Quirina (VF x Wendekreis) na lange tijd weer @ work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 22:54

talented schreef:
Alle meisjes onder 17 zijn heel enthousiast, maar daar blijft het ook bij geloof ik ! Ik vind het geen onsympathiek dier om te zien, maar de manier van rijden/bewerken staat mij ook niet geheel aan zoals al eerder vermeld is in dit topic. En een appuyement is niet het hoofd de kant uit frommelen waar hij heen gaat en hem om duwen met het been he?! Er is nog genoeg werk, en ik zou streven naar een paard dat lekker soepel te bewerken is, zonder een strakke slof, voordat ik die kunstjes ging meenemen tijdens het rijden in jouw situatie!

hmm wat wil je zeggen, dat andere mensen niet enthousiast zouden zijn

Het appuyeren heb ik uitgelegd, dat is nog niet bevestigd, het buigen vind ze hartstikke moeilijk en daar werk ik dus ook op, ik wou gewoon laten zien dat ze het wel snapt wat ik bedoel maar dat ze in haar hoofd soms niet mee wil. Er is idd genoeg werk, bij wie niet? En die slof, heb ik ook al gzegd, ik rij er niet altijd mee, dit keer was enkel omdat ze nogal heet was.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:57

Mwah, het valt me op dat de wat kundigere mensen hier inderdaad nét wat kritischer zijn dan de pennyclub !

rowo

Re: Quirina (VF x Wendekreis) na lange tijd weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:03

Ik vind dat je, serieus, een echt leuk paardje hebt. Voor zover ik het adhv de foto's kan beoordelen vind ik je er ook netjes opzitten. Maar wat mij dus ook idd als eerste op viel was de slof. Als er staat 'even de druk eraf' dan zit de slof er nog steeds strak aan. Laat hem iets losser zodat het paard aan de teugel loopt en niet aan de slof. Rijd um met j been naar de hand en niet andersom.

Vat het op als een tip en niet als afkraken of commentaar! Want zo is het echt niet bedoeld!

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 23:03

talented schreef:
Mwah, het valt me op dat de wat kundigere mensen hier inderdaad nét wat kritischer zijn dan de pennyclub !

nou ja, ik vind het allebei leuk. Maar commentaar op die slof vind ik overbodig omdat ik er weinig mee rij.

En over het appuyement nog, ik heb net de fotos nog is bekeken, ik denk trouwens dat ik haar hoofd naar link trek en opzij duw met mn rechterbeen, ik zit vrij goed denk ik in die zijgang volgens mij. En ik stamp haar dus niet opzij. Maar over de kwaliteit van het appuyeren hebben jullie allemaal gelijk. Dat vind ik ook normaal omdat deze nog niet goed bevestigd zijn.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 23:06

rowo schreef:
Ik vind dat je, serieus, een echt leuk paardje hebt. Voor zover ik het adhv de foto's kan beoordelen vind ik je er ook netjes opzitten. Maar wat mij dus ook idd als eerste op viel was de slof. Als er staat 'even de druk eraf' dan zit de slof er nog steeds strak aan. Laat hem iets losser zodat het paard aan de teugel loopt en niet aan de slof. Rijd um met j been naar de hand en niet andersom.

Vat het op als een tip en niet als afkraken of commentaar! Want zo is het echt niet bedoeld!

bedankt Wanneer ik de druk eraf liet heb ik mn handen naar voor gedaan, met de druk eraf bedoel ik niet de teugels houden waar ik ze voorheen hield. Ik deed mn hand naar voren waardoor zij zakte. de druk was er dus degelijk wel af. Maar ik zeg het, op video hier is het helemaal anders met die slof, hij "bengelt" wel hoor. op foto komt dat natuurlijk niet over. Niet overal bengelt de slof natuurlijk. Maar daarvoor excuseer ik me dan ook normaal gebruik ik hem vrij los, waarvan mensen getuigen zijn.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:12

Ha Yuri,

het blijft een leuk paardje hoor, die merrie van jou, maar dit kijkt toch niet prettig. Ik zou proberen om wat meer naar ontspanning te streven, dan ziet het er direct een stuk fijner uit. Ik mis een stukje plezier!

Succes met trainen!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 23:14

Odess schreef:
Ha Yuri,

het blijft een leuk paardje hoor, die merrie van jou, maar dit kijkt toch niet prettig. Ik zou proberen om wat meer naar ontspanning te streven, dan ziet het er direct een stuk fijner uit. Ik mis een stukje plezier!

Succes met trainen!

bedankt! Ik rij in de week altijd naar die ontspanning toe, daar streef ik naar, dat moet ik ook van mn instructeur doen tijdens de week. Maar die dag, ging ze in het proper op de camera, dus ik ging niet rondsjokkelen en ik wou wat laten zien natuurlijk, zodat ik kan zien wat ik moet verbeteren vanaf de video gezien.
Dus dat ligt aan mij dat het er niet zo vriendelijk uit ziet.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:55

hey Yuri
het zijn heel leuke foto's, dat weet je zelf ook wel.
Heb niet alle reacties gelezen hier, toch allemaal gezeur over de slof, terwijl ik zelf wel weet hoe je rijdt.
Je rijdt goed hoor. Dat komt allemaal wel in orde
xxx

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:27

talented schreef:
Alle meisjes onder 17 zijn heel enthousiast, maar daar blijft het ook bij geloof ik ! Ik vind het geen onsympathiek dier om te zien, maar de manier van rijden/bewerken staat mij ook niet geheel aan zoals al eerder vermeld is in dit topic. En een appuyement is niet het hoofd de kant uit frommelen waar hij heen gaat en hem om duwen met het been he?! Er is nog genoeg werk, en ik zou streven naar een paard dat lekker soepel te bewerken is, zonder een strakke slof, voordat ik die kunstjes ging meenemen tijdens het rijden in jouw situatie!

dat heb ik toch echt wel gepasseerd die leeftijd,... ik vind het gewoon een heel mooi dier en er word altijd zo gezeurd over eenslof teugel op bokt jullie oordelen van een foto.. en die slof si er niet voor niets en hij zal heus wel weten hoe er mee om te gaan

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:46

Ja,voelde mij ook eerst aangesproken, waarschijnlijk omdat ik geen commentaar op de slof had WANT DEZE WAS REEDS GEGEVEN. Dus om niet penny over te komen: hij zit inderdaad strak. En zou dus persoonlijk ook eerst zorgen dat de ontspanning e.d. er is.

In vorige post staat een schrijffout zie ik: 'maar' moet 'met' zijn. 3 wekens examens wegen door
Laatst bijgewerkt door Floress op 24-03-06 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:49

pasi schreef:
Jaa voelde mij ook eerst aangesproken, waarschijnlijk omdat ik geen commentaar op de slof had WANT DEZE WAS REEDS GEGEVEN. Maar de leeftijd van 17 ben ik ook reeds gepasseerd.

offtopic maat elke topic met een slof word afge ze ikt verschrikkelijk vind ik dat.. gaat toch om ruiter en paard.. tuurlijk mag commentaar maar dat van die slof is altijd hetzelfde en degene die er het hardst tegen in gaan volgens gebruiken die hem zelf ook wel es

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:26

Ik vind het, wat ik kan zien, wel een fijn beeld.

Ondanks dat je een slofje om hebt, varieer je wel in de halshouding, neusje eruit, enz. Je vraagt oefeningen om haar buigzamer te maken, schakelt.

En van die oren, het paard wat ik rijd is erg happy maar heeft zn oren ook veel naar achteren gekeerd, ook omdat ik veel stemhulpen geef.
Luisteren met zn oren de verkeerde kant opgericht is enigssinds moeilijk

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:19

Mooi paard, loopt ook super, doet me echt denken aan me eigen paard, schrikt ook van alles en niks, soms een bok er tussen door.

In de galopt loopt ie nog iets hoog, misschien lijt dat ook wel zo, maar probeer um iets lager/ ronder te rijden, dan springt de achterhand er ook mooier onder, maar jah ik zie het maar van af de foto, dus ik kan het ook fout hebben.

Maar werkt een slof echt ? mijn paard is ook vaak heel erg druk en schiet alle kanten op en bokken, daarom vaak snel weer gespannen. Dan loopt de lekker en schrikt ze opeens weer, ik ben niet voor een slof, maar werkt het ?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:29

Alle commentaar is wel gegeven

Vind het een mooi paar dom te zien en wat ik vooral vind is dat je zo mooi en rustig rechtop zit als ze schrikt of bokt

Leuk paardje!

Nieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:30

Mooie foto's Yuri ! Kvind dat jouw paardje super loopt. Rij je er eigenlijk nog wedstrijden mee?
Aan de binnenpiste te zien sta je nu op de Commissarishoeve gestald.Mijn beestjes staan daar een straat of twee vandaan

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:26

Leuk paard, ze kan best lekker lopen hoor.
Maar idd zoals gezegd, is nog wel te gespannen, maar ach als je pas net weer begonnen bent komt dat ook wel weer goed.

Wat de slof betreft, tsja is al vaka gezegd, maar idd, hij zit te straks vindt ik ook. Moet er wel bij zeggen dat dat alleen op oordeel van deze foto's zijn en foto's zijn natuurlijk een moment opname. Snap dat je er liever geen commentaar over wilt, maar ja dan had je de foto's beter niet op BOKT kunnen zetten;-)
Als je dat doet weet je dat er wat over gezegd gaat worden.

Maar goed, wat mij persoonlijk dan wel weer goed doet is de afwisseling in je rijden en dat je in woorden wel weet uit te leggen hoe je een slof zou moeten gebruiken. Lijkt mij dus dat je prima weet waar je mee bezig bent en de slof niet per definitie verkeerd gebruikt omdat hij toevallig straks staat op je foto's.
Kijk zo zou het moeten zijn, mensen die weten waarom ze de slof erbij pakken en hoe ze ermee moeten rijden. en dus niet zoals te vaak gebeurd, ach mijn paard is te fris, dan maar de slof te strak.

Maar goed, train zo door zou ik zeggen, komen vast vaker mooie foto's!

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:00

Ziet er fijn uit, zitten goede momenten tussen
Leuk maar, die slof stoort me niet echt, je weet volgens mij wel goed waar je mee bezig bent I
k heb af en toe ook zo'm bommetje onder me, niet echt fijn. Dan neem ik idd het zekere voor het onzekere.
Tijdens de tempowisselingen ziet het er netjes uit.

Groetjes, een meisje onder de 17 jaar

bud_gloor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:24

leuk paard
ziet er goed uit als je een tijdje niet gereden heb

Mi_Amore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:10

De Commisarishoeve Een vriendin van mij staat daar, met Rivoli.

Quirina blijft echt Echt een merrie met eigenwijs karakter! Je moet ze toch maar kunnen rijden

Op het rijden zelf geef ik liever geen commentaar... Hier en daar ziet het er minder uit, maar zo veel verstand van rijden heb ik eigelijk niet

Een slof zien de meeste mensen als 'marteltuig'... Maar echt, als je een bom onder je kont hebt zitten... Niet prettig om de controle te verliezen hoor...

greets xxx meid boven de 17 O:-)

Wel jammer dat de foto's zo donker zijn...

Noortje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:36

Wat een ongelovelijk gedram over een paar foto's met slof zeg... jah sorry, misschien moeten we gwoon even geloven dat die slof er voor 1 keer ietsje strakker aangezet is???

En nee, ik rijd niet met slof en ben er ook niet voor maar ik kan er wel begrip voo opbrengen als ik zijn verhaal lees..

Ik vind het er leuk uitzien.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:06

ik ben het toch wel met talented eens, je kunt geen kunstjes doen met een paard wat niet ontspannen is... Daarom kan mijn paard ook geen kunstjes BTW, niet in elk topic waar een paard een slof om heeft word gezeurt hoor Alleen maar bij verkeerd gebruik van de slof (en helaas word ie veeeelte vaak verkeerd gebruikt..Al doe ik daar zelf ook aan mee, bij mij is de slof nl de noodrem )

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:08

talented schreef:

Ik blij dat ik net 2 weken geleden 17 ben geworden . Maar even serieus, ik vind het er niet echt lekker uitzien. Het zijn momentopnames, weet ik en mss komt het daardoor, maar het ziet er allemaal nogal strak uit, niet ontspannen, niet goed door de nek.

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:36

Ziet er goed uit hoor!
En die slof, als je vind dat het nodig is om er mee te rijden, jij zal het wel weten...
Jij kent je paard beter dan wij!
Maar het ziet er erg goed uit

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 21:50

bedankt voor de vele reacties! wat een hoop weer dus ik weet niet of ik op alles zal kunnen antwoorden

Ik sta dus idd op de commissarishoeve sinds anderhalve maand ofzo. Vind het er wel beter voor Quirina nu ze daar staat. Ze is veel gelukkiger.

nog ff over de slof, ik weet hoe ik een slof moet gebruiken, het lijkt of ik hem hier ook verkeerd gebruik, wat ook wel een beetje is want normaal hangt hij altijd in een boog door, en dat meen ik maar hier lijkt hij strak aangespannen, terwijl wanneer ze draaft de slof toch op en neer gaat als je begrijpt wat ik bedoel

Met Quirina rijd ik momenteel geen wedstrijden, mss deze zomer dat weet ik nog niet. Maar ik heb er niet echt zin in nu.. Maar we zien wel

Over de ontspannenheid, daar werk ik normaal altijd naar toe, ik rijd haar ook veel vwnw, maar voor op de video wou ik één keer dat beetje meer.

Trouwens: Quirina is gedekt vandaag!

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:23

Door welke hengst?