whit begint nu pas een beetje te spoken haha

Ja, ze kunnen inderdaad eerst heel braaf zijn en dan omslaan. Maar ik ga er van uit dat ze (bijna ) netzo braaf is als jouw Whitney!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 18:50

komt vast wel goed

Heb vandaag heel lekker gereden weer ze was net een raket zo snel maar ze boog wel mooi in op rechts

Bedankt iris!