Jong paardje..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sisim

Re: Jong paardje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:49

Sorry dat ik het nog een keer schrijf, maar ga met hem naar buiten... Van mij part na een korte dressuur training. Mijne is zo verpest door te vroeg te veel dressuur training... Het zijn nog kinderen, laat ze spelenderwijs leren, zorg voor de broodnodige afwisseling. Mentaal moeten ze nog groeien. Neem iemand met een ervaren paard mee en ga lekker naar buiten.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:19

Dat verschilt toch per paard en ruiter/amazone.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:27

Je kan je paard best dressuurmatig trainen maar inderdaad met regelmaat, naar buiten is ook wel even lekker verstand op nul en ff lekker crossen, of gewoon een heerlijk stap ritje, lekker ontspannen. een jong paard is en blijft een jong paard en moet je ook spelenderwijs door rijden, een keertje balkjes draven en noem maar. Buiten kan je hem ook dressuurtraining geven. neem het rechtstellen! der zijn meestal geen kanten of wanden wat wil je nog meer. maar ook buiten wel blijven zorgen dat die netjes blijft lopen aan het been achterhand eronder exc.

ook daar hoef je niet persee te crossen of niet op te letten (ik vind het wel eens leuk om te doen op een lang zandpad heerlijk, al helemaal als ze zich helemaal uitleven)

ik denk dat dat ook bedoeld word met afwisseling door sisim.

Ik ga ook vaak zat met drie jarige naar buiten, heerlijk. zijn ze meestal ook lekker speels fit en goed aan het been.

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:37

De bak waaar ik in rijdt die ligt eeen stukje rijden hier vanaf dus daar moet ik altijd een stukje heen rijden en ik rijdt ook buiten in de bak behalve als ik les heb dan binnen dus hij komt wel buiten, crossen doe ik nog niet dan heb ik hem nog niet 100% onder controle maar wel draven enz. ik ben ook vaak met een ervaren pony! Dus buiten komt ie ook wel

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:39

ik ben ook vaak met een ervaren pony!
wie? amber?

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 14:37

jaah.. die 'z tog ervaren buiten en in de bak enz??:D

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:05

dat noem ik niet ervaring buiten de bak eerlijk gezegt. ervaring buiten de bak is niet die 100 meter die jij moet. dat vind ik echt buitenritten maken en ook galoperen stappen draven langs enge dingen sturen. hij is jong dat moet je direct doen om hem verkeersmak te maken!

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:15

Dat is wel zo.. maar ik moet hem eerst wel vertrouwen en ik ga ook weleens een buitenrit maken binnekort als me vader tijd heeft om mee te gaan maar ik heb 'm nog maar net en ik moet hem eerst wel vertrouwen om er mee de drukke weg op te gaan

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:28

vertrouwde ik mijn paard toen ik hem 2 dagen had en met hem de weg uit ging? dat is een kwestie van vertrouwen geven. en waarom neem je je vader mee? als amer mee gaat is het goed toch?

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:09

Zo ben jij en ik niet.. dat is misschien het verschil.. En ik snap wel wat je bedoelt en weet wel dat jij de 2e dag gelijk al buiten op uit ging.. maar simpel : dat durf ik niet de tweede dag.. En ik moet eerst dat vertrouwen Hebben..

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:11

snap je wel hoor.. misschien 1e x toch je vader erbij.. daarna zelf proberen!

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:27

idd.. dat doe ik liever...

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:56

Idd
Igram is nog jong en nooit echt buiten geweest....
Vandaag bokte Igram wel hoog zeg...

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:05

Tsjah.. ik zal proberen dat met mijn stem te corrigeren.. hoop dat 't effect zal hebben en ik zal em dan xtra been geven..

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:39

Ik kan me voorstellen dat je nog niet gelijk de 2e dag met je nieuwe jonge paardje naar buiten wil. Voor je gevoel wil je hem wel kunnen aanvoelen wanneer je dus weet wanneer er iets komen gaat. Persoonlijk zou ik ook niet gelijk de 2e dag met een net zadelmak paard de weg op.

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:41

Die van lotjj92 die was al even zadelmak volgens mij was hij 5 toen zij hem kreeg.. dus dan zou het miss wel kunnen als je durft en je paard dan al vertrouwd maar ik durf dat nog niet en vertrouw em nog niet 100% omdat hij ook nog jong is en nog wel eens een bok geeft.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:43

Evelyn91 --> hij was niet echt buiten mak hoor!

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:48

Wel zadelmak enzo dat zei ditchie..

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:51

ditchie schreef:
Ik kan me voorstellen dat je nog niet gelijk de 2e dag met je nieuwe jonge paardje naar buiten wil. Voor je gevoel wil je hem wel kunnen aanvoelen wanneer je dus weet wanneer er iets komen gaat. Persoonlijk zou ik ook niet gelijk de 2e dag met een net zadelmak paard de weg op.

ieder doet het op zijn eigen manier

ik heb een pony beleerd en hij kende mijn hulpen nog niet eens en toen ben ik de weg over gegaan (wel met hulp hoor!) en in een landje aan de longe gereden en hij gaf echt nergens om. maar ieder doet het op zijn eigen manier.. en daar heb ik respect voor hoor.. ik vind het heel goed hoe evelyn het doet

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:53

Thnxx.. lOt En ik weet niet precies hoe je dat met tessa hebt gehad want toen kende ik je nog niet zo goed.. Maar ik denk dat jij zulke dingen net ff sneller doet als ik.. !;) heb ik ook respect voor haha!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:56

haha.. ach ik kan niet zeggen dat ik niet bang ben.. als ik langs ene windmolen moet als de zon schijnt krijg ik aardig de rillingen.. en tsja verleden vergeet je niet eh!

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:57

Idd da'z waar.. die windmolen is niet leuk idd :S ben ik ook eens langsgeweest.. maareh.. ondanks dat durf je dingen snel aan !

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:58

Evelyn91 schreef:
Idd da'z waar.. die windmolen is niet leuk idd :S ben ik ook eens langsgeweest.. maareh.. ondanks dat durf je dingen snel aan !

maar dat is denk ik ook je erover heen zetten.. en het juist opzoeken.. en ik ben ook gewoon dom bezig ik ben keihard gevallen na wedstrijdje doen op het gras.. (jeweetwel) en nog doe ik het..

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:59

lotjj92 schreef:
haha.. ach ik kan niet zeggen dat ik niet bang ben.. als ik langs ene windmolen moet als de zon schijnt krijg ik aardig de rillingen.. en tsja verleden vergeet je niet eh!

Zie je maar weer dat ik dat wél durf Ik moest er snel op hè toen we langs de windmolens moesten. je gunt me veel. haha nee geintje.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:58

Karoliefje schreef:
lotjj92 schreef:

Zie je maar weer dat ik dat wél durf Ik moest er snel op hè toen we langs de windmolens moesten. je gunt me veel. haha nee geintje.

liegbeest je reed er toen al 5 km op dikke doos.. en echt niet om die windmolen